۳۰۶۵۶۴
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

قتل شوهر برای نجات از رفتار غیراخلاقی

حکم زنی که برای جلوگیری از اجبارهای بی‌‌شرمانه شوهرش، او را به قتل رسانده و از سوی دادگاه به حبس و دیه محکوم شده ‌بود، در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

روزنامه شرق: حکم زنی که برای جلوگیری از اجبارهای بی‌‌شرمانه شوهرش، او را به قتل رسانده و از سوی دادگاه به حبس و دیه محکوم شده ‌بود، در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، مأموران پلیس مرداد سال ٨٨ باخبر شدند زنی، شوهرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده‌ است.

وقتی پلیس برای تحقیقات بیشتر و کشف واقعیت به محل اعزام شد، ضمن کشف جسد، زن جوان را هم بازداشت کرد. این زن که خودش را نرگس معرفی کرد، به مأموران گفت: شوهرم را به قتل رساندم و قبول دارم این کار را کردم اما از کارهای او خسته‌ شده بودم. شوهرم می‌خواست من را به مردان غریبه اجاره دهد و من هم برای دفاع از خودم این کار را کردم.

با توجه به اعتراف این زن و شواهدی که مأموران به دست آورده‌ بودند، کیفرخواست علیه زن جوان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ وقت دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه بعد از اینکه نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات قانونی این زن شد، اولیای‌دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

نوبت به نرگس که رسید، او زندگی پردردش را شرح داد و گفت: وقتی ١٨سالم بود به خاطر اتفاق تلخی که در مورد من توسط یکی از اعضای خانواده‌ام افتاد، خانه پدری را ترک کردم و به تهران آمدم. مدتی زندگی بدی داشتم و در پارک می‌خوابیدم تا اینکه با شاهرخ آشنا شدم. ما با هم در پارک آشنا شدیم. او اول خیلی با من مهربان رفتار می‌کرد و همین هم باعث شد به او اعتماد کنم و داستان زندگی‌ام را گفتم. شاهرخ به من گفت با من ازدواج می‌کند تا از این وضعیت بیرون بیایم، بعد من را به صورت صیغه‌ای عقد کرد و زندگی فقیرانه‌مان را شروع کردیم.

در دماوند زندگی می‌کردیم. یک روز شوهرم سه مرد را به خانه آورد، فکر کردم از دوستان شوهرم هستند اما وقتی شاهرخ خانه را ترک کرد آنها به من حمله کرده و مرا مورد تعرض قرار دادند، خیلی سعی کردم مقاومت کنم اما گفتند به شوهرم پول داده‌اند و من حق ندارم مقاومت کنم و در نهایت زورم به سه مرد نرسید. وقتی رفتند و شاهرخ برگشت، به او اعتراض کردم و گفتم تو را می‌کشم، جواب داد تو فکر کردی که هستی که چنین کاری بکنی، مگر انسان شرافتمندی بودی، اگر شرف داشتی که اینجا زندگی نمی‌کردی و خانه‌ات را ترک نمی‌کردی.

شاهرخ وقتی مواد مصرف می‌کرد آدم دیگری می‌شد. هرروز میزان استفاده از موادش بیشتر و رفتارهایی که با من می‌کرد هم بدتر می‌شد. او از طریق من امرارمعاش می‌کرد و زندگی‌ای که برایم درست کرده بود از مرگ بدتر بود. متهم گفت: شب حادثه به من گفت باید آماده باشم. به او گفتم از این کارهایش دست بردارد، گفت با تو ازدواج کردم، جای خواب می‌دهم و در خانه من غذا می‌خوری باید درآمدی هم داشته‌ باشی.

با هم جروبحث کردیم و من که به‌شدت از دستش ناراحت بودم و نمی‌خواستم تن به خواسته‌های بدش بدهم وقتی به سمتم حمله کرد، با چاقو او را زدم. آن‌قدر عصبانی بودم که نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. متهم گفت: من از کاری که کردم پشیمان نیستم چون کاری که شاهرخ با من می‌کرد مرگ هرروزه‌ بود. حالا هم کسی را ندارم، فقط یک برادرم به سراغم آمده که او هم بعد از سال‌ها دنبالم آمده ‌است و تنها کسی است که در زندان به دیدارم می‌آید.

قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی، با توجه به مدارکی که در پرونده وجود داشت و سابقه مقتول، او را مهدورالدم تشخیص داده‌ و متهم را به هشت‌سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. رأی صادره مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و در شعبه ٢٤ دیوان‌عالی کشور بررسی شد اما قضات اعتراض را وارد ندانستند و رأی صادره مورد تأیید قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فوژ

      چرا باید دیه بده؟
      از کجا بیاره؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیت المال اسلام باید بپردازد و برای زن بیچاره هم نفقه و امکانات زندگی ابرومند فراهم کند.

    • بدون نام

      این زن به خاطر دفاع از ناموس و شرافتش مستحق تقدیر هست نه 8 سال زندان و به خاطر جفایی که در حقش شده باید مسنمری بگیرد و صاحب شغل و سرپناه شود و تحت نظر روان پزشک قرار بگیرد تا بتواند گذشته اش را فراموش کند

      پاسخ ها

      • ali

        درستع نظرم چاپ نمیشه
        ولی اینی که منفی داده کیه ؟؟؟؟؟؟

    • فرید

      دست این قانون و قضات درد نکنه
      ولی دیگه چرا دیه؟؟؟
      این بی انصافیه
      اگر شرایطی جور بشه من هم حاضرم تا به دیه این زن کمک کنم تا آزاد بشه

    • سیدمحمدعلی

      این شیرزنه وباید ازش تقدیر کرد نه مجازات

    • رادین

      درود بر شرف این مرد که اون نامرد رو از صحنه روزگار محو کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مرد؟مردی مگر به جنسیت است؟زن شرافتمند چه چیز از مرد پاک کم دارد؟

    • هستی آستارا

      باید این جور بی غیرت مردها را کشت تا قدر ناموسش رابداند نه آنکه آن رابفروشد

    • ترسو

      عجب قضات با شرفي !!! عجب عدالتي !!!
      عجب خانواده شريفي !!! و .... عجب مردم فهيم و بصيري !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مشکل اون احمقایی که منفی دادن چیه؟شاید از قماش شوهر این خانم هستن و براش احساس همدردی می کنن.

    • حقیقت سنج

      چرا همونوقت که اجبارت کرد از خونش فرار نکردی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا فرار میکرد؟ مگه نخوندی گفت جایی رو نداشته.. اگه فرار میکرد دوباره گیر یه حیوان صفتی مثل شوهرش میفتاد دیگه

    • حسن

      اینگونه احکام یعنی تشویق به اجاره دادن زنان جهت عمل جنسی نامشروع
      دستگاه قضائی ادعای پیروی از احکام اسلامی را دارد ولی به بازخورد اجرای احکام بی توجه است
      مانند مبلغی که به اثر تبلیغات خود در جامعه بی تفاوت است و به قول خودش فقط "مامور به تکلیف " است

    • صدای عدالت

      هر روز شاهد اتفاقات مشابه از این دست هستیم. بخدا مرد از شنیدن این حرفا اگه دق کنه بمیره حق داره همونطور که مولامون علی اینو میگه. دخترای مملکت ما بخدا معصومن فقط حامی ندارن. یا داخل خونه مورد آزار و اذیت پدر و برادر معتاد فرار میگیرن و از اونجا هم که فرار میکنن به دست گرگای شهوت پرست میوفتن. بعد یا معطاد میشن یا دزد یا مجبورن خودفروشی کنن. آقای مسوول لااقل یه پناهگاه برای اینطور عزیزای ما درست کن که واسه نون شبش یا جای خوابش مجبور نشه دست به هرکاری بزنه بودجه نداری از مردم کمک بخواه بخدا مردم کمک میکنن. اینا دخترای فاطمه زهرا هستن یه کم غیرت داشته باش مسووووووول

    • بدون نام

      خودم مثل این موردرودارم میبینم به هرکجامراجعه کردم بی فایدهست چون ماهرانه عمل میکنداین نامرد.زن .خواهرزن. ودختر.خودشودراختیارمردان هوس بازمیگذاردوزندگی پرزرق وبرقی درست کرده وآنهاهم رازی هستن باهاش همکاری میکنن من که شاهداین ماجراهستم وکاری ازم برنمیاددربرابرخدای خودم ووجدانم شرمنده ام اگرکسی راهی میداندکه بشوداین نامردروگرفتارکند...

    • اکبری

      در اینکه کار آن نامرد بسیار زشت وحیوانی بوده شکی نیست ولی این زن هم کارش دست کمی از عمل او نداشته چون بخاطر خستگی از تکرار این عمل شنیع واخلاق تند آن نامرد ،طرف را به قتل رسانده نه بخاطر غیرت زنانه اش وگرنه نباید کار به اینجا می رسید

    • مریم

      کار مرد خیلی زشت بوده و زن رو برده خودش کرده و اما خانم مورد نظر هم به جای فرار و شکایت به پلیس تصمیم گرفته که مرد مورد نظر رو به قتل برسونه اگه امکان فرار نداشته حکم صادر شده به نظر من زیاده روی هست اما اگه به جای قتل راه حل های دیگری برای حل این موضوع داشته حکم صادره 8سال زندان عادلانه هست. البته کمبود مراکزی که زنان و دختران مشکل دار بتونن به اونجا پناه ببرن هم خیلی خوب تو این داستان قابل دید است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج