۲۹۵۷۹۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طنز؛ مردم همچنان خوشحال نباشند

اولین روز پس از تحریم ها که قاعدتا باید کلی خوشحال می شدیم و امیدوارانه تر به آینده فکر می کردیم، همزمان بود با اعلام اسامی رد صلاحیت شده انتخابات مجلس، اسامی رد صلاحیت شده ها آنقدر زیاد بود که هر کسی را دچار ناامیدی می کرد.

ماهنامه خط خطی - مهرداد نعیمی:

الف) اولین روز پس از تحریم ها که قاعدتا باید کلی خوشحال می شدیم و امیدوارانه تر به آینده فکر می کردیم، همزمان بود با اعلام اسامی رد صلاحیت شده انتخابات مجلس، اسامی رد صلاحیت شده ها آنقدر زیاد بود که هر کسی را دچار ناامیدی می کرد. یک چیزی که من تا ده سال دیگر هم نخواهم فهمید این است که هزاران آدمی که می دانند بعد از ثبت نام در انتخابات قرار است رد صلاحیت شوند، چرا وقت می گذارند، مدارک شان را جمع آوری می کنند، تا محل ثبت نام می روند و...؟ ظاهرا تنها انگیزه شان این است که خبرنگاری جلوی آنها را بگیرد و آنها هم چهار تا گل شعر جلوی دوربین بگویند و فیلم مربوطه با عنوان کلیپ طنز در تلگرام دست به دست شود و اسباب خنده مردم را فراهم کند. خیلی زیباست که ما ایرانی ها تا این حد برای شاد کردن هم وطنان مان احساس مسئولیت می کنیم.

طنز؛ مردم همچنان خوشحال نباشند

خیلی از دوستان وقتی خبر رد صلاحیت شان را می شنوند، چنین واکنش دارند: «جان؟ نتایج آمد؟ رد صلاحیت دیگه؟ اوکی حله. فداتون بشم. جبران کنیم آقا... ایشالا انتخابات بعدی شما ثبت کنی و من خبر رد صلاحیت رو بدم. تشریف بیارید منزل قلیونی دود کنیم.» البته ورژن کاملا معکوسش را هم داریم شکر خدا یعنی مورد داریم وقتی تایید صلاحیتش را خبر داده اند گفته: «چی؟ تاید صلاحیت شدم؟ مگه میشه؟ مطمئنی اسممو درست دیدی؟ آقا باور نکن... نود درصد اخباری که توی شبکه های اجتماعی میاد گلواژه س، نیم ساعت دیگه تکذیب میشه. چی؟ خود تلویزیون گفت؟ کدوم برنامه؟ حتما به تمسخر بوده دیگه... آقای مطهری و فلان و بهمان رد صلاحیت شدن، اون وقت من؟ حالا چه گِلی به سرم بگیرم؟ من اصلا فکرشم نمی کردم تایید صلاحیت بشم. حالا لباس چی بپوشم؟ وای نکنه مناظره بذارن ببرنم تلویزیون؟ چی می خوام بگم؟ خدا مرگم بده، عجب گُلی خوردم دقیقه نودی!»

ب) دقت کردید هر برندی که وارد ایران می شود، مردم چنان ندید بدید بازی در می آورند و ماجرایش را همه جا منتشر می کنند که مسئولین احساس می کنند نکند اتفاق ناگواری افتاده که باید مورد مهرورزی قرار گیرد؟ پس می روند و برند مربوطه را از کشور بیرون می کنند! یعنی اگر جوگیری مردم نبود، الان ویکتوریا سیکرت و گیلسون و پرادا پرادا هم در ایران نمایندگی داشتند.

ظاهرا با وجود رفع تحریم ها کما فی السابق باید به همان موارد پیشین دل خوش کنیم. همچنان خودرو با کیفیت ۴ یا ۵ ستاره ای تولید نمی شود اما مهم نیست، ستاره را کی داده کی گرفته؟ آلودگی هوا همچنان خواهد بود که خوشبختانه ما هم مردمی مهمان دوست هسیتم. قدمش روی تخم چشمان مان. زباله گردها از تهران حذف می شوند اما نگران نباشید، عوضش به حاشیه شهر تهران منتقل می شوند. دلار همان قیمت می ماند و پایین نمی کشد عوضش اقتصاد ما خیلی جیگر است.

فیلم حمله کنندگان به سفارت از تلویزیون پخش نخواهد شد که خیلی هم عالیست. چون کار خیلی بدی است که فیلم های خصوصی مردم منتشر شود. بی کاری همچنان مشکل اصلی جوان ها خواهد بود ولی خب همین قدر که مهم ترین مشکل جوانان را شناسایی کرده ایم خودش خیلی است! قیمت نفت همین طور پایین می آید. عوضش درصد وابستگی بودجه به نفت کاهش می یابد که اتفاق خوبی است.

در فضای اقتصادی آرامش ایجاد می شود به حدی که ممکن است به کُما هم برود حتی...از هیچ رد صلاحیتی استقبال نمی شود اما خب بدرقه که می شود که. بهرحال ما اهل مودت و دوستی هستیم! و لغو تحریم ها بالاخره صورت گرفت اما نه که ما دل مان برای آمانو و اشتاین مایر و کاترین اشتون و موگرینی تنگ می شود، حتما باز هم سوژه می سازیم تا مذاکرات ادامه پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج