۲۹۵۹۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افت فاحش استقلال در لیگ برتر

نمایش ضعیف استقلال مقابل همنام اهوازی‌اش باعث شد تا فشار انتقادها نسبت به مظلومی و شاگردانش با وجود صدرنشینی بیشتر شود.

روزنامه شهروند: نمایش ضعیف استقلال مقابل همنام اهوازی‌اش باعث شد تا فشار انتقادها نسبت به مظلومی و شاگردانش با وجود صدرنشینی بیشتر شود. خیلی از هواداران و کارشناسان معتقدند استقلال با این روند نمی‌تواند در فصل‌جاری عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و برنامه تاکتیکی خاصی را در زمین پیاده نمی‌کند. با نگاهی به ١٩ بازی‌ که استقلال در لیگ برگزار کرده، به این نکته پی می‌بریم که آبی‌پوشان معمولا نیمه مربیان را از حریفان خود باخته‌اند و با وجود رکورد ١٦ هفته بدون شکست بودن، در نیمه دوم عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

استقلال مدعیان را نمی‌برد

آبی‌پوشان تهرانی هم‌اکنون صرفا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال خوزستان در صدر جدول قرار دارند اما نکته جالب اینجاست که قدرت برتری مقابل رقیبان خود در راه قهرمانی را ندارند. شاگردان مظلومی در برابر استقلال خوزستان، ذوب‌‌آهن،‌ پرسپولیس و سایپا(٤ تیم بالانشین جدول) ٤ تساوی و یک باخت را کسب کرده‌اند که نشان می‌دهد این تیم در بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز توانایی غلبه بر حریفانش را ندارد. البته نکته عجیب دیگر از دست دادن امتیاز مقابل تیم‌های ته‌جدولی مثل ملوان،‌ استقلال اهواز،‌ راه‌آهن و پدیده است که دیگر صدرنشینان به‌راحتی از سد آنها گذشته‌اند.

صدرنشین رو به افول

استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر یک برد و ٣ تساوی کسب کرده است که در مقایسه همین تعداد بازی در نیم‌فصل اول که ٩ امتیاز به‌دست آورده، ٣ امتیاز کمتر دارد. این خبر خوبی برای هواداران آبی‌پوش نیست که معتقدند تیمشان زیبا بازی نمی‌کند و با دلخوشی به شانس و اتفاقات تا همین جای فصل پیش رفته است. آبی‌پوشان با وجود صدرنشینی حتی میانگین امتیازاتشان از هر بازی ٢ امتیاز نیز کمتر است که نشان می‌دهد یکی از دلایل اصلی جایگاه آنها ضعیف عمل کردن سایر تیم‌های مدعی است.

شکست در نیمه مربیان

استقلال مظلومی با این‌که در مجموع فقط در یک دیدار مقابل ذوب‌آهن در دور رفت شکست خورده اما اکثرا در نیمه دوم که به نیمه مربیان معروف است، تیم بازنده بوده است. بیشتر بازی‌هایی که استقلال پیروزی‌اش را از دست داده، در نیمه دوم گل دریافت کرده است تا آماری جالب به‌دست آید. آبی‌پوشان در نیمه اول ١٤ گل‌زده و فقط ٥ گل خورده در کارنامه دارند اما در نیمه دوم ١٥ گل زده و ١١ گل خورده را در این فصل ثبت کرده‌اند. یعنی تفاضل ٩ آنها در نیمه‌های نخست تمام دیدارهای لیگ برتر، در نیمه دوم به ٤ کاهش پیدا می‌کند. یکی از همین نمونه‌ها در بازی اخیر مقابل استقلال ‌اهواز بود که آبی‌پوشان با گل ابراهیمی جلو افتادند اما در نیمه دوم علاوه بر دریافت گل تا آستانه شکست نیز پیش رفتند.

طباطبایی: در تهران حریفان را دست‌کم می‌گیرند

هادی طباطبایی، پیشکسوت استقلال درباره نارضایتی هواداران از نمایش تیم‌شان به «شهروند» می‌گوید: «شاید این نوع بازی در برابر تیمی مثل ذوب‌آهن آن هم در خارج از خانه منطقی باشد اما به نظر می‌رسد استقلال از نظر ذهنی آمادگی لازم برای بازی‌های خانگی را ندارد. بازیکنان در خیلی از بازی‌ها خودشان را از پیش برنده می‌دانستند و حتی قدم‌هایشان در زمین سنگین بود. در هر صورت نباید از این نکته بگذریم که استقلال با همین شرایط صدرنشین است، پس پتانسیل قهرمانی دارد. فکر می‌کنم چند بازی آینده استقلال که به مراتب راحت‌تر از ٥ بازی پایانی فصل است، تعیین‌کننده باشد.» او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «می‌توان عملکرد استقلال در این فصل را از ٢ جهت بررسی کرد. یک موضوع زیبا بازی کردن است و دیگری نتیجه گرفتن. من هم معتقدم استقلال در خیلی از بازی‌هایش نتوانسته روان بازی کند اما الان دیگر زمانی است که جدا از بازی زیبا نتیجه برای هواداران مهم است. اگر قرار باشد این روال ادامه پیدا کند، استقلال‌ خوزستان، ذوب‌آهن و پرسپولیس خیلی زود به استقلال در صدر می‌رسند.»

محصص: استقلال نمی‌تواند ٩٠ دقیقه کنترل داشته باشد

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال کشورمان درباره افت استقلال در نیم‌فصل دوم می‌گوید: «در نیم‌فصل دوم سناریوی فوتبال در تمام دنیا متفاوت با نیم‌فصل اول است. تیم‌ها با تدارکات خوبی که در میان فصل می‌بینند و بازیکنانی که جذب می‌کنند، آماده می‌شوند تا در نیم‌فصل دوم گام‌هایی در جهت پیشرفت بردارند. در عین حال زود است بخواهیم استقلال را قهرمان بدانیم یا این‌که بگوییم به هیچ عنوان قهرمان نمی‌شود.» او ادامه می‌دهد: «شاید نگرانی اینجاست که استقلال برخلاف پرسپولیس هرچه جلوتر می‌رویم، دچار افت می‌شود. این یک واقعیت است که فلسفه تاکتیکی مربیان باید در نیم‌فصل دوم تغییر کند. البته استقلال از نظر بازیکن نیز نتوانسته خودش را تقویت کند. به نظر می‌رسد مشکل عمده استقلال عدم کنترل بازی در طول ٩٠ دقیقه است، کاری که پرسپولیس و استقلال خوزستان خوب انجام می‌دهند.»

تغییر فلسفه، ‌تنها راه قهرمانی

برداشتمان از نکات آماری و صحبت‌های کارشناسان می‌تواند این باشد که استقلال فقط در صورتی گام در راه قهرمانی برمی‌دارد که از نظر فکری متحول شود. مظلومی باید بداند با نمایشی که تیمش مقابل استقلال اهواز قعرنشین داشت و شانس آورد که گل سالم تیم حریف را کمک‌داور ندید، راه به جایی نمی‌برد و حتی شاید مثل سال‌های قبل خبری از کسب سهمیه هم نباشد. فلسفه کادر فنی استقلال باید تغییر کند چون دیگر نه زمانی برای ریکاوری وجود دارد و نه این‌که مدیران می‌توانند قولی برای جذب بازیکن بدهند. مظلومی حتما سرنوشت فصل گذشته نفت را مشاهده کرده که شرایطی شبیه استقلال داشت (هم در فینال جام حذفی بود و هم جزو مدعیان لیگ). پس باید تدابیری بیندیشد تا کابوس‌وار و بدون جام فصل را تمام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج