۳۲۵۳۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«هواوی» در مظان اتهام

شركت «هواوي» بزرگترين سازنده تلفن هاي هوشمند در چين در مظان اتهامات جاسوسي قرار گرفته كه آمريكا و كانادا به اين شركت نسبت داده اند.

خبرگزاری ایرنا: شركت «هواوي» بزرگترين سازنده تلفن هاي هوشمند در چين در مظان اتهامات جاسوسي قرار گرفته كه آمريكا و كانادا به اين شركت نسبت داده اند.

«هواوي» سومين سازنده بزرگ اين تلفن ها در جهان و رقيب بزرگ شركت «اپل» به حساب مي آيد و در چين و بسياري از كشورهاي ديگر مشتريان فراواني دارد.

اين در شرايطي است كه شركت چيني به دليل اينكه دست اندركار امور مخابراتي و ساخت تلفن هاي همراه مي باشد از ابتداي كار از سوي آمريكا به دليل اقدامات جاسوسي كه البته هرگز به طور دقيق ثابت نشده، مورد اتهام قرار گرفته است.

«هواوی» در مظان اتهام

تازه ترين مورد اتهامي به اين شركت نيز از سوي كانادا مطرح شده و كنسولگري اين كشور در هنگ كنگ حاضر به دادن رواديد به دو نفر از كارمندان اين شركت نشده است.

كنسولگري پس از ۲ سال بررسي، به اين دو نفر اعلام كرده است كه آنها جزو فهرستي قرار گرفته اند كه مربوط به برخي از مهاجراني است كه در فعاليت هاي تروريستي و جاسوسي دست داشته اند.

نمايندگي ديپلماتيك كانادا صريحا اين افراد را جاسوس قلمداد نكرده اما در فهرستي قرار داده است كه بي ارتباط با فعاليت هاي جاسوسي نيست.

روزنامه «ساوت چاينا» از هنگ كنگ مي نويسد كه شركت هواوي تاكيد كرده است كه كاركنانش هرگز در فعاليت هاي جاسوسي مشاركت نداشته اند.

هواوي از سوي آمريكا بارها زير سئوال رفته مبني بر اينكه كشور چين توسط آن جاسوسي مي كند اما سابقه نداشته است يك دولت خارجي ديگر، كاركنان اين شركت را بر اساس چنين دلايلي مورد پذيرش قرار ندهد.

كميته جاسوسي سناي آمريكا در سال ۲۰۱۲ ميلادي شركت مخابراتي و سازنده زيرساخت هاي تلفن هاي همراه هواوي را يك خطر و تهديد جدي براي امنيت ملي اين كشور قلمداد كرد.

از آن پس اين شركت هرگز نتوانسته است در طرح هاي مخابراتي بزرگ كشورهاي آمريكا و استراليا شركت كند اما در كانادا نفوذ زيادي دارد و فعاليت هايش گسترده است.

از آنجا كه اين شركت در زمينه مخابرات، فن آوري اطلاع رساني، ساخت تلفن هاي همراه و زيرساخت هاي شبكه اي فعاليت دارد شمار كاركنانش در سراسر جهان به ۱۷۰ هزار نفر مي رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج