۳۰۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۷ حركت پيشنهادي

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

در بسياري از متون طبي، به‌ويژه در طب سنتي چين و هند به اين نكته اشاره شده كه دريافت ماساژ پا و دست در پيشگيري از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي مؤثر است

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا
براساس ديدگاه درماني اين مكاتب، اندام‌ها و اعضاي مختلف بدن پايانه‌هايي در كف دست، كف پا و گوش دارند كه ماساژ اين پايانه‌ها علاوه بر درمان بيماري‌ها به پيشگيري از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي كمك مي‌كند. علاوه بر جنبه‌هاي درماني تقويت دستگاه تنفسي، بهبود جريان گردش خون و آرامش از مهم‌ترين ويژگي‌هاي درماني اين نوع ماساژ‌هاست.


گام اول

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

پاها را براي ماساژ آماده كنيد

پيش از هر چيز براي شروع و دريافت ماساژ لازم است كه پاهاي خود را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه درون ظرفي از آب قرار دهيد. بهتر است از آب ولرم استفاده كنيد و چند قطره روغن اسطوخودوس يا روغن نعنا يا نمك‌هاي خاص حمام، درون ظرف آب ريخته و اجازه دهيد اين آب حداقل به‌مدت ۱۰ دقيقه پاي شما را براي دريافت ماساژ آماده و نرم كند.


گام دوم

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

براي ماساژ از روغن استفاده كنيد

براي ارائه ماساژ به دريافت‌كننده بهتر است از روغن‌هايي مانند روغن نعنا يا اسطوخودوس در اختيار داشته باشيد. با كمك چند قطره از اين روغن كف هر ۲ دست را آغشته كرده و كف پاي گيرنده را كاملا چرب كنيد. دقت كنيد كه ميزان اين چربي نبايد به حدي باشد كه سرانگشتان شما به هنگام ماساژ از كف پاي گيرنده ماساژ، ليز بخورد.


گام سوم

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

ماساژ ساق و قوزك پا

در اين حالت از گيرنده ماساژ بخواهيد كه به‌طور كامل به پشت بخوابد. سپس با ماساژ ساق و قوزك پا آغاز كنيد. در اين مرحله با كمك سرانگشتان خود و با حركت‌هاي بسيار آرام و نرم از قوزك پا به سمت پاشنه و روي پا حركت كنيد. ميزان فشار سرانگشتان دست به روي اين نقاط از كم شروع شده و به مرور ميزان اين فشارها را افزايش دهيد. دقت كنيد كه حين ماساژ پشت پا و پاشنه پا را نيز درگير كرده و از فشارهاي سرانگشتان دست براي ماساژ آنها استفاده كنيد. اين ماساژ را براي هر ۲ پا انجام دهيد.


گام چهارم

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

حركت‌هاي دوراني مؤثر است

پس ازارائه ماساژ ساق و پاشنه به سراغ كف پا برويد. در اين حالت درست قسمت گوشتالودي كه زير انگشتان پا قرار دارند مد نظر است. در اين حالت به كمك سرانگشتان دست با حركت‌هاي دوراني و آرام اين بخش را ماساژ دهيد و دقت كنيد تا نقطه‌اي از نظرتان مخفي نماند. بايد توجه داشته باشيد كه ارائه اين ماساژ بايد به‌صورت دقيق در هر۲ كف پا صورت گيرد. دقت كنيد كه حركت‌هاي دوراني بر خلاف حركت عقربه‌هاي ساعت به روي كف پا اعمال شود.


گام پنجم

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

از ماساژ ضربه‌اي استفاده كنيد

در اين مرحله بايد از مشت خود براي ماساژ استفاده كنيد. پنجه دست را مشت كرده و با كمك آن خيلي آرام ضربه‌هايي به كف پاي گيرنده ماساژ وارد كنيد. اين فشار را به مرور و با پيشرفت ماساژ افزايش دهيد. اما دقت كنيد كه ميزان فشار در حدي باشد كه موجب بهم ريختن آرامش ماساژ گيرنده نشود. اين ماساژ را روي هر دو پا به‌ويژه با دقت زيادتري در بخش گوشتالود پا انجام دهيد و را در تمامي بخش‌هاي كف پا تكرار كنيد. حركت اين ضربه‌ها و فشار‌ها بايد برخلاف جهت عقربه‌هاي ساعت روي كف پا اعمال شود.


گام ششم

پيشگيري از بيماري‌ها با ماساژ كف پا

انگشت‌ها را ماساژ دهيد

در اين مرحله درصورت نياز كمي سرانگشتان دست‌تان را به روغن نعنا يا اسطوخودوس آغشته كرده و به آرامي انگشتان پا را از انگشت شست به سمت انگشت كوچك ماساژ دهيد. بهتر است در اين مرحله تمامي نقاط موجود روي انگشتان را با فشارهاي آرام ماساژ دهيد و به مرور اين فشارها را افزايش دهيد. انجام اين ماساژ علاوه بر اينكه موجب ارسال پيام و تقويت اندام‌هاي دروني مي‌شود به افزايش خونرساني به سلول‌ها نيز كمك مي‌كند. پس از انجام اين ماساژ با كمك انگشت شست با حركت‌هاي دوراني و درخلاف جهت عقربه‌هاي ساعت هر انگشت را ماساژ دهيد. اين كار را براي تمامي ۱۰ انگشت تكرار كنيد.


گام هفتم

بيمار را آرام كنيد

در مرحله پاياني ماساژ پس از ارائه تمامي مراحل اجازه دهيد تا بيمار چند دقيقه‌اي حداكثر 20 دقيقه به آرامي دراز بكشد. در اين حالت به آرامي با كمك سرانگشتان دست و خيلي آرام روي پا و كف پاي او را نوازش كنيد. اين كار كمك مي‌كند تا علاوه بر بهبود جريان گردش خون و عملكرد دستگاه تنفسي، آرامش از طريق اندام‌ها به يكديگر سرايت كند. به اين ترتيب گيرنده ماساژ نه تنها به لحاظ جسماني در شرايطي مطلوب قرار مي‌گيرد بلكه به لحاظ روحي نيز به آرامش مي‌رسد.


نکته : بسياري از اندام‌ها بدن در كف پا پايانه‌هايي دارند كه ماساژ و فشار درماني آنها به بهبود عملكرد اين اندام‌ها كمك مي‌كنند. درمانگران طب چيني و متخصصان فشار درماني با استفاده از تكنيك‌هاي خود براي درمان بسياري از بيماري ها از قبيل انواع سردرد‌ها ، ميگرن ، آسم، پاكسازي بدن، درمان اختلالات دستگاه گوارش به ويژه بهبود عملكرد روده‌ها اقدام مي‌كنند در اين شيوه متخصصان با تحريك مردين‌هايي كه به اندام‌هاي مختلف متصل هستند براي درمان و يا پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ اقدام مي‌ كنند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج