اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۵۰۰
۶۵ نظر
۵۰۱۳
۶۵ نظر
۵۰۱۳
پ

ظلم به دانشجویان دختر در کنکور امسال

در کنکور امسال مورد نادر و عجیبی به وجود آمده و آن هم این است که دانشگاه‌های شهید چمران اهواز ، صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قم براي نخستين بار اقدام به " عدم پذیرش " دانشجویان دختر در رشته های تحصیلی برتر روزانه نظير فنی و مهندسی و علوم پايه كرده اند


الف: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 91 در تاریخ 8 مرداد منتشر شد و متعاقب آن در تاريخ چهارشنبه 11 مرداد، طبق وعده قبلی مسئولین سازمان سنجش نتایج آزمون سراسری سال 91 نیز اعلام گردید. چند سالی است که سهمیه‌هایی مانند سهمیه مناطق و سهمیه بومی استانی و .... در پذیرش داوطلبان کنکور لحاظ می‌شود که مثلاً مي‌توان براي داوطلبان شهرستانی امتیازاتی قائل شد تا امكان بيشتري براي حضور و فعاليت آنان در شهرستان محل سكونتشان پس از فارغ‌التحصيلي فراهم شود و مناطق محروم شكاف‌هاي توسعه‌نيافتگي خود را جبران كنند. يا مثلاً براي افراد فقيرتر و يا اقليت‌هاي قومي و كليه كساني كه به دليل سازوكار تبعيض‌آميز جامعه، قابليت پيشرفتشان كم مي‌شود، امتيازات و سهميه‌هايي قائل مي‌شوند كه اين نابرابري‌ها تا حدي جبران شود.

در کنکور امسال مورد نادر و عجیبی به وجود آمده و آن هم این است که دانشگاه‌های شهید چمران اهواز ، صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قم براي نخستين بار اقدام به " عدم پذیرش " دانشجویان دختر در رشته های تحصیلی برتر روزانه نظير فنی و مهندسی و علوم پايه كرده و فقط اقدام به پذیرش دانشجوي پسر کرده‌اند . اين اتفاق در حالي رخ داده كه پذيرش سهميه دختر در اين رشته‌ها در كليه دانشگاه‌های ديگر در مناطق غير محروم كشور نظير تهران، اصفهان، شيراز و نظاير آن‌ها ملحوظ شده است. اگر اين محدودیت‌ها سراسري بود به عنوان يك سياست كلي قابل بحث است اما ايجاد محدوديت براي يك استان با شرايط اقليمي نامناسب نظير خوزستان با شرايط راهبردي حساس يك تبعيض آشكار بوده توجيه پذير نيست.

ضمناً این‌گونه اختصاص رشته های تحصیلی در یک استان برای پسران نه تنها موجب ظلم مضاعف به زنان خواهد شد، بلكه موجب كاهش كيفيت سطح آموزشي تحصيلات عالي هم مي‌شود. زيرا پسراني كه جايگزين دختران مي‌شوند، طبعاً به لحاظ آموزشي ضعيف‌تر خواهند بود، اما اين ضعف آنان ناشي از ظلم فرآيندهاي اجتماعي نبوده تا آن را در دانشگاه جبران كنند، بلكه ناشي از عدم پذیرش دختران با كيفيت علمي بالاتر در این دانشگاه‌ها می‌شود .

روشن است این‌گونه اقدامات غير منطقي و تبعيض آميز به وجهه آموزش عالي كشور صدمات جبران ناپذيري خواهد زد و حتی روحيه ياس و نارضايتي هائي در بين خانواده هاي داوطلبان اين مناطق ممكن است ايجاد كند. این رویداد فقط در استان‌های خوزستان و دانشگاه صنعتی قم رخ داده و دانشگاه‌های این استان از پذیرش دانشجوی دختر سرباز زده‌اند .

بر اساس این تصمیم مسئولین اين دانشگاه‌ها و اعلام سازمان سنجش و وزارت علوم ، دختران دانش‌آموز خوزستانی برای ادامه تحصیل باید دانشگاه‌های سایر استان‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که عملاً در يك رقابت نابرابر سهمیه های مناطق و بومی استانی را از دست می‌دهند .

همچنين سال‌هاست که مسئولین در صدد آنند که دانشجویان و بالأخص دانشجوی دختر در استان و شهرستان محل زندگی خود تحصیل کنند اما این تبعیض قائل شدن در مورد دو استان مذکور و اجبار دانش آموزان دختر به انتخاب رشته در استان‌های خارج از محل سكونت دقیقاً خلاف اين سياست است كه مشکلات بسياري براي اين دانش آموزان و خانواده هاي آن‌ها ايجاد خواهد كرد.

دانشگاه‌های شهيد چمران و صنعت نفت سال‌هاست دانشجوي دختر پذيرش می‌کنند و امكانات لازم براي اسكان دختران را فراهم کرده‌اند لذا اگر فرض كنيم كمبود امكانات اسكان دختران در سال جاري علت اين تصميم بوده، می‌توانستند ضمن پذيرش دانشجوي دختر اعلام كنند امكانات اسكان ندارند يا فقط دانشجوي بومي می‌گیرند يا موارد ديگري نظير این‌ها نه اينكه سهميه دانشجويان دختر را کلاً حذف كنند

استان خوزستان ، که به لحاظ توانایی‌های بالقوه در صنعت نفت و پتروشیمی ، فولاد ، بنادر و دریا از استان‌های بسیار غنی کشور می‌باشد و زنان این استان كه پس از سال‌ها زندگي در شرايط سخت اقليمي منطقه این حق را دارند که از امتياز بومي بودن براي تحصیل در استان خود بهره‌مند شوند اما این بار این حق تحصیلی نیز از این بانوان گرفته شده است. ساكنين استان خوزستان خصوصاً شهرهاي خرمشهر، آبادان، اهواز، دزفول و سوسنگرد و ديگر نقاط اين استان كه سابقه پايداري در 8 سال جنگ تحميلي را دارند شايسته ان هستند كه به دانش آموزان آن‌ها امتيازي داده شود نه آنكه از حق مسلم خود محروم شوند. با توجه به فرصت كوتاه انتخاب رشته، ضروري به نظر می‌رسد كه وزراي محترم نفت و علوم، تحقيقات و فنآوري قبل از پايان مهلت انتخاب رشته نسبت به حل اين موضوع و احقاق حق دانش‌آموزان اين مناطق محروم حساس و راهبردي كشور اقدام عاجل به عمل آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nazanin

      hala in taze avaleshe ,az sale bad kam kam kole dokhtararo az sahneye daneshgaha hazf mikonan taghate didane pishrafte zanaro inja nadaran vasashun nange ke zana bartar bashan ,namardin age darj nakonin

    • Myname

      واقعا که...

    • محمد

      دانشگاه چمران برا سازمان سنجش اصلاحیه فرستاده. موقع انتخاب رشته درست میشه و دخترا هم میتونن رشته های این دانشگاه رو انتخاب کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزک نمیر بهار میاد
        کمبزه با خیار میاد
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • آنیسا

      دانشگاه محقق اردبیل یادتون رفته

    • یاسمین

      درسته یکم باید ترسید.آخه آمار پسرا خیلی خیلی داره میاد پایین .خیلی بده.سال های آتی بشتر ضرر این مسئله معلوم میشه .زنان شاغل با شوهرانی بیکار.یا بهتر بگم مردانی که زنانشان مخارجشان را تامین میکنن.درسته شغل آزاد هم هست و و هیچ معلومم نیست که خانمه هم بتونه بره سرکار یا نه.اما باید تو جامعه تعادل رو نگاه داشت.البته من با این کار سازمان سنجش موافق نیستم.بهتره جای این کارا فرهنگ سازی کنه.پسرا رو بیشتر تشویق کنه به ادامه تحصیل دادن.

    • ستاره

      دانشگاه اراک هم فقط یک رشته فنی در دوره روزانه پذیرش زن داره و بقیه رشته های روزانه در انحصار آقایونه متاسفانه....
      ولی سایت های خبری هیچی از دانشگاه اراک نگفتن

    • F them

      اي هوار انيشتين داريم مخاي ايرانو از دست ميديم واي اگه دخترا نرن اين دانشگاها بي مهندس ميمونيم عجب فاجعه اي =))))))

      پاسخ ها

      • princess

        بی مهندس نمیمونیم! پسرای بی ادب و بی سواد مثل تو زیادن برن دانشگاها رو پر کنن!

      • princess

        البته به بقیه اقایون بر نخوره! دوستان من روی صحبتم با ایشون بود. دور از جون بقیه!!!

      • بانو

        بدبختیمون همینه دیگه!!!
        کسی نیست به سازمان سنجش بگه سوادشون رو با سهمیه درست می کنین. ادبشون رو می خوایین چجوری درست کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سعید

      تو ان کشور این همه به پسرا ظلم شده یه بارم به دخترا بشه چه عیبی داره ؟شایدم یه دلیل خاصی داشته .چرا در مورد این همه تبعیض بین پسر و دختر که به ضرر پسرا تموم میشه چیزی نمینویسین؟

      پاسخ ها

      • محمد 2

        أره سعيد جون.اين دخترا همه .چي رو از ما پسرا گرفتن.يه كي نيست بهشون بگه مگه شما نون أور خونه ايد.دخترا بايد برن سربااااااااااااااااازي تا بفهن چي به چيه!!!!!

      • آرزو

        میشه لطفا یه نمونهتبعیض رو بر ضد پسرها بگی؟ تبعیض هست خیلی هم هست ولی همش به ضرر دختراست.

      • princess

        محمد2 عقده داری؟!! چیو ازتون دخترها گرفتن؟! اگه سختته خرج خونه بدی و از این داری میسوزی زن نگیر!!!! کسی که مجبورت نکرده!

      • رها

        میشه بفرمایید چه چیزی تو این کشور به ضرر شما تنبلاست کنکور که پسرا سهمیه جدا دارن هر کاری هم که بکنن هیچکس بهشون هیچی نمیگه چرا ؟ چون پسرن هزار تا کار هم بکنن و بیشتر از فامیلاشون دوست داشته باشن هیچی نیس چرا؟باز به خاطر اینکه پسرن بزار ازاد باشن بعد میرن با یکی که تا حالا با هیچ پسری حرف نزده ازدواج میکنن حالا اگه دخترا دوست داشته باشن هیچی دیگه هزار تا حرف پشتشه! واقعا متاسفم که فرهنگ مردم اینطوریه

      • محمد 2

        princess .الان همه .چي به نفع دختراست.يه نگاه تو جامعه بنداز.

    • princess

      اینکه چیز جدیدی نیست! چندین ساله با روش های مختلف از جمله سهمیه و ... سعی دارن ورود دخترها به دانشگاه حداقل برسه!!!

      پاسخ ها

      • محمد 2

        بهتر

      • هانیه

        امیدوام پسرا هم این ظلمی که به دخترا میشه بهشون بشه تا حالیشون بشه ما چی میکشیم
        اینو واسه امثال تو گفتم محمد 2

    • Vahid

      لطفا الکی جو سازی نکنید. دو سه تا رشته که شرایط کاری سختی دارن و مناسب خانومها نیستن فقط تک جنسیتی شده.. بزرگترین ظلم در حق پسرا اتفاق میفته که بر خلاف دختر خانمها نمیتونن 5 سال پشت کنکور بمونن و به زور پزشکی قبول شن.. چون سربازی دارن.. اگه راست میگن سن سربازی رو ببرن 23 سال، اونوقت میبینیم دانشگاه کی بیشتر قبول میشه.

      پاسخ ها

      • محمد 2

        أره وحيد راست گفتي دمت گرم

      • سنا

        رتبه های سال اول دختر و پسرا رو با هم مقایسه کنی میفهمی دخترا درس خون ترن بعدم رتبه دخترا واسه پزشکی نسبت ب پسرا خیلی باید کمتر باشه تا پذیرش بشن

    • سمانه

      دست گلشون درد نکنه
      رشته مثه زمین شناسی با این بازار کارش همون بهتر که دختر پذیرش نکنن
      امیدوارم

      پاسخ ها

      • محمد 2

        مررررررسي

    • ariaiy

      سلام و تشکر
      من چند وقته نیامد وتا چند وقته دیکه ام نمی تونم بیام ولی یه اعتراف می کنم خیلی از این سایت خوشم آمده هم نوع مطالبش هم تنوعش وآدماش
      من به ندرت به کسی یا جیزی دل می بندم واگه بستم تا آخرش باهاشم -پس تا بعداز مشکلاتم که آزمونه بزرگی هست میام-بای
      دخترا خونه داری را یاد بگبرن بهتره آخه حیف نیست دخترا که مثل گل هستن با کار کردن پزمرده شن؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • رها

        جنابعالی لازم نکرده به فکر دخترا باشین کی گفته دخترا باید خونه داری یاد بگیرن پس شما اینجا بوقی فقط میری بیرون کارمیکنی تموم بعد کلی منت هم میذاری کار خونه سختره و بیشتر پس شما باید یاد بگیری تا با نیمرو درست کردن نمیشه شکم زن و بچه سیر کرد اقاااا!

      • رها

        آریایی جان این نظر رو من نذاشتم
        اصلا کلا من طرف های صبح خونه نیستم اگه به ساعت نظر گذاشتنم تو جاهای دیگه نگاه کنی متوجه میشی
        این رها یکی دیگه است.

    • دلسوز

      لطفاً به اين نويسنده اين خبر كه احتمال زياد فمينست نيز هست تذكر بدهيد يعني چه كه با خبرهايي مانند :( ظلم مضاعف به زنان ، كاهش كيفيت سطح آموزشي تحصيلات عالي پسراني كه جايگزين دختران مي‌شوند، طبعاً به لحاظ آموزشي ضعيف‌تر خواهند بود، و...) موجب جو سازي مي شويد. اگر خانومها درس خون تر از پسران هستند بفرمايند صنعتي شريف درش هنوز براي ايشون باز هست.

    • میلاد

      حالا زیادم مساله خاصی نیس.چون ما که فنی خوندیم دیدیم تو کلاسای رشته مهندسی از60نفرحداکثر10نفرش خانمه.
      رشته های مدیریت و حسابداری تا دلت بخاد خانم هستن

      پاسخ ها

      • شيما

        تا چشت درآد

    • hiva

      خوب بله در صنعتی شریف برای همه باز هست ولی دربعضی دانشگاههای دیگه واسه خانوما یا کلا باز نیست یا حداکثر پذیرش 10 نفر از 50 نفر! خوبه لا اقل این جواب رو دارین بدین که میرین سربازی وگرنه ال میکنینو بل میکنینو ...!
      بعضی از شما آقاییون فک نمیکنین بهتره دیگه رو رفتار و افکارتون تجدید نظرکنین و ادعاهای بی جاتونو بذارین کنار؟؟؟؟؟؟
      اکثرا همه چی به نفع شماست و اکثرا هم شما طلبکارین!یه سربازی میرین دیگه همه جا جارش میزنین که چی ... ما باید بریم سربازی ولی دخترا نمیرن !!!ما باید کار پیدا کنیم ولی دخترا نه !!!!!!!!!!!!!! اگه اینطوره که شمامیگین عوضش ما باید هزار جور محدودیت و مشکل دیگه رو تحمل کنیم چه تودانشگاه چه تو جامعه.. واسه کار پیدا کردن هم که دیگه ....
      آقای محمد2 فقط یه نگا به اطرافت بنداز و ببین که کی چیزی رو از شما گرفته..اینجا قبل از ازدواج همه چی مال شماست بعدش هم همه چی مال شماست چون قانون با شماست ..یه مهریه س که اونم یا نمیدین یا ......!
      به هیچ عنوان قصد توهین به کسی رو ندارم ادعایی هم ندارم چون معتقدم همه کاستی ها و مشکلات مربوط به هردو طرفه..فقط بدونین این اصلا عادلانه نیست که یه طرفه قضاوت بشه و اگه مشکلی مطرح شد جوری جبهه بگیرین که انگار دارین با دشمن میجنگین!. امیدوارم اگه کسی حرفی داره منطقی بیان کنه و همگی از حرف دوستان بهره ببریم....

      (ازتون خواهش میکنم نظرمو کامل بذارین برترین ها... خواهشا)

      پاسخ ها

      • mi2

        منطقی: قبول کن معنی نبودن تبعیض این نیست که هر کاری آقایون کردن شرایط طوری باشه که خانوما هم دقیقا همون کار رو انجام بدن. "هرکسی را بهر کاری ساختند"پر واضحه که پسرها باید سهم بیشتری در رشته های فنی مهندسی داشته باشند ولی در نقطه مقابل هستند خانومهایی که مهندسان خوبی هستند، ولی چند در صدشون؟ وقتی :
        1.بدون قصد و غرض به آمار و ارقام بنگریم و
        2. چشممون رو روی یک سری واقعیتها نبندیم اونوقت همه جیز روشن و منطقی سر جای خودش قرار میگیره

    • farzad

      من شخصا نظري دارم كه كه جدا از هر دين و مذهب يا فرقه خاص و يا نژاد وغيره.......اونم اينه كه دحترخانمها به خاطر شرايط فيزيولوژيكي بدن و نوع نگرش و طرز فكري كه در خانمها و در مقايسه با آقايان،كه اكثرا به خاطر نوع ساختار مغزي آنهاست به عنوان مثال حسادت ؛يا چيزهايي از اين قبيل ،كه نياز به گفتن نيست وهمين بانوان كه ادعاي هوش دارند تاريخ را مطالعه كنند كاملا متوجه خواهند شد كه........هيچ چيز بهتر ازخانه داري نيست ؛البته شوخي كردم نه به اين غلظت ولي بايد قبول داشته باشند كه ضعف زنان نسبت به مردان اثبات شده است اصلا نميدانم چه اصراري در اين هست كه هرموقع حرف ازتبعيض ميشود تمام مردم فكر ميكنن فقط در مورد خانمها صحبت ميشه به اين توجه كنيد:
      مرد وقتي ميميره اموالش به كي ميرسه؟
      مرد بايد مهريه عندالمطالبه كي رو بپردازه؟
      مرد بايد حتي اگه زن بره سركاربايد خرج كي روبده؟
      وحتي به قول آقامحمد مرد بايد دوسال از زندگيشو( اگه نتونه زرنگ بازي در بياره بپيچونه)هدر بده تا مثلا بعدش زندگي بخواد تشكيل بده و بره تازه سراغ كي؟
      اينها نمونه هايي از تبعيضات بود قابل توجه بانوان پرغرور و ......ناراحت نشين حرف حق تلخه

      پاسخ ها

      • ستاره

        مرد وقتی میمیره اموالش ب بچه هاش میرسه سهم پسر هم ک دو برابر دختره
        واسه مهریه هم که جون زن رو ب لبش میرسونه که مجبور شه ببخشه تازه حضانت بچه رو هم میدن ب مرد
        سر کار هم یا نمیرن یا اگه میرن ب زور خرج زن و بچشونو میدن (نصفشو دود میکنن)
        دو سال اونم ب زور میرن سربازی ک تازه بعضیاشونم دو روز نرفته فرار میکنن

    • شيما

      سلام، دنيا داره پيشرفت مي‌کنه ما هنوز اندر خم يک کوچه ايم هنوز فکر اين هستيم که دختر با پسر فرق ميکنه، هميشه به نفع آقايان بودن و هستند البته بيشتر در کشور خودمون ايران، حالا سهميه خانمها در کنکور هم کم کردند و در سالهاي آتي هم حتماً بيشتر کم ميکنند حالا ببينيم اين پسرها چقدر عرضه دارند هم در تحصيلاتشون پيشرفت کنند و هم در کار بيکار نمونند.

    • بی ترمز

      بهتر...
      الکی ظرفیتا رو دارن پر میکنن این دخترا
      بعدشم که میرن دانشگاه...

    • مرد

      مرسی از اینکه این اخبار های خوشحال کننده رو منتشر میکنین، زن که نباید تو هر کاری ف ض و ...ی کنه. ایشالا به مرور کلا از کارهایی که به شما ربطی نداره کنار گذاشته میشین

    • حمید

      وای جیگرم کباب شد از این همه تبعیض!!!جمع کنید کاسه کوزتونو.دخترا همه ی دانشگاه ها رو گرفتن!با مدرکشونم کار کنن خوبه باز!مدرکو میگیرن فقط توی مراسم خواستگاری اِفه بیان ک لیسانس فلان رشته رو دارن

      پاسخ ها

      • یکی

        نه که شما با مدرکتون کار پیدا می کنید

    • javad

      Be nazare man ke doroste

    • رويا

      بابا چرا داريد همه چيو سياسيش ميكنيد و جو سازي ميكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اين رشته ها شرايط كاري سختي دارن و مناسب دخترخانوما نيستن و تك جنسيتي شدن.

    • 0918

      - - - - - - - - - farzad
      khodeto be ye ravanshenas neshun bede

    • roya

      و فرزاد جان مرد وقتی میمیره یک هشتم اموالش به زن میرسه بقیش میره تو جیب بچه هاش و پدر و مادرش.بابت مهریه ام که مردا چند سالی هست که خوب یاد گرفتن چطور بپیچونن و دولتم مدام آوانس می ده بهشون(مثلا:مهریه دیگه زندان نداره ،قسط بندی مهریه ،تعیین سقف مهریه و ...) خیل فشار روتون می دونم!!!!

      پاسخ ها

      • farzad

        سلام رويا جان؛با تمام اين تفاسير خودت دو دو تا چهار تاي ساده هم بكني كاملا متوجه ميشي كه باز هم نفعي كه زن ميبره بيشتر از مرده ،خوب اين نميتونه تفاوت باشه؟تازه من چند نمونه خيلي تابلوي جامعه خودمونو گفتم،البته اين رو هم بگم كه قبول دارم در حق زنها هم ظلم ميشه ؛تازه من خيلي سعي كردم جوري نظرم رو بگم كه به قول0918 نگين مشكل داره ،خوب از يه جهات هم به من حق بدين چون در محيط كارم از زنهاي زيراب زن و دروغگو كه فكر ميكنن بااين قبيل كارها جاي خودشون رو بازميكنن ضربه هاي زيادي خوردم نميشه تمام سفره دلم رو باز كنم بابا ...از زن و مادر زن هم كه نگو !حتي ببخشيدا مامان آدم هم يه خورده درك به خرج نميده؛لپ كلام رو بگم و سرت رو درد نيارم رويا جان زنها زود به خودشون مغرور ميشن واي به حال اينكه بي يه جايي هم برسن اميدوارم دختر من اينجوري نشه يا حداقل تمام سعي خودمو براي تربيتش ميكنم و از شما هم ميخوام كه برام آرزوي موفقيت كنين متشكرم

    • arezu

      akhe miduni chiye
      doreye mard salari tamum shode

    • آرتین

      دختر رو چه به دانشگاه بلاخره مسولان یه کار درست کردن!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این پسرای بی عرضه کاری بر نیومد دولت مجبور شد دست به کار بشه . ببینینم با این همه سهمیه چه گلی به سر کشورتون می زنید ؟

      • نگین

        این مسئولین هر کاری هم که بکنن دخترا جلو تر از پسران.اگه یه خورده دقت کنید نفرات برتر کنکور اکثرا دخترا بودن.

    • غریبه

      من نمیدونم چرا آقایون انقدر جبهه میگیرن. من خانوم تو جامعه یک سری مشکلات دارم شمای آقا هم یک سری مشکلات دیگه.ما که مسئول مشکلات همدیگه نیستیم چرا انقدر مقایسه میکنین؟چرا بجای اینکه به همدیگه کمک کنیم تا هر دو جنس پیشرفت کنن دائم از هم انتقاد میکنیم و از پای هم دیگه میکشیم؟ همینه که از دنیا عقب موندیم دیگه... اتحاد برامون بی معنیه.

      پاسخ ها

      • farzad

        اتحاد زماني معني ميده كه درك متقابل بتونه بين طرفين حاكم بشه،شايد يك مرد بتونه كنار بياد ولي يك زن به اين سادگيها كوتاه نمياد ؛آره غريبه جان عين واقعيته باتشكر

    • fari

      hameye pesara bi orzan age b jaye pesara 2khtara fagat miraftan daneshgah kheili ali mishod 2khtara fekresho bokonid daneshgah odonyaye bedune pesar mishe beheshte vagei

    • مريم سراواني

      آخه چرا اينقدر به ما ضلم مي كنين.

      پاسخ ها

      • حمید

        اگه منظورتون ظلمه!کسی درحقتون ظلم نکرده.حالا من معنی ضلمو نمیدونم!شاید در حقتون ضلم شده ن ظلم!

    • سینا

      به نظر من اصلارشته های مهندسی فقط برای پسرهاست که هوش و خلاقیت و قدرت بدنی دارند و کار خیلی خوبی کردن

      پاسخ ها

      • نگین

        کی؟پسرا هوش و خلاقیت دارن؟یه چیزی بگید با عق جور در بیاد.

    • roya

      خانومیا خودتون رو ناراحت نکنید این حرفایی که آقایون می زنن همه از .......... سوزیه

      پاسخ ها

      • حمید

        چقدر بی ادبی رویا خانوم!

    • بابک

      من با اینکار سازمان سنجش کاملاً مخالفم بنظر من معیار باید براساس شایستگی و لیاقت باشه نه براساس جنسیت. باید پذیرفت در حال حاضر خانم ها از بسیاری از آقایون جهت بدست آوردن موقعیت های بهتر و بالاتر اجتماعی تلاش و کوشش بیشتری انجام می دهند

    • qwerty

      با خانم رویا موافقم.خوب یا بد هم نباید اینقدر تو سر هم بزنید

    • علیرضا

      کاملا کار درست و سنجیده ای بوده دخترا همینجوری با مدرک مهندسیشون بیکارند اونوقت میخوان برن مهندسی نفت بخونن!!

    • محمد

      اولاً: که اصلاحیه اومد و اونهایی که میگفتن بزک نمیر،خوب ضایع شدن!
      دوماً: اینکه تو املای این دخترا نگاه کنی 300تا غلط پیدا میشه مثل خانم سراوانی،پس همون بهتر که نرن دانشگاه!
      سوماً: خانم roya این که شما گفتی قانون اسلام هست،نکنه به حرف خدا و پیغمبر هم اعتراض داری؟!!!
      چهارماً: اون مال قدیم بود که محدودیت ها و مظلومیت ها مال دخترها بود،الآن که تو جامعه دخترا دارن به همه چی چنگ میزنن!مگه جرٍات میکنی به این دخترا چیزی بگی؟نمونش تو همین مجله!
      پنجماً: ما که هرچی آدم حسابی دیدیم و افتخارمون هستن مرد بودن!
      باتشکر

    • hiva

      بابک جان و غریبه جان +++++++++++++++++++++++++
      سینا جان من رشته م مهندسی برقه و شاگرد دوم کلاسمونم.(محض اطلاع شما و کسانی که الکی جوسازی میکنن که رشته های فنی مهندسی اصلا مناسب خانوما نیست!!!!!) واسه کارش مثلا یه مهندس برق واسه کار میره کارگری و حمل بار سنگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      mi2 جان(منطقی جان!!!!) فقط جمله ی اولت منطقی بود همین.
      اتحاد زمانی معنی میده که عدالت برقرار شه بدون هیچ اما و اگر پوچ و تو خالی.همه جا جار میزنین که تعداد خانومای جوان بیشتر از آقاییون جوانه اما از طرف دیگه به جای اینکه از نظر کار و تحصیل و امکانات ورزشی عدالت رو برقرار کنین وضع رو بدتر از اینی که هست میکنین....
      تو دنیا بحث سر پیشرفت و تکنولوژیه اما اینجا دفاع خانوما از خودشون!عصر 2012!!!بعضی از جونای ما تو عصر 2012همون جونای عهد جاهلیت چند قرن پیشن و خانومای ایرانی از این میسوزن

    • دریا

      یک بام و دو هوا !!؟؟؟ دلم گرفت ! پسرا تقصیری ندارن مقصر اونهایی هستن که تصمیمات آنچنانی میگیرن .واقعا تاسف آوراست . باید دید مسولان چه جواب قانع کننده ای دارند. فریاد رسی هست ؟؟؟!!!

    • آرمان

      همه ی ما سر کار هستیم بچه ها.بهترین دانشگاه پزشکی ایران دانشگاه تهران هستش که تو آخرین رنکینک جهانی شده حدودأ950.واستون جالب نیست چه پسر چه دختر.چه فرقی میکنه وقتی سواد نداریم و داریم همدیگرو میخوریم و جالب تر از همه اینکه فکر میکنیم حالیمونه!!!!!!!!ما سرمونو کردیم تو خاک و نمیفهمیم دارن باهامون چیکار میکنن و فقط وقتمونو هدر میدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج