۲۹۵۷۲
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر بهداشت:

هر خانواده باید حداقل ۲ فرزند داشته باشد

سیاست جمعیتی وزارت بهداشت افزایش جمعیت و تشویق زاد و ولد است و هر خانواده ایرانی به طور متوسط حداقل باید ۲ تا ۲.۵ فرزند داشته باشد.

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت افزایش جمعیت و تشویق زاد و ولد است و هر خانواده ایرانی به طور متوسط حداقل باید ۲ تا ۲.۵ فرزند داشته باشد.

مرضیه وحید دستجردی درباره سیاست جمعیتی وزارت بهداشت توضیح داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت همان سیاستهای کلی نظام و سیاستهای مقام معظم رهبری است،یعنی جلوگیری از محدودیت جمعیت و در واقع افزایش جمعیت.

وی افزود:‌ در واقع آنچه ما در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، اجرای برنامه سلامت باروری است. سیاست وزارت بهداشت به صورت واضح و روشن افزایش جمعیت است زیرا نرخ رشد جمعیت کشور به تدریج دارد پایین و پایین تر می آید و باید آن را جبران کنیم.

وزیر بهداشت درباره میزان رشد جمعیت کشور به خبرنگار فارس گفت: نرخ رشد جمعیت کشور الان حدود ۱.۳ تا ۱.۴ است و باید حتماً بالا برود به طوری که حداقل به رشد ۲ درصد برسیم و البته در این مسیر علاوه بر سیاست افزایش جمعیت سیاست وزارت بهداشت تأمین سلامت خانوار و باروری است.

وحید دستجردی ادامه داد:‌ سیاست وزارت بهداشت این است که سلامت مادران، کودکان و سلامت باروری تأمین شود و دقیقاً در این مسیر برنامه‌ریزی داریم که البته امیدواریم بودجه‌های مناسبی برای این کار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که فرمول رشد ۲ درصدی جمعیت ، به معنای داشتن چند فرزند در هر خانواده است، گفت: یعنی هر خانواده حداقل باید به طور متوسط ۲ تا ۲.۵ فرزند داشته باشد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت برای اجرای این سیاستهای چه برنامه های عملی دارد توضیح داد: برنامه های پیشگیری از بارداری در وزارت بهداشت به کل برداشته شده است، هیچ روش کنترلی دیگر در وزارت بهداشت وجود ندارد و بر عکس سیاستهای جدید جمعیتی وزارت بهداشت تشویق به زاد و ولد بیشتر است که برای آن فرهنگ سازی می‌کنیم.

وی گفت: برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواجها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت روان جامعه تعقیب می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیوا

      ببخشیدااااا 2.5 فرزند یعنی دقیقاً چقدر؟؟؟!!!!
      :)

    • بدون نام

      خیلی جالبه. شما که می گین خانواده ها باید فرزندای بیشتری داشته باشند به هزینه هایی که به پدر و مادر فشار میاره فکر کردید؟فشار به شما که نمی آد ، به پدر و مادر می آد. بهتره به جای سیاست های فرزندآوری و زاد و ولد اول به فکر تورم و گرونی باشین.

    • شمیم

      باشه فقط یه ادرس بدین برای غذا و لباس مزاحمتون بشیم

    • فرح

      در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کسانی که چند سال از ازدواچشان میگدرد یک بچه هم ندارند . یکی از دلایل اصلی هم وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورمان است و تا بهبودی حاصل نشود جمعیت رو به کاهش میرود تا افزایش.

    • سما

      ههههم ببخشید 2تا فرزندو گرفتیم اووون .5تا یعنیی چهههه؟

    • هنگامه

      در ضمن فراموش نکنیم که وجود هوای بسیار آلوده و چند پارامتر موجود دیگه که اثرات سوئ جبران ناپذیری بر جنین و مادر می گذاره و در بسیاری مواقع هم باعث ناباروری و سقط جنین میشه ,از عواملی هستند که در کم شدن آمار تولد بسیار تاثیر گذاره. امیدوارم از مخارج غیر قابل تصور و کمرشکن مبالغ درمان نازایی باخبر باشید.

    • اکبر

      نتیجه : بازگشت به سه شیفته شدن مدارس و ایجاد انواع صف های طولانی و شغل های کاذب فراوان

    • آرشیاخانم

      فرزند کمتر زندگی بهتر...بچه فقط یکی... تک فرزندها شادترند و اعتمادبه نفس بالاتری دارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج