۳۲۷۱۷۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

رسایی: اصولگرایان تکلیف خود را روشن کنند

نماینده مردم تهران گفت: اگر جریان اصولگرایی می خواهد از رخوت و دوگانگی بیرون بیاید، باید تکلیف خود را با چهره های دوزیست و مغازه داران دونبش روشن کند.

خبرگزاری مهر: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در نطق میان دستور گفت: در طول مجلس نهم درباره موضوعات مهم کشور و مشکلات مردم ۵۰ سؤال از وزرای اقتصاد، ارشاد، مسکن، وزارت خارجه، دفاع، دادگستری، کار، نفت و صنعت، معدن و تجارت طرح کردم که فقط ۹ مورد آن در صحن علنی مطرح و بقیه آن با توجه به برطرف کردن اشکالات و موضوع سؤالات از سوی وزرا قبل از طرح سؤال در کمیسیون یا در صحن علنی مجلس از سؤال خود صرف‌نظر کردم.

وی افزود: سؤالات مطرح شده در صحن علنی مربوط به بلاتکلیفی مسکن مهر، وضعیت اسفناک سقوط شاخص بورس، عضویت وزیر صنعت در هیات مدیره ۱۹ شرکت خصوصی، توهین به مقدسات اسلامی در نشریات، وضعیت استخدام پذیرفته شدگان آزمون نفت و موارد دیگر بوده است البته این روال را در مجلس هشتم علی رغم همسویی مجلس با سیاست های دولت قبل نسبت به وزرای نهم و دهم با حجم کمتری داشته است.

رسایی ادامه داد: از جمله مهمترین اقدامات در کنار این مساله مقابله با فتنه و ساکتین فتنه، تلاش برای به محاکمه کشاندن آقا زاده معروف جونیور، ارائه طرح لغو حقوق مادام العمر نمایندگان بود. همچنین ارائه طرح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی، طرح لغو وقف دانشگاه آزاد، مخالفت با توافق نامه تحمیلی پرابهام برجام و مخالفت با رفتارهای شخص آقای روحانی و دولت وی به ویژه در حوزه سیاست خارجی، بر اتخاذ مواضع سلطنت طلبانه برخی اعضای کابینه ایشان از جمله اقداماتی بود که انجام دادند. هرچند از پشت این تریبون بارها از اقدامات مثبت دولت یازدهم و برخی وزرا حمایت و تشکر کردم.

وی افزود: اکنون چنانچه قصور و کوتاهی در انجام وظایف نمایندگی داشتم، ابتدا از مردم و سپس از خدای مهربان طلب مغفرت می کنم.

رسایی گفت: ضمن تبریک به راه یافتگان به مجلس دهم، از همسر و فرزندانم که در طول ۸ سال گذشته، با تحمل مشکلات کاری در کنارم سختی ها را پذیرفتند و در حالی که حرف ها و حدیث های مربوط به ریخت و پاش های عده ای دیگر از مسئولین را از زبان توده ای از مردم را متوجه خود می دیدند اما بر اساس وظیفه شرعی، هرگز از منافع نمایندگی بهره سوء نبردند.

رسایی ادامه داد: همکاران مجلس نهم، بهتر از من می دانید که تغییرات سال های اخیر به ویژه بعد از فتنه و کودتای سال ۸۸ و مسیری که برای اجرای توافق تحمیلی پر ابهام و ضعیف برجام طی شده، وضعیت سیاسی و فکری جامعه را به حدی رسانده که مدتهاست دوگانه اصول گرا و اصلاح طلب، گویای واقعیت های احزاب و جریانات سیاسی نیست.

اکنون وقتی به صحنه سیاسی کشور نگاه می کنیم، به جرات می توان گفت که تابلوی جریان اصولگرایی هرچند مانند اصلاح طلبی دچار بحران هویتی نیست، اما تعداد زیادی از چهره ها و تشکل های سیاسی آنچنان دچار بحران هویت شده اند که برای همین امر کاندیداهایی را که در دوره های قبل خود را اصولگرا معرفی می کردند را در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان دیدیم که شعار خود را رفع حصر از سران کودتای ۸۸ می خواندند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به همین خاطر برخی چهره های خوشنام در تهران در ائتلافی قرار می گیرند که در صف بندی و مقابله با کودتای سال ۸۸ اصرار دارند اما وقتی همین تشکل روحانی، لیست انتخابات برای خبرگان رهبری تهیه می کند، نام چهره هایی را در آن می بینیم که تمام تلاششان در تقابل با آن نگاه بود و همینجا تضادها و دوگانگی بین تشکل های سیاسی حکایت از این می کند که صفبندی اصولگرا و اصلاح طلب نیز مانند صفبندی چپ و راست نمی تواند حکایت از واقعیت های امروز جامعه داشته باشد.

رسایی گفت: سوگمندانه باید بگوییم جریان اصولگرایی دچار نوعی خودزنی سیاسی شده است. برخی تشکل های اسم و رسم دار این جریان، از یک طرف می خواهند روی اصول خود بایستند و از طرف دیگر می خواهند آنهایی را که برای رسیدن به قدرت تن به هر خفت و خواری می دهند را درون خود نگهدارند. می خواهند اصولگرا باشند اما نمی خواهند هزینه آن را در مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی و جراحی از درون بپردازند.

رسایی ادامه داد: این زندگی شترمرغی آنها را در بزنگاه های سیاسی دچار مشکل در وحدت بدنه رای ساز جامعه کرده است.

وی گفت: در سالهای اخیر، رقابت حقیقی بین دو تفکر استکبارپذیر و استکبار ستیز است. رقابت بین دو جریان مرعوب غرب و اشرافی گری با جریان مدافع مستضعفین و خودباوری است، به ویژه در اتفاقات آینده که پیش رو داریم.

نماینده مردم تهران افزود: جریان اصولگرا اگر می خواهد از این رخوت و دوگانگی بیرون بیاید، باید تکلیف خود را با چهره های دوزیست و مغازه داران دونبش و کاسبان این جبهه مشخص کرده و طبق فرمایشات رهبری صف بندی بدون تعارف بر اساس دوگانه انقلابی و غیر انقلابی و جنگ فقر و غنا بنا ندهد.

رسایی گفت: متاسفانه مدتهاست رئیس دولت یازدهم به رفتارها و گفتارهای متناقض و گاهی در تقابل صریح با مواضع رهبری روی آورده است و روز به روز بر شیب آن می افزاید که آخرین مورد آن درباره برجام ۲، ۳، ۴ و اظهارات اخیر درباره اسلام آمریکایی و زبان انگلیسی بود. این در حالی است که جناب روحانی برخی از مواقع به خصوص در مساله برجام در حالی که در تقابل کامل با سخنان رهبری موضع می گیرند، اما در پایان اظهارات خود با ابراز ارادت پررنگ به رهبر انقلاب، ایشان را هدایتگر اجرای برجام معرفی می کنند.

وی افزود: چه کسی از ابتدا اعلام کرد که به دلیل خوی استکباری و فریبکاری آمریکا به نتیجه این مذاکرات خوش بین نیست؟ آیا جز رهبر انقلاب بارها و بارها این را فرمودند و جز این است که همان هشدارهای دلسوزانه هم محقق شد؟

رسایی ادامه داد: اگر توافقی شده است، چرا آقای ظریف با آمریکائی ها جلسه می گیرد تا برای اجرای توافق به راه حل مشترک برسند؟ اگر توافق توسط آمریکائی ها اجرا می شود، چرا آقای ظریف التماس می کند و آقای سیف از دستاورد هیچ سخن می گوید.

این نماینده مجلس گفت: آقای روحانی! برجامی که در حال اجرا است به هیچ وجه مطابق مجوزنامه مشروط رهبر انقلاب نیست و الا هر روز بر حجم تحریم ها و توهین ها توسط آمریکائی ها افزوده نمی شد و به اموال ما دستبرد زده نمی شد. آنچه اجرا می شود برجام مطابق خواست شما و محصول سکوت کمیته نظارت بر حسن اجرای برجام است که در طول ۳ ماه گذشته فقط ۲ جلسه تشریفاتی برگزار کرده است. بدون تعارف، این رفتار شما برای مردم علامت سوال شده است.

رسایی افزود: نکند کسانی در اطراف شما به دنبال سوء استفاده هستند و هدف خانه نشین کردن امام مسلمین است که اگر چنین قصد و نیتی در مسئولی باشد، تردید نکند که به جای خانه نشینی، خانه خرابی خودش ختم ماجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم در همین چند ماه قبل شنیدند که رهبر انقلاب فرمود در توافقی که با آمریکائی ها در قضیه هسته ای کردیم، توافقی بود که آمریکائی ها به وعده خود عمل نکردند؛ درواقع طرح سخنان تقابلی با رهبر انقلاب در حالی روز به روز پررنگ تر می شود که در پشت صحنه جریان اعتدالی و اصلاح طلب اول به دنبال استحاله انقلاب و از بین بردن روح انقلابی گری و سپس منزوی کردن نیروهای انقلابی در جامعه و ترد آنها از مسئولیت های حساس است.

رسایی ادامه داد: با این شیوه بر دام تقابل بین دولت و رهبری گرفتار شده و اگر سکوت کنیم و چیزی نگوییم، جریان کدخدا محور و غرب باور به راه خود ادامه می دهد. چاره ای نیست، باید ضمن تبیین این رفتار، از موضوع اصلی غافل نشد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: آنچه دلواپسان، دلسوزان و در راس آنها رهبری انقلاب از ابتدا در توافق ضعیف و پرابهام برجام می دیدند در حال تحقق است. سه سال از عمر دولت گذشته است، مشتان آقای روحانی خالی است. چون همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام قرار داده است و امروز در بن بست اعتماد به غرب و آمریکا گرفتار شده است. نه راه پس و نه راه پیش دارد.

رسایی گفت: آنها می خواهند ملت را به این لفاظی ها مشغول کنند تا حل مشکلات مردم را مطالبه نکنیم. آنها گفتند همه تحریم ها لغو شده اما هر ماه به جای تحقق وعده ها یک تحریم جدید در کاسه دراز شده به سوی آمریکا قرار می گیرد.

وی افزود: آمریکائی ها همچنان دبه می کنند و آقای ظریف از لزوم فشار به آمریکا برای اجرای تعهداتش سخن می گوید. به غیر از ایمیل زدن و خودکار پرت کردن راهکار دیگری برای اعمال فشار دارید؟

این نماینده مردم در پایان گفت: هرچند در مجلس نباشم، مانند دوستان دیگر در سنگرهای دیگر قاطعانه از مواضعی که تا به امروز داشته ایم، دفاع خواهیم کرد و یک لحظه سکوت نکرده و میدان را ترک نمی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تکلیف اصولگرایان تندرو مشخص است :اخراج از مجلس و مسئولیتهای دولتی .

    • بدون نام

      مگر رسایی هنوز هم وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ای وای من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج