جاباما
۳۰۶۵۰۷
۵۶۹۵
۵۶۹۵
پ

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (۳)

در آخرین روزهای فصل سرما هستیم و با آمدن بهار و تابستانِ گرم در پس آن، هیچ چیزی مثل یک بستنی خوشمزه یا یک آبمیوه خنک نمی‌تواند خاموش کننده آتشِ گرمای هوا باشد.

برترین ها: در آخرین روزهای فصل سرما هستیم و با آمدن بهار و تابستانِ گرم در پس آن، هیچ چیزی مثل یک بستنی خوشمزه یا یک آبمیوه خنک نمیتواند خاموش کننده آتشِ گرمای هوا باشد. لذا در این ایستگاه از تور شکم گردی مان قصد داریم شما را با بهترین مراکز آبمیوه فروشی و بستنی فروشی در سرتاسر تهران آشنا کنیم.

مراکزی که با ارائه بهترین و متنوع ترین آبمیوه ها و بستنی ها و یا ترکیب آن ها، با خلاقیتی خوشمزه، گرمای تابستان را برای همشهریانِ پایتخت نشین آسان تر کرده اند و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش خدمات خود هستند. این مراکز که اکثراً با نام «ویتامینه» فعالیت میکنند، کار سختی برای رقابت با هم صنفان خود دارند، چون کوچک ترین کم دقتی در نوع بستنی ها و یا کیفیت میوه ها، میتواند راه مشتریان را به سمت رقیب کج کند، لذا از تعداد ویتامینه های بسیار زیادی که در سرتاسر تهران وجود دارد، تعداد اندکی سزاوار معرفی در این مطلبمان هستند. با ما همراه باشید تا به سرزمین خوشمزه بستنی ها و آبمیوه ها سفر کنیم.

مطالب مرتبط:
تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (۱) تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (۲)


بستنى ناصر

یک بستنی فروشی نسبتاً قدیمی و اسم و رسم دار در منطقه نوبنیاد تهران که یکی از قطب های بستنی شمال شرق تهران است. ناصر فضای بزرگ و دل بازی دارد و متد پذیرایی آن خیلی معمولی و دکوراسیون آن قدیمی است، ولی از لحاظ کیفیت خیلی کم پیدا میشود کسی توان رقابت با آن را داشته باشد، مخصوصاً بستنی های عسلیِ این فروشگاه که در هیچ جای تهران لنگه ندارد. با این فرمول که ناصر در این بستنی هایش به جای شکر از عسل طبیعی استفاده میکند که واقعاً یک بستنی منحصر به فرد و خارق العاده تحویل مشتری میدهد.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

جدا از این ها آب هویچ بستنی، فالوده، بستنی مخصوص و بستنی شکلاتیِ ناصر هم مشتری های فراوانی دارد و میتوانید در انتخاب های خود قرارشان دهید. آبمیوه ها و نوشیدنی های گرمِ ناصر هم از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و میتوانند شما را مشتری دائمی خود کنند. خلاصه اگر در حیت گشت و گذارتان به حوالی فرمانیه و نوبنیاد رسیدید، بستنی ناصر میتواند روز خوبتان را تکمیل کند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

آدرس: پاسداران، بالاتر از نوبنیاد، نبش بلوار دستواره

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)


بستنی نعمت

نعمت، نامی آشنا برای همه عاشقان بستنی در سرتاسر ایران است و میتوان گفت به برند بستنی سطح متوسط جامعه تبدیل شده است و از سال های دور با بهترین بستنی ها کام کوچک و بزرگ و پیر و جوان را شیرین کرده است.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

اولین شعبه‌ی بستنی نعمت در کرج افتتاح شده بود که به مرور مسیر خود را به سمت تهران کج کرد و با درست کردن نامی برای خود در بین دیگر بستنی ها، با موفقیتی چشمگیر رو به رو شد و شعبات خود را در سرتاسر تهران و سپس به شهرستان های دیگر و به مرور تمامی کشور گسترش داد. جالب است بدانید که امروزه بستنی نعمت در تهران دارای ۳۱ شعبه است که این عدد در سرتاسر کشور عددی غیر قابل تشخیص است، شاید در حین گردآوری همین مطلب یک شعبه ی جدید در حال افتتاح است!

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

بستنی سنتی زعفرانی و بستنی فالوده شیرازی دو رکن اصلی محبوبیت و موفقیت شعبات نعمت در طول این سال ها هستند. بستنی هایی واقعاً لذیذ و خوش حجم با قیمتی مناسب که با حفظ کردن اصالت طعم کلاسیک بستنی های ایرانی، یکی از نوستالژیک ترین انتخاب های عاشقان بستنی برای مرور خاطرات خوب و همچنین جذب سلیقه های عامه پسند است. نعمت و گروه بستنی نعمت کارشان را خوب بلدند و همین روز هاست که شعبه سی و دوم در سر کوچه محل سکونتتان افتتاح شود! اصلاً بعید نیست!

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)


آب انار محمد و پسران

تهراني ها با آب انارفروشي هايي كه در پشت شيشه هاي قدي، هزاران انار را روي هم چيده و انحصارا آب انار و لواشك انار و ژله انار و ساير مشتقات خوراكي اين ميوه سرخ را مي فروشند، آشنايند. اين مشخصات مغازه هايي است كه اولين شعبه آن در حدود 10 سال پيش در منطقه نياوران تهران با نام ايستگاه تصفيه خون افتتاح و بلافاصله با استقبال مردم در مناطق ديگر تهران تكثير شد. مالك اين آب اناري ها، فردي بود به نام «محمد پيامي». اهل آبادان كه مغازه سلماني خود را فروخته و به اين شغل روي آورده بود. او كه در خانواده اي بسيار فقير متولد شد به گفته خودش براي پيدا كردن مادر به تهران آمد اما با شم كاسبي خوبي كه داشت پس از چند صباح كارگري دست آخر در تهران پاگير شد و ماند.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

او در اواخر دهه هفتاد در كار براي خود يلي شد و آرام آرام رقبا را كنار زد و اين درست همان زماني است كه لقب اناري به پشت نام او چسبيد. این روز ها آب انار محمد و پسران و شعبه های متعددی در سرتاسر تهران دارد، یادگار ممد اناری و پسرانش است که هنوز هم با ترش ترین و لذیذترین آبمیوه های دنیا شما را سورپرایز میکند و با ترکیبات هیجان انگیز انار با لواشک و الوچه و قره قوروت، نیاز شما به هر طعمِ ترش و ملسی را به بهترین نحو تامین می‌کند! ممد اناری چند سال پیش در یک تصادف شدید با ماشین گران قیمتش درگذشت، ولی یادگار ماندگارش همچنان تصفیه کننده خونِ تهرانی هاست. روحش شاد.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

آدرس ها:

نیاوران، ایستگاه قنات، جنب کوچه قنات شمالی
خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، پائین تر از پمپ بنزین
سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، روبروی بیمارستان مدرس

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)


شیر پسته مملی

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین ویتامینه های تهران که کارش را با شیر پسته های مدرن و امروزی که در همه ویتامینه ها یافت میشوند شروع کرد و خیلی زود به بهترین مرکز شیر پسته تهران تبدیل شد و در کنار آن انواع آبمیوه، بستنی و نوشیدنی های دیگر را هم به منو اضافه کرد. ولی همچنان با شیر پسته های منحصر به فردش ‌میدرخشد و هر علاقه مندی را برای چشیدن طعم فوق العاده آن به نیاوران میکشاند. یک مغازه کوچک و پر مشتری که با همان سبک و سیاقِ قدیمی کار مشتری را راه می‌اندازد و علاقه ای به آپدیت شدن و گسترش خود در قالب شعبات دیگر ندارد.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

یکی از ویژگی های اصلیِ نوشیدنی های مملی، حجم خیلی زیاد آن در مقایسه با کیفیت متوسط آن است که در محبوبیت آن بی تاثیر نبوده است. تازگی میوه ها و عدم استفاده و یا استفاده کم از شکر یکی دیگر از ویژگی های مثبت مملی است که باعث میشود طعم واقعی میوه را در آبمیوه های آن لمس کنید و لذت ببرید.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

آدرس: نیاوران، روبروی پمپ بنزین

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)


چیلک

تازه، صد در صد طبیعی، کاملاً تمیز و بهداشتی، در حجمِ خوب و قیمت مناسب. دیگر چه انتظاری از یک آبمیوه فروشیِ خوب دارید؟ در چیلک میوه ها در مقابل چشمانتان به آبمیوه بدیل میشوند و برایتان سرو میگردند که شما را از یک آبمیوه تازه و تهیه شده از میوه های سالم مطمئن میکند. فضای غیر بهداشتی موردی است که خیلی ها را نسبت به ویتامینه ها بدبین کرده است که چیلک (Chilak) شامل آن نمی‌شود، چون فوق العاده بهداشتی و تمیز است و به محض ورود به آن نظرتان را جلب خواهد کرد.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

آبمیوه های ترکیبیِ پالپ دار و تازه (با اطمینان از طبیعی بودن پالپ ها) از محصولاتِ پر مشتریِ این ویتامینه است. در کنار آبمیوه در چیلک میتوانید بستنی، کیک و معجون هم سفارش دهید. فضای داخلی چیلک کوچک است و برای مشتریان زیاد مناسب نیست، به همین دلیل اکثر مراجعانش بیرون بر هستند و یا در ماشین و خیابان آبمیوه خود را نوش جان می‌کنند. خلاصه اگر هوس یک آبمیوه با چاشنیِ طبیعت کردید، چیلک بهترین گزینه پیش روی شماست.

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

آدرس: خیابان شهید بهشتی، میدان تختی، خیابان خلیل حسینی، نبش کوچه وطنی

تهرانگردی؛ ایستگاهِ ویتامین! (3)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج