۳۲۴۷۹
۹۶ نظر
۱۵۷۴۶
۹۶ نظر
۱۵۷۴۶
پ

۴۰ اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد

اگر به شما بگویند برای لاغر شدن باید با همکارانتان غذا نخورید، تنهایی رژیم نگیرید، کتاب‌های آشپزی نخوانید، در مقابل آینه غذا نخورید، تنوع غذایی نداشته باشید و حین غذا خوردن آهنگ گوش نکنید، تعجب می‌کنید؟

مجله سیب سبز: من که ورزش می‌کنم، من که رژیم می‌گیرم، من که همیشه نیمی از غذایم را نمی‌خورم، پس چرا لاغر نمی‌شوم؟ در حقیقت اینها سؤالاتی است که تقریبا همه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند، از خود می‌پرسند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی‌دلیل نیست و حتما این افراد مرتکب اشتباهایی می‌شوند که از آن بی‌اطلاع هستند.

هفته گذشته یک موسسه تغذیه در انگلستان بیش از 100 عامل مختلف را شناسایی کرد که می‌تواند روی وزن ما تاثیر گذار باشد. بعضی از موارد گفته شده در این فهرست آنقدر عجیب و باورنکردنی هستند که ما تصمیم گرفتیم آنها را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. شاید شما هم با خواندن این مطلب متوجه شوید، چرا هیچ وقت در کاهش وزن خود به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.
 
۱. خوردن کورن‌فلکس در وعده صبحانه

خوردن کورن فلکس (غذایی که از غلات‌ تهیه شده و با شیر مصرف می‌شود) در صبح باعث می‌شود شما قبل از رسیدن به وعده ناهار احساس گرسنگی کرده و در مجموع غذای بیشتری در روز بخورید. در عوض افرادی که در وعده صبحانه، تخم‌مرغ می‌خورند هیچگاه به این مشکل برنمی‌خورند زیرا پروتئین موجود در صبحانه تا ساعت‌ها احساس سیری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
۲. خوردن نان و برنج سفید

سال‌ها بود که ادعا می‌شد مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می‌تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت‌های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به 2 گروه از انسان‌ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال 10 میلی‌متر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا می‌کند.
 
۳. زیاده‌روی در خوردن آبمیوه

آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان‌ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از 6 ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می‌شود. هر چه کاهش نوشیدنی‌های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.
۴. خوردن شیر با چای

سال گذشته، دانشمندان هندی متوجه شدند چای ترکیباتی مانند theaflavins و thearubigins دارد که باعث کاهش جذب چربی در شکم و کم شدن میزان کلسترول خون می‌شود. ولی پروتئین‌های موجود در شیر این اثر را کاملا خنثی می‌کند، پس بهتر است هیچگاه شیر خود را با چای ترکیب نکنید.
 
۵. نخواندن برچسب‌های غذایی

بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که از روی عادت برچسب‌های غذایی را می‌خوانند و ورزش می‌کنند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می‌دهند. نکته عجیب این است که خواندن برچسب‌های غذایی به تنهایی و بدون ورزش کردن هم می‌تواند باعث کاهش وزن شود. به اعتقاد دانشمندان این کار سبب می‌شود فرد درک بیشتری از کالری‌هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می‌شود پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.

6. اضافه نکردن ادویه به غذا

اضافه کردن فلفل تند به وعده‌های غذایی می‌تواند سرعت سوزاندن کالری‌ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش می‌دهد.
 
۷. نخوردن ماست

نتایج یک تحقیق در نشریه بین‌المللی چاقی نشان داده، افراد بزرگسالی که هر روز 3 مرتبه ماست می‌خورند، 22درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده‌اند. علاقه‌مندان به مصرف ماست 81 درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب کرده‌اند. به نظر می‌رسد چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.
 
۸. معاشرت با دوستان چاق

اگر دوست شما در حال افزایش وزن است، به احتمال زیاد شما هم در معرض چاق شدن خواهید بود. به گفته محققان دانشگاه هاروارد اگر فردی 4 دوست چاق داشته باشد احتمالا 2 برابر بیشتر از فردی که دوست چاق ندارد در آینده نه‌چندان دور افزایش وزن را تجربه خواهد کرد. به طور کلی انسان‌ها علاقه دارند رفتارهای یکدیگر را تقلید کنند و خوردن غذا هم بخشی از این رفتارهاست.
 
۹. خواندن کتاب‌ها و مجلات آشپزی

کشف جدید روانشناسان دانشگاه ساوث کالیفرنیا یکی دیگر از عوامل عجیب چاقی را آشکار کرد و آن چیزی نیست جز خواندن کتاب‌ها و مجلات آشپزی. نگاه کردن به تصاویر غذاهای چرب و پرکالری موجود در این مجلات باعث تحریک قسمت‌های کنترل اشتها در مغز شده و علاقه ما به خوردن غذاهای شیرین و خوشمزه را افزایش می‌دهد. خواندن دستورالعمل‌های پخت غذا هم به شدت مغز را تحریک کرده و شما را علاقه‌مند به خوردن غذا می‌کند.
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
 
۱۰ نجویدن غذا به اندازه کافی

هر قدر غذا زمان بیشتری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال‌های بیشتری را به مغز می‌فرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک می‌کند. جویدن بیشتر غذا سریع‌تر احساس سیری را به انسان‌ها داده و میزان ورود به بدن را محدود می‌کند.
 
۱۱. غذا خوردن در محل کار

تحقیقات نشان می‌دهد، ما در محل کار 30 درصد بیشتر از زمانی که در خانه هستیم غذا می‌خوریم که دلیل اصلی آن وجود همکاران در کنار ماست. جالب اینجاست که زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر همکاران خود قرار می‌گیرند. برای مثال منشی‌های خانم که میزشان در فاصله نزدیک از همکاران دیگر قرار دارد 6/5برابر بیشتر از زمانی که فاصله میز آنها از دیگران بیش از 2 متر باشد شکلات می‌خورند.
 
۱۲. غذا خوردن در بشقابی با رنگ اشتباه

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های دانشمندان در هفته‌های گذشته، تاثیر رنگ بشقاب روی میزان غذا خوردن انسان‌هاست. بر این اساس زمانی که رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن مردم بیشتر می‌شود. بر عکس اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمز رنگ را در بشقاب سبز بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده شده و شما زودتر دست از غذا خوردن می‌کشید.
 
۱۳. نداشتن خواب به اندازه کافی

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نداشتن خواب کافی ژن‌های بدن را تشویق به افزایش وزن می‌کند. خواب بیشتر از 9 ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر می‌کند.
 
۱۴. رژیم‌ گرفتن به تنهایی

اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید، بهتر است حتما برای خود یک هم تیمی پیدا کرده و با او به رقابت بپردازید. همان طور که چاقی می‌تواند مانند بیماری‌های ساری منتشر شود، تلاش برای کاهش وزن به صورت گروهی هم تاثیر بسیار زیادی در افزایش انگیزه و پایبندی به رژیم‌های غذایی دارد. چندی پیش محققان متوجه شدند، افرادی که برای کاهش وزن در کلاس‌های گروهی مخصوص این کار شرکت می‌کنند، دو برابر بیشتر از اشخاصی که به تنهایی این کار را انجام می‌دهند نتیجه می‌گیرند.
۱۵. گفتن جمله من نمی‌توانم!

زمانی که به شما یک تکه کیک تعارف می‌شود، به جای گفتن جمله «من نمی‌توانم» بگویید «من نمی‌خواهم!» دکتر «ونسا پاتریک» از دانشگاه «بوفالو» با انجام تحقیقات عجیبی مدعی شده است، زمانی که شما می‌گویید: «من نمی‌توانم» به بدن خود پیام می‌دهید که دچار کمبود غذا هستید و خود را برای خوردن وسوسه می‌کنید. اما وقتی می‌گویید: «من نمی‌خواهم» و از موضع قدرت با احساس گرسنگی برخورد کرده و توانایی بیشتری برای نخوردن پیدا می‌کنید.
 
۱۶. فرار کردن از آینه

غذا خوردن روبه‌روی آینه تاثیر بسیار قدرتمندی در کاهش میزان کالری‌هایی دارد که شما مصرف می‌کنید. دکتر روانشناس «دیربلا مک‌کولا» از دانشگاه «روهامپتون» ادعا کرده، مردم هنگام صرف غذا در مقابل آینه یک سوم غذای خود را کاهش می‌دهند. با نگاه کردن مداوم به آینه مرتبا به شما یادآوری می‌شود که چاق هستید و باید وزنتان را کم کنید.
 
۱۷. تنهایی

هر قدر ارتباطات اجتماعی شما بیشتر باشد، به همان اندازه موفقیت در کاهش وزن هم بیشتر است. نتایج این تحقیق حداقل در مورد موش‌ها نتایج رضایت بخشی به همراه داشته است. دانشمندان متوجه شدند، میزان چربی‌های قهوه‌ای که عمدتا به انرژی تبدیل می‌شوند در بدن موش‌های اجتماعی بیشتر است و در عوض در بدن موش‌های تنها، چربی‌های سفید جمع می‌شود که به سختی آب می‌شوند.
 
۱۸. غذا خوردن در برابر تلویزیون

محققان دانشگاه «بیرمنگام» ادعا کردند، اگر تمرکز شما بر سر میز غذا روی خوردن‌تان نباشد، بیش از مواقع دیگر کالری وارد بدنتان خواهید کرد. بسیاری از مردمی که هنگام تماشای تلویزیون غذا می‌خورند، مقدار زیادی مواد غذایی وارد بدن خود می‌کنند و حتی نمی‌توانند به یاد بیاورند که چه خورده‌اند.
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
 
۱۹. استرس داشتن

استرس، بدن را تشویق به انباشته کردن چربی در اطراف شکم می‌کند که دلیل اصلی آن هم ترشح هورمون «کورتیزول» در رگ‌های خونی است. این هورمون نه تنها چربی‌ها را تشویق به جمع شدن در میانه بدن می‌کند بلکه نقش مهمی هم در بزرگ‌تر شدن سلول‌های چربی دارد.
 
۲۰. داشتن تنوع غذایی

نداشتن تنوع غذایی و خوردن غذاهای یکنواخت، کلید موفقیت در کاهش وزن به حساب می‌آید. به گفته محققان ایالات‌متحده در مجله تغذیه، زنانی که یک غذا را هر روز پشت سر هم می‌خورند به مرور زمان اشتهایشان کمتر شده و لاغر می‌شوند.
 
۲۱. طلاق گرفتن یا ازدواج کردن!

نتایج مطالعه روی بیش از 10 هزار نفر اثبات کرده است ازدواج و طلاق یکی از بزرگ‌ترین شوک‌ها را به وزن بدن وارد می‌کند. پروفسور دمیتری تومین از دانشگاه اوهایو در این‌باره می‌گوید: ازدواج و طلاق افراد بالای 30 سال باعث می‌شود آنها به دلیل استرس یا ناامیدی حجم زیادی غذا خورده و به سرعت چاق شوند.
 
۲۲. گوش دادن به موسیقی حین غذا خوردن

محققان دانشگاه جورجیا استیت معتقدند، این کار میزان غذا خوردن شما را بیشتر می‌کند. حداقل اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت نباشد، سعی کنید از موسیقی های بسیار ملایم استفاده کنید. هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریع‌تر باشد به همان اندازه میزان و سرعت غذا خوردن هم افزایش پیدا می‌کند.
 
۲۳. تنها ورزش کردن

زمانی که شما به تنهایی ورزش می‌کنید با احتمال بیشتری آن را رها می‌کنید یا حرکات خود را به درستی انجام نمی‌دهید. اما در عوض ورزش گروهی باعث ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های شاد کننده در مغز شده و تعهد شما را به انجام کامل حرکات ورزشی بیشتر می‌کند. ورزش گروهی هم‌چنین توانایی تحمل فشار و درد تمرین را بیشتر کرده و باعث تقویت انگیزه می‌شود.
 
۲۴. حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا)

50 دقیقه انجام حرکات کششی ذهن و جسم فقط 144 کالری می‌سوزاند که تقریبا به اندازه راه رفتن آرام است. حتی شدیدترین و سخت‌ترین حرکات فقط 237 کالری انرژی می‌سوزاند و تعداد ضربان قلب را فقط 62 درصد افزایش می‌دهد.
 
۲۵. کار با وزنه‌های سنگین

تمرین کردن با وزنه‌های سبک همراه با افزایش تعداد دفعات، درست به اندازه بلند کردن وزنه‌های سنگین در ساخت عضلات موثر است. استفاده از وزنه‌های سبک به شما کمک می‌کند چربی‌های اضافه را آب کنید، در حالی که وزنه‌های سنگین بیشتر به افزایش حجم کمک می‌کنند.
 
۲۶. ورزش کردن به صورت اشتباه

اگر شما چند ساعت با سرعت یکنواخت ورزش می‌کنید، بدانید که روش اشتباهی را در پیش گرفته‌اید. متخصصان ورزش می‌گویند، به جای این کار بهتر است ورزش‌های پرفشار و سریع را در مدت زمان کوتاه انجام دهید. انجام این کار نه‌تنها تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد، بلکه زمان کمتری هم از شما می‌گیرد.
 
۲۷. غذا خوردن بلافاصله بعد از پایان ورزش

زنان و مردانی که بلافاصله بعد از ورزش شروع به غذا خوردن می‌کنند، تقریبا به همان اندازه که چربی سوزانده‌اند، کالری وارد بدن خود می‌کنند و به این ترتیب نتیجه کمتری در کاهش وزن می‌گیرند.
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
 
۲۸. انتخاب رشته ورزشی اشتباه

بدن بعضی از مردم طوری برنامه‌ریزی شده که به ورزش‌های ایروبیک پاسخ نمی‌دهد. در حقیقت این ورزش‌ها کمک زیادی به تناسب‌اندام و حساسیت بدن این افراد نسبت به انسولین نمی‌کند و آنها نمی‌توانند با این نوع ورزش‌ها خود را از خطر ابتلا به بیماری دیابت در امان نگه دارند. بهترین ورزش برای این گروه کار با وزنه‌ها با شدت بالا و زمان کوتاه است.
 
۲۹. ورزش کردن در محیط بسته

تحقیقات بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، ورزش کردن در فضاهای سبز و محیط‌های باز تاثیر بسیار بیشتری روی بهبود روحیه و کاهش ناامیدی داشته و احتمال استمرار ورزش را بیشتر می‌کند.
 
۳۰. ورزش نامناسب با سن

از 30 سالگی به بعد، ما به ازای هر سال افزایش سن، 90 گرم از ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم. اما با انجام حرکات ورزشی به‌خصوص کار با وزنه‌ها می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. در عوض حرکات ایروبیک دیگر نمی‌تواند چندان به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند و بهتر است از یک سن خاص به بعد، شکل حرکات ورزشی تغییر کند. اما اهمیت ماهیچه‌ها چیست؟ پاسخ روشن است، ماهیچه‌ها اهمیت بسیار زیادی در سوخت کالری دارند.
 
۳۱. ترکیب نکردن حرکات ورزشی

برای آنکه تناسب اندام داشته باشید، باید ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، کار با وزنه‌ها، ورزش‌های استقامتی و پیلاتس را با هم ترکیب کنید.
 
۳۲. ورزش بدون موسیقی

موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های تند نه تنها توجه شما را از درد و خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند بلکه برای بدن طوری برنامه‌ریزی می‌کند که زمان طولانی‌تری تحرک داشته باشد. به گفته دکتر «کاستاس کاراگوریگز» موسیقی مانند داروهای نیروزای مجاز و بی‌ضرر است که می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا 15درصد بیشتر کند.
 
۳۳. نداشتن چربی‌های قهوه‌ای

افراد لاغر بیشتر از چاق‌ها چربی‌های مفید قهوه‌ای رنگ دارند. این چربی‌ها کالری‌ها را سریع‌تر می‌سوزانند و کمک زیادی به حفظ سلامت بدن می‌کنند. یک نوع از چربی‌های قهوه‌ای وجود دارند که همراه با کاهش دمای بدن شروع به سوختن می‌کنند تا بدن را گرم کنند.
 
۳۴. داشتن حس بویایی قوی

افراد چاق به این دلیل دچار اضافه وزن شده‌اند که بویایی قوی دارند و حساسیت‌شان نسبت به بوی غذا بیشتر از افراد لاغر است.
 
۳۵. معضل سن

میزان سوخت و ساز بدن به ازای هر 10 سال افزایش عمر بین یک تا 2درصد کاهش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، بعد از20 سالگی به ازای هر 10 سال، بدن 150 کالری کمتر می‌سوزاند. به همین دلیل شما باید همراه با افزایش سن، میزان غذای خود را کاهش دهید.
 
۳۶. داشتن ژن‌های گرسنه کننده

بسیاری از ژن‌ها در بدن وجود دارند که باعث چاق شدن ما می‌شوند. چندی پیش محققان متوجه شدند، بعضی از جهش‌های ژنتیک می‌تواند پاسخ مغز به هورمون‌های اشتها را مختل کرده و به این ترتیب مانع رسیدن پیام‌های مناسب هنگام سیر شدن به مغز می‌شود. در این هنگام شما بعد از سیر شدن، به موقع متوجه این موضوع نمی‌شوید و به این ترتیب بیشتر از انسان‌های دیگر غذا می‌خورید.
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
 
۳۷. زن بودن!

با استفاده از اسکن‌های مغزی، دانشمندان متوجه شدند مردان چاق توانایی بیشتری در کنترل اشتها و تمایل به غذا خوردن در مقایسه با زنان دارند. مهم‌ترین دلیل هم وجود هورمون‌های متفاوت در بدن مردان و زنان است.
 
۳۸. داشتن مغز متفاوت

هورمون «لپتین» کمک زیادی به کنترل اشتها می‌کند، اما محققان متوجه شدند میزان حساسیت مغز افراد چاق به این هورمون زیاد نیست و به همین دلیل آنها توانایی کمتری در کنترل اشتهای خود دارند.
 
۳۹. معضل بدن

دانشمندان به تازگی متوجه شدند زمانی که افراد چاق وزن خود را از دست می‌دهند، میزان سوخت‌وساز بدن آنها کاهش پیدا کرده و تغییرات هورمونی در بدن آنها به وجود می‌آید که منجر به افزایش اشتها می‌شود. سال گذشته محققان استرالیایی متوجه شدند، این تغییرات طولانی‌مدت هستند. به همین دلیل افرادی که لاغر شده‌اند باید باهوش باشند و بدانند با رسیدن به وزن ایده‌آل جنگ با چربی‌ها تمام نشده است.
 
۴۰. داشتن والدین چاق

همه می‌دانیم که چاقی و لاغری ارثی است. در سال 2009 محققان انگلیسی اثبات کردند، فقط 4درصد از دخترانی که مادرشان وزن نرمال دارند چاق می‌شوند، اما در میان دخترانی که مادر چاق دارند این آمار به 41 درصد می‌رسد. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد از لحاظ وزنی دختران بیشتر به مادر خود و پسران بیشتر به پدر خود می‌روند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبا

      مرسی مفید بود اما گوس دادن موسیقی هنگام غذا خوردنو اشتباه نوشتید!اشکال هم نداره پیش میاد ممنون!

    • ali

      من لاغر اندامم.ولی بازم مطلبتون خیلی بدردم خورد.چون من بر عکس ادمای چاق همه ی این کارارو میکنم که چاق بشم.
      :-)

      پاسخ ها

      • روانشناس

        خیلی جالبه که لاغرا میخوان چاق بشن و چاقا میخوان لاغر بشن خخخخخخخ

    • سودا

      اخه برنج غذای اصلی ما ایرانیاست چطوری حذفش کنیم بعد از 30سال هر جور ی حذف بشه دوباره ادم بهش رو میکنه

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام. منظور از نخوردن برنج این نیست که کاملا حذف بشه هیچ چیزی در رژیم کاهش وزن نباید حذف بشه بلکه به میزان حداقل برسونیشون.

    • الهه

      مختصر اما خيلي مفيد بود مرسي از زحمات شما

    • نگین

      متشکرم. مفید و جالب بود. من همیشه بلافاصله بعد از ورزش غذا میخوردم!!!!:-(

    • سعید

      من الان خیلی وقته شام هم نمیخورم نهار کم میخورم شب ها نزدیک یک ساعت میدوم ( گهگاه تند و سرعتی گهگاه آروم و اینطور که ضربان قلبم همیشه بالا پایین میشه) ولی با این حال اونجور که باید وزن کم نکردم و کلافم کرده این مساله :(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزنت استپ زده برو باشگاه بدنسازی ورزش با وزنه

      • بدون نام

        سلام ِوزن کم کردن از ی جایی به بعد چشم گیر نیست ولی اگر سایز کم کردین با همون وزن باید بگم شما در حال عضله سازی هستید

      • بدون نام

        وعده ی شام نیاید حذف بشه

    • زهرا

      سلام ممنون بابت اين 40 راه مفيد،من قبل از ازدواج45 كيلو بودم بعد از ازدواج به شدت وزنم بالا رفت تا وزن 63 كيلو رسيدم هر كاري كردم تا وزنم كم بشه و باشگاه و ورزش ايروبيك رو انجام دادم كه متوجه بارداري شدم تا وزن 72 كيلو رسيم و در دوران شيردهي 20 كيلو كم كردم اما الان كه ديگه شير نميدم تقريبا 5 ماهه دوباره دارم وزن زياد ميكنم ورزش مي كنم كم غذا مي خورم اما وزنم تغيير نمي كنه شايد بيشتر هم ميشه قدم 149 وبايد وزنم 50 كيلو باشه الان 5 كيلو اضافه وزن دارم چه كار كنم تقريبا كارهاي اين 40 مورد هم انجام ميدم اما فرقي نمي كنه بيشتر چاقي هم دور شكم و شكمم هستش اگر به ايملم پاسخ بديد واقعا ممنون ميشم.

      پاسخ ها

      • سجاد

        چرا شما خانمای ایرانی میخواین سوسک وزن بشین؟! یه نگاه به خارجیا بندازین یاد بگیرین... فقط تو ایرانه که همه میخوان استخونی بشن! میگه به شدت وزنم رفت بالا تا 63 کیلو!!!

    • زهرا

      سلام من درحیاط خونه ورزش می کنم تقریبا ازساعت 10/30 تا 11 که کمی از ورزش کششی انجام می دهم اما اصلا لاغر نمی شوم متاسفانه من هم شکم دارم وهم پهلو خیلی ناراحتم /خیلی وقته که دیگه هنگام خوردن چایی از قند اسنفاده نمی کنم /توروخدا راهنمایی کنید مرسی ...

      پاسخ ها

      • نادری فر

        سلام .تایم ورزشتون خیلی کمه. باید بیشتر ورزش کنید . حلقه و تناب بزنید . برنج و نون مصرفیتونو مدیریت کنید و برای شام حذف کنید

    • بدون نام

      سلام من 21سالم ودربارداری وزنم زیاد شد شکم دارم وپهلواشتام زیاده هست

    • مهناز

      من 88کیلوبودم طی 5ماه 15کیلوکم کردم الان 73 هستم ولی هرچی ورزش میکنمورزیممودارم هنوز دیگه وزنم پایین ترنیومده خیلی وقته رو73موندم اصلاپایین ترنمیام خواهش میکنم راهنمایی کنین چیکارکنم؟؟؟؟/اگه پاسخ بدیدممنون میشم...

      پاسخ ها

      • نادری

        سلام. شما باید ورزشتونو تغییر بدید , یکنواختی ریتم ورزشیتون باعث شده بدنتون عادت کنه و واکنش مورد نظر نشون نده. ورزشی با شدت بیشتر و زمان کمتر جایگزین کنید. دفعات ورزشتونو بیشتر کنید. حتما از وزنه استفاده کنید.

    • pari

      سلام من قبلا78کیلو بودم و تو چهار ماه 10کیلو کم کردم و 68شدم والان با اینکه ورزش میکنم و زیاد غذای چرب و شیرین نمیخورم ولی بازم 2کیلو اضافه کردم و وزنم همینجوری ثابت مونده لطفا راهنماییم کنید چیکار باید بکنم

    • ایدا

      خیلی خوبه من32کیلو بودم شدم 25کیلو

    • رضا

      من از این 40 مورد خوشم اومد ولی هنوز رڙیم ندارم ایشالا از فردا

    • مهلا

      باشه منم ازشنبه

    • بدون نام

      وزنم۴۳کیلو قدم۱۵۰ایا خوبع اضافه وزن ندارم میخام لاغرتر بشم

      پاسخ ها

      • آرتا

        سلام. شما خیلی وزنتون کم، بذارید ی مقدار چاقتر بشید تا خیلی ریزه میزه نشون ندید، جدی میگم، 43 کیلو شد
        وزن!؟ حتی نسبت به قدتونم وزنتون کم.

      • بهنوش

        وزنت بابد بشه خیلی لاغری۵۰

    • سارا

      ممنون از مطالبتون.
      ببخشید من ۲۰ سالمه در سن ۱۵سالگی در وزن۴۷ ازدواج کردم حالاهم بعد زایمانم۲۰ کیلو اضافه وزنی آوردم بدبختانه در حال حاضر هم ۷۳کیلو هستم قدمم۱۶۴ خب راستش من زیاد برام مهم نبود چاقیم اخه زیاد معلوم نمیشد یه چند روزی میشه به عکسای چند سال پیشم نگا میکردم عصابم داغون شد لطفا و خواهشا منو راهنمایی کنید چیکار کنم :'(

    • مش کریم

      مرسی از مطالب خوبتون☺

    • مش کریم

      مرسی از مطالب خوبتون:)

    • پری

      همه این ۴۰ تا وقتی فایده داره ک رژیم باشه
      رژیم انلاین و حضوری دکتر کرمانی بی نظیره

    • تاتی

      من برنج ونون وحذف کردم اماوزنم ثابت مونده توروخداکمکم کنیداماشیرینی جات تاحدی میخورم

    • محمد

      همه کامنتارو خوندم
      وقت خودتونو تلف میکنید فقط همین! تنها راه حلش رژیم و ورزش با همه ، رژیم خالی شاید چربی رو کاهش بده ولی از رشد استخوانها و ماهیچه ها جلوگیری میکنه یا حتی اونارو کوچکتر میکنه! هیچ کس تو یک شب چاق نمیشه پس نتیجه میگیریم که هیچ کس تو یک شب هم لاغر نمیشه ، کسی که رژیم درست حسابی داشته باشه + ورزش سنگین انجام بده و نا امید نشه قطعا به نتیجش میرسه . من ۱۵ سالم بود لاغر بودم ولی بدنم چربی زیاد داشت از جمله شکمم هم بزرگ بود ولی رژیم و ورزش رو شروع کردم حداقل روزی ۲۰۰ تا دراز و نشست + هر روز صبحانه اونم فقط میوه و پروتین الانم ۱۹ سالمه عضلات کمر و سیکس پکم در اومده که این نتیجه تلاش خودمه

    • عاب

      من وزن 46 و قد 154

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما وزنت مناسبه

    • nice

      سلام،مطالبتون مفید بود. ولی من حداقلش روزی 2ساعت دوچرخه سواری میکنم صبح و بعداز ظهر ولی وزن کم کردنم متوقف شده چرااااا؟

    • رها

      سلام من هم روزی یک ساعت پیاده روی میکنم هم رژیم غذایی دارم یعنی کنترل کالری غذاهامو انجام میدم اماکاهش وزن ندارم نمیدونم مشکل از کجاست ممنون میشم اگه کسی دراین باره تجربه داره منم راهنمایی کنه

    • رها

      سلام من هم روزی یک ساعت پیاده روی میکنم هم رژیم غذایی دارم یعنی کنترل کالری غذاهامو انجام میدم اماکاهش وزن ندارم نمیدونم مشکل از کجاست ممنون میشم اگه کسی دراین باره تجربه داره منم راهنمایی کنه

    • دلارام

      سلام من وزنم ۷۱کیلو و قدم ۱۷۵ به نظرتون چقد باید کم کنم که مناسبم باشه؟

      پاسخ ها

      • Shadow

        تو کلا مناسبی عزیزم*.*

      • سایه

        عزیزم شما باید ۶۵ کیلو باشی

    • بدون نام

      سلام من دو ماه كه نون برنج نميخورم روزى نيم ساعت هم پياده روى ميكنم قد 155 وزنم 176 كيلو طى اين دو ماه 4 كيلو كم كردم ماه اول 3 كيلو دوم 1 كيلو تورا خدا بگين مشكل كجاست

      پاسخ ها

      • سارا

        بعد از یک دوره کاهش وزن بدن تو حالت زخیره چربی میره و بعد مدتی دوباره شروع به چربی سوزی میکنه.البته زمانش در هر فرد میتونه متفاوت باشه .بهترین راه لاغری رفتن پیش یک متخصص تغذیه و تناسب اندام حرفه ای و خوبه . مادرم از یک سال پیش شروع کرده نزدیک به 30 کیلو کم کرد . اوایل حتیغذاهایی که دکتر گفته بود باید مصرف کنه به نظرش زیادم میومد . این یک مسئله ی علمی و فیزیولوژیه که باید بسپارین دست اهلش . چون خیلی چیزا هست که ما اطلاع نداریم و البته بدن هر فرد با دیگری متفاوته و نمیشه هر برنامه ای رو هر کسی استفاده کنه

    • لیلا

      سلام من 84 کیلو هستم قدم 165 هست من میخوام شکم و باستنم را کم کنم جواب کنم رژیم گرفتم پیادهروی بین دو سه روزنیم ساعت میرم چه کنم جواب بگیرم

    • ندا

      سلام منم یه مدت خوب وزن کم میگردم ولی الان نه بااینکه دمنونش هم استفاده میکنم ولی جوابی نگرفتم.

    • مرضیه

      سلام من یک ماه و نیم هست روزی دوساعت ورزش میکنم خیلی غذا کم میخورم اصلا چربی حذف کردم هرچی میخورم آب پز هست چیکار کنم تو یک ماه بتونم چهارکیلو وزن کم کنم؟ ممنون میشم کمکم کنید

      پاسخ ها

      • نادری

        قند هارو حذف کن . تمام قند ها . حتما جواب میگیری

    • بدون نام

      من تقریبا یک ماهه که دارم وزن اضافه میکنم وتقریبا هر روز هم این داره بیشتر میشه چی کار کنم توی یک ماه وزنم دوباره به حالت اول برگرده؟

    • رستم

      سلام.
      من 150 کیلو بودم در 3 ماه 100 کیلو کم کردم و الان 50 کیلو هستم.میخوام برسونم به 20 کیلو .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه میشه چطوری اینقدروزن کم کردیت

      • مهلا

        واقعا رستم هستید آفرین

      • بدون نام

        اينقدر دروغ نگيد لطفا

      • بدون نام

        اينقد دروغ نگيد لطفا

      • آرتا

        پهلوون رستم چرا سر به سر مردم میذارید، خدایی حرفت خیلی خنده دار بود

      • Atena

        ۲۰ کیلو
        میخای بشی

    • صمیم بهرامی از جمهوری اسلامی افغانستان

      100کیلوگرام وزن دارم و169سانتی متر قد روزانه دو ساعت بایسکل رانی (دوچرخه)رانی میکنم ولی وزنم هنوز کم نشده.

    • سما

      زیاد خودتون عذاب ندید فقط اراده مهمه

    • سما

      زیاد خودتون عذاب ندید فقط اراده مهمه

    • sahar

      سلام من چند ماهی میشه متوجه شدم که ماهانه ۱کیلو گرم افزایش وزن دارم اوایل بی توجه بودم.از وزن ۵۴رسیده بودم به ۵۹کیلو و خیلی ناراحت بودم. اول فست فودو خیلی کم کردم.قدمم ۱۶۳.دوروز رژیم سخت خام گیاه خواری گرفتم ۲کیلو کم کردم.و الان ۱۶روزه روزانه ۴۵دقیقه ورزش زومبا انجام میدم و ۱ کیلو دیگه هم تا الان کم کردم .الان ۵۶ کیلو عم میخام بازم کمتر بشم.ایرادی که نداره؟

    • Shadow

      با آخری موافق نیستم چون هم مادرم و هم پدرم چاق هستن ولی من با ۱۵ سال سن ، وزنم ۴۸ کیلوعه /:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مادرم چاق بود راسته منم وزنم رفت بالا البته پدرمم بود

    • علیرضا

      کاربر رستم خالی خندیدم

    • سهیل

      من فوتبال بازی میکنم و زنم 86 بوده الان بعداز 2ماه تمرین خیلی وقته که و زنم روی 80 تا استوب کرده قدم 178 هست

    • نگار

      سلام من ۱ ماه و نیم هستش بای پس معده کردم و هیچی نمیتونم زیاد بخورم پیاده روی هم دارم ولی سه هفته هستش وزنم تکون نخورده تو رو خدا راهنماییم کنید

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید آیادرازکشیدن یااستراحت کردن بعد ورزش اشکال داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه چه اشکالی

    • حسین

      دوستان عزیز، یه مدت کامل خام گیاهخواری کنید، فقط میوه جات و سبزیجات و دانه جات (البته در حد کم)، ولی میوه و سبزیجات رو تا حد سیری کامل بخورید. میتونید روش اصولی خام گیاهخواری رو از تو گوگل سرچ کنید و بخونید. بعد که به وزن ایده آل رسیدید، اگه خواستید باز پخته خواری رو شروع کنید دیگه سعی کنید وزنتون رو ثابت نگه دارید.ولی خام گیاهخواری همیشگی واقعا عالیه. ولی خیلی اراده میخواد. و تمام بیماری‌ها رو هم رفع میکنه

    • آرزو

      باسلام خدمت همه دوستان..اوناکه میگن برنج ونان حدف میکنن اشتباهه چون باعث ریزش مو میشه.هیچ چیزی حذف نکنید حتی شام.چون خیلی مضره.فقط وعده غدایی 6 وعده کنید وکم حجم.تا قبل ساعت 8 هم شام بخورین.شبم یه لیوان شیرکم چرب.ورزشم پیاده روی..من با این روش در عرض 40 روز 7 کیلو کم کردم.مخصوصا از شکم وپهلو..اونام که میگن استپ وزن دارن استپ اگه 3 هفته وزن کم نشه استپه که برا همه یکبار دررژیم پیش میاد.مشکلی نیس من خودم بعد 40 روز الان 4 روزه کم نکردم.استرس ندین بخودتون.بایدشوک بدین تغییراتی درورزش وغذا خوردن بدین درست میشه.نرمال کم کردن وزنم در ماه 4 کیلو..پس صبورباشین.چون یک شبه چاق نشدین که زود لاعر بشین..موفق باشین..

    • لیلا

      آخه این چرتا و پرتا چی هست که به خورد مردم میدید ؟

    • حنانه

      همتون خیلی احمقیت چتونه ها شما خوش هیکلیت خوش قیافیت یک

    • کریم

      سلام مطالبتون خیلی جالب و مفید بود.
      من قدم 190هست وزنم 135کیلو بود تا یه ماه پیش
      هم صبا کوه نوردی یه ساعت میرفتم هم باشگاه ک الان 129کیلو ام.رژیمم هم رعایت میکنم.چیزای چرب نمیخورم .شام بیشتر چیزای سبک مث میوه و سبزی میخورم.فعلا ک خوب بوده ایشالا.تا 90کیلو پایین بیاد.

    • مهدی

      من خودم 108 وزنم بود و 182 قدم الان بعد 3 4 ماه تونستم 88 کیلو بشم البته پیش یه دکتر رژیم خوب رفتم و طبق رژیم اون پیش رفتم به نظر من اونایی که تا 10 کیلو اضافه وزن دارن بدون دکترم میتونن اما افرادی که بالای 10 و مخصوصا 15 کیلو اضافه وزن دارن حتما به یه دکتر رژیم خوب مراجعه کنن خوب چنتا توصیه میکمم
      1.سعی کنید در طول روز حتما یکی از وعده های شام یا ناهارتونو گوشت کبابی بخورید که وزن پخته بدون استخوانش بین 120 تا 180 باشه
      2.روزی 30 دقیقه پیاده روی
      3.برنج و نان عامل اصلی چاقی شما هستن آن هارو طبق نظر دکتر رژیم خود کم کنید
      ممنون که تا تهش خوندید

    • دنی

      طلام من قدم ۱۶۸ وزنم ۵۰

      پاسخ ها

      • رضا

        سلام. منم قدم 178 وزن 74.

      • بدون نام

        شما که لاغری!

    • دلارام

      آیا غذا خوردن بعد از ورزش اگه از کالری که سوزانده شده کمتر باشه بازم باعث چاقی میشه؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • محدثه

        سلام عزیزم وقتی شما از ورزش آمدی خون تند تند در بدنت جلیان دارد وقتی غذا میخوری باعث می‌شود ۲برار چاق شوی

    • بدون نام

      من ۱۹ سالمه و فکر کنم حدود ۶۵ اینا وزن داشته باشم مادر من چاق هستش و ارث هم داریم .من پهلوهام هم چاق هستش . در ۱۵ سالگی ازدواج و بچه دار شدم من خیلی خیلی لاغر بودم بعد ازدواج چاق شدم ترو خدا ی کمکی بهم بکنید من خیلی میترسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پونزده سالگی ازدواج کردی؟؟؟
        واقعا هنوز همچین ادمایی هستن که انقدر زود ازدواج میکنن؟؟؟؟

    • هیچی

      مطالبتون خوب بود اما یک سوال من15 سالمه 4 ماه پیش 58 کیلو بودم تاچند وقت پیش 44 کیلو بودم ام یهو اشتهام زیاد شد و نتونستم خودم را کنترل کنم و الان 46 کیلوام خیلی عذاب وجدان دارم خواهشن راهنمایی ام کنید

    • باران

      سلام خوبین

      پاسخ ها

      • رضا

        سلام، ممنون

    • فرح

      من 110 کیلو بودم شدم 67 اما دوباره چاق شدم شدم 75قدم 170بنطرتون مشکل کجاست؟؟من هرروز دو وکششی تمرینات بدنی بالای دارم چرا وزنم زیاد میشه؟؟؟

    • فرح

      دلیل اصافه کردن وزن بآینکه وزرش های مرتب و سنگینی دارم چیه اخه؟؟لطفا راهنمایی کنید

    • سما

      من حدود 15 ساله ورزش میکردم الان 1 ساله ورزش وبیخیال شدم 5 کیلو اضافه کردم خودمو بیچاره کردم تو رو خدا بهم بگین علتش چیه

    • فرشته

      سلام من رژیم 15 روزه کانادایی رو شروع کردم اما تا روز سوم ترک کردم چون اذیت شدم واسم سخت بود حالا بعد 2 روز میخوام رژیم اسونتری رو شروع کنم مشکلی نداره؟ لطفا جواب بدید مهمه مرسی

    • رضا

      بابا زندگی رو سخت نگیرید مگه قراره چقدر عمر کنید که از لذت خوردن خودتون رو محروم میکنید. بخورید و از زندگی لذت ببرید. تپل بودن هم خیلی بد نیست :)

    • فاطی

      سلام قدم 170 و وزنم 82 از چهار ماه پیش از 90 کیلو اومدم 82 چطوره؟ باید چقد بشم

    • محدثه

      من خیلی چاقم واز امروز شروع کردم به لاغری

    • Zeynab

      سلام من قدم ۱۵۰ و وزنم ۵۹ چیکار کنم وزنم کمتر بشه و اینکه اگر راهی برای افزایش قدم هس بهم پیشنهاد کنید خواهش میکنم

    • بدون نام

      من قدم ۱۶۷و وزنم ۷۲کیلو هست ایا وزنم خوبه ؟

      پاسخ ها

      • فرشاد

        به عنوان پسر اگر باشید حدود 4 کیو اضافه وزن دارید به عنوان دختر حدود 7 یا 8 کیلو ولی زیاد بهش فکر نکن برنج رو از شامت حذف کن سعی کن شبها یک بشقاب سوپ جو بخوری با نهایتا یک کف دست نان و اینجوری وزنت کم میشه هم

    • نرگس

      سلا من وزنم ۷۹قدم ۱۶۶هرچی ورزش میکنم شکم وپهلوم اب نمیشه چیکارکنم؟

    • افسانه

      سلام
      من قدم ۱۶۴ووزنم ۷۹ هست وسه ماهه دارم ورزش میکنم
      اول بدنسازی رفتم یک ماه وزن کم نکردم ماه بعد trxرفتم یک ماه باز وزن کم نکردم والانم دارم اروبیک میرم وتمرینات واقعا سختی هم میکنم ولی نمیدونم چرا وزن کم نمیکنم عاجزانه خواهش میکنم راهنماییم کنید البته اینرو هم بگم که در مورد خوردو خراک هم خیییلی مراعات میکنم ممنون میشم کمک کنید

    • raha

      سلام خسه نباشید من وزنم 83قدم 165شکم پهلو دارم فقط شبا بخاطر مشغله کاری دیر شام میخورم ساعت 12 میخورم ولی تا سه و چهار بیدارم عایا این باعث میشه کاهش وزن نداشته باشم باشگام میرم دمنوشم استفاده میکنم فقط شام دیر میخورم لدفا بگید اشکال داره این تایم غذا خوردن یا ن؟

    • معصومه

      من ۸۳کیلو ۱۶۱قدورزش میکنم روزی دوساعت ولی نمیتونم رژیم بگیرم لطفا راهنمایی کنین

    • بدون نام

      من قدم ۱۶۰ بود و زنم هم ۵۸ بود یه روز رفتم به یه مشاور گفتم که می خوام لاغر بشم گفتم شبا شام نمیخوام صبح ها هم ناشتا می رم پیاده روی .گفت اشتباهت همین جاس وقتی شبا می خوابین مغز و دیگر اندام های بدن انرژی بیشتری مصرف میکنن وقتی شبا گرسنه می خوابین مغز مجبور میشه سلول های خودش رو بخوره صبح ها هم که نوشته نسرین واسه ورزش کمکی به کم کردن وزن نمیکنه؟ چون صبح ها انرژی تو بدن نیست .نکته :بهترین زمان برای پیاده دروی هنگام غروب خورشید هست.

    • میترا

      سلام من یه سوال داشتم لطفا جواب بدید
      من ۲۰ سالمه وباشگاه بدنسازی میرم برای تناسب اندام و چاقی
      من اول ۴۷ کیلو بودم ولی الان با استفاده از باشگاه ۶۲ کیلو هستم و به دلیل ماه مبارک رمضان روزه میگیرم میخواستم بدونم ایا بعد از افطاری ورزش کنم وزنم کمتر میشود یا بیشتر ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج