۳۱۷۵۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

این اپ ها را از دست ندهید (۲)

در این مطلب سعی کرده ایم فهرستی از اپلیکیشن های موبایلی برایتان آماده کنیم که در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست وقت گران بهایتان را صرف جست و جو برای پیدا کردن اپ های مناسب کنید.

مجله همشهری دانستنیها - حسین رحمانی: در این مطلب سعی کرده ایم فهرستی از اپلیکیشن های موبایلی برایتان آماده کنیم که در موقعیت های مختلف به کارتان بیاید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست وقت گران بهایتان را صرف جست و جو برای پیدا کردن اپ های مناسب کنید.

مطلب مرتبط:
این اپ ها را از دست ندهید (۱)
۱۳- هیجان سرعت؛ Traffic Rider

بازی های ژانر «مسابقه بی انتها» یکی از پرطرفدارترین بازی های گوشی های هوشمندند. بازی های ساده ای که همین سادگی شان، طراحی بازی جدید و جذابی در این ژانر را سخت می کند. در بسیاری از این بازی ها، باید موتور، ماشین، هواپیما یا شخصیت اول بازی تان را از لا به لای موانع مختلف عبور دهید و با جمع کردن آیتم های بازی، سعی کنید بهترین رکورد را به ثبت برسانید. اما بازی جدید«ترافیک رایدر» این سبک را یک مرحله جلوتر برده است.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

در این بازی، با گرافیک بهتری رو به رویید و می توانید از زاویه دید اول شخص، بازی را انجام دهید. یکی دیگر از جذابیت های این بازی، استفاده از صداهای نسبتا واقعی است. در ترافیک رایدر باید سوار موتور شوید و در بزرگ راه ها رانندگی کنید. می توانید موتورتان را ارتقا دهید یا موتورهای جدیدی بخرید و رکورد بهتری ثبت کنید. این بازی رایگان است و فعلا فقط برای آی او اس عرضه شده است.

• سیستم عامل: آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/xXCaF7


۱۴- لیمبو؛ Limbo

«لیمبو» از آن دسته بازی هایی است که اول برای کنسول های بازی معرفی شده و بعد نسخه موبایلی آن بیرون آمده؛ بازی بسیار زیبایی که هم منتقدان بازی های کامپیوتری و هم بازیکنان را به وجد آورده است. به نظر بسیاری از گیم بازها، لیمبو یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین بازی هایی است که هرکس ممکن است تجربه اش کند. گرافیک دوبعدی و سیاه و سفید این بازی، فضایی برزخ وار و سورئال ایجاد کرده که در آن حسی از زمان و مکان نخواهید داشت. در این بازی، در نقش پسربچه ای از همه جا بی خبر فرو می روید که در میانه جنگلی در ناکجا، چشم می گشاید و باید از خطرهای جنگل جان سالم به در ببرد و راهی برای خروج پیدا کند. بیشتر موانع بازی پازل های کوچکی اند که باید با استفاده از عناصر موجود در محیط، روش عبور از آن ها را پیدا کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/zF8dxs


اپلیکیشن های عکاسی

۱۵- کَمِرا ۳۶۰؛ Camera۳۶۰ Ultimate

تعطیلات، فرصت مناسبی است برای دور شدن از شهر، محیط کار و فشارهای عصبی روزانه. فرصتی که می توانید از آن برای عکس گرفتن و خوش گذرانی استفاده کنید. اپ « Camera۳۶۰ Ultimate» دقیقا برای این کار طراحی شده و می خواهد تفریح و سرگرمی را با عکس های تکی و دسته جمعی ترکیب کند. این برنامه بسیار محبوب است و آن طور که گوگل پلی نشان می دهد، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از این اپ استفاده می کنند.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

«کمرا ۳۶۰» برنامه دوربین کاملی است که تقریبا توانایی انجام هر کاری را دارد. فیلترهایی که این اپ در نظر گرفته، قبل از گرفتن عکس فعال می شوند تا مجبور نباشید بعد از گرفتن عکس بفهمید چه فیلتری برایش مناسب است. امکانات و تنظیمات گسترده این اپ، انعطاف پذیری بالایی برای کاربر به وجود می آورد. یکی از مهم ترین ویژگی های این اپ، امکان انجام تنظیمات مهم در یک صفحه بدون نیاز به رفتن به صفحات مختلف است. موضوعی که به عنوان یک نقص، کار با دیگر اپ های عکاسی را سخت می کند.

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/idyFlN
• گوگل پلی: https://goo.gl/ngPGhF


16- رقیب حرفه ای اینستاگرام؛ VSCD Cam

گوشی های هوشمند، عکاسی را تحت تاثیر قرار داده و آن را به ابزاری برای تعامل اجتماعی تبدیل کرده اند. در دورانی که همه جا اینترنت هست، می توانید از آنچه می بینید عکس بگیرید و در لحظه با هزاران نفر به اشتراک بگذارید. هرچند سلطان این شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است، اما مدتی است پلت فرم دیگری به نام «VCD Cam» معرفی شده که قدرت سلطان را به چالش کشیده است.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

«وی اس کو کم» قدرت خود را روی نقطه ای متمرکز کرده که ضعف اینستاگرام محسوب می شود؛ این اپ بیشتر روی امکانات عکاسی و ویرایش تصویر تکیه دارد تا امکانات شبکه اجتماعی. در این پلت فرم، خبری از لایک کردن و کامنت گذاشتن نیست و به همین دلیل حرفه ای های بیشتری سراغش می روند و آماتورها و آن هایی که می خواهند عکس مهمانی منتشر کنند و لایک بگیرند، چندان علاقه ای به آن ندارند. همین تغییر لحن هم باعث شده تا وی اس کو کم، بیشتر از اینستاگرام مورد علاقه عکاسان حرفه ای و کسانی باشد که گوشه دنج شان را دوست دارند.

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/i7HdhR
• گوگل پلی: https://goo.gl/eYjVij


17- خداحافظ محدودیت؛ ProCam2

سازندگان گشوی های هوشمند به دلایل مختلف، محدودیت هایی را برای اپ پیش فرض دوربین در نظر می گیرند. اما معمولا دست توسعه دهندگان را باز می گذارند تا از تمام قدرت دوربین گوشی استفاده کنند.اپل هم در نسل جدید گوشی های هوشمند خود، پس از به روزرسانی سخت افزاری دوربین گوشی، این کار را کرده تا توسعه دهندگان بتوانند از قابلیت های خوب این دوربین بهره بگیرند. حاصل کار، یکی از بهترین اپ های عکاسی به نام «پروکَم 2» است که شاید تا این لحظه، کامل ترین اپ عکاسی عرضه شده برای آی او اس باشد.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

تنظیم نور، رنگ، زمان نوردهی، لنزها و فیلترهای مختلف و استفاده از فرمت «TIFT» به جای «JPEG» بخشی از گزینه های حرفه ای این اپ است. فیلم برداری اسلوموشن (در چهار سرعت مختلف) عکاسی در شب، عکاسی پیاپی و تشخیص چهره نیز، قسمتی از حالت های عکاسی و فیلم برداری این دوربین را تشکیل می دهد. پروکم ۲ اپلیکیشنی است که به کمک آن می توانید دوربین های «DSLR» را به مبارزه دعوت کنید.

• سیستم عامل: آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/MX5jtQ


۱۸- هنر ویرایش عکس؛ PicsArt- Photo Studio

بخش مهمی از عکاسی دیجیتال ویرایش عکس هاست. فرقی نمی کند گوشی هوشمندتان چه دوربینی دارد و از چه اپلیکیشنی برای عکاسی استفاده می کنید؛ با یک اپ مخصوص ویرایش عکس می توانید از عکاسی تان نتیجه بسیار بهتری بگیرید. اپ «پیکس آرت» یکی از بهترین گزینه های رایگان در این زمینه است. امکانات قدرتمندی که در این اپ پیش بینی شده، در کنار خلاقیت شما می تواند عکس های بی نظیری خلق کند.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

امکان دست کاری میزان نور، کنتراست و روشنایی، از قابلیت های ساده این اپلیکیشن است. در قسمت افکت ها (جلوه ها)، بیش از ۸۰ افکت پیش فرض مختلف طراحی شده که هر کدام از آن ها می تواند عکس تان را به شکل و شمایل خاصی دربیاورد. در قسمت استیکرها نیز می توانید با اضافه کردن استیکرهای پیش فرض، عکس های بامزه ای بسازید یا با دوستان تان شوخی کنید. پیکس آرت امکان ساخت کلاژ را هم به شما می دهد؛ با استفاده از این قابلیت می توایند کلاژی ۴۰ تکه از عکس ها بسازید.

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/uWdw4U
• گوگل پلی: https://goo.gl/۶sP۴iD


اپلیکیشن های سفر

19- گوگل مپس Google Maps

«گوگل مپس»، سرویس نقشه گوگل که اپ آن نقشه پیش فرض بسیاری از گوشی های اندرویدی است، با اختلاف قابل توجهی بهترین سرویس نقشه و مسیریابی برای دستگاه های هوشمند محسوب می شود. دقت بالا و پوشش بسیار خوب این سرویس، آن را به انتخاب اول اکثر کاربران گوشی های هوشمند تبدیل کرده. گوگل مپس برخلاف بسیاری از سرویس های دیگر، نقشه های شهرها و راه های ایران را با دقت بسیار بالایی ارائه می کند. درنتیجه اگر می خواهید به سفر بروید و هنوز با گوگل مپس آشنایی ندارید، اپ آن را باز کنید و با امکانات مختلفش آشنا شوید.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/LewPrm
• گوگل پلی: https://goo.gl/Uj۷xS۵


20- اپ پیش بینی وضعیت آب و هوای یاهو؛ Yahoo Weather

در اندروید با اپ های پیش بینی وضع هوای متعددی رو به رو می شوید. بسیاری از این اپ ها طراحی مناسبی ندارند، یا پولی اند، یا پر از تبلیغات. اما اپ پیش بینی وضعیت آب و هوای یاهو، یکی از بهترین هاست. این اپ رایگان، طراحی بسیار زیبایی دارد و در آن از تبلیغات آزاردهنده خبری نیست. وقتی این اپ را برای اولین بار روی گوشی یا تبلت تان اجرا می کنید، با تصویر بزرگی از منطقه خودتان مواجه خواهید شد که روی آن، شرایط آب و هوایی نقش بسته است. اگر این صفحه را به سمت پایین بکشید، پیش بینی وضعیت آب و هوای شهر خودتان و شهرهای دیگر را برای چند روز آینده خواهید دید.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/4JBgxH
• گوگل پلی: https://goo.gl/w۰yMgo


21- هی یر مپس: نقشه آف لاین رایگان؛ HERE Maps

اپ های مختلف نقشه معمولا کار مسیریابی را ساده می کنند، اما بسیاری از آن ها به اینترنت نیاز دارند و اگر در جایی دسترسی به اینترنت نداشته باشیم، کارمان راه نمی افتد. این جاست که سرویس های نقشه آف لاین، مثل «هی یرمپس» ارزش واقعی خود را نمایان می کنند. از امکانات این اپ، می توان به اطلاعات مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی و راهنمای مسیریابی صوتی نیز اشاره کرد. اپ هی یر مپس، بیش از 100 کشور جهان را تحت پوشش قرار می دهد که خوش بختانه ایران هم یکی از این کشورهاست.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/hDDsQo
• گوگل پلی: https://goo.gl/zxzkTK


22- طول عمر باتری را زیاد کنید؛ Greenify

اگر در مصرف باتری موبایل دقت کنیم، می توانیم طول عمر باتری دستگاه را به حداکثر برسانیم، در طول راه سفر بی شارژ نمانیم و به خوبی و خوشی، به مقصد برسیم. اپ های مدیریت باتری، در بین کاربران گوشی های هوشمند طرفداران بسیاری دارد. «گرینی فای» از آن دسته اپ های مدیریت باتری است که رویکرد ساده را انتخاب کرده. این اپ،اپلیکیشن های دیگر را زیر نظر می گیرد و اگر ببیند اپی بیش از حد از منابع گوشی استفاده می کند و در نتیجه باتری را می خورد ،به شما هشدار می دهد تا وضعیت آن اپ را مشخص کنید.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: اندروید
• گوگل پلی: https://goo.gl/9x5LTq


۲۳- دفتر خاطرات دیجیتال؛ Lifebook

اگر وقت ندارید به شیوه های قدیمی با دفتر و مداد خاطرات سفرتان را ثبت کنید، می توانید به کمک لایف بوک از قسمت های مختلف و به یادماندنی سفر خود عکس و فیلم بگیرید و یادداشت هایی کوتاهی را در آن ثبت کنید. البته این اپ بعدا در موقعیت های دیگر نیز به دردتان خواهد خورد.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

اپ «لایف بوک» ابزاری است برای ثبت رویدادهای زندگی شخصی که با استفاده از آن، می توانید موقعیت جغرافیایی و عکس هایی جایی را که به آن می روید، ثبت کنید. همچنین در لایف بوک می توانید درباره هر موضوعی که خواستید، یادداشت بنویسید. لایف بوک در واقع نوعی دفتر خاطرات دیجیتالی است.

• سیستم عامل: آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/8dmMFV


۲۴- مجازی سفر کنید؛ Ascape Virtual Travel

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که، امکان سفر به شهرهای اطراف را ندارند و تعطیلات را در خانه و شهر خودتان می گذرانید، باز هم ناامید نباشید؛ چرا که می توانید به کمک اپلیکیشن های سفر مجازی، به جاهای دورتری سفر کنید. به تازگی اپ جدیدی به نام «Ascape» معرفی شده که درواقع مجموعه ای است از تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه ای بسیار زیبا، از معروف ترین جاهای دیدنی دنیا. با این اپ رایگان، می توانید به دیدنی ترین نقاط جهان سفر کنید و از زاویه دید یک گردشگر، به تماشای محیط بنشینید.

این اپ ها را از دست ندهید (2)

• سیستم عامل: اندروید و آی او اس
• آی تونز: https://goo.gl/M05DKv
• گوگل پلی: https://goo.gl/VCGbVb
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج