۳۱۶۴۲۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

روسیه: جایزه نوبل را از اوباما پس بگیرید

دومای روسیه خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای جنگ افروزی در لیبی و کشتار مردم این کشور در تهاجم نیروهای غربی به سرکردگی نظامیان آمریکایی در چهار سال پیش شد.

خبرگزاری ایرنا: دومای روسیه خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای جنگ افروزی در لیبی و کشتار مردم این کشور در تهاجم نیروهای غربی به سرکردگی نظامیان آمریکایی در چهار سال پیش شد.

«آلكسي پوشكوف» امروز (دوشنبه) در شبكه اجتماعي توئيتر نوشت: اگر اوباما در پشيماني خود در مورد تهاجم نظامي به ليبي صداقت دارد، بايد از جايزه صلح نوبل كه دريافت كرده است، صرف نظر كند.

مقام پارلماني روس خاطرنشان كرد: اوباما بايد از جايزه صلح نوبل صرف نظر كرده و مبلغ آن را به كودكان آسيب ديده در جنگ در ليبي بدهد.

اوباما ديروز در گفت وگو با شبكه تلويزيوني آمريكايي فاكس نيوز در پاسخ به سوالي در مورد بزرگترين اشتباه خود در دوره رياست جمهوري اش گفت كه پيامدهاي طرح حمله نظامي به ليبي بزرگترين اشتباه من بود،‌ هر چند آن زمان فكر مي كردم اين تهاجم درست است.

آلكسي پوشكوف رئيس كميسيون امور بين المللي دوماي روسيه در ادامه مطلب توييتري خاطرنشان كرد كه هيلاري كلينتون نامزد انتخابات رياست جمهوري امريكا كه زمان حمله به ليبي وزير امور خارجه دولت اوباما بود هم اجازه اخلاقي شركت در اين انتخابات را ندارد.

مقام روسي سئوال كرد اگر تهاجم به ليبي بزرگترين اشتباه دولت اوباما بود در آن صورت هيلاري كلينتون به عنوان مدافع آغاز اين جنگ، حق ورود به كاخ سفيد را ندارد.

مقام هاي روس تاكنون چندين بار خواستار پس گرفتن جايزه صلح نوبل از اوباما شده و اعلام كرده اند كه رييس جمهوري آمريكا لياقت و صلاحيت درياغت چنين جايزه اي را نداشته است.

رومن خودياكوف نماينده دوماي روسيه از جمله اين مقام هاست كه خواستار پس گرفتن جايزه صلح نوبل از اوباما بخاطر جنگ افروزي هاي آمريكا در خاورميانه شد.

خودياكوف به تازگي گفت: اوباما بخاطر شركت آمريكا در مناقشه خاورميانه صلاحيت جايزه صلح نوبل را ندارد.

خودياكوف خاطرنشان كرد در نامه اي كه به كميته جايزه نوبل ارائه كرده به نبود شايستگي در اوباما براي برخورداري جايزه صلح نوبل اشاره كرده است.

وي افزود: در اين نامه، به اقدام هاي آمريكا در خاورميانه كه موجب بي ثباتي اين منطقه شده است، اشاره شده است.

خودياكوف همچنين بر اين موضوع تاكيد كرده كه آمريكا هزينه كودتاي ماه فوريه ۲۰۱۴ در اوكراين را تامين كرده و ماموران سيا نيز زندانيان را شكنجه كرده اند.

وي افزود: رييس جمهوري آمريكا به جنگ افروزي و كشتار غير نظاميان مي پردازد و بر اثر اين اقدام ها خرابي هاي زيادي در كشورهاي منطقه بوجود آمده است و به همين دليل بسياري از كارشناسان، دوره حكومت اوباما را دوران سياه مي نامند.

نماينده دوماي روسيه گفت: در نامه خود از كميته جايزه نوبل خواستار تجديد نظر در اعطاي جايزه به اوباما شدم.

وي معتقد است كه ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه براي تلاش هاي خود در تقويت صلح و آرامش در منطقه خاورميانه به ويژه جلوگيري از وقوع جنگ در سوريه، شايسته دريافت جايزه صلح نوبل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لابد بدن به پوتين؟!! بخاطر اخلاق صلح پسندش!!!

    • بدون نام

      برن اونی که جایزه را داده بگیرند..که به هر ...جایزه نده.

    • بدون نام

      حالم از روسیه وتاریخش بهم میخوره !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج