۳۱۶۷۲۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

پرهزینه‌ترین شهرهای جهان

موسسه تحقیقاتی economist intelligence unit EIU شهرهای مختلف دنیا را بررسی کرده و فهرستی از پرهزینه‌ترین شهرها برای زندگی منتشر کرده است. در این تحقیقات شهرهای آسیایی در شمار گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی هستند. سنگاپور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرهای زوریخ و هنگ کنگ قرار دارند.

روزنامه فرصت امروز: براساس آمارها شهرهای اروپایی به دلیل رشد بیشتر قیمت دلار به جایگاه پایین‌تری سقوط کردند.

مـوسـســه تـحقیقـــاتـی economist intelligence unit EIU شهرهای مختلف دنیا را بررسی کرده و فهرستی از پرهزینه‌ترین شهرها برای زندگی منتشر کرده است. در این تحقیقات شهرهای آسیایی در شمار گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی هستند. سنگاپور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرهای زوریخ و هنگ کنگ قرار دارند.

زندگی در پاریس اگرچه ارزان‌تر از زندگی در زوریخ یا ژنو است، با این حال پاریس همچنان پنجمین شهر گران دنیا به شمار می‌رود. همچنین این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای حوزه اروپا است. شهر بعدی این فهرست لندن است که توانسته قبل از نیویورک و لس آنجلس قرار بگیرد. این دو شهر آمریکایی به لطف بالارفتن قیمت دلار و افزایش هزینه‌های زندگی در آمریکا توانسته‌اند جزو ۱۰شهر اول باشند. پیش از این، نیویورک در سال ۲۰۱۱ در جایگاه چهل و دوم قرار داشت.

در مقابل، براساس آمارها شهرهای اروپایی به دلیل رشد بیشتر قیمت دلار به جایگاه پایین‌تری سقوط کردند. همین‌طور شهرهای ژاپنی به‌خاطر رکود تورم و سقوط قیمت ین عقب‌نشینی چشمگیری داشته‌اند. امسال توکیو به جایگاه یازدهم و اوساکا به جایگاه چهاردهم تنزل یافته‌اند. این نتایج براساس قیمت چند نوع خوراکی در کشورهای مختلف به دست آمده است.

علاوه بر تحقیقات این موسسه، مطالعات دیگری هم برای بررسی هزینه زندگی در شهرهای مختلف صورت گرفته است. مطالعات UBS در سال ۲۰۱۵ که روی قیمت‌ها و درآمدها صورت گرفته، بیانگر آن است که میلان براساس مقایسه میزان درآمدها و مخارج از سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است و پس از آن پاریس قرار دارد.

در مقایسه هزینه‌های مسکن براساس قیمت هر متر مربع که توسط روزنامه Netصورت گرفته، رم، پایتخت ایتالیا، با ۱۲۵۰۰ یورو به ازای هر متر مربع و پاریس با ۱۲۶۰۰یورو برای هر مترمکعب، هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند. اما جالب اینجاست که دو شهر دیگر در فرانسه گران‌تر از پاریس هستند: سنت تروپز با ۱۴۹۰۰ یورو برای هر متر مربع و کن با ۱۵۰۰۰ یورو برای هر متر مربع.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      تهران هم گران ترین و مزخرف ترین شهر دنیا برای زندگی است

    • بدون نام

      باز حداقل توی پاریس و لندن دلت نمیسوزه اگه پول هم خرج کنی. ولی تو تهرون برای هیچی باید پول خون بدی... پول زور

    • صدای عدالت

      اینا رو میگن که مثلا بگن همه جای دنیا گرونیه و همه جای دنیا بدبختن و توی کارتون میخوابن و دارن از گرسنگی علف میخورن. بعد ما هم به خودمون بگیم وای ما چقدر خوشبختیم!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج