۲۸۸۴۹۳
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران‌ خودرو و «Benz» به توافق رسیدند

ایران‌ خودرو با شرکت خودروساز دایملر (مالک مرسدس بنز، ای ام جی و اسمارت) قرارداد همکاری امضا کرد. براساس این قرارداد، شرکت مشترکی میان ایران و این شرکت آلمانی ایجاد خواهد شد.

خبرگزاری مهر: گروه صنعتي ايران‌خودرو و شركت دايملر (مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس ای ام جی و اسمارت) با امضاي يك تفاهم‌نامه، همكاري استراتژيک خود را براي ايجاد يك شركت مشترك آغاز كردند.

دايملر به عنوان بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان و ايران خودرو كه بزرگترين خودروساز خاورميانه به شمار مي آيد قصد دارند با تاسيس يك شركت مشترك، از مزيت هاي نسبي يكديگر استفاده كرده و ضمن تحكيم جايگاه خود، يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند.

اين تفاهم نامه مشترک از سوی هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو و ولفگانگ برنارد عضو هيات مديره شركت دايملر با حضور جمعي از مديران ارشد دو خودروساز بزرگ به امضا رسيد. یکه‌زارع، در اين نشست مشترك گفت:گروه صنعتي ايران خودرو در دور جديد همكاري هاي بين المللي خود، رويكردي كاملا متفاوت با گذشته در پيش گرفته و بر حضور و سرمايه گذاري مشترك طرف مقابل تاكيد دارد.

وي با بيان اينكه سرمشق گروه صنعتي ايران خودرو در همكاري هاي جديد، حفظ و ارتقاي منافع ملي است، افزود: دايملر و شركت بنز سابقه قابل اعتنا و اتكائي در همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو داشته اند كه اين امر مي تواند در مسير پيشروي اين دو خودروساز راهگشا باشد.

همچنین ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر ای. جی نيز گفت: محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده است و در حال حاضر خودروهای تجاری از تقاضای بالایی در ایران برخودار هستند. بنابراین پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهم‌نامه با شریک تجاری خود در ایران، پیش نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

براساس اين گزارش دايملر و ايران خودرو پس از امضاي اين تفاهم نامه در يك بيانيه مشترك اهداف و برنامه هاي خود براي از سرگيري همكاري ها را تشريح كردند. در اين بيانيه آمده است: ایران‌خودرو دیزل یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگترین تولیده کننده خودرو در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را در ایران داشته و بیش از نیم قرن است که با دایملر همکاری دارد.

سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقه ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترك فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ايران و همچنين خريد بخشی از سهام شرکت محور خودرو در كنار ایدم، توسط دايملر از جمله مواردي به شمار مي رود كه در اين تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اينكه دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ ايجاد مي كند.

همچنين شركت دايملر طي بيانيه اي به پتانسيل هاي بازار و صنعت خودرو ايران اشاره كرده است. در بيانيه دايملر آمده است: ایران در پی سال‌هاي متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل و نقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی ۴۱۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۴ بود. صنایع ایران تقریبا نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می کشند.

این خودروساز آلماني براي حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه ريزي هايي انجام داده و اعلام كرده است: دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است. نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران توليد و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند.

افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه ای کند. همچنین دایملر قصد دارد تا دفتر خود را در تهران افتتاح کند. با این اقدامات و تعهدات شرکت دایملر خود را به توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران متعهد کرده است.همچنين دو طرف تصميم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شركت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاري اين شركت به شركت مشترك ايران خودرو و بنز اقدام كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      بيچاره بنز ! مثل اينكه خبر مرگش اومده !!!!!!!!!!!

    • محمد

      از الان باید منتظر بنز وانت و بنز ۱۳۱ ،بنز ۱۳۲ ،بنز ۱۳۳ و ... باشیم :|

    • somayeh

      سقف آرزوهام فرو ریخت...

    • امین

      تصور کن موتور پیکان رو بذاری رو کامیون بنز !!! و یا موتور کامیون بنز رو بذاری 206 به عنوان خودرو دیزلی به دنیا معرفی کنی !! (اولین ایده ای که به ذهن بزرگترین فرغون ساز ! ببخشید خودروساز خاورمیانه !!!!میرسه)

    • امیر

      پروژه جدید ایران خودرو برای فروپاشی مرسدس بنز

    • ایرانی

      *** خودرو نمی خریم ***

      بنز فقط باید خودش بیاد تو ایران ماشین تولید کنه و به قیمت ارزون در اختیار مردم ایران بذاره!!

      بزرگترین اشتباه وحشتناک بنز این خواهد بود که با ویران خودرو قرارداد بنده!!

      ** خودروساز داخلی نابود باید گردد **

    • امیرعلی

      چه اسراریه ما خودرو تولید کنیم وقتی که ما قطعه سازیم صنعت خودرو ما 40 ساله شده ولی خودروهای 50 سال پیش داریم تولید میکنیم مسئولین محترم جون عزیزاتون به فکر اینهمه کشته شدن خودروهای تولیدی خودتون باشید با 50 کیلومتر طرف فوت میکنه خودرو سازها..

      پاسخ ها

      • محمد

        اسرارش رو راحت میشه بفهمی با نفت 30 دلاری. کاش امثال شما پاسپوردتون رو دست میگرفتین اگه در حدی بودین که جای دیگه راهتون بدن تشریف می بردین و معنی بنز رو میفهمیدین. به خاطر چهار تا بچه خوشحال صنعت خودرو سازی کشور رو مسخره نمیکردیم.

      • سعید

        تو کدوم نمایندگی کار میکنی ک داری ازشون حمایت میکنی.....

    • بدون نام

      یعنی خوشم میاد هیچ کس دل خوشی از این فرغون خودرو نداره بعد دوباره ماشین ازش می خرن

    • بدون نام

      ایران خودرو ارزش اظهار نظر نداره !

    • بدون نام

      خوب دادا چکارکنن وقتی ماشین 20ویا30 تومنی راخارجی باکیفیت نیست بخرن.البته چینی نمیگم..مجبورن
      فرغون های اینهارابخرن.بنزبیادارزون بفروشه مردم هم میخرن.گران باشه که بازطبقه ضعیف همون پرایدو405میخرن.غیرازاین نیست شمابگین چیه

    • علیرضا

      فعلا حرکت جالبه فقط اسم این ایران خودرو را عوض کنند. تا ببینیم چه شود از همکاری

    • کامران

      صنعت خودرو ایران هرروز بد تر از دیروز باباجان نیازی نیست شما خودرو تولید کنید اقلا خودرو مناسب وارد کنید یا سفارش بدید براتون بسازن شما که نه ماده میشناسید نه مقاومت مصالح نه پلیمر نه مکانیک چه خودرویی تولیل کنید اخه یکم فکر باید فقط سود جویی که نمیشه.

    • مورچه

      بنز با یک حرکت نابود شد
      ایران خودرو؟
      خنده داره کمی هم نا امید کننده
      اقای بنز برات متاسفم که برندت تا این حد امد پایین
      اینا نمیتونن یه کاشین دس مردم بدن
      خبر جیدید
      از فردا صف طولانی بنز درب نمایندگیها گارانتی نداریم

    • سید مهدی

      حدود 35 سال پیش عده ای از متخصصان انقلابی و علاقمند با اینجانب که استاد دانشگاه شاغل در رشته مهندسی مکانیک بودم جلسه ای برگزار نمودند با موضوع ایجاد " کمیته خود کفایی در زمینه خودرو سازی "در وزارت صنایع و دعوت نمودند تا با توجه به تحصیلات عالیع و تخصص اینجانب تا سرپرستی این کمیته را عهده دار گردم. پاسخی که دادم بطور خلاصه این بود که تجربیات بیش از یک دهه ( 1346 الی 1359 در آنزمان ) خودروسازی در ایران نشان میدهد که ما اصولا نخواهیم توانست خورو ساز مناسب و خوبی باشیم و بهیچوجه عیب هم نیست و کشور های پیشرفته ای مانند بلژیک . سوییس . اطریش و... را مثال زدم که هیچ نوع خورویی نمیسازند و آنرا عیب هم نمیدانند و خاطر نشان ساختم که اگر اهداف آنان پیگیری گردد روزی خواهد رسید که مردم اتومبیل ساخت داخل را با بد ترین کیفیت و با قیمت بیشتری نسبت بنوع خارجی آن بخرند و عامه مردم در حسرت اتومبیل خارجی با کیفیت برتر بمانند و نیز پیشنهاد نمودم که به صنایع خوروسازی در آنزمان هیچگونه آسیبی نمیرسد و هیچ کارگری نیز بیکار نمیشود زیرا که میتوان با تغییر ساختار. محصولاتی مانند یخچال . ماشین لباسشویی . اجاق گاز و... با همان ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید طراحی و بسازند که شوربختانه تیغ من کند بود و آنان رفتند تا تجربه کنند و امروز دقیقا مواجه با پیش بینی های اینجانب در حود چهار دهه پیش هستیم ! ضمن آنکه اکنون نیز از آنجاییکه " جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعت است ) همین پیشنهاد را مطرح مینمایم با کمتر نمودن حقوق و عوارض گمرکی مردم خواهند توانست بنز . کادیلاک . |ژو و... فابریک خارجی را با قیمت های اتومبیل های ساخت داخل بخرند و لذت ببرند و کلیه اتومبیل ساز های ایران نیز به طراحی و ساخت سایر محصولات بپردازند. امید وارم این پیام بگوش مسیولین برسد و دستکم در مورد آن فکر نمایند. باسپاس

    • بدون نام

      بنز بیچاره !؟تو رو هم بی آبرو میکنند ! حالا باش و ببین !

    • پسر بد

      بنز خودرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج