جاباما
۳۱۸۴۷
۱۳ نظر
۵۰۵۳
۱۳ نظر
۵۰۵۳
پ

رمز و رازهای موفقیت از زبان دکتر سیدا

وارد دفتر كار دكتر سیدا كه می‌شوی در نگاه اول، انبوه تقدیرنامه‌ها توجه تو را به خود جلب می‌كند. شاید تصور كنی رسیدن به جایگاهی كه مرد برتر حافظه ایران صدایت كنند، نیازمند داشتن حافظه‌ای استثنایی با یك ضریب هوشی خیشلی بالاست...


رمز و رازهای موفقیت از زبان دکتر سیدا

برترین ها: وارد دفتر كار دكتر سیدا كه می‌شوی در نگاه اول، انبوه تقدیرنامه‌ها توجه تو را به خود جلب می‌كند. شاید تصور كنی رسیدن به جایگاهی كه مرد برتر حافظه ایران صدایت كنند، نیازمند داشتن حافظه‌ای استثنایی با یك ضریب هوشی خیشلی بالاست، اما گفت‌وگو با دكتر تمام گره‌های ذهنمان را در این مورد باز كرد. دكتر سیدا با رویی خوش و لبخندی دلنشین، با زبانی كه برای هر كسی قابل درك است، برایمان از داستان زندگی‌اش گفت تا شما هم یادتان بماند و باورتان شود هیچ چیزی غیرممكن نیست.

رمز و رازهای موفقیت از زبان دکتر سیدا

از دیالیز پدر تا مسیر نابغه شدن

موفقیت من داستان جالبی دارد كه به بیماری پدرم برمی‌گردد. من در مهاباد متولد شدم. پدرم در آن دوره زمانی در مهاباد دیالیز می‌شد و چون در شهر ما تنها ۲ دستگاه دیالیز وجود داشت اگر یكی از این دستگاه‌ها دچار اشكال می‌شد برای بیماران مشكل به وجود می‌آمد و به‌ناچار بیماران را به نوبت برای دیالیز به ارومیه می‌فرستادند. زمانی كه پدر من در مهاباد دیالیز می‌شد من كنارش می‌ماندم و حین دیالیز مراقبش بودم اما داستان در ارومیه كمی متفاوت‌تر شد. در بیمارستان ارومیه چون تعداد دستگاه‌ها و به دنبال آن تعداد پرسنل بیشتر بود، مجموعه آنجا اجازه ورود همراه بیماران را حین دیالیز نمی‌دادند و به همین دلیل حدود ۴ تا ۵ ساعت، باید این زمان را به تنهایی سر می‌كردم. بیمارستان خارج از شهر بود و برای همین من وارد محدوده شهر شدم و گذرم به یكی از كتابخانه‌ها افتاد. ۲ كتاب توجه مرا به خود جلب كرد؛ كتاب اول «حافظه در روانشناسی» و كتاب دیگر «مانیتیسم شخصی» نام داشت. من در حیاط بیمارستان این دو كتاب را خواندم و از آنجا بود كه به بحث حافظه خیلی بیشتر از قبل علاقه‌مند شدم. این كتاب مسیر را به من نشان داد و اینطور نبود كه دقیقا بر اساس كتاب‌ها عمل كرده باشم، بلكه من بسیاری از روش‌هایی كه در كتاب‌ها بود را به سبك خودم تغییر دادم و تكمیل‌ كردم. بعد از مطالعه این كتاب‌ها دلم می‌خواست نتیجه یافته‌هایم را با همكلاسی‌هایم در میان بگذارم. زمانی كه به مدرسه برگشتم چند تكنیكی كه از خواندن كتاب‌ها یاد گرفته بودم را با چند نفر از دوستانم در میان گذاشتم. عده‌ای به من خندیدند و اصلا حرف‌هایم را جدی نگرفتند اما ۲ نفر از دوستانم با من همراهی كردند و من با وجود اطلاعات پراكنده و ناقصم در آن دوره زمانی، با آنها اطلاعاتم را به اشتراك می‌گذاشتم. مسیر زندگی من از آن زمان به سرعت تغییر كرد زیرا قدم در راهی گذاشته بودم كه دوست داشتم با جدیت و پشتكار زیاد در آن موفق شوم.


انرژی مثبت و منفی آدم‌ها را حس می‌كنم

علاوه بر مباحث ذهن یكی از موضوعات موردعلاقه من، شخصیت‌شناسی و چهره‌شناسی بود كه مطالعات زیادی در این زمینه كرده‌ام. چهره‌شناسی یكی از موضوعاتی است كه می‌تواند به هر شخصی كمك كند. من چون به این موضوعات علاقه زیادی داشتم، باعث شد كه استعدادم در این زمینه رشد كند.

گاهی‌اوقات كه وارد آسانسور می‌شوم، می‌توانم انرژی مثبت و منفی آدم‌هایی كه قبل از من وارد آسانسور شده‌اند را حس كنم یا اگر همین حالا چشم‌هایم را ببندم و چند نفر وارد اتاقم شوند، بدون اینكه به آنها نگاهی بیندازم، می‌توانم ویژگی آنها را حدس بزنم. تمام این موضوعات علم است و هركسی می‌تواند آن را به دست بیاورد و بر این اساس به زندگی شخصی‌اش كمك كند. برای مثال موضوع چهره‌شناسی به شما كمك می‌كند كه در انتخاب دوست، همسر و همكارتان دقت كنید تا بعدها باعث پشیمانی‌تان نشود. با داشتن دانش بیشتر در این خصوص می‌توانید زندگی بهتر و موفق‌تری داشته باشید.


رمز و رازهای موفقیت از زبان دکتر سیدا

بیل گیتس هم دلش می‌خواهد بیشتر پول داشته باشد

ذات انسان طوری است كه در هر مرحله‌ای قرار بگیرد باز هم به دنبال داشتن امكانات بیشتر است. حتی فرد ثروتمندی مانند بیل گیتس هم بر اساس ذات انسانی‌اش دلش می‌خواهد بیشتر از اینها درآمد داشته باشد اما فراموش نكنید كه این خواستن‌ها نباید به اندازه‌ای باشد كه ایجاد حسرت در شما كند. مهم لذت بردن و احساس خوشبختی در همین لحظه و با همین ویژگی‌هایی است كه شما دارید. بعضی آدم‌ها برای خودشان معیارهایی را به وجود می‌آورند كه اگر تنها به آن درجه برسند فكر می‌كنند خیلی خوشبخت شده‌اند اما این نوع طرز فكر باعث از دست دادن لحظات حال شماست و مانع لذت بردن شما از چیزهایی می‌شود كه در حال حاضر از آن برخوردار هستید.

من هم شكست خورده‌ام

باید ببینید تعریف‌تان از شكست چیست چون اگر تصور كنید شكست پایان فعالیت‌های شماست قطعا زندگی‌تان مسیر درستی را طی نخواهد كرد. تعریف‌تان از شكست را تغییر دهید و به آن به شكل یك تجربه نگاه كنید و پلی برای رسیدن به مراحل بعدی از آن بسازید. من هم در طول زندگی‌ام با لحظاتی مواجه شده‌ام كه كاملا دلسرد شده‌ام اما آن لحظات، راه را برای موفقیت‌های بعدی‌ام هموار كرد و تجربه كافی در اختیارم گذاشت.

رمز و رازهای موفقیت از زبان دکتر سیدا

زودتر از دیگران عمل کنید

می‌خواهم رازی را با شما در میان بگذارم و آن این است كه وقتی فكری به ذهنتان می‌رسد حتما آن را به مرحله عمل برسانید. این تنها شما نیستید كه چنین فكری به ذهنتان رسیده چون در همان زمانی كه شما به ایده‌ای فكر می‌كنید شخص دیگری هم به آن ایده فكر كرده است و در این بین شانس با كسی است كه زودتر فكر و تصمیمش را به مرحله اجرا بگذارد. این علم است كه شما بتوانید ایده‌تان را به عمل بگذارید. رمز موفقیت من هم این بود كه توانستم ایده‌هایم را زودتر از دیگران به مرحله اجرا بگذارم در حالی كه ممكن است آدم‌های دیگری هم همزمان با من به فكر راه‌های تقویت ذهن و تكنیك‌های بالابردن هوش افتاده باشند اما فقط در مرحله تئوری و ایده باشند.

از آدم‌های بدبین فاصله بگیرید

اگر ایده‌ای دارید و به یقین می‌دانید كه درست است، حتما به فكر به اجرا گذاشتن آن باشید و در این میان سعی كنید با كسانی ایده‌تان را مطرح كنید كه به شما دلگرمی بدهند نه اینكه دلسردتان كنند. با جملاتی مثل تو نمی‌توانی و... دلسرد نشوید. نكته مهم دیگر در میان گذاشتن دانش و اطلاعات‌تان با دیگران است. من به شخصه هر آنچه یاد می‌گیرم را به‌سرعت به دیگران منتقل می‌كنم زیرا با این كار به یادگیری خودم بیشتر كمك كرده‌ام و مهم‌تر از همه ترغیب می‌شوم كه به دنبال اطلاعات دیگری بروم چون اگر دانشم را به دیگران منتقل نكنم این تصور در من به وجود می‌آید كه نیازی به كسب دانش جدید و بیشتر ندارم و پر هستم، اما با در میان گذاشتن اطلاعاتم این شانس را پیدا می‌كنم كه بیشتر به دنبال فراگیری دانش‌های جدید باشم. نكته مهم دیگر این است كه با انتقال دانش‌تان به دیگران جمعیت بیشتری را تغذیه می‌كنید و تاثیر مثبتی روی جامعه‌تان می‌گذارید. من معتقدم هر فردی به اندازه خودش مسئولیت دارد كه كمكی به افراد جامعه‌اش برساند. اینكه در یك جا بنشینید و بگویید به من ربطی ندارد و فقط منتظر خدمات‌رسانی دیگران باشید، نمی‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید. هر كار مفیدی كه از دست‌تان برمی‌آید، انجام دهید تا راه موفقیت بیشتر از گذشته به رویتان باز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      مرسی دکتر، خیلی مفید بود.

    • آریسا

      من خیلی اعتمادبه نفسم پایین هست لطفا کمکم کنیدمرسی

    • امیر پناهی

      سلام آقای دکتر.اگه میشه یکسری مسائل هوشی را برای من ارسال کنید،دوست دارم خودم را از نطر شما تست کنم و اگر میشه علاقه دارم بیشتر باهم در ارتباط باشیم آقای دکتر ممنون میشم جوابم را به ایمیل شخصیم بدین.با آرزوی موفقیت برای شما و خانواده گرامیتان.

    • بدون نام

      داعا های ایشون مثل مرد خافظه ایران و... بیشتر تبلیغات هست من توی کلاس های ایشون بودم اصلا مفید نیست فقط تبلیغات هست
      لطفا نظر من رو هم رو سایت بذارید فقط تعریف ها رو ظاهرا رو سایت گذاشتید

    • كوثر ارباب

      lمن از روزي كه دكتر سيدا را شناختم شيفته او شدم به نظرم مرد بزر گي نظر و لطف خدا شامل حالش شده هميشه دعا ميكنم مثا اون باشم تا حالا موفق نشدم

    • صلاح

      با سلام خدمت استاد گرانقدرم،می خواستم الگوی حفظ لغات بیش از صد کلمه و لغت چه جوریه،ضمنا می خواستم یک کتاب به جز کتاب کوین ترودا به هم معرفی کنید

    • سحر

      بسیار عالی ولی تکراری.چیزایی که از استادای دیگه هم شنیدیم.الگوی حفظ لغات ی تصویر سازی ساده با اعداد هست.با 2 3 بار تمرین تو این زمینه استاد میشید

    • حیدری

      کی دکتر شدی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • اسکندری هستم

      سلام وخسته نباشید .. یه خواهشی ازتون چطوری میشه با اقای محمد سیدا مکالمه تلفنی یا مطلبی را از طریق ایمیل برایشان ارسال کنم ...خوووووااهش میکنم جواب منو بدین متشکرم. مطالبتونم عاللی بود.

    • سکینه

      با سلام و احترام خواش می کنم اگر امکان دارد تلفن دکتر سیدا را برام بفرستید . یا اینکه چه جوری متوانم به صورت حضوری در کلاس اموزشی دکتر استفاده کنم با تشکر فراوان

    • سکینه

      با سلام و احترام آقای دکتر را امشب در شبکه ی جهان بین دیدم شیفته ی اوشدم خداوند چقدر بهش لطف داشته خدا او را حفظ کند برای جامعه ی ما انشاالله

    • پروین

      سلام خسته نباشید من در کشور امارات زندگی میکنم میشه مرا راهنمایی کنید که سی دی های اموزشی دکتر اینجا هم هست ممنون

    • حسين

      قبول چنين موضوعاتي براي من كمي دشوار است غير از ايشون كسان زيادي هستن كه ادعا ميكنن ميتونن ادمارو نابغه كنن ولي هيچ كس كار مثمر ثمري انجام نداده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج