۳۱۹۳۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

وضعیت پرونده تنبیه دانش‌ آموز مشهدی

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اولیاء دانش آموز تنبیه شده هم در مراجع قضایی و هم در اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش رضایت داده‌اند، اما آموزش و پرورش از حق خود نمی‌گذرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اولیاء دانش آموز تنبیه شده هم در مراجع قضایی و هم در اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش رضایت داده‌اند، اما آموزش و پرورش از حق خود نمی‌گذرد.

سیدمهدی قوامی با اشاره به اینکه معلم خطاکار در شرایط روحی و روانی سختی بوده و مسائل شخصی خانوادگی داشته است، اظهار کرد: خانواده دانش‌آموز هنگامی که متوجه شده‌اند قصد و غرضی در این ماجرا وجود نداشته و آموزش و پرورش نیز اقدامات لازم را انجام داده است، رضایت داده‌اند و حتی اصرار داشته‌اند که پرونده معلم به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش ارجاع داده نشود، اما ما طبق روال قانونی پرونده را به این هیأت فرستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رضایت خانواده دانش‌آموز جرم معلم را سبک‌تر می‌کند، گفت: در چنین مواردی با توجه به نوع تنبیه و شدت آن با معلم برخورد می‌شود، ممکن است معلم برای مدتی ممنوع‌التدریس شود یا کسر حقوق و انفصال موقت داشته باشد.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تنبیه بدنی دانش‌آموزان تحت هر عنوانی جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: حتی اگر دانش‌آموز به معلم توهین کند یا برخورد فیزیکی داشته باشد معلم حق تنبیه بدنی ندارد بلکه باید موضوع را به مدیر مدرسه اطلاع بدهد و ضوابط قانونی در این زمینه طی شود.

قوامی با اشاه به اظهار ندامت معلم خطاکار، تصریح کرد: در حال حاضر فعلا هم مدرسه و هم اداره آموزش و پرورش ناحیه از معلم تعهد گرفته‌اند و توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم مسائلی از این دست اتفاق نیفتد و همواره به مدیران آموزش و پرورش و مسئولان بازرسی خود در سراسر استان تاکید کرده‌ایم که تنبیه بدنی تحت هر عنوانی جرم است و این موضوع را در جلسات مختلف عنوان کرده‌ایم.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان ادامه داد: جایگاه معلمان باید محترم شناخته شود و با چنین اتفاق‌هایی نباید سایر معلمان محکوم شوند.

قوامی یادآور شد: تنبیه بدنی دانش‌آموز کلاس ششمی توسط معلم خطاکار چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاده و با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه خانواده دانش‌آموز به مراجع قضایی شکایت کرده و این موضوع را در روز شنبه به مدیر مدرسه می‌گویند سپس بر اساس ضوابط قانونی هم مدرسه و هم اداره آموزش و پرورش ناحیه توبیخ کتبی معلم را به همراه درج در پرونده انجام می‌دهند.

حدود چند روز پیش، یکی از معلمان اقدام به تنبیه دانش‌آموز مشهدی پایه ششم کرده بود که در پی آن خانواده دانش‌آموز از معلم شکایت کردند و آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد در صورت ثابت شدن تخلف، هیچ اغماضی در برخورد با معلم صورت نمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همکار

      ضوابط قانونی دانش آموزی که به معلم توهین می کند ویا برخورد فیزیکی چیست

    • بدون نام

      آقای قوامی دستت درد نکند که از معلم حمایت کردی ؟

    • بی نام

      اقای قوامی ترس از دسب دادن مقام مجبورت کرده ایت چنین موضع بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودت تا الان هرگز دانش اموز رو دعواش نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بازنشسته فرهنگی

      ازقدیم گفته اند :شاه می بخشه شاهقلی نم بخشه یکی به این شاهقلی بگه بنا به فرموده خودت این معلم شرایط روحی روانی سختی داشته آخه شاه قلی تو که نفهمی معلمت چرا شرایط سختی داره اول باید خودت و امثال شما محاکمه بشید که معلم را فقیر و ذلیل و خوار کردید و حق و حقوق اونو ندادید من تو این دستگاه بودم همه معلمین به خاطر وضعیت اسفناک مالی مشکلات روحی دارند اول وضعیت معلماتو دریت کن بعد انتظار این برخورد هارو نداشته باش

    • داوود

      چیزی نشده فقط بعضی خبرگزاریا حسودیشون میشه حقوق معلما ده درصد اضافه میشه میخوان به معلما سرکوفت بزنن و گرنه همه میدونن دانش آموز بی تربیت باید ادب یاد بگیره

    • فرشاد

      در پاسخ به کامنت ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰


      جناب باید بدونید که ضرب و جرح جرم هست و انتظار شما جهت حمایت از این معلم مجرم کاملا بیجاست .
      انتظار بنده بعنوان فردی که صدمات روحی فراوانی از رفتار وحشیانه برخی از معلم نماها خورده اینه که حالا که جامعه به این درک و شعور رسیده که معلم حق برخوردی که صدمه فیزیکی یا روحی دانش آموز رو در بر داشته باشه رو نداره , متولیان امر اجازه فعالیت به معلمینی که کنترل کامل بر اعصاب و رفتار خویش ندارند ندهند تا اشخاص دیگری مانند من دچار صدمات روحی منجر به بیماری نشوند.

    • بدون نام

      جالبه كه همه از معلم طرفدارى ميكنيد !چرااا؟ ؟؟؟يك دانشأموز كلاس ششم مگه چند سال داره ؟خدا رو خوش مياد كه هر كسى كه زورش بيشتر باشه به كوچكتر زور بگه و ظلم كنه؟ من خودم بارها شاهد تنبيه معلم و ناظم بودم كه با دستان خشن مرد انه كشيده به صورت معصوم بچه يا نوجوان زده

    • بدون نام

      بهتر نیست در کلاس های درس یک دوربین نصب شود وکلیه اعمال معلم ودانش آموز ان ازطریق اتاق رییس نظارت بشه هم دانش آموزان بدانند که شخص ثالثی برکلاس نظارت داره وهم معلمان،ضمن پایین آمدن تعداد این گونه جرایم بهره وری نیز افزایش یافته وکار تلاش بهبود می یابد ودرصورت بروز خطا کاملا"علت تعامل خطا مشخص واضح خواهد بود واما واگیر در کار نیست تصمیم گیری راحت تر خواهد شد

    • فرهنگی

      جناب فرشاد برو بشین سر جات نمیخواد برای معلم کری بخونی!درسته کار معلم اشتباه بوده اگه راست می گی یک ساعت برو سر کلاس اونوقت می فهمی چه خبره؟ شکم سیر خبر گرسنه را نداره معلومه خوشی زیر دلت زده مواظب باش بالا نیاری!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته برای معلم نیاز به کری خواندن نیست اما برای مجرم و جانی که کلمه مقدس معلم رو یدک میکشه خیر. قشر فرهیخته معلمین نه قشر عقده ای مریض معلم نما. ...

    • محمد

      کلاس ششم را ازمقطع ابتدایی بردارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج