۳۰۲۳۳۰
۶ نظر
۵۹۳۵
۶ نظر
۵۹۳۵
پ

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

در این مطلب براساس مصاحبه‌ها و بیوگرافی شهاب می‌خواهم تاحدودی شخصیت او را تحلیل کنم. امیدوارم ناخودآگاه به سمت قضاوت حرکت نکنم و تجربه و علمم به من کمک کنند.

مجله سیب سبز - محمود هندی‌پور*: پسر محجوب سینمای ایران که کاراکتر و چهره‌اش بیشتر آدم‌ها را جذب می‌کند امروز یکی از سوپراستارهای این حرفه است که من نیز از بازی‌هایش لذت می‌برم و از علاقه‌مندانش هستم. در اینجا براساس مصاحبه‌ها و بیوگرافی شهاب می‌خواهم تاحدودی شخصیت او را تحلیل کنم. امیدوارم ناخودآگاه به سمت قضاوت حرکت نکنم و تجربه و علمم به من کمک کنند.

دو ویژگی شخصیتی شهاب حسینی کدام است؟

در مصاحبه‌ای که از همسر ایشان خواندم دو نکته جالب وجود داشت؛ از جمله اینکه کلیدی‌ترین نقش فیلمش را به همسرش داده و همان‌طور که در خیلی از محافل عمومی با بیانی صادقانه قدردان ایشان بوده، در کار حرفه‌ای نیز نقشی خاص را به همسرش می‌دهد و بیان می‌کند که این نقش همان حسی است که در زندگی واقعی به او دارد. شاید به واسطه همین حس شهاب ترجیح داد که همسرش نقش مقابلش را بازی کند که به این شکل، هم نهایت قدردانی از او را نشان دهد و هم کارش طبیعی‌تر و ملموس‌تر از آب در بیاید.

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

نکته دوم این است که خانم پریچهر قنبری، همسر شهاب حسینی از او به عنوان بهترین پدر دنیا نام می برد و مطرح می کند«علاقه او به بچه‌ها خیلی زیاد است؛ تا جایی که گاهی احساس می‌کنم بچه‌ها را بیشتر از من دوست دارد!» این موضوع نیز نشان از دقت شهاب و عدم غرق شدن در حرفه‌اش دارد. واقعیت این است کسانی که زندگی مشترک و خانواده مستحکم و خوبی دارند از روی شانس و اقبال به آن نرسیده‌اند. اگر بخواهم شهاب حسینی را با چند واژه توصیف کنم می‌گویم دقیق، متکی به خود، اخلاق‌مدار، توانمند و خانواده‌دوست.

نشانه های اعتماد به نفس بالای شهاب چیست؟

در پرونده کاری شهاب حسینی تشکیل گروه موسیقی به همراه دوستان و برادرش و دکلمه‌ها و خوانندگی او را شاهد هستیم. در کارهای آخر این گروه اگر از این بدعت بگذریم که در کشور ما و دیگر کشورها نیز خوانندگان به هنرپیشگی و هنرپیشه‌ها به خوانندگی روی می‌آورند و بعضی از این اشخاص در هر دو حرفه می‌درخشند و برخی دیگر متوجه عدم موفقیت خود می‌شوند، باید بگویم شهاب خود را محدود به یک حرفه نمی‌کند و شاید بار دیگر به خودش و به دیگران اثبات ‌کند که فردی توانمند است و هنر مسیری است که برای او تنها در حرفه هنرپیشگی خلاصه نمی‌شود.

مجری‌گری، بازی، خوانندگی و حالا کارگردانی نشان از عدم محدودیت ذهنی شهاب حسینی و همچنین برخورداری از عزت نفس و اعتماد به نفس بالای او دارد و این موارد حتی باعث عدم تمرکز یا کمرنگ شدن یکی از این موارد نشده است؛ برای مثال هرچه جلوتر می‌رویم نقش‌های متفاوت‌تری از او می‌بینیم که پخته‌تر و قدرتمندتر اجرا می‌شوند؛ مانند بازی او در سریال شهرزاد در نقش قباد که به نظر من نقشی متفاوت‌تر از دیگر نقش‌ها را باز هم با قدرت اجرا می‌کند.

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

ازدواج زودهنگام او نشانه چیست؟

در مسیر زندگی شهاب حسینی شاهد ازدواج او در ۲۲ سالگی هستیم که نشان از علاقه او به تشکیل خانواده و همچنین اخلاق‌مداری‌اش دارد. اگرچه ما می‌گوییم شاید بهتر باشد افراد در سنین کم به علت عدم رشدیافتگی و احتمال خطا در انتخاب یا عدم مسوولیت‌پذیری ازدواج نکنند اما برخی در این مسیر استثنا هستند.

از جمله هنرپیشه مشهور ما که با وجود ازدواج در سن پایین نشان داد که انرژی وجودی را می‌توان صرف زندگی مشترک و پذیرش آن کرد. دوست دارم به او تبریک بگویم که شهرت و محبوبیتش باعث زیر پا گذاشتن تعهداتش نشد و مانند برخی دیگر از همکارانش شاخه به شاخه نپرید و رشد و پیشرفت در کارش در کنار زندگی مشترکش قرار گرفت نه در برابر آن. در جایگاه یک روانشناس به او و البته به همسر بردبار ایشان نیز تبریک می‌گویم و جاودانگی در کنار یکدیگر را برایشان آرزو می‌کنم.

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

۸سال بعد از ازدواج، فرزند اول شهاب به دنیا می‌آید که شاید نشان از احتیاط و دقت او برای رسیدن به شرایطی با ثبات تر و آمادگی بیشتر برای حضور فردی جدید است و ۸ سال بعد نیز فرزند دوم.

نقش پر رنگ مادربزرگ در رشد شخصیتی شهاب

شهاب در کودکی شیطنت داشته و به قول خودش در نوجوانی گاهی شربازی و دعوا کردن را تجربه می‌کرده‌است. نکته جالب اینکه برخی از افراد چنین خصوصیتی را تا سنین بالاتر نیز به شکل‌های مختلف با خود یدک می‌کشند اما شهاب موفق می‌شود انرژی و شور و هیجان خود را به سمت و سوی بهتری هدایت کند که شاید بخش زیادی از این انرژی به سمت حرفه او که ابتدا اجرا و سپس هنرپیشگی بوده هدایت شده باشد.

در روانشناسی اصلی داریم که می‌گوید هر ویژگی حتی یک ویژگی منفی در افراد نیز می‌تواند در برخی شرایط کار او موثر باشد و اگر در مسیر مناسبی هدایت شود می‌تواند برای فرد امتیازها و موفقیت‌هایی نیز به همراه بیاورد؛ مانند جسارت و کله‌شقی فردی که در مسیر ورزش او را به یک سنگ‌نورد موفق تبدیل می‌کند.

او که به گفته خودش تحت تاثیر مادربزرگش که قصه‌های زیادی را با هنرمندی و دقت برایش روایت می‌کرده قرار داشته کارش را نیز با اجرا و به نوعی روایتگری آغاز می‌کند. تن و آهنگ صدایش همراه نوع بیان کلمات و همچنین میمیک او نقش مهمی در موفقیت‌های حرفه‌ای‌اش بازی می‌کند.

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

کمتر نقاب به چهره می‌زند

شاید بارزترین ویژگی شهاب حسینی این باشد که کاملا خودش را زندگی می‌کند و کمتر نقاب می‌زند. اینکه می‌گویم کمتر، به واسطه اصلی است که می‌گوید همه انسان‌ها نقاب بر چهره دارند و فقط تعداد و قطر این نقاب‌ها متفاوت است.

از قضاوت دیگران نمی‌ترسد

شهاب حسینی چگونه شخصیتی دارد؟

او در یکی از مصاحبه‌هایش به راحتی می‌گوید در کودکی باهوش بودم اما درسخوان نبودم و در جای دیگری مطرح می‌کند که ۲سال را شبانه درس خوانده که نشان از عدم ترس از قضاوت دیگران دارد و تلاش نمی‌کند خودش را خوب‌تر از آنچه هست نشان دهد یا اگر ضعفی در گذشته داشته بخواهد آن را پنهان کند.

* روانشناس و مشاور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدرا

      بازیگر بخوبی وسوپراستاری شهاب حسینی ندیدم واقعا عالی بازی میکنه

    • بدون نام

      به ماچه که چه شخصیتی داره

    • نرگس

      اگه بهتون ربطی نداره واسه چی میایدسراغش؟؟؟

    • نرگس

      بسیارزیبا ودرخور هنرمندوستاره محبوب مردم.تشکر

    • رومینا.س

      شهاب حسینی فوق العاده است در تمام کارهایی که انجام داده از چهره آرام و دلچسب اش معلومه آمده فوق العاده هست و مدارا میکنه

    • مهتاب

      شهاب حسینی یعنی عشق و دیگر هیچ,,,,,,,,,ان شاالله همواره بدرخشید و برای ما فیلم های زیادی بازی کنید و فیلم های زیادی بسازید۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج