۳۰۱۲۸
۱۴ نظر
۵۱۳۰
۱۴ نظر
۵۱۳۰
پ

پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران شیراز

شیرازی ها ذاتا آدم های صاحب سبک و ایده و البته خوش گذرانی هستند و طبیعتا اگر به شیراز بروید، از نظر غذایی به شما بد نخواهد گذشت. به خصوص که حالا بعد از افطار هوا به خنکی می زند...




پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

برترین ها: شیرازی ها ذاتا آدم های صاحب سبک و ایده و البته خوش گذرانی هستند و طبیعتا اگر به شیراز بروید، از نظر غذایی به شما بد نخواهد گذشت. به خصوص که حالا بعد از افطار هوا به خنکی می زند...

پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

آش برق

آش و هلیم

خیابان باریک برق

صبح اگر در شیراز باشی و هوس صبحانه کنی تقریبا تمام چهارگوشه شهر جا‌هایی هستند كه‌ آش و حلیم می‌فروشند البته آش و حلیم شیراز از لحاظ طعم با‌ آش و حلیم شهرهای دیگر كمی متفاوت است.

خیابان باریك برق كه به احترام حضور ساختمان شركت برق در میان عوام به خیابان برق مرسوم است، میزبان آش معروفی است كه صبح‌های تمام ایام و عصرهای ماه رمضان صفی طولانی در مقابل آن بسته شده است. شهرت آش برق به پخت ویژه آن است. پرفروش‌ترین محصول این مغازه، آش سبزی است که همیشه خوب عمل آورده شده و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. شیرازی‌ها هر جای دنیا که زندگی کنند، نوستالژی آش برق دارند.کنار این مغازه یک نانوایی سنگکی و یک کله پزی و یک کبابی هم وجود دارد و جنس آدم‌های شکمو کاملا جور است.

قیمت:

هر کیلو هلیم و آش این مغازه قدیمی شیرازی ۱۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ساعت كار:

ماه رمضان، ماه ویژه این مغازه است. آش برق از افطار تا سحر یکسره مشتری‌ها را رفع و رجوع می‌کند.

اصولا آش در شیراز مقوله مهمی است و شیرازی ها مخصوصا در روزهای سرد سال، آش مورد علاقه‌شان را که شامل سبزی و گوشت و حبوبات است، با روغن و آبلیمو سر صبح میل می‌کنند.


پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

بابا بستنی

بستنی

تپه تلویزیون

اصلا امكان ندارد به شیراز بیایی ولی بستنی‌های بابا بستنی رو نخوری... از محالات است که وارد شیراز بشی و از كسی سراغ بستنی و فالوده بگیری و كسی نگه برو بابا بستنی...

این برند اصیلی است که یکی از دلایل محبوبیتش را می شود در سادگی نامش جست وجو کرد. شیرازی ها اصولا به نام بابا به عنوان یک پیشوند روی مغازه‌های فروش اغذیه علاقه دارند.

گرمای شیراز همواره به شهرت بابابستنی کمک کرده است. شما هم سعی کنید جمعی و بعد از افطار سری به اینجا بزنید و بستنی سنتی را با آبلیمو امتحان کنید.

منوی این مغازه بستنی‌فروشی به‌صورت فصلی تغییر می‌كند. البته بابابستنی همیشه بستنی در طعم‌های مختلف دارد. بابا بستنی به‌رغم داشتن مشتری‌های زیاد سر ساعت ۱۲ مغازه خود را تعطیل می‌كند.

قیمت:

نكته قابل توجه اینكه وجود و راه‌اندازی بستنی‌فروشی‌های زنجیره‌ای مختلف نتوانسته ذره‌ای از محبوبیت بابابستنی كم كند.در این مغازه بستنی خامه ای را کیلویی ۳ هزار تومان تهیه کنید.

ساعت كار

در روزهای عادی ساعت کاری به این شرح است: ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر ۵ بعدازظهر تا ۱۲ شب. اما در ماه رمضان بعد از افطار به این بستنی‌فروشی سر بزنید.

قیمتش زیاد گرون نیست اگرچه به دلیل نبود صندلی برای نشستن جوان‌ها بیشتر به این محل مراجعه می‌كنند. جالب اینكه به‌رغم قرار گرفتن بابابستنی در یكی از نقاط خوش آب و هوا و پولدارنشین شیراز قیمت بستنی در این مغازه ارزان‌تر از جا‌های دیگر است.


پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

فالوده شیرازی

فالوده

پشت ارگ کریم‌خان

طعم فالوده شیرازی با آبلیمو طعمی متفاوت از طعم تمام فالوده‌های دنیاست...اگر دنبال طعم کلاسیک فالوده شیرازی هستید، به این مکان سر بزنید. جایی که شما را به هیجان خواهد آورد.

از آنجا که شیرازی ها اهل صبر و طمانینه هستند، فالوده آنها که با نهایت دقت تولید می شود، طعم اسثتنایی و خاصی دارد. این فالوده‌فروشی در بافت قدیمی شیراز واقع است و سر زدن به آنجا، علاوه بر امتیاز شکمی، امتیاز فرهنگی هم دارد.

اگر شانس‌تان بزند و فصل، فصل لیموی تازه باشد، کنار یک کاسه فالوده تر و تمیز، یک عدد لیموی درجه یک نیز نصیبتان خواهد شد.بعضی‌ها فالوده را با عرقی‌جات سنتی مصرف می کنند و بعضی‌ها با آبلیمو و عده‌ای هم با آب آلبالو. شما هم هر طعمی که دوست داشتید، سفارش بدهید.

قیمت :

نرخ فالوده در شیراز معمولا مثل نرخ ارز و طلا نیست و خوشبختانه قیمت این دسر خوشمزه آنقدر است كه هركس با هر جیبی بتواند روزانه حداقل یك لیوان با آبلیمو یا گلاب نوش جان كند آن هم در روزهای گرم تابستانی.

ساعات کار:

فالوده‌فروشی‌های شیراز ساعت خاصی ندارند، حتی می‌شود گفت ۲۴ ساعته...

شیراز را اگر با حافظ و سعدی نشناسند به فالوده شیرازی خوب می‌شناسند... فالوده‌ای كه البته شهرهای دیگه هم تابلو آن را دارند و هم با عزت و احترام در كافه‌های زیبا می‌فروشند.


پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

صوفی

رستوران

بلوار ستارخان، رو به روی مسکن و شهرسازی

رستوران صوفی بیش از ۲۰ سال است که در شیراز فعالیت می‌کند و حسابی در بین شیرازی‌ها و البته توریست های این شهر، معروف است. رستورانی که در یک زیرزمین بزرگ در خیابان ستارخان واقع شدهاست. صوفی طراحی سنتی دارد و دکوراسیون داخلی‌اش براساس آجرهای زرد سه سانتی و طاقدیس‌های سنتی بنا شده است. بیشتر مشتریان صوفی آدم‌هایی هستند که دستشان به دهانشان می‌رسد.

در رستوران صوفی از میز اردور استفاده كنید و كشك و بادمجان و سالاد شیرازی‌اش را نخورده نگذارید. از میان غذاها هم شاتوبریان با میگوپلو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. صاحبان این رستوران در تبلیغات اینترنتی آن را جای مناسب برای مهمان‌های خارجی معرفی کرده‌اند که این نشان از اعتماد به نفس آنها دارد...

قیمت:

صوفی رستوران ارزان قیمتی نیست و اگر شما یک جمع ۴ نفره باشید، ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه یک وعده غذای اساسی در این رستوران خواهد شد. البته همیشه راه‌شهایی برای کم کردن هزینه هست!

ساعات کار:

طبیعتا در ماه رمضان بعد از افطار تا حوالی ساعت ۱۲ به شما سرویس خواهند داد. در روزهای شلوغ حتما قبل از حضور، تماس بگیرید. تمام غذاهای سنتی شهر مثل كلم‌پلو، شكرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری در همین رستوران صوفی پیدا می‌شود.


پنج پیشنهاد خوردنی  برای مسافران شیراز

هفت خوان

رستوران

بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

هفت خوان یک مجموعه بزرگ و مشهور در شیراز است که به دلیل شکل تازه پذیرایی، حسابی اسم در کرده است. هفت خوان جایی است که با یک ورودی هر چقدر بخواهید می توانید غذا میل کنید.

هفت خوان رستوران های مختلفی را براساس اسامی شاهنامه، نامگذای کرده که هر بخش یک نوع غذا را سرو می کنند. از فست فود گرفته تا چلوکباب و دل و جگر و غیره...

در این رستوران با خیالت راحت می‌توانی پشت میز بنشینی، غذا میل کنی و هر وقت خواستی می‌توانی گارسون را صدا بزنی. رستوران آنقدر بزرگ است كه عذاب وجدان نداری غذایت را زود بخوری و بلند شوی تا نوبت بقیه شود.

مشكل پارك ماشین جلوی این رستوران وجود ندارد و جای پارك زیاد است.

قیمت :

ورودی هفت خوان ۳۲ هزار تومان است. بنابراین اگر خواستید به این رستوران سر بزنید، از قبل، یکی دو روزی به معده خود استراحت بدهید تا آنجا عوضش در بیاید!

ساعات کار :

در روزهای عادی از طلوع تا غروب خورشید، اما در روزهای ماه رمضان از افطار تا سحر می توانیدبه هفت‌خوان بروید.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الي

      با اينكه شيراز رفتم و دايي خودم اونجاست ولي اطلاعات جالبي بود مخصوصا ساعت كاري و قيمت رستوران ها .واقعا قشنگ بود از اين پست لذت بردم مخصوصا رستوران هفت خوان كه سبك جديدي از طراحي مبلمان و پذيرايي داره!!! مرسي

    • shirazi

      بهترين فالوده شيراز در خيابان فردوسي فروخته ميشود كه تا ساعت 10 صبح تمام ميشود.

      پاسخ ها

      • بابک

        مگه شیرازیها حالشو دارن که صبحها زودتر از ساعت 10 بیدارشن؟؟؟؟!!!! ( البته محض شوخی عرض کردم خدای نکرده جسارت نشه )

      • بهزاد

        احسنت. همه می گن پشت ارگ اما در واقع فالوده آقای جوانمردی تو فردوسی چیز دیگه است. اصل اصل

    • سجاد هیکل

      خیلی مفید بود تشکر

    • samane

      age hoghoghemono bedan ye sar mirim shiraz hatman mikhorim ishala

    • mehr

      tashakor vizhe mikonam man khanoomam shiraze hamishe moshkel dashtim koja ghaza bokhorim
      mer30

    • faize

      ما پارسال مهر رفتیم شیراز عالی بود بخصوص رستوران صوفیش که محشری بود واسه خودش خوش به حال شیرازیا چه شهر خوبی دارن

    • ايراني

      سلام واقعا" حيف كه احمدي نژاد واژه پايتخت فرهنگي ايران را به اصفهان داد خدايي حق شيراز بود.

    • علی

      سلام آقا خوبید?من عاشق شيرازم میميرم برای بوی بهار نارنجش ولی خودم فعلا تو قم زندگی میکنم تا چند وقت دیگه میخوایم با رفقا بیام به شهر قشنگتون میشه لطف کنید لیست تمامی بستنی فروشیهای شیراز همراه شماره تلفنشون را به من بدهید البته اسم این مواردی که خودتون تو متن آوردید را شنیدم ولی بیشتر میخوام بدونم یا حداقل یک سایتی در این زمینه به من معرفی کنید ممنون

    • بدون نام

      با سلام متاسفانه برخورد بعضی از خانمهای شاغل در رستوران هفت خوان شیراز صحیح نمی باشد و مدیران مجموعه میایست متوجه این موضوع باشند و اجازه ندهند یک کارمند اعتبار رستوران را خدشه دار کند

    • علی

      سلام لطفا من نظرخدایی دارم میدم پس برداشت دیگه نکنین
      رستوران هفت خوان خوبه یعنی عالیه ولی قیمتاش نبایداینقدبالاباشه مثلا شاتو بریانش تقریبا دو برابر صوفیه درصورتی کیفییت یکییه
      رستوران صوفی روهم تاییدمیکنم
      فقط خواهشا رستوران شاطرعباس روبه هیچکس پیشنهادندین چون برخوردکارکناش کیفیتش خوب نیست

    • فرهاد

      من اهل شیرازم. به نظر من بستنی نارنج ترنج واقع در خیابان شهید فقیهی (صورتگر)بهتر از بستنی بابا بستنی هست.

    • رضا

      بستنی پشت ارگ هنوز که هنوزه رقیب نداره البته من خیلی دوست دارم هر روز برم ولی حوصلم نمیشه…/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج