۲۸۹۷۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمریکا نیروی زمینی به عراق می فرستد

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که آمریکا باید تلاش بیشتری برای کمک به ائتلاف ضدداعش داشته باشند و اعزام نیروی زمینی آمریکایی به عراق، بخشی از راهبرد مقابله با این گروه تروریستی است.

خبرگزاری فارس: در حالی که مسئولان سیاسی و نظامی دولت اوباما تاکنون بارها بر نقش مستشاری و آموزشی نیروهای نظامی آمریکایی در عراق تأکید کرده‌اند و عراق هم بارها گفته که نیازی به نظامی خارجی در میدان نبرد ندارد، وزیر دفاع آمریکا امروز از احتمال اعزام نیروی زمینی به این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»، «اشتون کارتر» امروز گفت که آمریکا باید کمک بیشتری به ائتلاف ضدداعش بکند و حضور نیروهای زمینی بخشی از راهبرد مقابله با داعش است.

کارتر منظور خود را شفاف‌تر بیان کرد و گفت که افراد لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا برای «پیوستن به مبارزه علیه داعش» به عراق اعزام خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به محل دقیق اعزام نیروهای نظامی آمریکایی اشاره کرد و گفت که شهرهای موصل (در شمال عراق) و رقه (در سوریه)، دو تومور سطانی در حال رشد داعش هستند که باید نابود شوند؛ کارتر گفت که در مسیر این کار، سیاست «پوتین روی زمین» یعنی اعزام نیروی زمینی-رزمی استفاده خواهد شد.

کارتر گفت که البته در حال حاضر هم نیروهای زمینی برای قطع ارتباط میان این دو شهر در تلاش‌اند که البته در این تلاش‌ها، از حملات هوایی و حملات زمینی محدود و نقطه‌ای بهره‌گیری می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا به اختلاف‌نظرهای درون ائتلاف تحت رهبری کشورش در خصوص نحوه و میزان صرف منابع هم اشاره‌ای داشت و گفت: «امیدواریم دیگر کشورهایی هم که اکنون فقط روی کاغذ در ائتلاف هستند، عملا در ائتلاف مشارکت کنند... ما خودمان توان زیادی داریم و می‌توانیم با داعش نبرد کنیم، اما زمانی که داعش شکست خورد، ما به یاد خواهیم داشت که چه کسانی به ما کمک کردند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج