جاباما
۲۹۸۲۶۰
۱ نظر
۵۱۸۱
۱ نظر
۵۱۸۱
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۴)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.

مطالب مرتبط:
تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (2) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)
کافه دیاموند

"کافه دیاموند" یکی از بهترین کافه ها در محله ویلای تهران است. کیفیت بالای سرویس های این کافه و موقعیت مکانی خوب آن در کنار قیمت مناسب نسبت به کیفیت قابل قبولش، باعث محبوبیت و موفقیت این کافه شده است. محیطی کاملاً مدرن با نمای بیرونی شیک و کاملاً متفاوت نسبت به ساختار محل هر رهگذری را به سوی دیاموند جذب میکند و نسبت به آن کنجکاو میگرداند. اگر به دنبال یک کافه خوب و با قیمت مناسب هستید تا یک صبحانه ساده و فوق العاده خوشمزه را در کنار دوستان و عزیزانتان تجربه کنید، کافه دیاموند یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

فقط حتما از روزهای قبلاً میز رزرو کنید تا خدایی نکرده دست خالی و با شکم گرسنه از آن بازنگردید. فضای دلباز و پر نور دیاموند، اتمسفری کاملاً متفاوت نسبت به اکثر کافه های تهران به آن بخشیده است که بدون شک شما را به یکی از مشتریان دائمی خود تبدیل خواهد کرد. یکی دیگر از نکات مثبت دیاموند داشتن پارکینگ است، مزیتی که این روز ها در هر رستوران و کافه ای سافت نمیشود.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)


کافه سینما

اگر به دنبال یک فضای جالب خارج از دود و ماشین و صدای خیابان هستید کافه سینما در حوالی تجریش می‌تواند یکی از گزینه‌های پیشنهادی باشد. کافه سینما که در فضای باغ فردوس خیابان ولیعصر قرار دارد تقریبا جزء کافه‌های بزرگ تهران محسوب می‌شود، ۱۳۰ عدد جای نشستن دارد و به جز فضای داخلی و مسقف کافه، دو فضای باز هم برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. وقتی وارد فضای باغ می‌شوید بایستی مقداری پیاده‌روی کنید تا به فضای کافه در سمت راست باغ برسید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

فضای داخلی کافه میزهای چوبی گرد دارد اما در فضای بیرون به جز این میزهای متداول میز و صندلی‌های راحتی هم در نظر گرفته‌اند که خب ترکیبِ خوبی به نظر می‌رسد. حالا بستگی دارد قرار کافه‌ای شما یک قرار رسمی است یا یک قرار دوستانه؟ در هر حال در این کافه تلاش شده فضای مناسب برای سلایق مختلف در نظر گرفته شود، تا فراموش نکردیم اگر اهل صبحانه در کافه هم هستید کافه سینما می‌تواند با توجه به فضایی که در اختیار دارد گزینه قابل تاملی باشد. سیگار کشیدن در بخش مسقف کافه ممنوع است اما در فضای باز استعمال دخانیات آزاد است، کافه سینما مثل بسیاری دیگر از کافه‌ها اینترنت وایرلس دارد، منوی نوشیدنی‌ها هم منوی قوی و متنوعی است. برای منوی کافه سینما تلاش شده از اسامی با المان‌های سینمایی استفاده شود که محیط خوبی برای سینما دوستان فراهم کرده است، که البته این موضوع با نام کافه و محل آن (موزه سینمای ایران) هم بسیار سازگار است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

آدرس: خیابان ولیعصر، باغ فردوس، موزه سینمای ایران

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)


کافه چام

اگر بعد از یک روز پرهیاهو به دنبال کافه‌ی راحت و دنج در مرکز شهر هستید پیشنهاد می‌کنیم کافه چام در خیابان لارستان را امتحان کنید. می‌توانید به صرف نوشیدنی‌های کافه، شعر و داستان بخوانید و از تئاترهای روی صحنه با خبر شوید. کافه چام محیط نسبتا کوچکی دارد، ساعت کاری آن از ۸ صبح تا ۱۲ شب است. به جز محیط داخلی کافه یکی دو میز کوچک هم در بیرون کافه قرار دارد. کافه چام منوی ساده و مختصری از نوشیدنی‌های معمول سرد و گرم دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

به علاوه انواع اسنک‌ها، برانچ، کیک و گارنول، محیط کافه به جز صندلی‌های متداول یک مبل دونفره‌ی آبی رنگ دارد. پیشنهاد های ما در کافه چام برای شما شامل قهوه آمریکانو و موکا است که حس خوب یک قهوه ی درست و حسابی و اصیل را میتوانید با آن ها لمس کنید. کافه چام پاتوق محبوب علاقه مندان به تئاتر و سینماست، اگر شما هم به این حوزه ها علاقه دارید حتما در این کافه هم صحبت های خوبی خواهید یافت و از حضور در آن جا لذت خواهید برد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

آدرس: خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش کوچه چهاردهم شماره ۱۹

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)


کافه رئیس (شعبه جم)

در مرکز شهر و در خیابان جم چند کافه‌ی نسبتا قدیمی وجود دارد، یکی از معروفترین این کافه‌ها کافه رئیس شعبه‌ی جم است که اتفاقا کافه رئیس از همین شعبه کار خود را شروع کرده است. احتمالا اگر به خیابان جم وارد شوید موتور زردرنگی در اواسط خیابان نظرتان را به خود جلب خواهد کرد، برای افراد و مشتریان رئیس این موتور سیکلت موضوع آشنایی است. رئیس جم از نظر طراحی و دکور یک کافه معمولی و کلاسیک است، به دلیل مستطیل بودن فضای کافه چند میز به صورت پشت هم وجود دارد و یک میز با فاصله بیشتری و در کنار پنجره قرار گرفته است. در محموع برای ۱۰ تا ۱۲ نفر ظرفیت نشستن دارد. منوی کافه رئیس شامل نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسر و غذاهای سبک است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

قهوه‌ها نیز به دو صورت قهوه رئیس و قهوه‌ی استارباکس سرو می‌شود. کیک‌ها در لیست منو نیست و می‌توانید آنرا از ویترین یخچال انتخاب کنید. تمامی نوشیدنی های قهوه ای این کافه از قهوه استارباکس تهیه میشود که در نوع خود خوش طعم و پرطرفدار است. سایر شعبه های رئیس هم بسیار موفق و حتی موفق تر از شعبه اصلی آن شده اند، ولی در جهت تصمیم به معرفی مراکز حاضر در مرکز تهران و همچنین بخاطر احترام به قدمتِ این شعبه، تصمیم به معرفی شعبه جم گرفتیم.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

آدرس: خيابان مطهرى، خيابان جم، شماره ۴۸

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)


کافه رستورانِ گل رضاییه

دوست داشتنی ترین کافه - رستوران ایرانی ِ تهران در خیابان سی تیرِ در مرکز تهران قرار دارد و نامش گل رضائیه است. فضایی فوق العاده زیبا و دلنشین با کلکسیونی از پوستر مشاهیر ایرانی و خارجی در کنار صندلی ها و دکوراسیونِ بسیار دلنشین. گل رضائیه هم همواره شلوغ است ولی شکی در این نیست که ارزش صبر کردن را دارد. خلاقیتی که سر آشپز خوش اخلاق این رستوران در ایجاد ظاهری متفاوت برای غذا ها و خوراک های ایرانی به خرج داده است واقعاً ستودنی است. کتلت های مامان پزِ فوق العاده در کنار خورشت قیمه ای بسیار لذیذ.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

تزئین غذاها هم به قدری خوب است که آدم دلش نمی اید به آن ها دست بزند! انواع و اقسام نوشیدنی های ایرانی در این کافه - رستوران انتظار شما را میکشند تا در کنار یک ناهار لذیذ روز شما را بسازند! خلاصه گل رضائیه یک مکان عالی برای یک ناهار دونفره و لذت بخش است و حضور در این رستوران فقط مستلزم صبر و بردباری شماست.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

آدرس: خیابان جمهوری، خیابان سی تیر ، بالاتر از موزهٔ آبگینه

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      واقعا ممنون برترینها.تمام عکسها اختصاصی هستند.خواهش میکنم تا تمام کافه هارو پوشش ندادید این بخش رو نبندید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج