۲۹۹۳۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمایت دونالد ترامپ از FBI در پرونده اپل

دونالد ترامپ نامزد تندروی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از FBI حمایت کرده و در مورد اپل گفته است: «آن‌ها فکر می‌کنند چه کسانی هستند؟!»

فارنت: پرونده جنجالی قاتلین سن‌‌برناردینیو، FBI و اپل به تازگی موضوع داغ رسانه‌ها شده و پس از این‌که ساندار پیچای و ادوارد اسنودن نیز از تیم کوک حمایت کردند حالا دونالد ترامپ نامزد تندروی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از FBI حمایت کرده و در مورد اپل گفته است: «آن‌ها فکر می‌کنند چه کسانی هستند؟!»

حمایت دونالد ترامپ از FBI در پرونده اپل

در پرونده تروریستی سن برناردینیو دادگاه اپل را موظف کرد تا آیفون یکی از متهمین را رمزگشایی کرده و از این پس یک حفره backdoor برای دسترسی آسان به اطلاعات کاربران آیفون تعبیه کند. تیم کوک فعلاً از این تصمیم سرباز زده و در نامه‌ای اعتراض خود را اعلام کرده و همچنین از کاربران و دنیای فناوری خواسته تا در زمینه حریم شخصی حواسشان را بیشتر جمع کنند. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز اخیراً در چند توییت از تیم کوکحمایت کرده است.

و اما به تازگی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا نسبت به این مسأله عکس‌العمل شدیدی نشان داده و در مصاحبه‌ای در برنامه Fox and Friends با عصبانیت می‌گوید: «فکر می‌کنید اپل به ما اجازه نمی‌دهد که به گوشی همراه او [متهم] وارد شویم؟ آن‌ها فکر می‌کنند چه کسانی هستند؟» این اولین باری نیست که ترامپ دربرابر شرکت‌های بزرگ فناوری قد علم می‌کند. او حدود سه ماه پیش نیز گفت «آمریکایی‌ها باید اینترنت را از تروریست‌ها پس بگیرند!» و یک‌ماه بعد هم از بیل گیتس خواست تا «اینترنت را ببندد!» (محدود کند). ترامپ ماه گذشته نیز اعلام کرد قصد دارد اپل را مجبور کند که «کامپیوترهای لعنتی خودش را در همین کشور بسازد!»

تیم کوک در نامه خود می‌گوید FBI از آن‌ها تقاضا کرده تا به تلاش‌های دولت برای حل مسأله این صانحه وحشتناک کمک کند و اپل نیز تمام سعی خود را به خرج داده چرا که هیچ دلسوزی نسبت به تروریست‌ها ندارد. اما تعبیه کردن Backdoor در محصولات اپل و نقض حریم شخصی کاربران ترس نقض آزادی‌هایی را به وجود می‌آورد که همین دولت مدت‌ها برای به‌وجود آوردن آن تلاش کرده است.

ترامپ مسلماً در این مورد با چهره‌های مشهور فناوری همراه نیست و ادعا می‌کند هدف از رمزگشایی و تمهیدات امنیتی مشابه تنها این است که بدانیم «چه اتفاقی و چه زمانی رخ داده و چه کسان دیگری درگیر ماجرا بوده‌اند.» این سخنان ترامپ و عصبانیت او قطعاً باعث واکنش‌های شدیدی از فعالان حقوق بشر و البته نامزدهای رقیب خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج