۲۹۶۲۱۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فیس بوک، خواب شما را برهم می زند

آیا اخیراً احساس کرده اید که میزان استفاده شما از فیس بوک افزایش پیدا کرده است؟ احتمالاً اینکه خواب به اندازه و درستی نداشته اید باعث این اتفاق شده است.

وب‌سایت تک شات: آیا اخیراً احساس کرده اید که میزان استفاده شما از فیس بوک افزایش پیدا کرده است؟ احتمالاً اینکه خواب به اندازه و درستی نداشته اید باعث این اتفاق شده است. طی اجرای یک تحقیق جدید که به تازگی توسط محققین دانشگاه Irvine کالیفرنیا صورت گرفته، نتایج جالبی به دست آمده که نشان می دهد میزان کاهش خواب افراد با میزان استفاده از فیس بوک ارتباط مستقیم دارد.

فیس بوک، خواب شما را برهم می زند

این تحقیقات نشان می دهد افرادی که وقت کمتری برای گشت و گذار در فیس بوک صرف می کنند، الگوی خواب سالم تری دارند. مطالعات دیگری نیز در این زمینه انجام شده که یکی از آنها مربوط به هفته گذشته و دانشگاه Pittsburgh است که نشان می دهد افرادی که زمان زیادی را صرف شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می کنند، به هنگام خواب با مشکلات زیادی روبرو می شوند. علاوه بر این، تحقیقات دانشگاه Irvine نیز از سوی دیگر نشان می دهد که خواب کم باعث خستگی و کسلی می شود و همچنین میزان حواس پرتی را افزایش می دهد که همه این اتفاقات ناشی از استفاده بیش از حد فیس بوک است.

این تحقیق روی میزان استفاده دانشجویان از اسمارت فون ها، تغییرات خلق و خو و میزان خواب آنها تمرکز کرده است تا بتواند به زمان اوج خستگی دست پیدا کند و طبق انتظار، این اتفاق هنگامی رخ می دهد که زمان استفاده از محصولات و گشت و گذار در دنیای IT افزایش می یابد و تعویض اپلیکیشن ها به ندرت اتفاق می افتد.

محققین برای ارایه کشفیات جدید خود در ماه می برنامه ریزی کرده اند اما همین حالا نیز به راحتی می توان متوجه نحوه ارتباط این دو تحقیق شد چرا که هر دو می توانند اختلالات الگوی خواب را تشدید کنند و میزان مصرف فیس بوک را افزایش دهند. هنگامی که فردی به اندازه کافی نخوابیده باشد، میزان حواس پرتی و بازگشت به فیس بوک آنها بیشتر می شود. اما دوباره استفاده بیشتر از فیس بوک منجر به بدتر شدن الگوی خواب افراد می شود.

البته این تحقیق به منظور سرزنش فیس بوک انجام نشده اما این شبکه اجتماعی یک از محبوب ترین و بزرگ ترین نمونه های وقت هدر دادن است. همچنین ریشه اصلی این مشکل در استفاده بی رویه از اسمارت فون ها قبل از خواب است و اکنون ثابت شده که نور آبی صفحه نمایش های دستگاه های موبایلی باعث می شود که کاربران سخت تر به خواب بروند. راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل، تغییر عادت های رفتاری کاربران است و آنها باید حداقل نیم ساعت قبل از خواب، اسمارت فون های خود را کنار بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج