جاباما
۲۹۳۹۲۵
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

پریا دختری است که در ازدواج قبلی‌اش با شکست روبرو شده و قرار است زندگی جدیدی را شروع کند. این زندگی هنوز شروع نشده، با مشکلات زیادی همراه می‌شود. این سریال قرار است مخاطبان شبکه سه را در ۴۰ قسمت با خود همراه کند.

روزنامه صبا: پریا دختری است که در ازدواج قبلی‌اش با شکست روبرو شده و قرار است زندگی جدیدی را شروع کند. این زندگی هنوز شروع نشده، با مشکلات زیادی همراه می‌شود. این سریال قرار است مخاطبان شبکه سه را در ۴۰ قسمت با خود همراه کند.

سریال‌ها و فیلم‌هایی سینمایی متعددی در این سال‌ها ساخته شده که قصه اصلی آن حول محور زنان بوده است. آثاری که حتی نام آن برگرفته از شخصیت زن قصه است و حالا حسین سهیلی زاده که تجربه چنین کاری را با سریال آوای باران داشته این بار می‌خواهد داستان پر از فراز و نشیب زندگی دختری به نام "پریا" را به تصویر بکشد. پریا دختری است که در ازدواج قبلی‌اش با شکست روبرو شده و قرار است زندگی جدیدی را شروع کند. این زندگی هنوز شروع نشده، با مشکلات زیادی همراه می‌شود.

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

این سریال قرار است مخاطبان شبکه سه را در ۴۰ قسمت با خود همراه کند. پریا از ۱۵ آبان کلید خورده و تا کنون حدود ۲۴ قسمت آن جلوی دوربین رفته و احتمالاً قبل یا بعد از ماه رمضان سال آینده روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت. قصه و سابقه کارگردان و حضور بازیگران متعدد و مطرح می‌تواند هر کسی را به حضور در پشت صحنه سریال علاقمند کند.

پریا قصه شاد و شیرینی ندارد

سریال پریا جزو آثاری نیست که بیننده هنگام تماشای آن اصطلاحاً «قهقهه» بزند. قصه از زمان حال و از جایی آغاز می‌شود که «پریا» با بازی لادن مستوفی پس از چند سال دوری از ایران به کشور باز می‌گردد. در شرایطی که پریا همچنان از ازدواج قدیمی‌اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با کیوان، پسرخاله‌اش می‌شود.

زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه مشکلات را یک به یک از سر راه بر می‌دارند اما برخی اتفاق‌ها ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می‌اندازد. اتفاق‌هایی که همه خانواده را درگیر خود می‌کند. اتفاق‌هایی که نقطه عطف سریال است و عوامل سریال ترجیح می‌دهند فعلاً درباره آن صحبت نکنند.

سکانس دوم- خروجی-۱۱ صبح

«شهرک گلستان» جایی نزدیک چیتگر یکی از لوکیشن های سریال پریا است. با پشت صحنه سریال‌های حسین سهیلی زاده آشنا هستم. همه در کارشان جدی هستند ولی شوخی‌های محترمانه کارگردان با همکارانش باعث می‌شود فضایی صمیمی ایجاد گردد و حس خوبی از همکاری در جمع وجود داشته باشد.

این مسئله برای همه حاضرین خوشایند است، حتی اگر قرار باشد میهمان این فضای صمیمی در هوایی سرد، آن هم در لوکشین خارجی به ملاقات سازندگان سریال آمده باشد؛ مثل همان روزی که من به عنوان خبرنگار صبا در سر صحنه فیلم برداری حاضر شدم.

ساعت ۱۱ صبح روز پایانی هفته، گروه در مقابل خانه‌ای نسبتاً قدیمی، درحال ضبط سکانس دعوای پدر و پسر هستند. حسین آقا (محمود پاک نیت) و کیوان (امیرحسین آرمان) روبروی دوربین «محمد افسری» قرار گرفته‌اند و من از فاصله‌ای نسبتاً دور هم شاهد صحنه هستم.

گاهی هم سرک می‌کشم تا نگاه کارگردان را از مونیتور کوچک مقابلش دنبال می‌کنم. پدر از بی خبر رفتن پسر عصبانی است و دائم به او می‌گوید: «این چند روز کجا بودی؟ چرا تلفنت رو خاموش کردی؟» و پسر مستأصل در مقابل پدر ترجیح می‌دهد سکوت کند.

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

سکانس با برداشت کمی تمام می‌شود. گروه وسایل را جمع می‌کنند تا با اندکی جابجایی، صحنه خروح پریا را از ساختمان بگیرند.

صدا- دوربین- حرکت کارگردان به گوش می‌رسد و لادن مستوفی از در خانه خارج می‌شود. او سپس سوار ۲۰۶ قرمز رنگی می‌شود و دوربین خارج شدن او را از کوچه نسبتاً پهنی را دنبال می‌کند؛ به گونه‌ای که همزمان «هادی قمیشی» که نقش مددکار را دارد، بلافاصله بعد از آن وارد کوچه می‌شود. ولی بدون اینکه آشنایی بدهند از کنار هم رد می‌شوند.

قمیشی درست جای پارک پریا، سمند نقره‌ای‌اش را پارک می‌کند. از آن جایی که دراین سکانس هم قرار نبود اتفاق ویژه‌ای بیفتد، خیلی زود کار تمام می‌شود. ساعت از دوازده می‌گذرد و گروه کم کم مشغول جمع آوری وسایل هستند. به نظر می‌رسد سکانس بعدی که با حضور بیشتر بازیگران ضبط می‌شود به بعد از ناهار موکول می‌شود.

حالا گروه در پارکینگ نسبتاً گرم خانه دور هم جمع شده و در کنار هم ناهار صرف می‌کنند و همزمان با گپ و گفت هایی درباره کار، برای ادامه تصویربرداری آماده کار می‌شوند.

سکانس پرحاشیه

امیر حسین آرمان، لادن مستوفی، افسانه بایگان، محمود پاک نیت، کمند امیرسلیمانی و امیررضا دلاوری قرار است در قاب قرار بگیرند و این سکانس را ضبط کنند. سکانسی که به دلیل چند دیالوگ کلیدی که قرار است گره‌هایی از داستان را لو دهد طبق درخواست کارگردان، بر روی کاغذ من منتقل نمی‌شود! در این سکانس همه خانواده جلوی در پارکینگ ایستاده‌اند و بخشی از آن به تعارف‌ها و گفت و گوهای معمولی می‌گذرد.

کمی ضبط سکانس طول می‌کشد و سرمای هوا محمود پاک نیت را اذیت می‌کند. با ضبط این سکانس کار پاک نیت تمام می‌شود و این بازیگر خوش اخلاق خودش را به اتاق گریم می‌رساند تا موها و کرم روی سرو صورتش را کنار بگذارد و بشود همان آدم همیشگی!

بازگشت بایگان به تلویزیون

آخرین کاری که افسانه بایگان در تلویزیون داشت "راه طولانی" به کارگردانی رضا کریمی بود. حالا بعد از این مدت او با نقش نیره؛ مادر پریا به تلویزیون بازگشته است. بایگان درباره حضورش در این سریال می‌گوید: «کارهای آقای سهیلی زاده را هم دوست داشتم و سابقه ایشان را در جذب مخاطب می‌دانستم.

البته در کنار همه این‌ها مهمترین دلیل من برای حضور در سریال موضوع اصلی آن و پرداخت متفاوت سریال به آن بود. موضوعی که معضل این روزهای جامعه ماست و تا به حال در آثار تصویری ما به آن پرداخته نشده است. به همین دلیل از حضور در این کار خوشحالم.

چون معتقدم اگر نگاهی که خودم و نویسنده به این پدیده داریم، بتواند از طریق این سریال تأثیر خودش را بگذارد؛ رسالت خود را انجام داده‌ام و همین امر برایم خوشایند است.»

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

مددکاری شغل سختی است

هادی قمیشی علاوه بر بازیگری به عنوان طراح صحنه و لباس هم در آثار متعددی حضور داشته است. ولی به دلیل بیماری که داشت مدتی است در عرصه طراحی کم کار شده است.

قمیشی درباره نقشش در سریال پریا می‌گوید: «در این سریال نقش شخصی به نام رستگار که مددکار اجتماعی است را دارم که عمده فعالیتش در زندان و بین زندانی‌ها است. خودم تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم حتی نمی‌دانستم یک مددکار دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد.

ولی با حضور در این کار و تحقیقاتی که کردم متوجه شدم شغل سختی است. چرا که با زندانی‌ها سر و کار دارد و هر کدام از آنها زندگی و مشکلات خاص خود را دارد. این مددکار هم مجبور است زندگی همه آن‌ها را بداند و کمک کند. نقشی که این مددکار بیشتر از همه با آن سر و کار دارد؛ عمار تفتی است که به تازگی اعتیادش را ترک کرده ولی دچار مشکل بزرگتر ی شده است.

پریا، پرمخاطب می‌شود

«امیررضا دلاوری» با چهره‌ای متفاوت از سریالی که این شب‌ها از شبکه پنج روی آنتن می‌رود، در پریا حضور دارد. برای این سریال ریش گذاشته و کت شلوار قهوه‌ای به تن و عینکی به چشم دارد که از او شخصیتی مثبت ساخته است. دلاوری در پریا، نقش علیرضا، داماد خانواده حسین آقا را دارد. او وکیلی است که قرار است در شرایط سختی که دامنگیر پریا و کیوان شده به آن‌ها کمک کند.

دلاوری در باره نقش خود می‌گوید: «علیرضا درگیر مشکلات شخصیت اصلی داستان می‌شود و به خاطر شغلش به خانواده مشاوره‌هایی هم می‌دهد.»

دلاوری هم با توجه به سابقه خوب سهیلی زاده به پر ببینده شدن سریال امیدوار است و مطمئن است این سریال هم که با توجه به بازیگران و عوامل و نویسنده خوب و ماهری دارد مخاطبان خود را پیدا می‌کند.

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

لادن مستوفی قربانی می‌شود

لادن مستوفی اولین حضورش در تلویزیون را با کاری جنجالی آغاز کرد. او نقش روانکاور سریال دوران سرکشی کمال تبریزی را بازی کرد. سریالی که مدت‌ها مشکلات پخش دامنگیرش شد و زمانی هم که روی آنتن بود با واکنش‌های زیادی روبرو شد. او در آن سریال با معضل دختران فراری دست و پنجه نرم کرد و حالا بعد از ۱۳ سال جایش را تغییر داده.

این بار او در پریا قربانی یک معضل اجتماعی است. نقش مقابل او را کمند امیرسلیمانی بازی می‌کند. لادن مستوفی در حالی بازی در نقش پریا را قبول کرده است که مدتی از تلویزیون و حتی سینما دور بوده است. ولی ترجیح می‌دهد درباره کم کاری‌اش و حتی سریال پریا هم صحبت نکند.

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

جوان اول پریا سکوت کرد

این روزها چه در سینما و چه تلویزیون حضور پررنگی دارد؛ "شهریار" سریال پرمخاطب کیمیا این بار نقش جوان اول سریال پریا را بر عهده گرفته است. امیر حسین آرمان که در حال حاضر فیلم سینمایی شیفت شب و خبر خاصی نیست را روی پرده دارد، در جدیدترین سریال سهیلی زاده نقش کیوان را دارد. کیوان نقش متفاوتی آن هم در عرصه تلویزیون برای آرمان است. نقشی که فراز و نشیب‌های زیادش جای کار برای بازیگرش دارد.

کیوان در این قصه مشکلات زیادی را پشت سر می گذراد تا جایی که تصمیم نامعقولی می‌گیرد. نکته جالب این است که او در این سریال نقش مقابل لادن مستوفی را دارد؛ دو بازیگری که تفاوت سنی‌شان کاملاً مشهود است. آرمان گفت و گو را به بعد از پخش سریال موکول می‌کند پس باید تا زمان پخش سریال منتظر باشیم و تا ببینیم دلیل این انتخاب سهیلی زاده چیست؟!

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

سکانس پایانی

اینکه از صبح تا بعداز ظهر برای گزارشی از پشت صحنه روی پا بایستیم و تماشاگر سکانس‌های خارجی در این فصل باشیم کار سختی است. اینکه بخواهیم شرح ماوقع بدهیم بدون آنکه تعلیق‌های سریال لو نرود کار سخت‌تری است.

در نهایت علی رغم میلمان دست از شیطنت‌های خبرنگاری برمی داریم و تمام اتفاق‌ها و دیالوگ‌های سر صحنه را می‌بینیم و می‌شنویم اما منتشر نمی‌کنیم که این آخری، از دو کار قبلی سخت‌تر است. به خصوص اینکه درست روزی مهمان عوامل سریال پریا می‌شویم که کلیدی‌ترین سکانس‌های قصه را تصویر برداری می‌کنند. شاید همین اتفاق وسوسه‌مان می‌کند در روزهای پایانی تصویربرداری سریال باز هم سری به گروه بزنیم و شاهد فعالیت آنها باشیم. این فعلاً اولین گزارش ما از پریا است.

عوامل سریال"پریا"

«پریا»، روايتي نو از جامعه زنان

این سریال با مجری طرحی «شرکت فانوس خیال زمان» تولید می‌شود و محصول مشترک «اداره کل نمایش سیما» ـ و «وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (موسسه آوای سلامت)» است.

فهرست بازیگران پریا: لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، عمار تفتی، کمند امیرسلیمانی، رامتین خدا پناهی، هادی قمیشی و...

بازیگران کودک: محمد رضا شیرخانلو، سودا بهروز رشید، روژان تقی زاده و شادی نکته سنج

فهرست عوامل پریا: «نعمت‌الله یمینی» مدیر تولید، «امیر زاغری» طراح صحنه، «پگاه تَرکی» طراح لباس، «سید جلال موسوی» طراح گریم، «مهدی آزادی» مدیر صدابرداری، «امیرسلیمانی» سرپرست و مدیر گروه برنامه ریزی، «امین محمودی» دستیار اول کارگردان، «مهین شهبازی» منشی صحنه، «مهدی پیله‌وریان» مدیر تدارکات، «هلیا رضایی» عکاس.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج