۳۲۵۵۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هاشمیان: نتیجه نظرسنجی ۹۰ عادلانه بود

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد کرسی نایب رییسی علی کفاشیان به درد فوتبال ایران نخورده است.

ورزش سه: مهاجم سابق تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد کرسی نایب رییسی علی کفاشیان به درد فوتبال ایران نخورده است.

وحید هاشمیان پس از سپری کردن دوره‌های مربیگری به صورت کامل با دریافت مدرک درجه A از سوی فیفا به ایران برگشته تا پس از مدتی استراحت در آلمان کار خود را از سر بگیرد. او کماکان علاقه‌ای برای مربیگری در داخل ایران ندارد و البته تاکید می‌کند که چند پیشنهاد برای مربیگری از سوی تیم‌های آلمانی به دستش رسیده است.

برای امور شخصی به ایران آمدم

هاشمیان گفت و گوی خود با "ورزش سه" را با اظهارنظر درباره بازگشتش به ایران آغاز می‌کند: من زیاد به ایران سفر می‌کنم. این بار برای رسیدگی به یکسری امور شخصی به کشور برگشتم و حدود ۳ هفته در ایران خواهم بود پس از آن به آلمان برمی‌گردم تا امور روزمره‌ام را دنبال کنم.

در ایران، مدرک مربیگری اهمیت ندارد

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: من تمام دوره‌های مربیگری‌ام را با موفقیت به پایان رسانده‌ام و تمام مدارک لازم برای مربیگری در سطح اول فوتبال آلمان و اروپا را در اختیار دارم. با این حال مدرک دلیل خوبی برای این نیست که شما مربی خوبی هم باشید. در ایران و بعضی کشورهای دیگر مدرک مربیگری هیچ اهمیتی ندارد و شما حتی بدون مدرک می‌توانید در تیم‌های ملی هم فعالیت کنید. در آلمان و کشورهای پیشرفت اما اینطور نیست. در ایران شما اگر بدون گواهینامه رانندگی کنید در نهایت یک جریمه می‌شوید اما در آلمان به طور کلی شما باید تنبیه سختی را تجربه کنید. در این شرایط گرفتن مدرک مربیگری سخت است ولی من تمام سختی‌هایش را به جان خریدم و به نظرم راهی که درست بود را انتخاب کردم.

پیشنهاد هایی برای مربیگری

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادی برای مربیگری دریافت کرده است تاکید می‌کند: هنوز به صورت رسمی هیچ پیشنهادی دریافت نکرده‌ام اما صحبت‌های جزیی‌ای با من شده که شاید در آینده جدی شود. البته با توجه به شرایط موجود هیچ علاقه‌ای به مربیگری در ایران ندارم و پیشنهادهایی که می‌گویم هرگز مربوط به ایران نیست.

به انتخابات خوش بین نیستم

مهاجم سابق تیم‌ملی فوتبال درباره انتخابات پیش روی فدراسیون عنوان می‌کند: من در ایران حضور ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما به هیچ عنوان به آینده فوتبال ایران حتی با حضور رئیس جدید هم خوشبین نیستم ضمن اینکه دوست ندارم نظری درباره انتخابات بدهم.

دوست دارم برانکو قهرمان شود

هاشمیان با بیان اینکه مسابقات لیگ‌برتر فوتبال را دنبال می‌کند می‌گوید: بسیاری از بازی‌ها را تماشا کرده‌ام، لیگ خیلی خوبی شده است، سه تیم بالایی جدول خوب کار کردند اما کارشان برای قهرمانی دشوار است. فکر می‌کنم دو هفته جذاب در انتظار لیگ‌برتر باشد و باید ببینیم در نهایت کدام تیم می‌تواند گوی سبقت را از دو رقیب دیگر برباید. با این وجود دلم با پرسپولیس است و آرزو دارم این تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد. از سوی دیگر برانکو بالای سر پرسپولیس قرار دارد که مربی بسیار خوبی است و از آن گذشته انسان بااخلاقی است.

رای مردم عادلانه بود

وی درباره رقابت نزدیک کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ در نظرسنجی برنامه نود برای کسب عنوان بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب خاطرنشان می‌کند: من فکر می‌کنم باید به رای مردم احترام بگذاریم. شاید از نظر فنی اگر موضوع بررسی شود کارشناسان به فرد دیگری رای بدهند اما به هر حال کی‌روش و برانکو مربیان خوبی هستند و زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده‌اند. ضمن اینکه نباید از کنار نام استانکو هم به راحتی بگذریم، او مربی بزرگی است و بازیکنان بزرگی مثل مهدی مهدوی‌کیا، ادموند بزیک و ... تحویل فوتبال ایران داد.

لستر نشان داد پول گل نمی زند

هاشمیان با اشاره به قهرمانی تیم لسترسیتی در لیگ‌برتر انگلیس بیان می‌کند: از این موضوع من هم مثل سایر افراد شاغل در فوتبال شوکه شدم اما این شوک مثبت است و شوک بدی نیست. اولی هوینس می‌گوید پول گل نمی‌زند. واقعیت این است در فوتبال همه چیز پول نیست و قهرمانی لسترسیتی این موضوع را به خوبی نشان داد حتی ثابت شده تیمی که با پول زیاد بازیکنان پرتعداد با کیفیت می‌خرد می‌تواند به ضرر خودش کار کند. در ایران هم استقلال‌خوزستان مانند لستر است که با هزینه اندک و البته همبستگی توانسته خودش را بالا بکشد و اگر قهرمان مسابقات شود، همه‌مان را دوباره شوکه می‌کند.

کرسی نایب رییسی به چه درد می خورد؟

هاشمیان درباره اختلافات میان ایران و عربستان اظهار می‌کند: همه ما می‌دانیم ایران کشور امنی است و جایی که ناامن است عربستان نام دارد. خیلی از افراد بودند که از ایران سالم و سلامت به عربستان سفر کردند اما یا کشته شدند یا زخمی. مگر ماجرای حاجی‌ها را فراموش کرده‌ایم؟ شما می‌بینید که دور و برکشور ایران پر از جنگ است اما هیچ کس در ایران از ناامنی حرف نمی‌زند. من نمی‌دانم مگر ما در ای‌اف‌سی کرسی نداریم؟ چرا نمی‌توانند حق ایران را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرند؟ نکند کرسی‌ای که مسئولان فوتبال ما از آن صحبت می‌کنند، از همان کرسی‌هایی است که رویش پتو می‌اندازند و زیر آن می‌خوابند تا گرم شوند؟ اگر اینطور است پس کرسی بین‌المللی به چه درد می‌خورد؟

نظری درباره مربیگری نکونام ندارم

مهاجم سابق تیم‌ملی صحبت‌هایش را با اشاره به موضوع مربیگری جواد نکونام در تیم‌ملی فوتبال به پایان می‌برد: بهتر است در این مورد خود نکونام اظهارنظر کند. من معمولا اموری که مربوط به خودم باشد را جلو می‌برم و در مورد دیگران اظهارنظر نمی‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج