کد خبر: ۳۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
برخلاف تصور عمومي عده زيادي از پزشكان از وضعيت درآمد خود راضي نيستند، طبق آمارها 7 تا 10 هزار پزشك به شغل هاي ديگر روي آورده اند.
  مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 
 هفت صبح: برخلاف تصور عمومي عده زيادي از پزشكان از وضعيت درآمد خود راضي نيستند، طبق آمارها 7 تا 10 هزار پزشك به شغل هاي ديگر روي آورده اند.

به نظر شما پزشکان از نظر سطح درآمد چه جایگاهی بین طبقات اجتماعی دارند؟ اگر نگاهی به پول ویزیت پزشکان شمال شهر تهران و رفت و آمدی که به مطبشان وجود دارد بیندازیم، میگوییم این قشر درآمد خوبی دارند اما در سوی دیگر این ماجرا پزشکانی هستند که مجبورند برای تامین هزینههای زندگی شغل دوم داشته باشند.

 آمارها نشان میدهد حدود 200 هزار نفر پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروساز، دندانپزشک و... در کشور وجود دارد که از این تعداد 7 تا 10 هزار نفر به شغلهای دیگری روی آورده و يا شغل ديگري هم دارند.

 دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتوگو با خبرگزاری مهر گفته است تنها 10 درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و 40 درصد میتوانند مخارجشان را تامین کنند اما 50 درصد بقیه که اکثر آنها پزشکان عمومیاند دچار مشکل هستند.

از سوی دیگر قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران هم از وجود هشت هزار پزشک عمومی بیکار در کشور خبر داده است. در پرونده امروز هفتصبح با نگاهی به سطح درآمدی پزشکان صحت این آمارها را بررسی میکنیم.


اصل خبر


«برخی از پزشکان به مشاغلی همچون موبایل فروشی، بنگاه مسکن و مسافر کشی روی آورده اند.» پذیرفتن این جمله و تصور یک پزشک در حال مسافرکشی کمی سخت به نظر میرسد اما این نکته را رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی به زبان آورده است و ظاهرا باید آن را جدی گرفت.

 به گفته ایرج خسرونیا اغلب پزشکان در مناطق دور از پایتخت وضعیت معیشتی خوبی ندارند به طوری که برخی از آنها در روز دو نفر مریض هم برای ویزیت ندارند. بیشترین آمار بیکاری هم دامنگیر پزشکان عمومی است که سه چهارم اعضای جامعه پزشکی کشور را شامل میشوند.


دکتر حسن هویدا معاون رفاهی سازمان نظام پزشکی ایران هم معتقد است مهمترین و اساسیترین مشکل فعلی جامعه پزشکی، فقدان جایگاه مشخص پزشکان عمومی در نظام سلامت کشور است.

البته به نظر میرسد اگر طرح پزشک خانواده با موفقیت اجرا شود این مشکل حل شود. آمارها نشان میدهد جامعه پزشکی کشور 200 هزار عضو دارد که هشت هزار نفر از پزشکان عمومی بیکار هستند.

در حال حاضر در روستاها به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک و در شهرها به ازای هر دو هزار نفر یک پزشک داریم و باید نسبت به جمعیت به ازای هر هزار نفر یک پزشک وجود داشته باشد.

 دکتر کاظم عباسیون عضو هیات رئیسه جامعه جراحان ایران میگوید هر 15 مورد معاینه بیوقفه بیماران توسط یک پزشک، میزان خطا در معاینات بعدی را 30 درصد افزایش میدهد.

مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی هم اعلام کرده بین 7 تا 10 هزار پزشک در مشاغلی غیر از رشته تحصیلی خود مشغول هستند. این یعنی عده قابل توجهی از جامعه پزشکان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند که به مشاغل دیگر روی آورده اند.


در شهر چه خبر است؟

اگر نگاهی به تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی کنید فورا متوجه میشوید این رقمها با آنچه در شهر و مطب پزشکان دیدهاید تفاوت قابل توجهی دارد.

 برای اینکه از نرخ واقعی ویزیتها مطلع شویم نرخ انواع خدمات پزشکی در نقاط مختلف پایتخت را تلفنی جویا شدیم.

با وجود آنکه طبق تعرفه نرخ ویزیت پزشکان متخصص 13 هزار تومان و فوق تخصص 16 هزار تومان تعیین شده اما در حال حاضر کمتر پزشک متخصص یا فوق تخصصی در سطح شهر وجود دارد که کمتر از 20 یا 25 هزار تومان ویزیت دریافت کند اما خود پزشکان درباره این تفاوت فاحش قیمتها چه میگویند؟

 یکی از پزشکان متخصص به هفتصبح میگوید: «ما اصلا مجبور نیستیم قیمتهای نظام پزشکی را اعمال کنیم چون در کار ما نمیتواند اجباری باشد. اگر قرار باشد این کار انجام شود باید نرخها حتی دقیقهای محاسبه شود، وگرنه ما مثلا مریضی که نیم ساعت درمانش وقت لازم دارد را یک روزه درمان نمی کنیم.

درمان را در دو روز انجام  میدهیم و هر بار 15 دقیقه کار میکنیم!» برخی پزشکان هم در توجیه این مسئله از مسئولیت شانه خالی میکنند و میگویند بهترین راهحل این است که خدمات بیمه تقویت شود و با به حداقل رسیدن رابطه بیمار و پزشک جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

 یکی از پزشکان هم توجیه جالبی درباره افزایش نرخ تعرفههای خود دارد: «پزشکان سالها زحمت میکشند و شبانه روز درس میخوانند، از سد محکمی به نام کنکور رد میشوند و در دوران دانشجویی خود تماما مشغول مطالعه هستند آن وقت ویزیت پزشک عمومی باید 8000 تومان باشد؟»

به هرحال پزشکان هیچ وقت از نرخ تعرفههای نظام پزشکی راضی نیستند و در عین حال تعداد زیادی هم پزشک عمومی بیکار در نقاط دور از پایتخت وجود دارد که باید امیدوار بود با اجرای طرحهایی مثل پزشک خانواده مشکلات موجود حل شود.

بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
برچسب ها: پزشکان ، شغل ، بیکاری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
پاسخ
5
115
به جاي پرداختن به بيكاري پزشكا بهتره به بيسوادي پزشكا دقت كنيم
5 تا از دوستا و همكاراي من به دليل تشخيص اشتباه دكترا فوت كردن
خود من بارها براي يه بيماري ساده چندتا دكتر و نسخه عوض كردم
بيكار باشن بهتره تا با جون مردم بازي كنن
پاسخ ها
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
راست میگه،منم یه بار به خاطر یه چیز دیگه رفتم بیمارستان،گفتن آپاندیست ترکیده،میخواستن عملم کنن!منم اومد خونه...
نظر شهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
کاملا موافقم
نظر کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
افرین افرین گل گفتی خیلی هاشون واقعا بیسوادن تشخیص های اشتباه داروهای اشتباه وبسیار مضر و.... من خودم دچارش شدم وخیلی هارو هم سراغ دارم جالب اینه که خیلی از این حضرات پزشکان کار همدیگرو قبول ندارن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
پاسخ
19
9
این اصلا انصاف نیست پزشکای ما همون بجه زرنگای مدرسن که تا 18سالگی حسابی زحمت کشیدن بعد شاخ غول کنکورو شکوندن بعدش7-8سال سخت ترین درس ها رو عملی وتیوری پاس کردن بعدش2سال تو محروم ترین نقاط کشور چه دختر چه پسر خدمت کردن تا شدن یه پزشک تازه اگه بخوان تخصص بگیرن که...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
درسته حرف شما ولی فراموش نشه که اونایی که با سهمیه رفتن تو الان هیچی بلد نیستن..
نظر سمي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
بچه زرنگاي مدرسه فقط حفظياتشون خوب بوده
بله زحمت كشيدن اما بعد از گرفتن مدرك ديگه مطالعه نكردنو همه چيز يادشون رفت
فقط چندتا دكتر درست و حسابي داريم
من دكتري رو ميشناسم سرطان استخوان دوستم رو زير برق گذاشت به بهانه اسپاسم عضلاني.
چي ميگي مريم جان واقع بين باش
خدا نصيب هيچكي نكنه اما گذرت نيوفتاده و اميدوارم نيوفته وگرنه اكثر بيماري ها با طي دوره خوب مي شن حالا چه دارو بخوري چه نخوري.
تو بيماري هاي سخته كه تشخيص دكترا محك زده ميشه كه اونم البته اكثرا اشتباهه
وضعيت نمره دادن بعضي از دانشگاه ها رو هم ديدم
من سراسري خوندم ولي خواهرم آزاد
ما تا صبح بيدار بودم شب امتحان و اونا با يه كادو خريدن و ناليدن پيش استاد نمره مي گرفت در حد 18-19
نظر محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اون قدیم قدیما آره ولی الان نه!!!!!!!
نظر benyamin
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
سمی جون تو جملت فعل بافاعل همخونی نداره!!!!
ما تاصب بیداربودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
پاسخ
2
8
اگر منظورتون پزشکهای تامین اجتماعی هستند که در درمانگاههای تامین اجتماعی مشغول کار هستند باید بگم که برای همشون متاسفم چون اندازه یک موریانه هم نمیفهمند اگر مریض شدید و از جونتون سیر شدید میتوانید بروید خدمت این عزیزان زحمتکش
NETHERLANDS
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
پاسخ
2
2
دوستان عزیز و گرامی انصاف را رعایت کنید این درست است که درآمد کسی که یک عمر زحمت کشیده درس خوانده و ... و مهمتر از همه مسئولیت زندگی یک انسان را بر دوش میگیرد این حد باشد؟؟؟؟ بعد یه ساندویچی یا سوپرمارکت یا تعمیرگر خود را با همچین فردی مقایسه کند؟؟؟در همه جای دنیا به پزشکان و مهندسان خوب میرسند این یک استاندارد جهانی برای پیشرفت کشور است که متاسفانه در ایران در سالهای اخیر روز به روز پایین می آید . به عنوان مثال تعرفه نظام مهندشی ساختمان برای نظارت ساختمان ها بسیار پایین است مثلا متری حدود 2000 تومن که باز مقدار خالصی که به مهندس میرسد از این کمتر است آیا با این رقم مهندسی را انتظار داریم خوب نظارت کند ؟ با این رقم حتی می توان ساختمان را شست چه برسه به نظارت ؟ بعد که نظارت خوبی انجام نمیگیرد و زلزله ای رخ میدهد همه بر سر خودشان میزنند . در پزشکی هم مسئله اینجور است .
پاسخ ها
نظر سمي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
من آبله مرغون گرفتم دكترم تشخيص نداد خواهرم فهميد
گفتم ضد ويروس بده
گفت نه روند طبيعيشو طي كنه
آبله توي ريم پر شد. ريم آب آورد داشتم خفه مي شدم زير اكسيژن رفتم پوستم داغون شد
بعد دكترم كه ترشيده بود تازه دارويي با دز خيلي بالاتر بهم داد كه مثل شيمي درماني موهامو داغون كرد
به نظرت بايد چقدر بهش دستمزد داد؟
GERMANY
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
پاسخ
0
13
زن پسر خاله من ؛رفت عمل لیزیک چشم ؛ بعدش طی دو هفته داشت کور میشد؛ پسر خاله من هم هر روز میرفت پیش دکتره التماس میکرد که دکتر زنم داره کور میشه ؛ دفعه آخر تو یکی از بهترین چهارراههای شهر ( تبریز ) که افتاده بود دنبالش التماس میکرد دکتره میگه من عملمو کردم حالا اگه اعتراضی داری برو نظام پزشکی شکایت کن ؛ پسر خاله بنده هم که از اون قولچماغهای درست حسابیه و تا اون روز دندون رو جیگر گذاشته بود ؛ با دستش حلقوم دکتره رو گرفته بود و سرشو محکم کوبیده بود به دیوار یه پاساژ و با دو انگشت اون یکی دستش چشمای دکتره رو داشت از حدقه در میاورد و میگفت مرتیکه دو هفته است مثل ادم داشتم باهات حرف میزدم ولی اگه زنم خوب نشه چشماتو درمیارم ؛ سه چهار ساعت بعد دکتره زنگ زده بود و با خواهش تمنا گفته بود چهار تا از بهترین چشم پزشکها تو مطبه خانمتو وردار بیار بعد از دو معالجه سریعا چشمای خانم خوب شد
ولی عین همین بلا سر یه معلم سر به زیر اومد نظام پزشکی اول طرف مریضو گرفت و گفتن اشتباه محاسباتی دکتر بوده ولی بعدا حق بیچاره رو پایمال کردن ؛ چون نه پارتی مارتی داشت نه مثل پسر خاله من لات و گردن کلفت بود
پاسخ ها
نظر سمي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
ميزنن مرددمو ناقص مي كنن بعد چندتومن جريمه ميدن ميره پي كارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
پاسخ
0
2
متاسفانه به دلیل نا اگاهی خانواده ها و فقر فرهنگی ای که بین مردم رواج پیدا کرده این مشکل تنها در جامعه ی پزشکی وجود ندارد در تمام زمینه ها با این مشکل مواجه هستیم
جماعت تحصیل کرده بیکار که بخاطر سوادی که دارند انتظار سغلی بالا تری دارند وما فرصت شغلی زیادی در جامعه نداریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
پاسخ
0
39
به نظرمن اگه آدم سالی فقط یکبار راهش به یک پزشک بیفته عیب نداره ولی اینهمه مریضی توجامعه هست امروز پیش این دکتر فرداپیش اون دکتر هزینه هانجومی آیابه نظرشما سلامتی ازحقوق اولیه افرادجامعه هست یانه حالا باین وضع درآمد کدام دکترهارامی تونی زیارت بکنی چشم پزشک دندانپزشک عمومی ارتوپد کلیه اعصاب گوارش و.... بعدش همه هم یه جورائی زحمت میکشند هرکی توشغل خودش . درس خواندن که نشد هنر اون موقعی که خیلی ازدکترا درس می خواندن خیلی ازاین صنعت گرا ازکوچیکی نان آور خانواده بودن . هنر اینه که بتونی کارت را خوب انجام بدی نه اینه خوب بچاپی .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
پاسخ
0
0
خو یعنی الان تکلیف منی ک میخوام دکتر بشم ایشالا در آینده چیه؟میگید نشم؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
پاسخ
0
3
پدرم بیماری سرطان مری داشت و حدود شش ماه بود که سرگردون این دکتر و اون بیمارستان بودیم اما دکترهای مثلا متخصص نتونستند تشخیص بدند اینقدر دیر شد که سرطان به کبدش سرایت کرد جوری که دیگه قابل جراحی نبود. الان دو ساله که داره با این بیماری می جنگه و دکترهای بی وجدانش دارن پول رو پول می گذارند.
پاسخ ها
نظر سمي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اميدوارم پدرت زود شفا بگيره و سلامتيشو بدست بياره
نظر فروغ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
علیرضای من هم مبتلا به سرطان خون شد.. بمیرم براش الهی.. دکترای ایران تشخیص ندادن گفتن باید طحالتو برداری.. اونم رفت انگلیس منچستر واسه درمان.. کلی زندگیمون به هم ریخت.. دوری.. بی خبری.. همش به خاطر اینکه دکتر حسابی تو ایران نیست.. اگه بود عشقم میرفت انگلستان؟ نمیرفت دیگه..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
پاسخ
3
13
من خودم پزشكم متاسفانه نظرات مردم خيلي منفيه بعضي چيزا حق بعضيا ناحق متاسفانه!نسبت به قشر پزشك بخل وحسادت زياده من با كسايي كه از سهميه استفاده ووارد اين رشته شدن نيستم حساب اونا جدا ولي اكثر پزشكا بچه هاي درس خوان اين مملكت هستندوتلاش شبانه روزي برا درس خواندن داشتن ودر تمام دنيا براي پزشك با توجه به حساسيت كاراونا احترام قايل ودر ايجاد زندگي نسبتا آرام ومرفه اين قشر تلاش ميكنن مسايل مالي در مملكت ما ومتاسفانه عدم كفايت بيمه ها در تامين هزينه هاي بيماران باعث ايجاد رابطه مالي پزشك با بيماران شده در صورتيكه عرف دنيا اين نيست پزشك مسول معالجه است وتمام تمركزش روي سلامت بيمارش بايد باشه وچه مسيله اي مهمتر از جان انسان !قريب به اتفاق پزشكا نياز به حفظ حرمت وجايگاهشون دارن نه نياز مالي، من از تمام كسانيكه فكر ميكنن پزشكا پول مفت ميخورن خواهش ميكم يك روز به اورژانس تشريف بيارن و48ساعت در كنار بنده فقط ناظرباشندفكرميكنم اينكار از اينكه بنده از سختي كارمون دايم ناله كنم موثر تر ومفيدتره وديدشمايي رو كه از پزشك وپزشكا متنفريد عوض ميكنه بنده بدون تعصب ميگم بالاي 90 درصد پزشكاآدم هاي زحمت كشي هستن ونتيجه حداقل 20سال درس خواندنشونو با اخلاص در اختيار مردم قرار ميدن در آخراينواز صميم قلب ميگم هيچ پول ويا پاداش مالي خستگي رو از تن من وهمكارام بدر نميكنه مگر دعاي خير بيمار ويا همراه بيماري كه ميگه دكتر دستت درد نكنه خدا پدر مادرتو برات نگه داره
پاسخ ها
نظر سمي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اتفاقا من خيلي گذرم به اورژانس افتاده و فقط پرستارا رو ديدم
يه دكتر معروفي هم هست س ع س كه متخصص استخوانه
به دوستم كه سرطان استخوان داشت گفت 10 ميليون بده (زير ميزي) تا من عملت كنم تو بيمارستان بيمه اي
آخرشم ساركوما از همون جاي عمل عود كرد و دوستم فوت كرد
پس همش پوله نمونه زياد دارم بگم عزيزم
نظر کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
عزیز من شما شاید انسان مخلص و منصفی باشی که حتما هم همینطوره ولی این 90 درصدی که شما میگید به هیچ عنوان درست نیست امار پزشکهای با انصاف خیلی کمتره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
پاسخ
0
3
این پزشکاهسن که اماربیکاری کشورمنو بردن بالا والا ما تو کشورمون که بیکار نداریم!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
FRANCE
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
پاسخ
0
1
دقیقا با نظراکثر دوستان موافقم بنده خودم 10 سال قبل چشمم مشکل پیدا کرد بحدی که چشم چپم تار میدیدبه پزشکهای ز یادی مراجعه کردم به صراحت همه شون دارو و قطره چشمی تجویز کردند واقعا بیسواد و از علم روز بدورند اما لازم میدونم به تشخیص سرکار خانم دکتر سارا قریب دست مریزاد و آفرین گفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
پاسخ
0
0
من با بنیامین موافقم خواستم نظر سمی رابخوانم صبح بیدار شدم دیدم خوابم برده!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
پاسخ
0
2
به نظر من در حال حاضر مشکل بیکاری در اکثر رشته ا وجود داره.
اگر بحث درس باشه که خیلی تحصیلکرده ها واقعا زحمت کشیدن.
به نظرتون دانشجویان گروه های فنی یا علوم انسانی دانشگاه های معتبر کم تو درس خوندن سختی کشیدن.
مثلا دانشجویی که با رتبه های برتر وارد رشته های مهندسی برق و مکانیک یا عمران دانشگاه ملی معتبر میشه؟
این ذهنیت عوام جامعه در موردپزشکان باعث شده که نامردانه و البته به نظر من با پول حرام میخوان درآمدشو.ن را بالا ببرن.
اگه قرار باشه هر شخصی تو جامعه که از وضع درآمد مالیش ناراضیه بخواد از جیب مردم جبران کنه که نمیشه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
پاسخ
0
1
من سال اول دبیرستانم میخواستم برم تجربی پزشکی بخونم تو دانشگاه اما با این نظر ها دیگه نمیدونم کدوم رشته رو انتخاب کنم ریاضی یا تجربی اینم بگم که دکتر کم نشه اضافه هم میشه چون خیلی ها میخوان پزشکی بخونن وهنوز نفهمیدن چقدر پزشک بیکار تو کشور هست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
پاسخ
1
0
واقعاازپزشکی منصرفم کردیددوستان عزیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
پاسخ
2
0
سلام دوستان
من پزشک عمومی هستم و از قضا با سهمیه هم وارد دانشگاه شدم اما در یکی از دبیرستان های خوب تهران درس خوانده ام و چون مادرم معلم بود برای تحصیل ما خیلی زحمت کشید که از شانس ما و از قضای روزگار وقتی برای طرح پزشکی با همسرم به یکی از روستاهای محروم رفته بودیم و درست یک هفته گذشته بود که مادرم را هم از دست دادم اما عزیزان منظورم از طرح این مطالب این است که افراد با روحیات و استعداد های متفاوت هستند من از معافیت طرح که به خاطر سهمیه هم می توانستم استفاده کنم استفاده نکردم و حتی الان که چندین سال از اتمتم طرحم گذشته هنوز در شهرستان کار میکنم هیچوقت دو بیمار را به یک چشم نمی بینم که نسخه آماده داشته باشم سعیم بر این است که به قول خودمان پزشکان تمام تشخیص های افتراقی دیگر را در نظر بگیرم - در ویزیت کردن برای بیماران خیلی خوب وقت می گذارم-راستی موضوع پایان نامه من و همسرم برای دکترا حقوق بیماران بوده شما عزیزان باید بدانید یکی از حقوقی که دارید حق انتخاب پزشکتان هست تان است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
0
1
دوستان کار از ریشه خرابه سه هفته پیش به علت بی توجهی اورژانس به تماسهای مردمی من دخترم رو از دست دادم خدا لعنتشون کنه من یه بچه داشتم ..................!!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
ای خدا.. لعنت بهشون لعنت خدا
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
پاسخ
0
0
خدا لعنت کنه بعضی از ای پزشکارو پدرم از عمل پیوند کرونر سالم درامد با باقرصهای عوضی دکتر ... در شیخالرئیس تبریز خونریزی معده کرد ومرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
پاسخ
0
3
من دانشجوي پزشكي نيستم ولي به خدا قسم اونهايي كه بد پزشكان رو ميگن فقط از حسوديشون هست ...........................
عرضه پزشك شدن رو نداشتن الان گير دادن به اطباي محترم...
به خدا همه ما زندگيمون رو بعد خدا مديون پزشكان هستسم...هممون
مگه تو همه ي شغل ها ايراد نداريم؟
از مهندس و وكيل و معلم بگير تا...
نظر محسن محمدی برنا
| درباره آمار خیره کننده از پزشکان بیکار در کشور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
پاسخ
0
0
در آمدشون به نسبت بقیه اقشار متناسبه اگه توی سال 92 پایه حقوق 250000ریاله ویزیت دکتر 80000ریال اگه زیاد نباشه مناسبه یه چیز دیگه هر کشوری باعلوم مهندسی اش پیشرفت میکنه نه با پزشکی وگرنه کوبا یا ایران یا کشور های مثل ما عقب مونده وبد بخت از لحاظ پزشکی ظیا با کشور های توسعه یافته فاصله ادی ندارن مگر توی تجهیزات که اونم به به رشته مهندسی پزشکی بر می گرده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
پاسخ
0
1
نوشته این که پزشکی در حال مسافرکشی باشه تصورش سخته من میخوام بدونم پس چرا کسی نیست که این حرف رو راجع به مهندس مملکت بزنه بابا به پیر به پیغمبر قسم مهندس واقعی شدن از متخصص شدن تو رشته پزشکی خیلی سخت تره...
UNITED STATES
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
پاسخ
0
1
نگید این حرفا رو .......... پزشک و مسافر کشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ بی خیال بابا..........در آمد کمترین پزشک از درآمد بهترین مهندس بازهم بیشتر یک مهندس کارشناس ارشد که 6 سال درس خونده انواع درس های سخت (استاتیک دینامیک مقاومت معادلات دیفرانسیل. ترمودینامیک ارتعاشات ریاضیات پیشرفته....) پاس کرده بهترین حقوقی که بهش بدن ماهی 2 میلیون یا نهایت دو میلیون و پانصد تومان اونم بهترین مهندس در حالت عادی مهندس در امدش در حدود 800 تومن تا 1 تومن....... ولی پزشکا!!!!!!!!!!!!!!!!! یه ویزیت معمولیشون 25 هزار تومن تا 40 هزار تومن..... آقا اصلاً پزشک عمومی ویزیتشون 5000 تا 10 هزار تومن حساب کنید تو روز حداقل 15 مریض داشته باشن که قولت می دم زیر 30 تا نداشته باشن فقط روزی 370 تا 600 هزار تومن درآمد دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :O...... تو ماه خودتون حساب کنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
پاسخ
0
1
نظرات همه محترم...قبول که در همه شغلها خوب و بد هست ...نه توهین و نه حسودی نسبت به پزشکان..اما پزشک باید بداند که مسئول جان و سلامتی مردم هستند نباید فقط افتخار به قبولیشان در کنکور کنند..مگه بچه های ممتاز رشته های دیگر درس نخواندند؟؟؟؟؟؟من خودم 250 ریاضی بودم...اما کار که به اینجا ختم نمیشود کسی که می خواهد پزشک شود باید بداند درس فقط برای قبل کنکور نیس اتفاقا مهم تر از ان بعد کنکور است...ما همه درس می خوانیم که عهده دار مسئولیت های سنگین شویم نه اینکه پول در بیاوریم مدل ماشینمان را بالا ببریم به خدا اون دنیا هم زندگی هست..همه اقشار جامعه اعم از پزشکان که مسئولیت سنگین تری دارند باید این را بدانند..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
پاسخ