۳۱۶۴۸۲
۳۳ نظر
۹۲۵۳
۳۳ نظر
۹۲۵۳
پ

زگیل‌ درمانی سنتی!

زگیل ازجمله بیماری‌های شایع پوستی است که در طب رایج نوعی ویروس شناخته شده است که با تماس پوستی از شخصی به شخص دیگر انتقال می‌یابد.

مجله سیب سبز - محمد ستاری: زگیل ازجمله بیماری‌های شایع پوستی است که در طب رایج نوعی ویروس شناخته شده است که با تماس پوستی از شخصی به شخص دیگر انتقال می‌یابد. ویروس زگیل درست مانند تبخال بعد از اولین ورود به بدن، برای همیشه و به‌طور خاموش در آن باقی می‌ماند؛ حتی اگر برجستگی‌های پوستی حاصل از آن برطرف شوند. در این صورت هر بار که دفاع سیستم ایمنی پایین بیاید، ویروس بیدار شده و ضایعات خود را روی پوست نمایان می‌کند.

طب سنتی علاوه بر این نظریه، توجیه دیگری هم برای ایجاد ضایعات زگیل دارد. از دیدگاه این طب عامل اصلی عود زگیل، تجمع بلغم غلیظ و سفت شده به تنهایی یا توأم با سودا در پوست است، بنابراین تا زمانی که بدن خود را از این مواد پاکسازی نکنید، زگیل مجدد بروز خواهد کرد. دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی تبریز، در این مورد بیشتر توضیح می‌دهد.

زگیل‌ درمانی سنتی!

علت بروز زگیل چیست؟

افزایش خطر زگیل با تجمع بلغم و سودا در پوست

زگیل در طب سنتی، «ثؤلول» نام دارد و به انواع مختلفی تقسیم‌ می‌شود؛ ازجمله زگیل میخ مانند، خارمانند، معکوس، نوک تیز و... علت اصلی این ضایعه از دیدگاه طب سنتی، تجمع بلغم غلیظ و سفت شده به تنهایی یا همراه با خلط سودا در پوست است. درحالی که طب رایج عامل آن را فقط ویروس می‌داند. به‌طور کلی باید در نظر داشت که هر زمان سیستم ایمنی ضعیف شود، ویروس‌های نهفته در بدن شروع به تکثیر و فعالیت می‌کنند. اغلب افراد، تبخال زدن براثر ترسی ناگهانی یا شنیدن خبری ناگوار را تجربه کرده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد که قدرت سیستم ایمنی بدن بر اثر استرس، ترس و اضطراب کاهش پیدا می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از عود ضایعات پوستی ویروسی باید تا حد امکان از قرار گرفتن در این وضعیت‌ها خودداری کرد. همچنین باید قدرت سیستم ایمنی بدن را با تغذیه صحیح و حفظ سلامت روحی، روانی و جسمانی افزایش داد. رعایت بهداشت فردی و عمومی ‌نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. طب رایج هم این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. درواقع ویروس زگیل می‌تواند خیلی آسان در محیط‌های مرطوب مثل استخر، حمام، جکوزی و سونا بین افراد منتقل شود.

زگیل چگونه درمان می‌شود؟

مرحله اول: گیاه‌درمانی

حکمای طب سنتی درمان‌های متعددی را برای زگیل ذکر کرده‌اند که از میان آنها بعضی قابل دسترس و گروهی دیگر کمیاب هستند. یکی از درمان‌های رایج، استفاده از مخلوط سیاه‌دانه کوبیده شده و سرکه است.

این ماده را می‌توان هر روز به‌طور مکرر روی زگیل مالید تا از بین برود. مخلوط نمک و سرکه نیز می‌تواند همین عملکرد را داشته باشد. از آنجایی که جنس این ضایعات از بلغم غلیظ خشک شده یا سودای مخلوط با بلغم است، مرطوب نگه داشتن آنها می‌تواند به درمان کمک کند. برای این منظور باید ضایعه را به‌طور مکرر با روغن گل سرخ یا چربی مرغ خانگی (مرغی که در خانه پاک کرده و چربی آن را جدا می‌کنید) آغشته کنید.

مرحله دوم: پاکسازی بدن از بلغم و سودا

بعد از چند روز استفاده از درمان‌های موضعی ذکر شده در بالا می‌توانید پاکسازی بلغم و سودا را آغاز کنید. مواد لازم برای این پاکسازی به‌صورت آماده در عطاری‌ها یا داروخانه‌های منسوب به دانشکده‌های طب سنتی موجود هستند. اما اگر تهیه آنها برای‌تان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید مقداری اسطوخودوس، آویشن، گل‌سرخ، برگ سنا، افتیمون و تربد (از هر یک به میزان ۵گرم) را با یک لیوان آب جوشانده تا میزان آن به نصف لیوان برسد.

این ماده را باید صبح و عصر به مدت یک هفته مصرف کنید تا بدن پاکسازی شود. بعد از این یک هفته نیز می‌توانید روزانه یک تا دو بار دم‌کرده افتیمون بنوشید. توجه داشته باشید که افتیمون نباید جوشانده شود زیرا خواصش را از دست می‌دهد. بنابراین آن را مانند چای دم کنید.

سایر درمان‌های موضعی زگیل

درمان با سیگار از جنس زردچوبه!

ازجمله مواد موثر بر زگیل در طب سنتی می‌توان به انزروت و زنگار اشاره کرد. این مواد را باید در محلول آب و صابون حل کرده و از آنها پماد تهیه کنید. سپس آن را روزی دو تا سه بار روی ضایعه قرار دهید. بعضی افراد هم برای درمان از زردچوبه کمک می‌گیرند. به این صورت که زردچوبه را مانند سیگار میان تکه‌ای کاغذ می‌پیچند و آن را آتش می‌زنند. سپس روی زگیل قرار می‌دهند تا داغ شود. درنهایت نیز زگیل را از روی پوست جدا می‌کنند. البته این روش کمی ‌دردناک است و ممکن است با مقداری خونریزی همراه باشد.

از صدف‌های کنار دریا کمک بگیرید

گشنیز یکی دیگر از گیاهان درمان‌کننده زگیل است. برای این منظور باید گشنیز خشک شده را در آب بسایید و روزانه چندین بار زگیل را به آن آغشته کنید. صدف و گوش‌ماهی کنار دریا را هم می‌توان پودر کرده و با سرکه آغشته کرد و روی زگیل قرار داد. زاج یکی دیگر از مواد موثر بر زگیل است که به‌راحتی یافت می‌شود. این ماده مانند سنگ نمک است و می‌توان آن را چند شب پشت سر هم روی زگیل مالید تا ضایعه کوچک شود و از بین برود.

استفاده از روغن جوانه گندم و روغن حلتیت روی ضایعات نیز می‌تواند مفید باشد. این روغن‌ها را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. راه درمانی دیگر، ضماد کردن مغز انجیر خشک مخلوط با مقداری سقز روی زگیل است. آب برگ انجیر هم می‌تواند به‌صورت موضعی کمک‌کننده باشد. برای استفاده از آن باید برگ انجیر را کوبیده و داخل دستمال قرار دهید، سپس دستمال را فشار دهید تا آب آن بیرون بیاید.

بادمجان کبابی به خورد زگیل بدهید!

در حال حاضر که فصل سرما را می‌گذرانیم، می‌توانید به‌راحتی مقداری چغندر تهیه کرده و زگیل را به‌طور مکرر با آب آن آغشته کنید. کندر را هم می‌توان در سرکه یا روغن‌زیتون حل کرد و روی زگیل قرار داد. برگ یا پوست درخت بید که آسپیرین از آن تهیه می‌شود نیز کمک‌کننده است.

برای این منظور باید آنها را سوزاند و خاکسترشان را روی زگیل قرار داد. حتی اسید سالیسیلیک موجود در داروخانه هم از این گیاه به‌دست می‌آید. اسید سالیسیلیک ماده‌ای سوزاننده است که برای رفع زگیل تجویز می‌شود. علاوه بر اینها، مخلوط سرکه با خاکستر حاصل از سوزاندن شاخه انگور یا خاکستر بادمجان نیز زگیل را به‌صورت موضعی درمان می‌کند.

زگیل‌ درمانی سنتی!

شاید به جراحی نیاز پیدا کنید

تخم گیاه کرچک آغشته به عسل از دیگر مواد درمان کننده زگیل است. این تخم رویه‌ای چوب مانند دارد و باید شکسته شود تا بتوان از ماده چرب داخل آن استفاده کرد. از ترکیب این ماده با عسل، پمادی به‌دست می‌آید که باید روی زگیل مالیده شود. ترب کوبیده شده مخلوط با سرکه هم می‌تواند موثر باشد.

سیر، پیاز و پیاز دشتی له شده نیز همگی در رفع زگیل تاثیرگذارند فقط ممکن است باعث حساسیت، قرمزی و سوزش پوست اطراف زگیل شوند. تمامی این روش‌ها از کتب طب سنتی استخراج شده‌اند و اگر فرد با پیروی از آنها به نتیجه نرسد باید با کمک جراحی زگیل را بردارد. البته امروزه روش‌های جدیدتری هم برای این منظور به میان آمده ازجمله RF و کوتر.

زگیل را ریشه‌کن کنید

آیا مصرف همزمان ماست و آب خنک باعث بروز زگیل می شود؟!

همان‌طور که ذکر شد زگیل براثر تجمع مواد غیرطبیعی در پوست ایجاد می‌شود. بنابراین هر قدر هم که با روش‌های موضعی آن را از بین ببریم تا وقتی که بلغم غلیظ و خشک شده و سودا از بدن زدوده نشوند، باز هم عود خواهد کرد. حال شاید بپرسید که اصلا چرا این مواد در بدن تجمع پیدا می‌کنند. این موضوع دلایل بسیاری دارد؛ از نحوه زندگی کردن، خوابیدن، بیدار شدن و خورد و خوراک گرفته تا میزان فعالیت بدنی، حالت‌های اجابت مزاج، مشکلات ادراری و... همگی می‌توانند در تجمع مواد غیرطبیعی داخل بدن موثر باشند.

برای مثال خیلی از افراد عادت کرده‌اند همراه با غذای خود ماست بخورند. درحالی که غذا ماده‌ای پخته شده است و مزاجی معتدل دارد اما مزاج ماست متفاوت است بنابراین با خوردن آن، برنامه‌ریزی معده و میزان ترشح اسید و شیره‌های گوارشی برای هضم غذا به‌هم می‌ریزد. حال تصور کنید یک لیوان آب خنک هم همراه غذا نوشیده شود. به این ترتیب وضعیت معده و هضم غذا بدتر از قبل می‌شود. این رفتارهای غلط همگی در ایجاد بیماری و تجمع مواد زاید در بدن نقش دارند و باید پرهیز شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیرا

      دکتر رجحان در کتاب گیاهان دارویی از یک روش قدیمی صحبت می کند که خیلی ها از آن استفاده کردند و خیلی هم مؤثر است از جمله خودم . کاشتن گندم و یا عدس کافیست به تعداد زگیلها عدس انتخاب کنید و روی آنها بمالید و اول ماه قمری در یک گلدان بکارید و مواظب باشید تا سبز شوند بعد از 14 روز زگیل ناپدید می شود .فقط باید به این روش بی اعتقاد نباشید وگرنه کار نمی کنه دوم اگر زگیلها زیادند به تعداد درشتها عدس انتخاب کنید .خود دکتر گفته که خودش روی صدها نفر امتحان کرده و تقریباً بدون استثناء موؤثر بوده .

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام ببخشید ماه قمری زیاده فرقی نداره کدوم ماه باشه

    • علی

      . .:
      بنام خدا
      سلام دوستان اصلا نگران نباشید درمان کاملش رو الان میگم فقط تروخدا اگه واسه شما هم اثر کرد دستور درمانش رو جاهای دیگه هم نشر بدید :
      درمانش خیلی راحته تقریبا 99% قطعیه فقط باید هرچی سریعتر اقدام کنید ، روزی چهار،پنج بار اینکارو کنید که یه تیکه یخ بزارید توی یه نایلون فریزر( که استریل باشه) بعد تا اونجا که میتونید فشارش بدید روی زگیل هاتون تا 40،50 ثانیه بعدش سریع تا هنوز پوستتون سرده روش پماد آسایکلوییر( خیلی ارزونه از داروخونه بدون نسخه هم میتونید بگیرید ) بزنید پماد رو روش زیاد و کامل بزنید ، بعد یخ رو با نایلون فریزش بندازید دور ... تا 10 روز اینکارو انجام بدید و این مدت هر بار که رفتید حموم رو موضع پودر نوره ( همون واجبی) بزنید تا زودتر خوب شه ، معمولا بین 7 تا نهایتا 14 روز میرن .

      برای عزیزانی که این مشکل رو در دهان یا گلو دارن باید هر روز روزی چهار، پنج بار یه در بطری سرکه سیب رو بریزن تو یه استکان آب و قر قره کنن و چند دقیقه تو دهن نگه دارن تا دو هفته و بهتره که علاوه بر قرقره روزی یه قاشق هم بریزن تو یه لیوان آب و بخورن که کاملا از مجرا پاک شه به مدت دو هفته .


      در پناه حق سلامت باشید .
      یا علی.

    • بدون نام

      شیره ی انتهای برگ درخت انجیر
      تو ساقه ی شاخه ها هم این شیره ی سفیر رنگ هست
      روزی یکی دوبار یه قطره بذارید روی زگیل

    • فریبا

      درمانی که سمیرا خانم از دکتر رجحان ذکر کرده بسیا رموثر است و بنده روی دو تا از بستگان امتحان کردم که دقیقاً هر دو مورد روز چهاردهم خشک می شود و می افتد . فقط کسی که این درمان را انتخاب می کند نباید با شک و یا مسخرگی حتی در دلش با این راه برخورد کند که نتیجه نمی گیرد .

    • زینب

      من مدت دوماه زگیل تناسلی دارم دوبار شده میرم لیزر بهبودی میبینم ولی خوب هزینه اش زیاده باید زگیلو زود درمان کرد ولی دکترم داره کشش میدا میخاستم بپرسم تا حالا کسی کوتر کرده خدبه یا ن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم روانگشتای دستم دراومده چن باررفتم ولی دوباره دراومده

    • blackshopcenter@

      سلام دوستان خواهشا تمام روش های خانگی با احترام بندازین دور برای درمان داخل بدن رژیم غذایی بعلاوه مکمل شیتاکه از نوعی که 3 قارچ در اون هست یا اگه براتون گرونه مکمل immunace هم خوبه متمرکز سیستم ایمنی و بیماری های پوستی شب نهایت 12 بخوابین تا متابولیسم بدن و سوخت و ساز بخوبی انجام بشه حداقل روزانه 3 لیتر مایعات بنوشین خوردن سیر در وعده ناهار و شام انجام ورزشی هوازی بصورت روزانه مطلب زیاد خواستین با من در ارتباط باشین هزینه لیزر خیلی گرون هست همه توانشو ندارن خیلی شهرها اصلا این دستگاه ندارن کرایو تبلیغ دکترا پول تو جیبشون بره چون عود کردنش تو دنیا و دانشگاهها ثابت شده اسید سالیسیلیک خیلی ضعیف باعث خارش میشه الدارا عوارض زیادی داره از جمله ورم معده وارتنر و وارت فریزر هست میتونین بخرین مثل کرایو عمل میکنه به نظر من اگه واقعا میخواین درمان بشین محلول پودوفیلین هست هرشب استفاده کنین یا بعد 6 ساعت یا صبح بشورین همون سری اول یا دوم شمارو متعجب میکنه خیلی زود نتیجه میگیرین این محلول دست ساز نسبت به بقیه روش ها موثر تر هست.

    • سعید مدرس

      هرکی حرفه من و باور نداره خودش بره تو گوگل سرچ کنه و خواص پوست مار رو ببینه چیه، درمان زگیل فقط با پوست مار امکان پذیره خودتون سرچ کنید و ببینید این یک درمان قدیمیه

      پاسخ ها

      • نگین

        از کجا تهیه کنیم ؟

    • مسعود

      درمان قطعی زگیل
      فضله گنجشک باآب دهانتون قاطی کنیداینه خمیرشه
      یکی دوباربزنیدازبین میره سریع ترین روش وبدون هزینه
      حتمااین کاروانجام بدید

    • نگین

      آقای مسعود لطفا اگر خودتان نتیجه گرفته اید بگید چون من واقعا درگیر هستمو وهزینه درمانش رو هم ندارم

      پاسخ ها

      • سامان

        گانودرما استفاده کنید منم الوده شدم و الا ۶ ماهه که تحت درمانم حتما برید دنبالش نتیجه میگیرید..قهوه گانودرما

    • میم

      سلام
      من زگیل تناسلی محدودی داشتم البته نه زخم بود نه خارش و درد داشت با دنتول بخوبی درمان شد
      گفتم به بقیه دوستان بگم شاید بدردشون خورد

    • ناشناس

      سلام دوستان من زیگیل تناسلی دارم مثل دونه های ریز به رنگ پوستم هستش با پودوفیلین میرن ولی دوباره برمیگردن سرکه سیب هم زدم ولی دوباره ظاهر میشن راهنمایی کنید خواهشا. خسته شدم

      پاسخ ها

      • علی

        از کجا باید تهیه کرد سلام پودوفیلین

    • بدون نام

      سلام دوستان پودوفیلین پیدا نمیشه از کجا باید تهیه کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داروخانه دارن باید سفارش بدی بسازن

    • ابوالفضل

      سلام زگیل تناسلی در اثر چی می ایید

    • ابوالفضل

      سلام زگیل تناسلی در اثر چی می ایید

    • بدون نام

      سلام چوب داخل نخود رو بسوزونید و وقتی قرمز شد روی زگیل بزارید ،درد کمی داره ولی عالیه

    • حسین

      سلام دوستان یکی از دوستان من یه نوع گیاه و به نن معرفی کرد برای برطرف شدن زگیل و واقعا معجزه وار کمتر از ده روز کاملا خوب شد.شرمنده که نمیتونم اسم گیاه و ببرم چون قصد داریم اگه بشه به عنوان یک داروی گیاهی ثبت کنیم.اما اگه دوستی خواست میتونیم براش بصورت عرقی که تهیه کردیم بفرستیم

    • علی

      سلام امروز متوجه شده ام که زگیل دهانی در نوک زبان و زیر زبانم دارم لطفا اگر درمانی داره بگین قبل از اینکه سرطان گلو و دهان بگیرم چون واقعا در مانده شده ام

      پاسخ ها

      • مائده

        دوست عزیزم نگران نباش منم زگیل دهانی داشتم،دهانشویه یه دننول بگیرید و روزی چندبار دهانتون و باهاش شستشو بدید،مخصوصا شبا ک میخواید بخوابید،یه موقع هایی هم با سرکه سیب قرقره کنید از بین میرن

    • علی

      کی روشهای بالایی که توی سایت اومده را امتحان کرده و جواب گرفته؟لطفا الکی حرف نزنین و واقعا اگه درمان گرفتین بگین.لطفا هرچی شنیدین رو نگین.ممنون

    • بدون نام

      سلام من زگیل تناسلی دارم چوب نخود هم استفاده کردم ولی تاثیری نداشت ی کم سر زگیل سوخته... از سرکه سیب هم استفاده کردم تاثیری نداشت لطفا راهنماییم کنید..

    • نیلوفر

      من کل دست راستم پراز زگیل ریزشده،چندبارهم کرایو تراپی کردم ولی بازدراومدن اکثرا،پرازلک شده دستم.روانی شدم دیگه ازبس پماد زدم...کسی هست که مشکل مشابه داشته و درمان شده؟؟؟توروخدا یه درمان قطعی بگید که باز درنیاد

    • پریسا

      سلام میخوام بهتون بگم اصلا نگران نباشید فقط قارچ شیتاکه بخوریدمیتونیدازدکترمهدیزاده تهیه کنید این قارچ توسه ماه ویروسوازبدن دفع میکنه خواهشا نه لیزرکنیدنه چیزای دبگه فقط سیستم ایمنی بدن بره بالا

    • باران

      دوستان من یه راه درمان عالی و فوق العاده راحت پیدا کردم
      دود دادن عنبرنسا
      روزی ۱_۲ بار وچند روزمداوم تارفع زگیل ها
      توگوگل سرچ کنید میبینیدچقدر راحت وجالب مخصوصاکسانی که زگیلهای متعدد درنواحی مختلف دارند
      دود باید به فاصله مناسبی مثلا ۳۰ سانت از پوست باشه
      برا زگیل تناسلی هم عالیه راحت دود میدی تو
      درمان خیلی مشکلات دیگه هم هس حتی بواسیر
      مهم:
      بایدحتما عنبرنسا از الاغ ماده باشه چون نر تاثیرعکس داره
      عطاری های مطمئن یاروستاها
      قبل ازاستفاده حسابی تحقیق شه

    • مهدي

      سلام فقط فضوليات گنجشك را روي زگيل بزنيد صد درصد جواب ميده عاليه

    • بدون نام

      سلام دوستان مالیدن سیر به زگیل عالی مم از شر زگیل راحت شدم یه ذره سوزش داره ولی دیگه از بین میره

    • یاسمن

      سلام دوستان شوهرم ازسن زیربیست سال تالازگیل داره پشتش الان سنش سیویکساله تالانرفت دکترپشتش دیدم عفونت کردیجوری شده بنظرشماچ بایدنیازب جراحی هست یعنی

    • یاسمن

      سلام دوستان شوهرم ازسن زیربیست سال تالازگیل داره پشتش الان سنش سیویکساله تالانرفت دکترپشتش دیدم عفونت کردیجوری شده بنظرشماچ بایدنیازب جراحی هست یعنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج