جاباما
۲۸۸۸۴۹
۵۰۷۸
۵۰۷۸
پ

۱۰ جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید

هر جانوری روش خاصی برای دفاع از خودش دارد. اما بعضی از آنها به زهر‌های مرگبارشان مشهور هستند. ۱۰ جانور خطرناک و مشهور در این گروه را می‌توانید با تصاویرشان بشناسید.

وبسایت خبرآنلاین: هر جانوری روش خاصی برای دفاع از خودش دارد. اما بعضی از آنها به زهر‌های مرگبارشان مشهور هستند. ۱۰ جانور خطرناک و مشهور در این گروه را می‌توانید با تصاویرشان بشناسید.

ماری خطرناک آبهای جهان

این مار دریایی حدود ۸۰ سانتی‌متر طول دارد و تقریبا در تمام آبهای جهان می‌تواند زندگی کند. این مار دشمن طبیعی ندارد و مقدار بسیار ناچیز زهر آن نیز کشنده است. البته این مار مهاجم نیست و در واقع دور از ساحل زندگی می‌کند.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


زنبور دریایی

در آبهای استرالیا زنبور دریایی نیز پیدا می‌شود. این جانور عمدتاً در دریاهای مناطق گرمسیر استوایی و نیمه استوایی زندگی می‌کند. چتر این جاندار حدود ۲۰ سانتی‌متر قطر و شاخک‌های آن تا سه متر طول دارند. زهر این زنبور از جمله قلب و سیستم عصبی را هدف قرار می‌دهد. در بیش از ۵۵۰۰ مورد مرگبار، حالت شوک یا حمله قلبی ناشی از گزیدن این زنبور منجر به غرق شدن قربانیان شده است.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


زنبور سرخ آسیایی

این زنبور در شرق و جنوب آسیا یافت می‌شود و از گیاهان و حشرات کوچک تغذیه می‌کند. این زنبور سرخ رنگ گاه تا ۵/۵ سانتی‌متر طول دارد. نیش ۶ میلیمتری این حشره بسیار دردناک است و زهر آن منجر به تجزیه گوشت می‌شود.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


عنکبوت پشت قرمز

این جانور یکی از سمی‌ترین انواع عنکبوت‌ها در جهان است. البته فقط نوع مونث آن خطرناک است. زهر عنکبوت پشت قرمز منجر به گرفتگی عضلات و درد شدید می‌شود. زهر این عنکبوت زمانی خطر حیاتی دارد که به سیستم تنفسی برسد. غذای اصلی این عنکبوت حشرات بالدار هستند. این عنکبوت در آغاز تنها در استرالیا یافت می‌شدند، اما اکنون عرصه زندگی آن تا ژاپن گسترش یافته است.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


کژدم زرد مدیترانه‌ای

زیستگاه کژدم زرد مدیترانه‌ای در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه است. این جانور با ده سانتی‌متر طول، آب و هوای خشک بیابان را ترجیح می‌دهد و عموما در زیر سنگ‌ها یا در درز صخره‌ها زندگی می‌کند. این کژدم تهاجمی و سریع است و زهر آن سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


قورباغه سمی طلایی

این حیوان کوچک سمی‌ترین قورباغه جهان محسوب می‌شود. اقوام محلی آمریکایی از سم این جاندار در تیرهای خود برای شکار استفاده می‌کنند. این قورباغه سم را از طریق غذا جذب می‌کند. محققان حدس می‌زنند که سم با خوردن سوسک بالدار که حامل مواد سمی است، وارد بدن قورباغه سمی طلایی می‌شود.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


سنگ ماهی

این جانور در کف آب‌های کم‌عمق یا سطح هموار دریاها زندگی می‌کند. این سنگ ماهی ۴۰ سانتی‌متری که از دریای سرخ تا استرالیا یافت می‌شود، در پی شکار در میان مرجان‌ها پنهان می‌شود. گاهی غواص‌ها هم به طور تصادفی هدف نیش زهرآگین این جانور قرار می‌گیرند. درد غیر قابل تحمل، اختلال در ضربان قلب یا ایست تنفسی عواقب چنین رخدادی است.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


هشت‌پای حلقه آبی

این هشت‌پا تا ۲۰ سانتی‌متر طول دارد. حقله‌هایی روی پوست این جانور وجود دارند که در صورت احساس خطر رنگ آبی به خود می‌گیرند. نیش این اختاپوس زهری ترشح می‌کند که به سرعت روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. قربانی حمله این جانور قادر به حرکت نیست، اما همچنان همه چیز را به طور کامل درک می‌کند.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


حلزون مخروطی

حلزون مخروطی در آبهای گرمسیر دیده می‌شود. این حیوان دریایی تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند و به خاطر زیبایی‌اش مورد علاقه مجموعه‌داران است. با این حال مواجهه با این حیوان می‌تواند کشنده باشد. حلزون مخروطی قادر است به سرعت تیر سمی خود را شلیک کند.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید


فرش مرجانان سانان

دسته‌ای از جانوران دریایی "فرش مرجان سانان" نامیده می‌شوند. آنها نه گیاه آبزی، بلکه حیوان محسوب می‌شوند و علاقه‌مندان به نگهداری جانوران دریایی در آکواریوم علاقه ویژه‌ای به آنها دارند. برخی گونه‌های این جانداران یکی از خطرناکترین سم‌های موجود در طبیعت را دارند. برای سم کشنده این جانوران هنوز پادزهری ساخته نشده است.

10 جانور خطرناک که نامشان را نشنیده‌اید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج