adexo3
۳۱۱۶۲۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فرود خطرناک فوکر- ۱۰۰ در فرودگاه آستانه

در حالی‌که بازنشدن ارابه‌های فرود هواپیمای مسافربری خطوط هوایی قزاقستان جان ۱۲۱نفر را با خطر مرگ روبرو نموده بود، مهارت خلبانان از وقوع فاجعه‌ای انسانی جلوگیری کرد.

خبرگزاری فارس: خلبانان قزاقستانی خطوط هوای «بیک ایر» (Bek Air ) این کشور هواپیمای مسافربری حامل ۱۱۶ مسافر را با وجود نقص فنی سالم بر زمین نشاندند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» این حادثه روز گذشته ( صبح یکشنبه) زمانی رخ داد که هواپیمای فوکر- ۱۰۰ که از فرودگاه «کیزلوردا» برخاسته بود، قصد داشت در فرودگاه بین‌المللی «آستانه» فرود آید، اما خلبانان این پرواز متوجه نقص فنی و عدم باز شدن چرخ‌های جلو هواپیما شدند.

«نورلان زوماسلطانوف» رییس شرکت هوایی یاد شده با اشاره به شرح ماجرا و باز نشدن ارابه فرود هواپیما گفت: «خلبان هواپیما تصمیمی سنجیده گرفت و آن‌ را بدون باز شدن ارابه فرود از در‌های جلو بر روی تلی از شن بر زمین و از سمت درهای اضطراری بر زمین نشاند. البته هواپیما خسارت ناچیزی دیده که قابل برطرف شدن است.»

این گزارش می‌افزاید، خدمه فرودگاه بعد از شنیدن خبر نقص فنی برای هواپیما، باند فرود را با فوم (کف مخصوص) جهت کاهش اصطکاک آماده می‌کنند و فوکر- ۱۰۰ با ۴۵ دقیقه تاخیر به زمین نشسته و سپس تمامی ۱۱۶مسافر و ۵ خدمه آن بدون این‌که صدمه‌ای دیده باشند از هواپیما خارج می‌شوند.

«آست ایسگیشف» وزیر توسعه و سرمایه گذاری قزاقستان از تشویق مالی خلبانان ماهر این هواپیما خبر داد.

پروازهای صبح فرودگاه بین‌المللی آستانه به دلیل وقوع این ماجرا با تاخیر روبرو شدند اما اینک پرواز در این فرودگاه حالت عادی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يكى اينو واسه من ترجمه كنه "خلبان هواپیما تصمیمی سنجیده گرفت و آن‌ را بدون باز شدن ارابه فرود از در‌های جلو بر روی تلی از شن بر زمین و از سمت درهای اضطراری بر زمین نشاند"!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج