۳۱۶۶۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازداشت تبهکاران تلگرامی

مأموران پلیس دو متهم را که از طریق تلگرام دست به کلاهبرداری و اخاذی زده بودند، بازداشت کردند.

روزنامه شرق: مأموران پلیس دو متهم را که از طریق تلگرام دست به کلاهبرداری و اخاذی زده بودند، بازداشت کردند. غلامرضا شهریاری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان درباره نخستین پرونده گفت: شکایتی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی، وی را فریب داده و مبلغ یک‌میلیاردو ٦٠٠ ‌میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است، مطرح شد و بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد: «مدتی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، یک آگهی مبنی بر فروش ارز با قیمت کمتر از نرخ بازار مشاهده کردم که توجهم را جلب کرد و با صاحب آگهی تماس گرفتم که پس از تماس با صاحب آگهی و دریافت مدارک کسب و کارش به او اعتماد و مبلغ یک‌میلیارد‌و ٦٠٠‌ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم تا در قبال آن ارز بگیرد اما پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخ‌گو نبود». شهریاری ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان درباره این پرونده اظهار کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرمش اعتراف کرد.

شهریاری ضمن اشاره به اینکه مدارکی که توسط متهم به مشتریان برای جلب اعتماد آنها ارائه می‌شد جعلی بود، به مردم توصیه کرد: امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، شاهد این هستیم که بسیاری از کسبه ‌در این فضا اقدام به تبلیغات انبوه و جذب مشتری می‌کنند، اما در این میان افراد کلاهبرداری نیز هستند که برای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود تبلیغات کذبی را در این فضا قرار می‌دهند، بنابراین کاربران باید هنگام مشاهده این آگهی‌ها، با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند.

در‌همین‌حال سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی ٧٠٠ ‌میلیون ریالی از شهروند رشتی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زن ٢٤ساله گیلانی مبنی بر تهدید به افشای اسرار و مطالب خلاف عفت عمومی علیه او در تلگرام و درخواست ٧٠٠ ‌میلیون ریال توسط عامل تهدید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل تهدید به افشای اسرار و مطالب خلاف عفت عمومی در تلگرام به قصد اخاذی ٧٠٠‌ میلیون ریالی، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد. سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف‌شده، متهم ٢٨ساله به بزه انتسابی خود و اینکه با تهدید به افشای اسرار و مطالب خلاف عفت عمومی علیه شاکیه در تلگرام قصد اخاذی از او را داشت، اعتراف کرد که پرونده او برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج