جاباما
۲۹۴۱۵۸
۱۸ نظر
۵۲۹۷
۱۸ نظر
۵۲۹۷
پ

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (۲)

فَست فود (Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ ها و خوراک ها از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند.

برترین ها: فَست فود (Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ ها و خوراک ها از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند. مک دونالد و کی اف سی از رستوران‌های مشهوری هستند که در سراسر دنیا غذای سریع ارائه می‌دهند. یک غذای سریع در خیلی از کشورها شامل یک ساندویچ (همبرگر، مرغ و مانند آن)، سیب زمینی سرخ کرده و یک نوشابه گازدار است. قیمت مواد غذایی در رستوران‌های فست فود ارزان تر از سایر رستوران‌ها است.

در این رستوران‌ها، غذای از پیش آماده را در مدت کوتاهی بعد از سفارش، به مشتری تحویل می‌دهند. خیلی از این رستوران‌ها، رستوران‌های واقعی نیستند، چون جایی برای نشستن و غذا خوردن ندارند. از این نظر بیشتر شبیه یک فروشگاه عرضهٔ مواد غذایی هستند. خیلی از رستوران‌های فست فود بخشی از یک سازمان زنجیره‌ای هستند. از آنجایی که راه اندازی فروشگاه‌های فست فود نیاز به امکانات چندانی ندارد و فضای بزرگی هم نمی‌خواهد، نمونه‌های شخصی و مستقل آن، مخصوصا در کشورهای درحال توسعه مثل کشور خودمان، رو به افزایش است. در مقابله با موج حملاتی که علیه صنعت فست فود صورت می‌گیرد، صاحبان این صنعت پُرسود خیلی سعی کرده‌اند تا عبارت فست فود (fast food) را از ذهن مردم پاک کنند و به جای آن عبارت "رستوران‌های خدمات فوری" را جا بیندازند، اما مردم در سرتاسر دنیا به این نوع غذا می گویند: "فست فود". اگرچه ترجمه این عبارت به فارسی همان "غذای حاضری" است، اما در این مطلب از همان عبارت آشنای فست فود استفاده کرده‌ایم. عبارت فست فود تبدیل به نماد زندگی مدرن و ماشینی شده است.

بد نیست کمی هم به تاریخچه ی فست فود بپردازیم. اگر سری به تاریخ ملل مختلف بزنیم خواهیم دید که در روم باستان، دکه‌های فروش نان و زیتون وجود داشته است. در شرق آسیا مغازه‌هایی بوده‌اند که رشته فرنگی آماده عرضه می‌کردند. در خاورمیانه، از سال‌های دور تا امروز دکه‌های فروش فلافل را داشته‌ایم. در هند قدیم انواع اغذیهٔ آماده وجود داشته است. در کشورهای غرب آفریقا نیز از قدیم‌الایام، بروشت می‌فروختند که نوعی کباب چوبی است. اما فست فود به شکل امروزی دقیقاً در هفتم ژوئیه ۱۹۱۲ و در آمریکا متولد شد. در این روز رستورانی با نام "اتومات" در نیویورک افتتاح شد که در واقع نوعی کافه تریا بود. آنها غذاهای از پیش آماده را در محفظه‌های گرم کنندهٔ شیشه‌ای قرار می‌دادند و مشتریان از طریق دستگاه‌های سکه‌ای اقدام به خرید آن می‌کردند. اتومات خیلی زود شعبات متعددی در گوشه و کنار آمریکا افتتاح کرد و ۲۰ سال بی رقیب باقی‌ماند. بالای در ورودی رستوران‌های اتومات نوشته بود: "ما کار مادران را کم کرده‌ایم." بعد از اتومات نوبت به شرکت آمریکایی "وایت‌کسل "(قلعهٔ سفید) رسید که همبرگرهایش فقط پنج سنت قیمت داشت که برای مشتریان واقعاً به صرفه بود. آنها علاوه بر اینکه قیمت را حسابی پایین آورده بودند، نوآوری دیگری هم داشتند: خط تولید غذا را به شکلی تعبیه کرده بودند که تمام مشتریان می‌توانستند خیلی راحت شیوهٔ آماده کردن غذا را ببینند. در سال ۱۹۴۰ سر و کلهٔ "مک‌دونالد" پیدا شد که امروزه نامش مترادف با صنعت فست فود است.

ما در سری مطالب شکم گردی مان تا به اینجا، بار ها پرشی به رستوران هایی که ماهیت فست فود داشته اند (برگر ها، پیتزا ها، فلافل ها و ...) داشته ایم، ولی رستوران های شاخص زیادی وجود دارند که یا شامل همه این موارد می‌شوند و یا در هیچ کدام در این دسته بندی ها نمی‌گنجیدند، در حالی که استحقاق معرفی شدن و تقدیر از کیفیت بالایشان را داشتند. این بخش جدید تهرانگردی دقیقاً همین هدف را در پیش دارد، معرفی رستوران هایی که با عنوان فست فود و ساندویچی به ارائه انواع فست فود های خوشمزه و با کیفیت می پردازند و توانسته اند خود را از رقبا جدا کنند. پس با ما همراه باشید تا بهترین فست فود های تهران را بهتر بشناسیم و حتی شاید آن ها را به انتخاب های آینده خود اضافه کنیم.

ساندویچ ژوزف

از اسمش مشخص است كه به ارامنه تعلق دارد،‌ همان‌هایی كه ژامبون‌های باكیفیتی مثل آندره را تولید می‌كنند كه البته بخش عمده‌ای از ساندویچ‌های ژوزف هم هست. ژوزف سرویس بیرون‌بر ندارد اما همیشه به‌خصوص موقع ناهار غلغله‌ای مقابل این ساندویچی كوچك برپاست و همه دوست دارند طعم ساندویچ‌های كوچكی كه با پیاز و جعفری كاملا ویژه شده را بچشند و لذت ببرند. سوسیس فرانكفورتر بهترین ساندویچ ژوزف است. ژوزف با سابقه 31ساله هواداران بسیار و خاص خود را دارد و به گفته مدیر ساندویچی «سنتی بودن» غذاهای این اغذیه‌فروشی مشتریان را به خیابان نیلوفر می‌كشاند.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

البته جالب است كه اوایل تابستان امسال ساندویچی‌ دیگری به نام حمید ژوزف در سعادت‌آباد خیابان‌ صراف‌های جنوبی باز شده كه آن هم با نان بلكی ساندویچ درست می‌كند و غذاهای خانگی هم دارد ولی کوچکترین ارتباطی به ژوزف اصلی ندارد. منوی این رستوران محدود و ساده اما خوشمزه است. این رستوران مانند اکثر رستوران های قدیمی و سابقه دار مشتریان خاص خود را دارد و شاید یکی از دلایل داشتن مشتریان دائمی حس خوب و نوستالژیکی است که با نان ساندویچی‌های خاص قدیمی که به آن نان بولکی می‌گفتند ساندویچ های خود را سرو می‌کند.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

آدرس: آپادانا (خرمشهر)، خیابان نیلوفر (عشقیار)

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)


ساندویچ قلعه

یکی از قدیمی ترین ساندویچی های تهران که سالیان سال است در محله دولت جا خوش کرده است و بدون سر و صدا وهیاهوی تبلیغاتی و بازرگانی، صرفاً با مشتری مداری و کیفیت فوق العاده خدماتش، به یکی از محبوب ترین ساندویچ های شمال تهران تبدیل شده است. قلعه جایی برای نشستن ندارد و کوچه ای که در آن جای گرفته خیلی باریک است، لذا هنگام رفتن به آنجا پس از فکر کردن به جای پارک، نراعات همسایگان را بکنید که سال هاست به شلوغیِ ناشی از همسایه ی خوشمزه شان عادت کرده اند!

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

پیشنهاد های قلعه واقعا وسوسه برانگیز و شکل و شمایل ساندویچ ها و برگر هایش به طرز هیجان انگیزی اشتها آور است. سس های خوشمزه و پر از قارچ در کنار سبزیجاتِ تازه ای که در نان های خوش طعم ساندویچ های قلعه به ژامبون و برگر و سوسیس ها طعم ویژه ای می‌دهد که باعث میشود برای خوردنشان صف بلند بالایش را تحمل کنیم و از یک ساندویچ لذیذ لذت ببریم.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

آدرس: خیابان پاسداران، خیابان دولت، چهارراه قنات، خیابان حاج اقا میر، خیابان چیذری، کوچه زیارت طلب، پلاک ۵

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)


ساندویچ خانواده

"ساندویچ خانواده" که به اسم "ساندویچ موسیو" هم معروف است، یک فست فود کم سابقه ولی با کیفیت در محله سید خندان است. لیست غذاهای این ساندویچی خیلی بلند بالا نیست، اما با همین منوی محدود، خیلی محبوب و پر طرفدار شده و در روزهای تعطیل، برای نوش جان کردن غذا در اینجا، باید کمی صبور باشید. پیشنهاد می کنیم، ساندویچ های کوکتل و رست بیف این رستوران ر از دست ندهید که واقعا بی نظیر هستند. مخصوصاً ساندویچ های رست بیفِ این رستوران که خیلی ها معتقدند خوشمزه ترین رست بیف های تهران را فقط میتوان در خانواده خورد.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

خانواده جای نشستن ندارد و بعد از سفارش و تحویل گرفتن غذا باید آن را به خانه ببرید یا در ماشین نوش جان کنید. به دلیل تعدد کوچه در آن محله و پهن و خلوت بودن خیابان ابادر، نگران مشکل جای پارک در این رستوران نباشید و با خیال راحت خود را به یک رست بیف رویایی دعوت کنید. جورج و ویگن، دو هموطن ارمنی صاحبان این ساندویچی هستند. ساندویچ های جورج و ویگن طوری تهیه می شود که افراد زیادی را به خود جلب می کند. کوکتل آپ پز شده، پیاز و جعفری داخل ساندویچ اصلی ترین وجه تمایز این ساندویچ ها است.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

آدرس: تهران خیابان شریعتی، خیابان خواجه عبدالله، خیابان ابوذر غفارى شمالى، میدان ابوذر پلاک ١١٩

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)


اغذیه نیک عدنان

به مرکز غول پیکر ترین ساندویچ های تهران خوش آمدید! دلیل شهرت و محبوبیت عدنان هم دقیقاً همین است، ساندویچ هایی بزرگ و پرملات و ترکیبی از مواد خوشمزه و لذیذ که فقط و فقط مخصوص عدنان است و در هیچ جای دیگر یافت نمیشود. ساندویچ های عدنان دو نفر را که حتما و سه نفر را به شرط کم خوراک بودن سیر می‌کند، آن هم با قیمتی کاملاً به صرفه و اقتصادی.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

عدنان جای نشستن ندارد و یکی دو میز و صندلی پلاستیکی در مقابل رستوران دارد که باید خودتان آن را بچینید و پس از نوش جان کردن، آن را جمع کنید تا به توصیه خودشان، اماکن و شهرداری گیر ندهد! ساندویچ های عدنان ترکیبی از سبزیجات تازه و سس مخصوص در کنار هات داگ، ژامبون، پنیر، قارچ، فیله مرغ، برگر و استیک است که یک بمب انرژی را به شما تحویل میدهد. اگر مشکل گوارشی دارید در خوردن ساندویچ های عدنان زیاده روی نکنید.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

آدرس: نیاوران، جمشیدیه، نبش کوچه ششم

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)


ساندویچ باماهاس

باهاماس فست فود تازه تاسیس در مرکز تهران است که با کیفیت بالا، تنوع خوب و همچنین قیمت مناسبش خیلی زود توانست موفق شود و نام خود را به عنوان بهترین ساندویچ سرد تهران بر سر زبان ها بیاندازد. کیفیت بالای مواد اولیه و تازگی آن ها مهم ترین دغدغه باهاماس است، دغدغه ای که مشتریانش هم آن را درک کرده اند و با خیال راحت بابت یک غذای سالم وارد ان میشوند. فضای نشستن باهاماس کوچک و معمولی است ولی رفتار خوب خدمه اش این نقص را بی اهمیت جلوه میدهد.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

باهاماس اخیراً شعبه ای جدید در کریمخان به راه انداخته که دارد همانند شعبه ی اصلی اش موفق و خوب عمل میکند. انواع بیکن ها، هات داگ ها، سوسیس ها، ژامبون ها و سایر ساندویچ هایی که به سبک خاصِ باهاماس طبخ شده اند و تفاوتش را به محض نوش جان کردن اولین گاز از ساندویچ ها متوجه خواهید شد.

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)

آدرس ها:

خیابان سی تیر، نرسیده به جمهوری، پلاك ١٩٢
میدان هفت تیر ، خیابان کریم خان ، خیابان حسینی ، نبش کوچه دوم غربی ، شماره 18

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      غذاها ژوزف با گوش خوکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وا

    • Ali

      کدومشون سس شکل خرس میزنه روشون؟مثل همون عکسه سایت؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدنان

    • بدون نام

      تو که داری این همه زحمت میکشی پا میشی میری اونجا عکس میگیری ساندویچارو تست میکنی چرا قیمتاشونو نمیزاری که گزارش کامل بشه؟

      پاسخ ها

      • سید امین

        اگه قیمت هاش رو بذاره که شما پاتم اونجا نمیذاری

    • پزشک عمومی

      سلام چیزی به نام فست فود خوب وجودنداره بهتر بود تیتر میزدید فست فود خوشمزه چون فست فود مضره

    • مهدی

      واقعا عالیا
      من می خوام از این مطالب داخل سایتم استفاده کنم اونم درج منبع از این سایت بزرگ و عالی

    • بدون نام

      بهترین رست بیف و فیله مرغ تهرانو میتونین تو ساندویچ خانواده بخورین ..عالیه

    • امین

      بیگ بوی بدترین فست فودی ه که به عمرم تا الان دیده بودم، افتضاحه غذاش. چیزبرگر بسیار معمولی و درست نپخته، با نون همبرگر فرانسوی ه قدیمی. و اما پیتزاش.... نگم بهتره.... افتضااااح، نپخته، محتوای پیتزا بدون طعم، بدون انسجام، کلا یه تیکه خوردیم بقیه ش رو انداختیم دور.... حیف که تو خود رستوران با اون فضای فسقلی ش نبودیم وگرنه حسابی از خجالتشون درمیومدممممم......

    • بدون نام

      کوفتتون بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی. مال شما هم.

    • بدون نام

      بهترین رست بیف تهران فقط ساندویچ خانواده

    • یاسین

      تنها ساندویچی که خوردم و خیلی راضی بودم فقط یک جا بود اون هم در جنوب خوزستان شهر ابادان بود خداییش بهترین ساندویچو به مشتریهاش میده اسمشه علی هست اسمه ساندویچیش .ساندویچ علی

    • حیوانات زنده غذای من نیستند

      فست فود برای گیاه خوار ها کجا خوبه؟ آناندا رو که همه می شناسن دیگه ولی به جز اونجا کجا پیتزا و ساندویچهای وجترین خوب دارند؟ (ساندویچ وجترین باروژ اصلا خوب نبود. فقط پر از بادمجون و فلفلهای تلخ بود، اصلا توصیه نمی کنم).

    • بدون نام

      ساندویچهای چمن ما که بچه بودیم خوب بود و لای همه هم کلی چیپس می ذاش ولی الان مثل همه چی پس رفت کرده و مدام می شنویم کسایی که رفتن اونجا مسموم شدن و این حرفا.

    • بهرام

      جون ......

    • sadeghi

      سلام
      من هم فست فود ایتوک را پیشنهاد می کنم. خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران ابتدای خیابان فخر رازی، کوچه نیکپور
      جایی دنج و شیک برای دانشجویان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج