۳۲۹۷۷۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

به موضوع فائزه هاشمی پر و بال ندهید

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با برخی از اعضای فرقه بهاییت خطا بوده و هیچ‌توجیهی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با برخی از اعضای فرقه بهاییت خطا بوده و هیچ‌توجیهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در حاشیه‌ی همایش ملی وضعیت حال و آینده حقوق ارتباط و رسانه در ایران که عصر دوشنبه در دانشگاه شهید علامه برگزار شد در پاسخ به سوالی در رابطه با دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با برخی از اعضای فرقه‌ی بهاییت گفت: این اقدام خطا بوده و هیچ‌توجیهی ندارد. آیت‌الله هاشمی رفنسجانی نیز اظهار داشته‌اند که این حرکت اشتباه بوده است لذا بهتر است به این موضوع پر و بال داده نشود.

خبرنگار دیگری درباره‌ی فعالیت برخی از افراد به عنوان مدلینگ و پوزر عروس در برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: حقوقی‌ها بیدار شوند و قوانین مناسب در این رابطه را وضع کنند. ما در این زمینه با کمبود شدید قانون روبه‌رو هستیم و به طور کلی مسائلی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد با کمبود قانون مواجه است.

او ادامه داد: ما در رابطه با بسیاری از اتفاقات حکم حقوقی روشنی نداریم. باید مصادیق مجرمانه‌ی این گونه رفتارها تعریف شود و متأسفانه قوانین موجود کافی نبوده و مهم‌تر از این مسائل بحث پیشگیری است.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید اقدامات مناسبی در حوزه‌ی ارتباطات صورت گیرد و دولت در این راستا فعال‌تر عمل کند و اجازه ندهند که این همه زمینه جرم فراهم شود.

صادقی گفت: بسیاری از افرادی که در این گونه شبکه‌های اجتماعی به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کنند نسبت به قانون بی‌اطلاع هستند. البته این موضوع دلیل بر آن نیست که افراد بی‌محابا و بدون اطلاع از قانون وارد هرگونه عرصه‌ای شوند. لذا بهتر است ابتدا موازین حقوقی را شناسایی کنند و بعد نسبت به این گونه فعالیت‌ها اقدام کنند.

جامعه ایران دچار ایدز حقوقی است
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت:‌ رسانه‌ها با جنبه‌های اخلاقی سروکار دارند و در دنیای غرب آن چه بیش‌تر تبلیغ می‌شود عمدتا دارای نگرش منفعت‌گرایانه است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی عصر دوشنبه با حضور در همایش ملی وضعیت حال و آینده حقوق ارتباطات و رسانه در ایران اظهار کرد: این‌گونه نیست که رسانه‌ها تنها روایت‌گر باشند بلکه رسانه‌ها به بیان‌هایی روایت‌ساز،‌ هویت‌ساز و یا سازنده فضاهای متعددی هستند که مخاطبان را عضو خود می‌کنند. در واقع هر یک از این رسانه‌ها زیست جهانی را تشکیل می‌دهد و مخاطب خود را می‌سازند.

او بیان کرد: رسانه‌ها تابع واقعیت نیستند. در فضای مجازی افراد عضو زیست جهان می‌شوند که رفتار و گفتارهای‌شان طبق آن فضا شکل می‌گیرد. رسانه‌ها با جنبه‌های اخلاقی سروکار دارند. در دنیای غرب آن چه که بیش‌تر تبلیغ می‌شود عمدتا نگرش سودگرایی و منفعت‌گرایی است. بدان معنی که آن کاری خوب است که بیش‌ترین سود را برای بیش‌ترین افراد را داشته باشد اما بسیار کم پیدا می‌شود که فردی عملش واقعا سودگرایانه باشد چرا که افراد بیش‌تر به فکر منافع خودشان هستند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در واقع نظریه‌ای بهتر است که حق گرا باشد یعنی نظریه‌ای که هم عقلانی و هم دینی است.

وی با بیان این که در فضای رسانه‌ها به جایی رسیدیم که آشفتگی‌هایی وجود دارد گفت:‌ به دلیل سرعت پیشرفت و تغییرات در رسانه‌ها، کتاب‌های موجود در رابطه با مقوله رسانه به سرعت کهنه می‌شوند و سرعت آن چنان زیاد است که همه معادلات را به هم زده است؛ در واقع ما دچار فراکثرت‌گرایی ارتباطی حقوق پریش هستیم. در واقع هر فردی می‌تواند در منزلش کانال‌های رسانه‌یی ایجاد کند و آن کانال را به سرعت تکثیر کند.

او بیان کرد: در حال حاضر در اکثر تلفن‌های همراه تصاویر مجرمانه وجود دارد و افراد ناخواسته این تصاویر را ذخیره کردند بنابراین جا دارد که همه افراد به نوعی محاکمه شوند. لذا افراد ناخواسته مجرم هستند. حال کدام حقوقدان می‌تواند این موضوع را درمان کند. بنابراین من نام این موضوع را ایدز حقوقی می‌گذارم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که جامعه ما در حال حاضر دچار ایدز حقوقی است گفت: حقوق یک سیستم امنیتی جامعه محسوب می‌شود زمانی که در فضای رسانه‌ها و در جامعه ارتباطی آسیبی وارد شود آیا سیستم امنیت حقوقی می‌تواند اقداماتی را انجام دهد؟

معاون فرهنگی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: ما باید پادزهر این ایدز حقوقی را پیدا کنیم و مقابل این ویروس بایستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرح حاجیوندی

      بابام قدیما تعریف می کرد یکی بوده می اومده توی میدان شهر داد می زده مردم جمع شید می خوام خودمو از چشمتون بندازم .حالا قصۀ این خانم که خدای مهربان کاری کرد این زن با پای خودش به میدان شهر رفت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج