۳۲۱۶۰۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تراژدی مرگبار عکس سلفی در سد کنگیر ایوان

دختر جوان در سد کنگیر ایوان ایلام قربانی گرفتن عکس سلفی شد. این دختر وقتی درکنار سد پایش لیز خورد، داخل رودخانه غرق شد.

روزنامه شهروند: دختر جوان در سد کنگیر ایوان ایلام قربانی گرفتن عکس سلفی شد. این دختر وقتی درکنار سد پایش لیز خورد، داخل رودخانه غرق شد.

روز جمعه بود که دخترجوان همراه خانواده‌اش برای گردش به ضلع جنوبی شهرستان ایوان رفتند. وقتی دخترجوان برای دیدن طبیعت از خانواده‌اش جدا شد، هرگز تصور نمی‌کرد قربانی یک سهل‌انگاری شود.

او درحاشیه رودخانه کنگیر اقدام به گرفتن عکس سلفی از آبشار رودخانه و مناظر طبیعی کرد که به دور از چشمان پدر و مادر به داخل رودخانه لیز می‌خورد و غرق می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها، مراقب فرزندانمان باشیم و از نزدیک‌شدن آنها به حریم رودخانه خودداری کنیم تا برای لحظه‌ای شادی عزیزانمان را از دست ندهیم تا خاطره‌ای تلخ را برای همیشه به یادگار داشته باشیم.

شهرستان ایوان از شهرهای حوزه شمالی استان ایلام است که سد کنگیر به‌عنوان یک مکان تفریحی و منبع اصلی تأمین آب کشاورزی شهرستان شناخته می‌شود.

تاریخچه سلفی مرگبار در ایران

سلفی گرفتن هرگز در لیست رسمی علل مرگ قرار نگرفته اما در طول دو‌سال گذشته این امر به‌عنوان یکی از رویدادهای ناگوار مطرح شده است.

آنجا که اپیدمی سلفی‌گیری در سراسر جهان فراگیر شده، مردم ایران نیز از آن مستثنی نشده و به جرگه عظیم سلفی‌گیران پیوسته‌اند. ازسوی دیگر باید گفت ایرانیان نیز از حوادث و بلایای این اپیدمی مصون نمانده و برخی هموطنانمان قربانی آن شده‌اند.

نخستین حادثه سلفی‌گیری در ایران زمانی اتفاق افتاد که ٢٤نفر از دانشجویان اردبیلی پس از پایان امتحانات دی ٩٣ تصمیم گرفتند برای خداحافظی به دریاچه شورابیل بروند و دسته‌جمعی روی دریاچه یخ‌زده، چند عکس سلفی به یادگار بگیرند.

ضخامت یخ دریاچه کم بود و فشار ناشی از وزن دانشجویان باعث شکسته‌شدن یخ دریاچه شد و ١٨نفر از آنها به زیر آب رفتند. اگرچه ١٦نفر از دانشجویان درهمان لحظات اولیه حادثه توسط مردم حاضر در محل از آب بیرون کشیده شدند اما متاسفانه ٢ دختر دانشجو به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و به اعماق دریاچه فرو رفتند. نیروهای امداد پس از ٣ساعت تلاش موفق به یافتن این دو درعمق ٣متری دریاچه شدند، ولی متاسفانه کار از کار گذشته بود و آب یخ دریاچه شورابیل درهمان دقایق اولیه جان دو دختر را گرفته بود.

یکی دیگر از سلفی‌های مرگبار ایرانی هفدهم اردیبهشت اتفاق افتاد. در این حادثه دختر ١٩ساله که همراه مادرش در قالب یک تور گردشگری به ماکو سفر کرده بود، درهنگام گرفتن عکس سلفی در لبه آبشار رودخانه «ساری سو» ناگهان زیر پایش خالی شد و به داخل رودخانه سقوط کرد. در این حادثه گروه آتش‌نشانی برای نجات دختر بلافاصله در محل حاضر شدند ولی گویا دخترک درهمان لحظه سقوط جان خود را از دست داده بود و آتش‌نشانان تنها توانستند پیکر بی‌جان او را از آب بیرون بکشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصولن عادت داریم تا ته هر چیزیو در نیاریم ول کن نباشیم
      اینهمه حادثه در مورد عکس سلفی توو دنیا داره اتفاق می افته مایه عبرتمون نمیشه. تا خودمون سرمون به سنگ نخوره نمی فهمیم سنگ چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج