جاباما
۲۸۸۱۹
۶۳ نظر
۸۷۶۰
۶۳ نظر
۸۷۶۰
پ

به انتخاب سایت مووی وب

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

فرار از زندان با همه استرس ها، هیجان ها و حاشیه هایی که دارد یکی از بهترین سوژه ها برای به تصویر کشیده شدن روی پرده سینماهاست. رقابت جذاب زندانیانی که معمولا انگیزه های بزرگی برای رها شدن از بند دارند.

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان






سرنخ : فرار از زندان با همه استرس ها، هیجان ها و حاشیه هایی که دارد یکی از بهترین سوژه ها برای به تصویر کشیده شدن روی پرده سینماهاست. رقابت جذاب زندانیانی که معمولا انگیزه های بزرگی برای رها شدن از بند دارند؛ یک عده زندانیان، پای ثابت چنین فیلم هایی هستند اما تفاوت همیشه در نوع فرار و روش ها و ونقشه هایی است که این زندانی ها از آنها برای عبور از میله های زندان و رسیدن به دنیای آزاد استفاده می کنند. در لیستی که سایت مووی وب به تازگی اعلام کرده، با فیلم های پرفروشی آشنا می شویم که بهترین فرار از زندان ها را به تصویر کشیده اند.

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

رستگاری از شاوشنگ

The Shawshank Redemption

کارگردان: فرانک دارابونت

بازیگران: تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتن و کلانسی براون

در صدر لیست بهترین فیلم هایی که درباره زندان و فرار از آن ساخته شده است، می توان اسم رهایی از شاوشنگ را دید. این فیلم رتبه اول در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB را هم دارد. «اندی» و «رد» که در زندان ایالتی شاوشنگ زندانی هستند تصمیم به فرار می گیرند. اندی با یک چکش کوچک که در کتاب انجلیش پنهان کرده بود، ۲۰ سال سوراخی را می کند و از آن تونلی می سازد تا از بند رها شود.
«رهایی از شاوشنگ» یکی از خوش ساخت ترین فیلم های تاریخ سینماست که از روی کتابی با همین عنوان ساخته شده است.


فرار به سوی پیروزی

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

Escape to Victory

کارگردان: جان هاستون

بازیگران: سیلوستر استالونه، دومارک پله، مایکل کین، بابی مور، اسوالدواردیلایز و ...

برای هر فرار، یک نقشه بی کم و کاست لازم است. در این فیلم هم عده ای از زندانیان فرانسوی نقشه می کشند تا با نگهبانان زندان مسابقه فوتبال بدهند و از این طریق فرار کنند. وقتی مسابقه با نتیجه 4-4 تمام می شود، تماشاگران سکوها را به هم می ریزند و بعد از درگیر شدن سربازها با نگهبان ها، زندانیان با لباس های غیرورزشی از آنجا فرار می کنند. از نکات جذاب این فیلم حضور بازیکن حرفه ای فوتبال یعنی پله و هنرمند مشهور سینمای رزمی یعنی سیلوستر استالونه در کنار بقیه بازیگران است.


فرار از آلکاتراس

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

Escape From Alcatraz

کارگردان: سیگل
بازیگران: کلینت ایستوود، پاتریک مک گوهان، رابرتس بلاسم، جک تیبو، فرد وارد، پل بنجامین، لاری هنکین، بروس م. فیشر و فرانک رونرزیو

آلکاتراس یکی از مخوف ترین زندان ها در دنیاست. فیلم فرار از آلکاتراس درباره فرانک موریس است که تا به حال چندین بار اقدام به فرار کرده اما هر بار زندانبان به او تذکر داده است که هیچ کس تا به حال از آنجا فرار نکرده و محال است کسی این کار را انجام بدهد. اما فرانک و دوستانش موفق می شوند این کار محال را انجام دهند.

کندن یک گودال، بیرون رفتن از کانال تهویه و گذر از خلیج به کمک قایق نجاتی که از بارانی های شان ساخته شده است نقشه ای است که آنها برای فرار کشیده اند. در حالی که همه فکر می کنند راه فراری از آلکاتراس نیست، آنها می گریزند و یک سال بعد زندان برای همیشه بسته می شود.


فرار بزرگ

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

The Great Escape

کارگردان: جان استرجز

بازیگران: استیو مک کوئین، جیمز گارنر، ریچارد آتنبراو، جیمز دونالد، چارلز برانسون، دونالد پلیسنس، جیمز کابرن و ...

امکان ندارد پای فرار از زندان وسط بیاید و کسی از فیلم فرار بزرگ یاد نکند. ۷۶ زندانی انگلیسی در کشور آلمان، نقشه ای برای فرار می کشند. آنها با کندن تونل زیرزمینی اقدام به فرار می کنند. در این فرار عده ای کشته و عده ای دیگر دستگیر می شوند. «فرار بزرگ» با خشونت هر چه تمام تر به زندانیان نشان می دهد که فرار از زندان عاقبت خوشی نخواهد داشت. زندانیان دستگیر شده در این فیلم، یا پای چوبه دار می روند یا در کوره های آجرپزی، خاکستر می شوند.


محکوم شماره ۱۳

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

Conviet ۱۳

کارگردان: باستر کیتون

در این فیلم یک اتفاق را شاهد هستیم. به جای آنکه شخصیت اصلی یک زندانی باشد که قصد فرار دارد، با کسی به نام باستر کیتون روبرو می شویم، گلف بازی که بر اثر اصابت توپ گلف به سرش از هوش می رود و بر زمین می افتد. در همان هنگام، یک مجرم فراری او را پیدا کرده؛ لباس هایش را با او عوض می کند و بعد با خیال راحت تصمیم به فرار می گیرد. از آنطرف باستر با پوشیدن لباس متهم شماره ۱۳ حسابی توی دردسر می افتد، متهمی که به اعدام محکوم است. این فیلم علاوه بر فرار، یک تعقیب و گریز عالی را هم به تصویر می کشد.


طولانی ترین یارد

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

The Longest Yard

کارگردان: رابرت آلدریچ

بازیگران: برت رنولدز، ادی آلبرت، ادلاتر، مایکل کانراد، جیم همپتن، هاری سیزر، جان استید من و چارلز تاینر

کاراکتر اصلی این فیلم یک ستاره خلافکار فوتبال آمریکاست که به دلیل ضرب و جرح به یک سال حبس محکوم می شود.نگهبانان زندان، بعد از درگیری که پل راه می اندازد، او را راهی یک سلول آهنی می کنند اما در همین هنگام، فوتبالیست بودن او به دادش می رسد چرا که رئیس زندان قصد دارد یک تیم فوتبال زندانیان راه بیندازد. بازی فوتبال و تبانی هر دو طرف، راه فرار را برای بقیه باز می کند.


کنت مونت کریستو

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

The Count of Monte Cristo

کارگردان: کوین رینولدز

بازیگران: جیم کاویزل، داگمار ادومینچیک، گای پیرس و ...

فیلمنامه «کنت مونت کریستو« بر اساس کتابی با یک ماجرای جنایی واقعی نوشته شده است. ماجرای کتابی که الکساندر دوما آن را نوشته است در زمان هیتلر اتفاق می افتد. داستان درباره ادموند دانتس است. دریانورد زندانی و مسافری مرموز که به دلایلی به زندان می افتد. او در آنجا با مردی آشنا می شود که نقشه گنج دارد. ادموند زمانی که آن مرد می میرد جسدش را مخفی می کند و خودش به جای او توسط ماموران به دریا انداخته می شود و فرار می کند. این یکی از هوشمندانه ترین فرارهایی است که در سینما به تصویر کشیده شده است.


قطار سریع السیر نیمه شب

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

Midnight Express

کارگردان: آلن پارکمر

بازیگران: براد دیویس، رندی کوئید، جان هرت، آیرین میراکل، یوهاپکینز، پائولو بوناچلی، نوربرت وایسر و پل اسمیت

«بیلی هیز» با دو کیلو مواد مخدر در فرودگاه دستگیر می شود و دادگاه عالی او را به زندانی مخوف می فرستد، جایی که باید ۴ سال از زندگی اش را آنجا بگذراند.

بیلی در دادگاه تجدید نظر به ۳۰ سال حبس محکوم می شود و همین مساله او را به فکر فرار می اندازد. نقشه فرار تو.سط خبرچین به گوش نگهبانان می رسد و به همین دلیل فرار او کنسل می شود اما بیلی با رفتن به بخش زندانیان روانی می تواند از زندان فرار کند.


پاپیون

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

Papillon

کارگردان: فرانکلین جی شافنر

بازیگران: داستین هافمن، استیو مک کوئین، ویکتور جولی، آنتونی زرب

پاپیون فیلمی است که بر اساس یک رمان واقعی از هنری چاریر ساخته شده است. هنری چاریر که در این فیلم به پاپیون معروف است، به اتهام قتل در زندان به سر می برد اما خودش را کاملا بی گناه می داند. پاپیون بعد از آشنایی با دگا که یک جاعل حرفه ای است، برای چندمین بار تصمیم به فرار می گیرد و موفق می شود از جزیره شیطان بگریزد.

در ابتدای این فیلم شاهد آن هستیم که زندانیان در جایی زندگی می کنند که آزادی در آن معنایی ندارد اما پاپیون همانند پروانه ای که روی بازویش نقش بسته است، دنبال راه فرار است. فراری که دست آخر او را به یک قایق شکسته، جدال با تمساح و ... می رساند.


بازداشتگاه ۱۷

بهترین فیلمهای تاریخ با موضوع فرار از زندان

STALAG۱۷

کارگردان: بیلی وایلدرچ

بازیگران: ویلیام هولدن، دان تیلر، اوتوپرمینجر، پیتر گریوز، نویل براند و سیگ رومان

بازداشتگاه ۱۷ شاید در نگاه اول یک فیلم جنگی به نظر برسد اما این فیلم درباره اسیران جنگی است که دلشان می خواهد زنده بمانند و به همین دلیل دست به فرار می زنند. این اسیران نیروهای آمریکایی هستند که در سلول های انفرادی آلمان ها اسیر شده اند و تصمیم دارند از آنجا بگریزند.

تلخی بعضی از صحنه های فیلم آنقدر زیاد است که تماشاچی ها را حسابی متاثر می کند. مسوول بازداشتگاه آلمان ها به طرز شگفت انگیزی باهوش است و هر بار راه فرار زندانیان را می بندد و آنها را تیرباران می کند. «بازداشتگاه ۱۷» را می توان تلخ ترین فرار از زندان نامید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصوری

      این لیست عالی بود، بعدازمدتها به فیلمی که خیلی وقت بود دنبالش میگشتم ، رسیدم
      اولین فیلم در لیست ،خیلی قشنگه

      ممنون

    • محمود

      فيلم "طولاني ترين يارد" رو خيلي دوست داشتم چون چند تا از كشتي كچ كارهاي حرفه اي مثل گلدبرگ، استيو آستن، كوين نش و گريت كالي توش بازي كرده بودن ولي موضوع فيلم اصلاً درباره فرار نيستش البته اسم بازيگر اصلي فيلم (آدام سندلر) رو هم ننوشتين

    • ساینا

      پاپیون عاااالیه

    • فرزاد

      رستگاری در شائوشنگ...

    • سید فاضل موسوی

      بهترین فیلمی که تا بحال دیدم رستگاری در شائو شنگ بود بسیار مایلم این فیلم را تهیه کنم لطفا راهنماییم کنید

    • مریم

      اونجاییش که پاپیلون رو در دومین فرار ناموفقش میبرن انفرادی و به جزیره تبعید میکنند کلی گریه کردم
      این فیلم معرکه ست

    • بدون نام

      پاپیلون عالیه

    • بدون نام

      فقط حفره هیچکدوم از اینا به حفره نمیرسه حتی شاشوشنگ که بی نظیره اما حفره فوق العادس ندید برید ببیند شاهکاره انصافا فقط واسه اینکه سیاه وسفید تو لیست نیست فکر کنم اما کیفیتش عالیه مخصوصا صدا وتصویر جوری که فکر میکنی خودتم توی زندونی

    • بدون نام

      هیچ کدوم از اینا به پای فرار از زندان نمیرسه
      فقط فیلم prison break

    • علی

      سلام بچه ها یه فیلم قدیمی بود که توزندان چاله کندن یکی باآینه ازبغل سلول نگهبانی میداد لحظه آخرکه موفق شدن گیرافتادن کسی اسمسومیدونه

      پاسخ ها

      • Behnam

        حفره (به فرانسوی: Le Trou) یک فیلم فرانسوی به
        کارگردانی ژاک بکر محصول سال ۱۹۶۰ است. داستان فیلم که از ماجرایی واقعی در زندان سانته برگرفته شده، در لوکیشن‌های بسیار بسته می‌گذرد و دربارهٔ نقشه چند
        زندانی برای گریز از زندان است.

      • Mehrdad Mashayekh

        اسم فیلمی که گفتی فرار از زندان الکاتراز هست

      • بدون نام

        پاپیلون

      • بدون نام

        حفره

    • amir

      فقط و فقط پاپیون. کسایی کع با امید و آرزو زندگی میکنن مبفهمن چی میگم

    • مهدی

      هیچ فیلمی به پای حفره نمیرسه کارگردانیش بی نظیره

    • کمال

      نام یک فیلم رو میخواستم که فکرکنم طرف المانیه ودر روسیه زندانی واز ایران هم رد میشه

      پاسخ ها

      • امین

        As Far as My Feet Will Carry Me:
        تا جایی که پاهایم توان رفتن دارد
        محصول 2001 آلمان
        لینک دانلود:
        dl2.film2movie.biz/film/As.Far.As.My.Feet.Will.Carry.Me.2001.720p.BluRay.Farsi.Dubbed.Film2Movie_INFO.mkv

    • samiae

      سلام فراراززندان عالیه بهترین فیلمی که دیدم خیلی عالیه حتما ببینید

    • مهدی

      یک فیلم خیلی قدیمی من سالهای پیش دیدم که یک عده توسط قطار در پشت الوارهای چوبی که خودشون به صورت دیوار ساخته بودندتو زمستون فرار میکندد اگه کسی اسم این فیلم رو میدونه لطفا راهنمایی کنه

      پاسخ ها

      • احمد

        منم دنبال همین فیلم میگردم لطفا اگه موفق شدید اسمشو به من هم بگین با تشکر فراوان

      • ناصر

        فرار از گولاک

    • حسین

      یک فیلم که با بالا کشیدن از دیوار و پریدن باطناب هربار اقدام‌به فرار میکنه موق نمیشه
      تا یک هم سلولی بهش میگه بدون طناب بپر موفق میشه
      اسمش رو کی می دونه

    • مهران

      حفره شدیدا پیشنهاد میشه

    • His

      سلام .به نظر من حفره و پاپیون عالی هستن .در پاپیون بازی خوبه استیون مک کوئین فیلمو واقعا جذاب کرده

    • His

      فیلم مرتبط با حفره رو کسی میدونه .مثله حفره باشه یا رستگاری در شاوشنگ

    • سپهر

      اسم یه فیلم رو میخواستم . مال دهه نود میلادی هست احتمالا
      یه زندانی که به زندانی تو کویر فرستاده میشه زندانی که 30 طبقه است ولی زیر زمین ساخته شده با پیشرفته ترین امنیت های ممکن
      اگه کسی میدونه ممنون میشم

      پاسخ ها

      • تنیان

        قلعه

    • Lili

      سلام اسم یه فیلم میخواستم که یه عده توی یه زندان خیلی مجهز اقدام به فرار میکنن در همه ی سلولها از لیزر ساخته شده و توی شکم همه زندانیا یه ردیاب کار گذاشتن یکی از زندانیا بوسیله آهنربا ردیابا رو درمیاره آخرش هم چند نفری ک تونستن فرار کنن میان بیرون مشخص میشه زندانشون توی جزیرس و راه فراری ندارن

      پاسخ ها

      • ...

        منم دنبال همین فیلم میگردم لطفن جواب بدین

      • بدون نام

        جزيره زندان ها

      • تنیان

        فیلم قلعه

    • سياوش

      يه فيلمي هس كه يه نفرو دستگير ميكنن ميبرن تو يه زندان ك مثل يه شهر ميمونه تو زندان با يه بچه اي ١٠ساله اي آشنا ميشه ك سيگار ميكشه...كسي اسمش رو ميدونه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه اي كه سيگار ميكشه

      • Sasan70

        دختری باکفشهای کتانی

      • بدون نام

        گرینگو را بگیر

    • بدون نام

      فیلم in hell جان کلود ون دام قشنگه خیلیییییی

    • منصور

      الکاتراز.چرا؟چون این داستان واقعی ه و هنوز هم نتونستن زندانی ها را پیدا کنند

    • فرشاد

      سلام
      یه فیلمی سالها پیش دیدم که داستان یه زندانه که زندانیاش قصد دارن تو یه جایی بیرون از زندان اسکناس جعل کنند منتهی اونها فقط تا پایان به بازی راگبی فرصت دارن چون تمام اون کشور اون بازی رو نگاه میکنند،نکته جالبش اینه که به بیرون از زندان میرن اسکناس رو هم جعل میکنن ولی تو یکی از رنگای پولا اشتباه کردن!!خیلی جالب بود ببینید لذت میبرید،حیف نمیدونم اسمش چی بود

    • مریم ۱۳۸۷

      من که فقط فرار از زندان رو دوس داشتم

    • بدون نام

      الان حرف از سبک فرار از زندانه
      اونوقت اسم از حفره نبردید...
      اصلا شماها فیلم میبینید؟

    • سعید

      به نظر من به ترتیب اولویت
      1.حفره
      2.پاپیلون
      3.رستگاری ازشاوشنگ

    • مهدی

      اون اقایی که ادعاشون میشه خیلی به روز هستن فیلم زیاد میبینن خدمتشون عارضم که فیلمهاروباید طبق زمان ساخت خودشون نظر داد فیلم حفره تو زمان خودش بینظیر بوده چه از لحاظ کارگردانی،بازیگر،فرارکردن اززندان ،فیلم دیدنش کاری نداره شما زیاد نگران نباش

    • فرید

      سلام به دوستان:فیلم های با موضوع فرار از زندان بسیار جالب ومهیج اند خدا کنه صنعت فیلمسازی بسمت ساخت
      اینجور فیلمها بده و شاهد شاهکارهای بیشتری تو این زمینه
      باشیم.باتشکر

    • مهرداد

      دوستان عزیز اگر کسی اسم این فیلم و میدونه خیلی ممنون میشم اگه بگه. حدود 3 زندانی که در زندان هستن یکیشون ملاقاتی داره و ملاقاتیش براش چند دست لباس میاره و اون با لباسها 40 متر طناب درست میکنه و با همدستانش فرار میکنن. اگه کسی اسم این فیلم و میدونه بگه خواهشا مرسی

      پاسخ ها

      • احسان

        اسم اون فیلم محکوم به مرگ گریخت.. در ضمن بهترین فیلمی که در مورد فرار از زندان ساخته شده فیلم حفره است. من تمام فیلمهای با این موضوعو دیدم. حتی از شائو شنگ برتره

    • سهراب

      یه فیلمی قدیمی بود که فراری میره زیر آب البته با نی نفس میکشه و زندانبان با یه سگ میاد دنبالش ولی نمیتونه پیداش کنه خواهشن ،خواهشن یکی بهم بگه

      پاسخ ها

      • حسین

        لوک خوش دست....اسمه فیلمه

    • سام

      حفره خیلی فیلم خاص و جالبیه با اون پایان شوک اورش، بعدشم پاپیون و شاووشنگ و الکاتراز عالین

    • علي

      مسير سبز چرا نيست !!!!!

    • محمد

      یه فیلمی قدیمی فرار بود هر کی می دونه بگه : فکر کنم مال سال های 1368 تا 1373 باشه
      که چند نفر تو زندان میخان فرار کنند، هر شب یه مقدار از کف زندان رو می کنند تا از طریق تونل فرار کنند و قرار میزارند تا با هم فرار کنن . تا یک شب قبل که میخواستند فرداش فرار کنن ، مسئول زندان یکیشون رو که نامزد داره رو گول می زنه که اگه هر چی تو سلول شون هست رو بگه و اون یکی لو می ده که میخان فرار کنن .

      پاسخ ها

      • Sasan70

        پایتخت5

      • احمد

        اسمش حفره است

      • بدون نام

        حفره

    • بدون نام

      محمد اسم اون فیلم حفره

    • احمد

      با عرض سلام و احترام میخواستم ببینم که اسم فیلمی با موضوع فرار از زندان که در متن فیلم ان چند نفر از اسرا که درحال انجام کار در کنار واگنهای قطار هستند و با خالی کردن بار واگنها از تخته های داخل واگن استفاده میکنند و داخل واگن یه دیوار کاذب درست میکنند و بالاخره توسط قطار فرار میکنند چیه
      خو

    • حبیب

      سلام یه فیلمیه که توش یه مرد سیاه پوست میخواد از زندان فرار کنه که از روی دیوار زندان میپره یه هلیکوپتر میاد و پایه هلیکوپتر رو میگیره واز زندان فرار میکنن اگه اسمشو میدونین بگین لطفا ممنون

      پاسخ ها

      • امید

        سه ایکس 2

    • جان

      سلام یه فیلم فرار از زندان هست که به نظرم روسی بود. بعد از عبور از محوطه جنگل سرد و بیروح به منطقه کویری و بی آب و علف می رسند تا به منطقه تبت می رسند و ... خلاصه راه بسیاری طی می کنند تا زنده بمانند و فرار موفق داشته باشند. اسمش رو فراموش کردم تا دانلود کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا جایی که پاهایم توان راه رفتن دارد

    • مسعود

      حفره بهترینشونه عالیییییه

    • محمد

      همه عالی بودن

    • دزد

      فیلم پاپیون با بازی استیو مک کویین بسیار عالی و با معنی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج