۳۲۴۹۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعتراف دير هنگام

با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در‌اين خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است.

روزنامه قانون: با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در‌اين خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است. در کنار‌اين مسائل نحوه انتخاب رئیس در دور دوم انتخابات نیز سر و صدای زیادی را به پا کرده و اصولا برگزاری یا عدم برگزاری‌اين رویداد نیز به نوع دیگری رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است.

بر همین اساس و در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در روز ۱۸ اردیبهشت و به منظور شفاف‌سازی درخصوص شایعات‌ايجاد شده گفت و گویی را با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

ابتدا در مورد شایعه درگیری‌تان در جلسه هیات‌رئیسه با عزیزی خادم صحبت کنید؟

اصلا چنین موضوعی صحت ندارد چون‌اين کارها در شأن ما نیست. خیلی نمی‌خواهم درباره‌اين موضوع صحبت کنم چون اصولا چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.

‌اين روزها درباره نحوه انتخاب رئیس فدراسیون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود به خصوص اگر انتخابات برای ریاست به دور دوم کشیده شود.‌اين موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک جنجال است.

ما دو بحث داریم؛ یک بحث اساسنامه خودمان است و بحث دوم اساسنامه فیفا. بالاخره ما باید قائل به‌اين باشیم که طبق اساسنامه خودمان عمل کنیم اگر چه‌اين اساسنامه نقص‌هایی هم دارد. حالا سوال من‌اين است که چرا در ادوار قبلی، مدیرانی که بودند به اندازه‌ای که الان روی برخی مسائل در اساسنامه حساسیت‌ايجاده شده، روی‌اين موضوع حساسیتی نداشتند؟ چون اصلا کسی نسبت به آن حساس نبود. بنابراین از روی آن رد می‌شدند، یعنی خودشان تصویب می‌کردند و خودشان هم کارها را انجام می‌دادند. پیش قضاوتی نسبت به موضوعی ندارم اما بحثم‌اين است اگر آن زمان حساسیت‌ها روی قضایا درست بود و مشکلی هم در بحث اساسنامه بود، یعنی همین بحث دو سوم برای انتخاب رئیس در دور دوم که به صراحت در اساسنامه ذکر شده است را زودتر به مجمع می‌دادند تا تکلیفش روشن شود چون آوردن رأی دو سوم بسیار مشکل است و تقریبا خیلی کار را سخت می‌کند. در واقع سوال من‌اين است که مگر قبلا در فدراسیون فوتبال انتخابات برگزار نشده است؟ پس چرا روی‌اين موضوع حساسیتی وجود نداشت؟

اما در سال ۹۰ رئیس در دور دوم در نهایت با نصف به علاوه یک رأی انتخاب شد.

خیر، ‌اين طور نیست. در آن سال هم در دور دوم باید رئیس فدراسیون فوتبال با دو سوم آرا انتخاب می‌شد اما آرا را اشتباه شمارش کردند!

واقعا‌اين اتفاق افتاده است؟

بله، رئیس باید ۴۹ رأی می‌آورد که ۴۸ رأی آورد.

اما در خبرها‌اين طور آمده که کفاشیان با ۴۶ رأی رئیس شد.

طبق آن چیزی که وجود دارد، کفاشیان فقط یک رأی کم‌داشته است.

یعنی یک نفر از اعضای مجمع به‌اين موضوع توجه نکرده که دو سوم آرا برای انتخاب رئیس محقق نشده است.

حرف من هم همین است.‌اين اتفاق برای گذشته است و من هم هیچ پیش قضاوتی نسبت به آن ندارم.

با‌اين اوصاف انتخابات ۱۸ اردیبهشت در صورتی که به دور دوم کشیده شود، به چه شکلی برگزار می‌شود؟

در هر صورت نمی‌توان برخلاف اساسنامه عمل کرد.

اساسنامه می‌گوید دور دوم هم دو سوم یعنی در روز مجمع باید‌اين اتفاق بیفتد.

درست است و نمی‌توان‌اين موضوع را تفسیر کرد چون‌اين موضوع با صراحت در اساسنامه ذکر شده است اما باید در همان روز در مجمع راه حلی پیدا کنیم که‌اين مشکل حل شود. در واقع روز شنبه و قبل از برگزاری انتخابات، در‌اين مورد تصمیم‌گیری شده و اعضای مجمع در‌اين خصوص تصمیم گیری می‌کنند. اساسنامه روی‌اين موضوع صراحت دارد و نمی‌توان با اساسنامه،‌اين مشکل را حل کرد پس باید تا روز مجمع صبر کرد و دید در‌اين خصوص اعضای مجمع چه تصمیمي‌خواهند گرفت.

بحث مهم بعدی‌اين است که گفته می‌شود تا وزارت ورزش مجوز انتخابات را ندهد،‌اين انتخابات برگزار نخواهد شد. با‌اين اوصاف انتخابات برگزار می‌شود یا خیر؟

انتخابات در هر صورتی برگزار می‌شود. اگر می‌خواست برگزار نشود هم کفاشیان، هم وزیر و هم سایر افراد مسئول روی برگزاری آن تا‌ اين اندازه تاکید نمی‌کردند. برای حرفم دلیل دارم و دلیل آن هم‌اين است که فدراسیون در حوزه بلاتکلیفی واقع نشود. چون اگر وارد‌اين فاز شویم، بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پیش داریم و در آستانه‌اين رقابت‌ها به ساختارمان آسیب زده خواهد شد. پس عقلانیت‌اين است که انتخابات تحت هر شرایطی برگزار شود.

حتی اگر تا آن روز مجوز برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش ارائه نشود؟

اگر مشکلی هم در اساسنامه وجود دارد که قبلا باید‌اين مشکلات حل می‌شد، باید یک راهکار برایش پیدا کنیم تا از‌اين مشکل عبور کنیم اما چیزی که مهم به شمار می‌رود‌اين است که تحت هر شرایطی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.

‌ اگر مجوز نیاید چطور؟

حتما همه کمک می‌کنند که‌اين مشکلات برطرف شود.

‌ برخی نیز اعتقاد دارند که شاید انتخابات به هر دلیلی به تعویق بیفتد.

به هیچ وجه انتخابات به تعویق نخواهد افتاد.

حتی برخی در‌اين خصوص موضوع رأی سفیدها را مطرح کردند تا انتخابات را زیر سوال ببرند. یعنی عده‌ای گفتند که‌اين موضوع برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال است.

اصلا چنین چیزی نیست. در مورد رأی سفیدها یک صحبتی در یک جایی مطرح شده که با دفاعی که انجام شد‌اين قضایا منتفی شده است. اصلا رأی سفید نداریم.‌اين کار برای جامعه بسیار بد است. انتخابات مطمئنا سالم برگزار می‌شود و هر مشکلی هم پیش بیاید با درایت اعضای مجمع برطرف خواهد شد.

آقای عابدینی روز گذشته در گفت و گویی پیش بینی کرد چند نفری که وابسته به یک نامزد ردصلاحیت شده هستند در انتخابات به شلوغ کاری بپردازند و هرج‌و مرج درست کنند.

به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چنین رفتارهایی در مجمع اتفاق بیفتد. اعضای مجمع به قدری عاقل و بالغ هستند و ضرورت‌اين رویداد را درک می‌کنند که بعید است به فکر‌اين اتفاقات باشند.‌اين حرف‌ها را اصلا برای اعضای مجمع نمی‌پسندم چون آنها را می‌شناسم. آنها آدم‌هایي خاص و علاقه‌مند به فوتبال هستند. به نظرم برخی‌ در فضای مجازی با اهدافی خاص‌اين شایعات را به راه انداخته‌اند.

آنالیز کیفیت ‌اين موضوع استخراج شده و ما هم در‌اين خصوص اقداماتی کرده‌ایم. در‌اين خصوص با چشم بینا جلو رفته و استعلام لازم را از تمام کسانی که به نحوی دخیل در انتخاب‌اين لباس هستند به عمل آمده است. از اعضای تیم ملی تا مسئولان مربوطه که نظرات‌شان را بدهند تا‌اين کار یکطرفه نباشد ضمن‌اينکه هر پارتی که برای تیم ملی ارسال شود باید نسبت به آن چیزی که در قرارداد است منطبق باشد. اجازه نمی‌دهیم جنس غیرواقعی به‌اين لباس‌ها اضافه شود. جای خاصی را نیز برای نگهداری‌اين لباس‌ها در انبارمان داریم تا جلوی کپی رایت را هم بگیریم. روی‌اين موضوع یک نفر خاص را مشخص کرده‌ایم که مسئول تحویل گرفتن و تحویل دادن‌اين لباس‌ها به شمار می‌رود. اگر هم از لحاظ کیفیت در شأن تیم ملی نباشد هیچ اصراری برای ادامه همکاری با جیووا نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج