۲۹۶۸۳۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

ناوهای ناتو عازم دریای اژه می شود

ناتو در صدد است که ناوهای خود را به منظور جلوگیری از قاچاق پناهجویان عازم دریای «اژه» بین ترکیه و یونان کند.

خبرگزاری فارس: ناتو از مأموریت سه جانبه آلمان، یونان و ترکیه برای نظارت و مبارزه با قاچاق پناهجویان در امتداد دریای اژه بین ترکیه و یونان حمایت می‌کند.

شبکه فاکس‌نیوز گزارش کرد، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه (امروز) در نشست وزرای دفاع ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در مقر ناتو در بروکسل اعلام کرد: «ناتو و تمامی طرفین مذاکره امروز صبح به تمایل ناتو برای پشتیبانی و بخشی از این عملیات بودن، تأکید کردند».

وی ادامه داد: «هر سه کشور بر لزوم اقدام فوری ناتو تأکید کردند و آمریکا نیز به شدت با آن موافق است زیرا زندگی افراد و سرنوشت آنها در معرض خطر قرار دارد».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو بعد از نشست وزرای دفاع کشورهای ائتلاف ضدداعش، گفت که گروه دریایی ناتو موظف شده است که هرچه سریعتر با ناوهای جنگی به این محدوده که در حال حاضر تحت فرماندهی آلمان است، اعزام شوند تا بعنوان بخشی از مأموریتی که به آنها محول شده است، مسئولیت نظارت بر آن منطقه را برعهده بگیرند.

منابع دولت آلمان می‌گویند که آلمان، یونان و ترکیه از ناتو می خواهند که نظارت بر دریای اژه را آغاز کند تا یک بینش و دید واضح درباره چگونگی کار قاچاقچیان انسان در سواحل ترکیه به دست آورند.

ترکیه در واقع یک نقطه عبور برای بیش از یک میلیون آواره‌ای است که در سال ۲۰۱۵ وارد اروپا شدند. اروپا بدترین بحران پناهجو را از جنگ جهانی دوم تاکنون تجربه کرد. این آوارگان وقتی به یونان می‌رسند، به المان، فرانسه و اسکاندیناوی سفر می‌کنند اما برای رسیدن به یونان مجبورند از دریای اژه عبور کنند. حدود ۷۰ هزار نفر از آنها تنها در ماه ژانویه اقدام به چنین کاری کردند و ۴۰۰ نفر از آنها در حین انجام چنین کاری جان خود را از دست دادند.

بسیاری از این آوارگان از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و شمال آفریقا هستند. از فرماندهان نظامی ناتو خواسته شده است که یک طرح عملیاتی را جمع‌آوری کنند و کمیته نظامی ناتو قبل از تصویب این طرح در شورای آتلانتیک شمالی، آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      به نظر می رسد که آمریکا و بطور اخص ناتو قصد دارد قبل از اینکه تروریستها بتوانند از سوریه فرار کنند آنها را در یکی از مناطق جمع و آنها را از بین ببرند زیرا که همانطور از نامشان مشخص است آنها برای کشتن دوره دیده اند و اگر انها بخواهند از سوریه فرار کنند و به کشور خودشان برگردند چنین اشخاصی با توجه به سابقه قتل و جنایت در سوریه می توانند بمب های متحرکی باشند که در هر ثانیه اش می تواند در یکی از همان مکانهای باشد که آمده است پس ناتو و آمریکا مجبورند برای حفظ تعادل در کشورشان آنان را از میان بردارند و با توجه به منتقدانی که در تمام اروپا و آمریکا و آسیا دارند و جلوگیری از انتقادهای شدید و رو شدن اسنادها و سندهایی که در دست این تروریستها است جملگی همه را نابود کنند که دستشان رو نشود و همانطور که سازمان سیاه و پنتاگون توانسته اند در مدت پنج سال جنگ و خونریزی در سوریه و لبنان و عراق کاملا برای اسرائیل آرامش را تدارک ببیند سالهای متمادی دیگری را با توجه به خرابه های سوریه، عراق؛ یمن و لبنان بوجود آورد تا این کشورها تا بخواهند مملکتشان را از این خرابیها در بیاورند و صلح آرامش را بوجود بیاورند اسرائیلها اقدام به ایجاد سپری خواهد که هیچ جنبنده ای نتواند به مرزهایش نزدیک شود بهرحال این همه کشتن و غارت تروریستها فقط با عاملیت سازمان سیاه و پنتاگون و سازمان مخوف اسرائیل به انجام رسید البته ناگفته نماند که دستهای اروپائیها و اعراب و ترکیه و کشورهای آسیای صغیر نیز بدون خون نبوده و آنان نیز در این جنایتها شریک تروریستها بوده اند که سرمنشاء تمام این بدبختیها بر می گردد به انگلستان خونخوار در سال 1945 بعد از جنگ جهانی دوم و با کمک سازمان سیاه و پنتاگون ممکن است بگویند تمام موارد اشاره شده گزاف گویی باشد امام حقیقتی است که بار نشسته و رفتارهای سیاسی و بینش های دیپلماتیک دول متخاصم علیه مسلمانان بویژه سازمان سیاه و سازمان مخوف اسرائیل و سازمان مخفی انگلستان همگی دال بر حقیقت بودن این مسائل را دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج