۲۹۰۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ماجرای بازداشت آدم‌ ربایان ۵ ‌میلیارد تومانی

سه هم‌بندی سابق بعد از آزادی از زندان، نقشه آدم‌ربایی پنج‌‌میلیاردتومانی را طراحی و اجرا کردند.

روزنامه شرق: سه هم‌بندی سابق بعد از آزادی از زندان، نقشه آدم‌ربایی پنج‌‌میلیاردتومانی را طراحی و اجرا کردند.

ساعت ٢٠ روز دوشنبه هفته پیش، فردی با مراجعه به کلانتری تهرانسر به مأموران اعلام کرد فرد ناشناسی در تماس تلفنی مدعی شده پسر ١٦ساله‌اش به‌نام علی، در اختیار آنهاست و در ازای آزادی وی، مبلغ پنج ‌میلیارد تومان می‌خواهد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم‌ربایی»، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی مسئول تحقیق دراین‌باره شدند.

پدر علی که در زمینه خریدوفروش لوازم آشپزخانه مشغول به‌کار است، پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پسرم منزل را به مقصد مدرسه واقع در میدان آزادی، ترک کرد. طبق روال هر روز، وی در ساعت ١٥ به منزل بازمی‌گشت اما آن روز به خانه نیامد تا اینکه در ساعت ١٦:٣٠ فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت مبلغ پنج ‌میلیارد تومان باید به او پرداخت کنیم و در صورت پرداخت‌نکردن پول، آنها پسرم را خواهند کشت یا دست راست او را قطع می‌کنند. آنها دو روز به من مهلت دادند تا پول درخواستی را تهیه کنم و به آنها تحویل دهم».

با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تحقیقات و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری ربایندگان و رهایی «علی»، در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنها در کمترین زمان ممکن، در تحقیق از بستگان و اطرافیان شاکی موفق شدند یکی از بستگان وی به‌نام «ابراهیم. س» (٣٤ساله) را شناسایی کنند که به تازگی از زندان آزاد شده بود. بررسی سوابق ابراهیم نشان داد او بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف ضرب‌وجرح عمدی، کلاهبرداری، ایراد صدمه عمد بدنی، صدور چک بلامحل و... دستگیر و روانه زندان شده است.

با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده از هم‌کلاسی‌های «علی» که او را روز حادثه درحال سوارشدن به یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ مشاهده کرده بودند و مطابقت مشخصات ظاهری این خودرو با خودرو سواری ابراهیم، بررسی فرضیه نقش و مشارکت ابراهیم، در آدم‌ربایی در دستور کار قرار گرفت و ابراهیم ساعت ١٣:٣٠ روز پنجشنبه در شهرک ولیعصر، سوار بر یک دستگاه خودرو سواری سمند سفیدرنگ دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز یک قبضه سلاح کمری به همراه گلوله‌های جنگی کشف شد.

ابراهیم، در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از موضوع آدم‌ربایی شد، اما در ادامه تحقیقات به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت از چند ماه پیش ویلایی را در شهرستان اسلام‌شهر - منطقه فردوس اجاره کرده است و درحال‌حاضر، علی به همراه دو نگهبان در آنجا نگهداری می‌شود. با شناسایی مخفیگاه ربایندگان، بلافاصله چند تیم عملیاتی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، به شهرستان اسلامشهر رفتند و در ساعت ١٧ پنجشنبه نوجوان ربوده‌شده را آزاد و دو متهم دیگر پرونده را به‌نام‌های مهدی (٢٩ساله) و امیر (٣٥ساله) دستگیر کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه آنها بیش از ٢٠٠ عدد فشنگ جنگی متعلق به سلاح کشف شده از متهم اصلی پرونده کشف شد.

مهدی و امیر پس از دستگیری، در اعترافات خود بیان کردند: «ما با ابراهیم در زندان هم‌خرج بودیم. تا اینکه یک روز ابراهیم گفت یکی از بستگانش را می‌شناسد که اگر پسرش را بدزدیم و او را فقط دو ساعت نزد خودمان نگه داریم، او حاضر است چند ‌میلیارد تومان پرداخت کند». مهدی در ادامه اعترافات خود، درباره روز آدم‌ربایی افزود: «مقابل مدرسه علی رفتیم و منتظر شدیم تا علی از مدرسه خارج شود. ابراهیم راننده بود و صورتش را پوشانده بود تا شناسایی نشود. امیر در صندلی جلو و من هم در صندلی عقب نشسته بودیم. پس از آنکه علی به‌عنوان مسافر سوار ماشین شد، دست‌وپا و چشمانش را بستیم و به طرف ویلای ابراهیم راه افتادیم. در این مدت نیز، تماس‌ها از سوی ما دو نفر انجام می‌شد».

ابراهیم - متهم اصلی پرونده - با تأیید اظهارات دو متهم دیگر پرونده، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «این ماجرا اول شوخی بود و حرفش در زندان زده شد؛ اما بعد از آزادی، زمانی‌که یکدیگر را ملاقات کردیم، مجددا صحبت بر سر انجام این کار مطرح شد اما این بار حرف‌ها کاملا جدی بود. پیشنهاد آدم‌ربایی از سوی مهدی و امیر مطرح شد اما علی و خانواده‌اش را من معرفی کردم».

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر کشف صددرصدی پرونده‌های آدم‌ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیان کرد: «در چند سال گذشته، در هیچ‌کدام از پرونده‌های آدم‌ربایی رسیدگی‌شده در پلیس آگاهی تهران بزرگ، حتی ریالی به ربایندگان پرداخت نشده و در تمامی پرونده‌های آدم‌ربایی افراد ربوده‌شده آزاد و متهمان آنها دستگیر و روانه زندان شدند».

سردار محمدیان افزود: «هر سه متهم این پرونده، با صدور قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      زندانهای ایران شده هتل واسه خلافکارا
      شده دانشگاه خلافکاری
      ه کی هر چی بلد نیست میره اونتو یاد میگیره میاد بیرون استاد تر و پررو تر از قبل تازه ترسش هم که از زندان و قانون ریخته
      چرا 5 میلیارد نخواد ؟
      اگه نشد و دوباره گیر افتادند نهایتا برمیگردن هتل
      خرج زندانشون رو هم که ملت میدن
      دوباره روز از نو روزی از نو
      بعد از آزادی با استفاده از تجربیات قبل و دیگران و یه نقشه بدون نقص 5میلیارد دیگه طلب میکنند
      میگین نه ؟ منتظرباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج