اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۱۰۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فساد همه جاست نه فقط در فوتبال

روز گذشته بالاخره گزارش کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با موضوع «فساد در فوتبال» در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

روزنامه شرق: روز گذشته بالاخره گزارش کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با موضوع «فساد در فوتبال» در جلسه علنی مجلس قرائت شد. با توجه به اینکه بندبند این گزارش یک روز قبل از آن در خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شده بود، واکنش‌ها نسبت به قرائت آن چندان زیاد نبود و به‌غیر از یکی، دو تأکید جزئی مبنی‌بر بازبودن پرونده درباره تعدادی از بندهای مطرح‌شده واکنش چندانی در خود مجلس از سوی سایر نمایندگان نداشت. بااین‌حال محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست صحن علنی دیروز مجلس را برعهده داشت، پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل ٩٠ از تذکر برخی از نمایندگان درباره انتشار این گزارش در برخی رسانه‌ها خبر داد.

او دراین‌باره گفت: «برخی از دوستان تذکر دادند که رسانه‌های عمومی این گزارش را روز گذشته منتشر کردند، درحالی‌که ماده هشت قانون کمیسیون اصل ٩٠ می‌گوید که رسانه‌های عمومی از قبیل صداوسیما و روزنامه‌ها در صورت تمایل به اعلان گزارشاتی که مربوط به عموم باشد و کمیسیون اصل ٩٠ از تریبون مجلس اعلام کند، بدون هرگونه تغییر و تفسیری می‌توانند به اطلاع عامه برسانند و متخلف طبق قانون مربوطه مجازات خواهد شد». البته خارج از مجلس واکنش‌های فوتبالی نسبت به قرائت‌شدن این گزارش کم‌وبیش وجود داشت؛ امیررضا خادم، معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در زمره اولین افرادی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که وزارت ورزش نمی‌تواند با متخلفان برخورد کند. خادم که با مهر صحبت کرده بود درباره گزارش فساد در فوتبال گفت: «گزارش بلافاصله پس از آنکه دیروز (یکشنبه) منتشر شد، امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس قرائت شد و وزارت ورزش این گزارش را ندیده بود.

به‌هر‌حال ما امروز در جریان این گزارش قرار گرفته‌ایم و قاعدتا باید گزارش را بررسی کنیم. این را باید بگویم که در مراحل بررسی این گزارش و جمع‌آوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان در جریان جزئیات آن قرار نداشت». خادم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا وزارت ورزش به پیشنهاداتی که در پایان این گزارش کمیسیون اصل ٩٠ ارائه داده است، عمل خواهد کرد؟ گفت: «ما قائل به درنظرگرفتن جایگاه نظارتی مجلس هستیم و حتما این گزارش را جزءبه‌جزء بررسی خواهیم کرد. وزارت ورزش نمی‌تواند با این افراد برخورد کند، برخورد باید قانونی باشد و در چارچوب مجامع فدراسیون‌ها صورت گیرد. وزارت ورزش فقط جایگاه یک عضو در مجمع حدود ۷۰ نفره فدراسیون فوتبال را داراست».

دایی نماینده فوتبالی‌ها

اگرچه پس از انتشار این گزارش در همان عصر روز یکشنبه فدراسیون فوتبال نسبت به انتشار چنین گزارشی واکنش نشان داده بود و بندهای ایرادی کمیسیون اصل ٩٠ را قابل توضیح و دفاع دانسته بود؛ بااین‌حال بیشتر واکنش‌های به‌نسبت کوتاه و بلند سایر اعضای خانواده فوتبال مربوط به روز گذشته بود. جایی که دایی، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و باشگاه پرسپولیس و البته سرمربی فعلی تیم صبا به‌عنوان یکی از افرادی که ردپایش در برملاشدن بخشی از فساد در فوتبال دیده می‌شود نسبت به این گزارش واکنش نشان داد. دایی که در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در فینال جام شهدا صحبت می‌کرد؛ دراین‌باره گفت: «این مسئله‌ای است که همه باور داریم. این اتفاقات سال‌هاست که در فوتبال رخ می‌دهد ولی کو گوش شنوا؟ اگر زیاد هم حرف بزنیم ما را متهم می‌کنند! من از زمانی که سرمربی تیم ملی شدم، خیلی چیزها را دیدم و گروهی را شناختم.

متأسفانه فساد همه‌جا هست و نمی‌شود گفت فقط در فوتبال وجود دارد. متأسفانه فساد در اکثر جاهایی که کار اجرائی می‌شود، وجود دارد. شاید فوتبال به‌خاطر اینکه طرفداران زیادی دارد، مورد لطف مجلس قرار گرفته است و نمایندگان به آن می‌پردازند! هیچ‌کس نمی‌تواند فساد در فوتبال را رد کند؛ ولی باید بدانیم خیلی جاها فساد داریم. کاش نسبت به تمام سازمان‌ها و ارگان‌های اجرائی چنین نظری وجود داشته باشد و مجلس به آن ورود کند. مجلس حتی بیاید وزارتخانه‌ها را هم مورد تحقیق و تفحص قرار دهد. متأسفانه داریم همه‌جوره فوتبال را می‌کوبیم و این هم یک مدل دیگر است».دایی با بیان اینکه از بررسی فساد در فوتبال خوشحال است، ادامه داد: «من بیش از ۱۰ سال است که این مسائل را می‌گویم و همیشه مورد حمله قرار گرفته‌ام. دست مجلس هم درد نکند؛ ولی خواهش می‌کنم بقیه جاهایی را هم که فساد صورت می‌گیرد بررسی کنند. فساد فوتبال یک‌هزارم فساد در جاهای دیگر است. باید به تمام جوانب مملکت نگاه کنیم تا خدایی ناکرده حق‌الناس و بیت‌المال پایمال نشود».

نایب‌رئیس دوم مجلس تصریح کرد: برخی خبرگزاری‌ها قبلا این گزارش به دستشان رسیده و منتشر کرده بودند که قانون می‌گوید بعد از اینکه از تریبون مجلس اعلام شد، حق انتشار این گزارش را دارند و بعد هم اگر خواستند این گزارش را منتشر کنند باید فضای گزارش را رعایت امانت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج