جاباما
۳۰۰۵۲۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

حمید عسگری خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی، بسیار اهل سفر است و مناطق خط استوا را برای سفر دوست دارد. اگر میخواهید بدانید حمید عسگری چه مناطقی در ایران را برای گشت و گذار پیشنهاد میکند با ما همراه باشید.

هفته نامه اوقات خوش: حمید عسگری خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی، بسیار اهل سفر است و مناطق خط استوا را برای سفر دوست دارد. اگر میخواهید بدانید حمید عسگری چه مناطقی در ایران را برای گشت و گذار پیشنهاد میکند با ما همراه باشید.

سنندج، دومین شهر بزرگ کردنشین و مرکز استان کردستان، در غرب ایران است. از نظر جغرافیایی، از سمت غرب به کوه آبیدر، از سمت شمال به کوه شیخ معروف و از سمت جنوب به کوه سراج الدین، محدود شده است.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

از نظر آب و هوایی چون در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده، سرد و نیمه خشک است.

سنندج، چون شهری در دامنه کوه است که اهمیت نظامی فراوانی هم داشته است. از گذشته به آن سنه دژ می گفتند، یعنی «قلعه ای در پای کوه» که به مرور زمان، این سنه دژ به سنندج تبدیل شده است.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

سنندج به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فعالیت های شهرسازی عصر صفوی و قاجار، بافت شهری سنتی با ارزشی دارد که بناهای مسکونی و عام المنفعه متعددی مثل حمام، مساجد و بازار در آن باقیمانده اند و در کل بافت تاریخی بسیار وسیعی دارد.

دیدنی های سنندج

مسجد جامع سنندج، مجموعه پارک تفریحی آبیدر، بازار سنندج، خانه کرد (عمارت آصف)، موزه سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت وکیل، عمارت مشیر دیوان، حمام خان، امامزاده هاجر خاتون، امامزاده پیر عمر، امامزاده پیرمحمد، قرآن نگل، مراسم عرفانی، دریاچه سد قشلاق، دریاچه زریورا، آبشار پل، چهل چشمه، چشه بابا گرگر، سراب وینسار، سراب آب فرود، آبشار کویله.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

منطقه اورامان

یادآوری این مهم ضروری است که جنگل ها و مناطق بسیاری چون جنگل های بانه، مریوان و همچنین «دره شاهان» که در کنار قلعه «قم چفای» واقع شده است از مراکز مهم طبیعی استان محسوب می شود.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

صنایع دستی

صنایع دستی از جاذبه های مهم سنندج است و انواع قالی و قالیچه، گلیم، تخته نرد و شطرنج سنندج شهرت و اعتبار جهانی دارد.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

مثل اکثر ایرانی ها که غذاهای و خورشت های مشابهی با سایر شهرهای ایران دارند، در سنندج هم پخت غذای محلی خیلی رواج ندارد، با این حال از غذاهای سنتی این شهر می شود به انواع آش مثلا آش کشک، آش عدس بلغور، آش دانه کولانه، آش هالا و غیره اشاره کرد. سنندجی ها یک غذای سنتی به اسم شلکینه دارند که مخصوص مهمانی های دسته جمعی مردم سنندج در فصل بهار است.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

اگر دل تان یک وعده غذایی خوشمزه می خواهد، رستوران مروارید از معروف ترین رستوران های سنندج به حساب می آید که می توانید خوشمزه ترین غذاهای کبابی، دریایی و ایرانی را در آن نوش جان کنید. رستوران شیدای کردستان و رستوران خان سالار هم انتخاب خوبی هستند.

هتل های سنندج

هتل شادی

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

* نوع هتل: چهار ستاره گرید A

* آدرس: سنندج، خیابان پاسداران، روبروی دانشگاه علوم پزشکی

مهمانسرا مجتمع جهانگردی

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

* نوع هتل: سه ستاره گرید A

* آدرس: انتهای خیابان پاسداران، سه راه شالمان، جنب امور آب

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان مجموعه ای از سنگ نگاره ها و سنگ نبشته های دوره ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

چند صحنه تاریخی از جمله تاج گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چندین سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه ای در آن کنده کاری شده است. وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح افزا تبدیل کرده که از زمان های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

طاق بستان به چه معناست؟

طاق بستان در زبان بومی (کُردی) طاق وه سان گفته می شود. «سان» به معنی سنگ می باشد و به این ترتیب طاق بستان، طاق سنگی معنی می دهد.

طاق بزرگ

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

مهمترین اثر در طاق بستان، طاق بزرگ با سنگ نگاره تاج گذاری خسرو پرویز است که در کناره ورودی طاق، سنگ نگاره ای از فرشتگان بالدار، زنان در حال نواختن چنگ، درخت زندگی، مجالس شکار گراز و شکار مرغان و ماهیان در مرداب و نقش های فیل، اسب و قایق است که خاکی از مراسم بزم و شادی است. در زیر نقش تاج گذاری خسرو پرویز سواری زره پوش سوار بر اسب قرار دارد.

طاق کوچک

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

طاق کوچک در میان سنگ نگاره تاج گذاری اردشیر دوم و طاق بزرگ قرار دارد و مراسم تاج گذاری شاهپور دوم و سوم را به تصویر می کشد. این طاق دارای دو نقش در بالای دیواره طاق و دو کتیبه است. این کتیبه ها به خط پهلوی کتیبه ای هستند.

نقش برجسته تاج گذاری اردشیر دوم

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

در سترگ ترین طاق، سه تندیس مشاهده می شود. شاه در میان، فروهر در سوی راست وی که مانند تاج گذاری اردشیر دوم است و آناهیتا در سوی چپ شاه آناهیتا ایزدبانوی آب هاست و نمود خرمی و سرسبزی.

عمارت مسعودیه

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

تا سال ۱۳۴۲ بنایی مربوط به دوران قاجار در اطراف طاق بستان وجود داشت که به عمارت مسعودیه معروف بود که توسط امام قلی میرزا عمادالدوله ساخته شده بود که به منظور نمایان ساختن آثار باستانی و آزادسازی چشمه آناهیتا تخریب شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج