۲۹۶۶۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی کدامند؟

نزدیک به یک ماه از برگزاری کنکور سراسری ۹۱ می‌گذرد و اواسط هفته گذشته هم نتایج این آزمون منتشر شد.

پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی کدامند؟
هفت صبح:

پرطرفدارترين رشته‌هاي دانشگاهي كدامند؟

نزدیک به یک ماه از برگزاری کنکور سراسری ۹۱ می‌گذرد و اواسط هفته گذشته هم نتایج این آزمون منتشر شد.

رئیس سازمان سنجش زمان اعلام این نتایج اعلام کرده است که همه متقاضیان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و با اشاره به مجاز شدن ۴۵۰ هزار نفر در دوره‌های روزانه آزمون سراسری ۹۱ گفته: در این کنکور ۵۷۳ هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی کدامند؟

امسال قرار بود پانزدهم مرداد ماه، نتایج آزمون اعلام شود اما نتایج چند روز زودتر یعنی ۱۲ مرداد ماه منتشر شدند. برای همین کنکوری‌ها امسال مهلت بیشتری برای انتخاب رشته پیدا کرده‌اند.

انتخاب رشته‌ای که به گفته کارشناسان و مشاوران کنکور، با کمی ‌بی‌احتیاطی می‌تواند رتبه‌های خوب کنکور را از قبول شدن در رشته و دانشگاه دلخواه محروم کند.

مهلت یک هفته‌ ای مجازشده‌ ها از روز سه‌ شنبه

مهلت انتخاب رشته مجازین کنکور ۹۱ از روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد تا ۲۳ مرداد ماه تعیین شده است که داوطلبان مجاز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود بر اساس اولویت و علاقه اقدام کنند.

نتیجه نهایی هم نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین کتاب «انتخاب رشته، انتخاب آینده» منتشر شده که در ویرایش جدید این کتاب، فرآیند اجرایی انتخاب رشته و اطلاعات تکمیلی مربوط به آن مشخص شده که می‌‌تواند داوطلبان، مشاوران، والدین و کارشناسان آموزشی را در انتخاب هرچه بهتر، شناخت عوامل اثرگذار بر آن و همچنین مسائل فنی و تخصصی انتخاب رشته راهنمایی کند.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق اطلاعیه‌ای که روی سایت قرار گرفته از نحوه انتشار این کتاب مطلع شوند.

درصد زنان به مردان در کنکور

به گفته دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از بین یک میلیون و ۶۶ هزار نفر که در کنکور ثبت نام کردند، یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر در کنکور شرکت کردند. در نهایت ۹۳۵ هزار نفر سر جلسه حاضر بودند و ۱۲.۵۵ درصد افراد غایب بودند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. درصد زنان به مردان و نسبت ۶۰ به ۴۰ آنها همچنان حفظ شده است.

نرم‌افزار یا مشاوره؟ کدام بهتر است؟

دکتر جعفر‌قلی درباره تفاوت عملکرد نرم‌افزارهای سازمان سنجش و مراکز مشاوره به هفت‌صبح می‌گوید:«ممکن است چنین‌تصور شود که مشاور و نرم‌افزار کار یکسانی انجام می‌دهند اما این تصوري غلط است. نرم‌افزار تنها رشته‌های را که در آن شانس قبولی دارید، به شما معرفی می‌کند.

در حالی که مشاور باید به صورت دقیق چیدمان این رشته‌ها ر‌ا برای شما به عهده بگیرد. همچنین به گفته ‌ تواناییان نرم‌افزارهای دیگری وجود دارند که می‌توانند برای شما چیدمان رشته‌ها را انجام دهند ولی معمولا کارشان دقیق نیست و نمی‌شود زیاد به آنها اطمینان کرد.

تواناییان تفاوت هزینه‌های انتخاب رشته در رشته‌های مختلف را ناشی از تفاوت در ‌زمانبر بودن این انتخاب‌ها می‌داند و می‌گوید: « انتخاب رشته‌های علوم تجربی و ریاضی زمانبر‌تر هستند و برای همین هزینه بیشتری بابت مشاوره آنها دریافت می‌شود».

تواناییان معتقد است رشته‌هایی مثل هنر که تنوع رشته در آنها کمتر است، زمان کمتری از مشاور می‌گیرند و برای همین هزینه مشاوره آن هم کمتر است. او در ادامه درباره نحوه انتخاب رشته هم توضیحاتی می‌دهد: « به عنوان مثال در رشته ریاضی کل انتخاب‌ها را به سه‌قسمت تقسیم می‌کنیم.

۴۰ رشته در اولویت اول قرار می‌گیرند که به اصطلاح رشته‌های «دست بالا» هستند و احتمال قبولی در آنها ۵۰ درصد است. ۴۰ اولویت بعدی آن رشته‌هایی هستند که احتمال قبولی در آنها بسیار بالاست و ۲۰ اولویت بعدی را رشته‌هایی تشکیل می‌دهندکه احتمال قبولی در آنها صد در صد است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه

      بدنبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج