۲۹۳۵۳۵
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

اینجوری طرفدار دوآتشه حقوق حیوانات شوید

در طول سال ها، جنبش های حقوقی فراوانی به راه افتاده که از حقوق سیاه پوستان گرفته تا حقوق زنان را در بر می گیرد. بسیاری از این جنبش ها حالا دیگر به تاریخ پیوسته و مطرح کردن آن ها در دنیای مدرن موضوعیت چندانی ندارد.

هفته نامه چلچراغ - مریم عربی: در طول سال ها، جنبش های حقوقی فراوانی به راه افتاده که از حقوق سیاه پوستان گرفته تا حقوق زنان را در بر می گیرد. بسیاری از این جنبش ها حالا دیگر به تاریخ پیوسته و مطرح کردن آن ها در دنیای مدرن موضوعیت چندانی ندارد. اما می توان گفت جنبش حمایت از حقوق حیوانات، بزرگ ترین جنبش عصر حاضر است که روز به روز بزرگ تر و بزرگ تر می شود.

اینجوری طرفدار دوآتشه حقوق حیوانات شوید

صرف نظر از انسان های شریفی که به صورت منطقی دغدغه حمایت از حقوق حیوانات را دنبال می کنند. گروهی هم هستند که صرفا به تبعیت از مد روز و برای همرنگ شدن با جماعت روشن فکران لباس حامیان حیوانات را بر تن می کنند و کاسه داغ تر از آش می شوند. برای تبدیل شدن به یک طرفدار دوآتشه و افراطی حقوق حیوانات در هر کجای دنیا که باشید، باید شش مرحله مهم را طی کنید:

۱- گیاه خوار شوید

نخستین گام برای تبدیل شدن به یک فعال حقوق حیوانات این است که گیاه خوار یا بدتر از آن خام گیاه خوار شوید. این روزها تا دلتان بخواهد در اینترنت رژیم غذایی گیاه خواری و دستورالعمل برای تامین پروتئین لازم برای بدن از طریق گیاهان وجود دارد که استفاده از آنها به شما کمک می کنند یک سبک زندگی حیوان دوستانه! را در پیش بگیرید. قوت غالب شما در این حالت برنج و سویا و میوه و سبزیجات فصل خواهد بود.

اینجوری طرفدار دوآتشه حقوق حیوانات شوید

۲- ته جنایات حقوق جانوری را دربیاورید

یکی از وظایف اصلی شما به عنوان مدافع حقوق حیوانات این است که دائما در اینترنت جست و جو کنید و سازمان ها و صنایعی که حقوق حیوانات را زیر پا می گذارند بشناسید. درباره همتایان در دوره های گذشته و در نقاط مختلف دنیا بیشتر بدانید. هم چنین فهرستی از کتاب ها و آثار فرهنگی و هنری مورد علاقه تان با موضوع حمایت از حقوق حیوانات تهیه کنید. این اطلاعات به اثربخشی سخنرانی های نه چندان گیرای شما در جمع دوستان و آشنایان کمک می کند.

اینجوری طرفدار دوآتشه حقوق حیوانات شوید

۳- هدفمند شوید

یکی از وظایف اولیه شما به عنوان فعال حقوق حیوانات این است که از میان انبوه دلایل موجود برای حمایت از حقوق حیوانات، یکی را به عنوان انگیزه اصلی خود برای پیوستن به جمع جانوردوستان انتخاب کنید و تا می توانید از آن حرف بزنید. مثلا می توانید نجات شیر آفریقایی یا همین یوزپلنگ ایرانی خودمان را انتخاب کنید.

۴- تبلیغ کنید

طی کردن سه گام اول شما را در این موقعیت قرار می دهد که در شبکه های اجتماعی یا در جمع دوستان و آشنایان خودتان را به عنوان فعال حقوق حیوانات معرفی کنید و به دیگران در این زمینه آگاهی بدهید. تا جایی که قوانین دست و پای شما را نبسته، می توانید به زمین و زمان بد و بیراه بگویید و دیدگاه خود را به دیگران تحمیل کنید.

اینجوری طرفدار دوآتشه حقوق حیوانات شوید

۵- بزرگ تر فکر کنید

آن که در دنیای کوچک شخصی تان طرفدار حقوق حیوانات باشید، برای فعالان افراطی حقوق حیوانات کافی نیست. شما باید دوستانی را پیدا کنید و انجمن یا گروهی تشکیل بدهید. برنامه ها و نشست های آگاهی بخش برگزار کنید یا حتی تظاهرات مسالمت آمیز راه بیندازید!

۶- خلاق باشید

در هر زمینه ای که خرده استعدادی دارید، از نقاشی گرفته تا موسیقی و فیلم سازی، از استعداد خود برای کمک به حیوانات استفاده کنید. دوآتشه های آن ور آبی گیاه خوار بودنشان را روی بدنشان تاتو می کنند تا مجبور شوند تا آخر عمر به حرف خود پایبند بمانند. بسیاری از آن ها دایما از کوله پشتی ها یا لباس هایی استفاده می کنند که روی آن ها نوشته شده: «از من بپرسید چرا گیاه خوار شده ام؟» این جمله دیگران را به بحث درباره موضوع مورد علاقه آن ها دعوت می کند. ممکن است گاهی کار به درگیری لفظی و حتی فیزیکی کشیده شود، اما مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که همه بدانند با چه آدم با دغدغه و شریفی طرف هستند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      تا زمانیکه شما و امثال شما به این موارد با این دید شدیدا تمسخر آمیز نگاه کنید وضعیت حیوونا همینه
      اگه این جنبش راه افتاده بخاطر اینه که روز بروز گونه های جانوری بیشتر در معرض انقراض هستند
      مثل همین یوز ایرانی خودمون که باز شما با تمسخر از اون صحبت کردید
      زمین مال همه مخلوقات خداوند هست نه فقط ما انسانها
      برترین ها لطفا دیدتون رو عوض کنید یا لا اقل از اینجور موارد منتشر نکنید

    • بدون نام

      خيلي شرم آوره مجله مثلا روشنفكري مثل چلچراغ با اين ديد به قضيه نگاه ميكنه!
      تا وقتي احترام به حقوق حيوانات و محيط زيست مساله درجه دو و سوسول بازي و تمسخر آميز تلقي بشه
      درياچه ها خشك ميشن، ريزگردها نفسمون رو ميگيرن، حيوانات به شكلي وحشيانه شكنجه ميشن، تالاب ها از بين ميرن و الودگي هوا قرباني ميگيره...
      حالا مسخره كنيد جماعت روشنفكر...

    • لاله

      واقعا این متن حتی بصورت طنز هم توهین بود. درک اینکه حیوانات هم به اندازه ما از دنیا سهم دارند و محیط زیست به خاطر خرابکاریهای مداوم انسانها در حال نابودیه انقدر سخته که به دوستان فشار آورده و حتی انتخابهای شخصی مثل روش غذا خوردن آدمها هم باید مضحکه یک نویسنده ی به خیال خودش بامزه بشه؟
      کجای اینکه آدمها از زجر و درد یه موجو دیگه آزرده باشن بده؟
      همین آدمها جنبشهای آزادیخواهی و برابرخواهی دیگه رو هم دست می انداختند و می اندازند.
      اگر به شماها بود هیچ جیز هیچوقت بهتر نمی شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج