۳۲۸۲۵۶
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

هجوم ۱۰ میلیون کارگر به مشاغل زیرپله‌ای

دبیرکل کانون هماهنگی انجمن‌های کارگری، با اعلام این خبر که طرح تبدیل نیروهای شرکتی که توسط پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی به کار گمارده شده‌اند در شورای سه‌جانبه ملی بررسی شده است،‌ گفت: به ادعای برخی آمارها ۱۰ میلیون کارگر در مشاغل زیرپله‌های فعال‌اند.

خبرگزاری فارس: دبیرکل کانون هماهنگی انجمن‌های کارگری، با اعلام این خبر که طرح تبدیل نیروهای شرکتی که توسط پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی به کار گمارده شده‌اند در شورای سه‌جانبه ملی بررسی شده است،‌ گفت: به ادعای برخی آمارها ۱۰ میلیون کارگر در مشاغل زیرپله‌های فعال‌اند.

سیدهادی ابوی در پاسخ به این سوال که چرا برای تغییر وضعیت نیروهای شرکتی‌ دستگاه‌های اجرایی تصمیم جدی گرفته نمی‌شود، اظهار داشت:‌ این موضوع در شورای سه‌جانبه ملی مطرح شده و یکی از مشکلات اساسی کارگران شرکتی است.

وی افزود: طرحی را در شورای سه‌جانبه ملی در حال آماده‌سازی داریم که پس از نهایی شدن تمام نیروهای شرکتی شاغل در دستگا‌ه‌های اجرایی از پیمانکاری به قرارداد کاری با دستگاه مذکور تبدیل وضعیت داده خواهد شد.

دبیرکل کانون هماهنگی انجمن‌های کارگری، با بیان اینکه اعضای شورای سه‌جانبه ملی با طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ابتدا از طریق دستگاه‌های اجرایی موافقت کرده‌اند، تصریح کرد: آقای هفده‌تن معاون روابط کار وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی نیز با این موضوع موافق بودند چرا که هیچ هزینه‌‌ای برای دستگاه‌ها نخواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون عمده وزارتخانه‌ها نیروهای شرکتی خود را تبدیل وضعیت به قرارداد با خود دستگاه کرده‌‌اند و چند وزارتخانه و دستگاه‌ دیگر از جمله مخابرات، راه‌آهن و وزارت نیرو هنوز با پیمانکاران بسیاری فعال هستند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه استخدام کارگران از طریق شرکت‌های پیمانی، حذف برخی از مزایای رفاهی کارگران را به دنبال دارد، گفت:‌ پیشنهاد می‌کنیم که به جای این شرکت‌های پیمانکاری،‌ شرکت‌های نظیر تعاونی‌ها تشکیل شوند چرا که نمونه‌های موفقی از آن در کشور وجود دارد.

وی گفت: در صورتی که شرکت‌های تعاونی پیمان را پذیرفته و به اعضای خود که همان کارگران شاغل در دستگاه‌ها هستند، سپرده شود، علاوه بر کاهش حداکثری فاصله دستمزد با تأمین حداقل‌های زندگی،‌ کارگران به حقوق واقعی خود دست پیدا می‌کنند.

ابوی با اشاره به نمونه موفق این موضوع، گفت:‌تعاونی پتروشیمی تبریز که توسط کارگران تشکیل شده و مستقیماً برای این مجموعه کار می‌کنند با حذف واسطه پیشین هم اکنون ۲.۵ تا ۳ برابر حداقل مزد مصوب را دریافت می‌کنند که چیزی حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

سپردن استخدام کارگران به شرکت‌های پیمانکاری در سالهای اخیر منجر به اجحاف و تضییع حقوق بسیاری از کارگران توسط این شرکت‌ها شده و اعتراضات و انتقادات بسیاری را برانگیخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکس درهرکجای این کشور چشم به جیب خالیه کارگر دوخته خدا نابودش کند انشاالله

    • یونس احمدی فیروزآباد

      تو را بخدا پیگیر خبر تبدیل وضع نیروهای شرکتی شهرداری ها باشید

    • یونس احمدی فیروزآباد

      سلام
      تو را بخدا یکسره پیگیر تبدیل وضع نیروهای شرکتی شهرداری ها باشید

    • ر خرم آبادی ف

      تا کی نیروهای شرکتی شهرداری باید همچنان سر گردان بمانند

    • الواری

      تا کی ما باید نیروی شرکتی شهرداری بمانیم

    • الدابه الواری

      ما تا کی باید نیروی شرکتی شهرداری بمانیم ما هم خدایی داریم ما هم یک روز تبدیل وضع میشیم

    • دوست مراد گنجوی

      من نمیدانم تا کی باید من نیروی شرکتی شهرداری بمانم.

      نمیدانم خون من شرکتی که درشهرداری هستم با خون اون کسی که نیروی شرکتی وزارتخانه هست چه فرقی دارد که اون نیروی شرکتی فلان وزاتخانه باید تبدیل وضع و قراردادی شود ولی من همچنان نیروی شرکتی شهرداری بمانم.

      ما نیروی های شرکتی شهرداری ها خودمان خوب میدانیم که جز خدا کسی را نداریم همان خدایمان از همه کس بهتر است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج