adexo3
۳۲۹۹۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ایرانِ زیبای ما (۳۲)

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

برترین ها: حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

*****

نمایی رویایی و دیدنی از دهستان کاکان در استان کهگیلویه و بویر احمد. دهستان کاکان دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد است. مرکز دهستان کاکان روستای منصورخانی است. روستایی بسیار سرد و دیدنی که درختان سیب و گردو هر چهار طرف روستا را احاطه کرده است و بین دو رودخانه فصلی قرار دارد.

ایرانِ زیبای ما (32)


عکسی جالب توجه و شگفت انگیز از یک دشت سرسبز در ارتفاعات شهر خامنه از توابع تبریز. خامنه شهری تاریخی و کوچک در دامنه رشته کوه های "میشو" و در شمال دریاچه ارومیه در هفتاد کیلومتری تبریز است. این شهر در دوران صفویه و قاجار یکی از مراکز سیاسی شمال غرب ایران و آذربایجان بود و همواره یکی از شهرهای مهم و تاثیر گذار منطقه آذربایجان در سیاست بوده و هست.

ایرانِ زیبای ما (32)


نمایی هوایی از زمين هاى زراعتى رنگارنگِ روستاى ميشيجان در شهرستان خمين واقع در استان مركزى.

ایرانِ زیبای ما (32)


تصویری زیبا از یک مسیر با سقفی از شکوفه های بهاری در پارک آب و آتش در شهر تهران. بوستان حضرت ابراهیم (ع) یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌های شهر تهران است. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است. همچنین این پارک شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه ‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است.

ایرانِ زیبای ما (32)


نمایی شگفت آور و خیره کننده از تالاب آجی گل در استان گلستان. آجی گل یکی از تالاب های زیبا و بکر استان گلستان است. معنای آن در زبان ترکمن به معنای دریاچه تلخ است. این تالاب در بخش داشلی برون، شمال شهرستان گنبد کاووس و در جنوب روستای تنگلی واقع شده است. تالاب از دو بخش تشکیل شده است که قسمت غربی آن تا حدودی عمیق و قسمت شرقی تالاب پوشیده از نی و از بخش غربی جدا شده است. دریاچه نمک یکی دیگه از جاذبه‌های طبیعی این بخش مرزی است که در پائین دست روستای تنگلی قرار دارد.

ایرانِ زیبای ما (32)


عکس زیبای کوهستانی از طبیعت قلعه ی بابک در استان آذربایجان شرقی. دژ بابک، بنایی در بالای یک کوه به بلندای ۲۳۰۰ متر است که نزدیک سه‌ کیلومتری شهر کلیبر می‌باشد. این دژ در زمان ساسانیان ساخته شده است و نام خود را از نام بابک خرمدین، رهبر رویارویی با تازندگان (مهاجمین) عرب تا سال ۸۹۳ میلادی، گرفته است.

ایرانِ زیبای ما (32)


تصویر پانورامای باشکوه و قدرتمند از کاروانسرای بیستون در سی کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه. کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی در سی کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه است و در محل روستای «بیستون کهنه» قرار دارد.

ایرانِ زیبای ما (32)


نمایی متحیر کننده از انعکاس توده های ابر در دریاچه شاه گلی در گردشگاه ایل گلی در تبریز. ایل گلی یا شاه ‌گلی یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده ‌است. این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته ‌است. عمق دریاچهٔ شاه ‌گلی ۱۲ متر است و در محوطهٔ آن قایقرانی انجام می‌شود. هم چنین شهربازی (لوناپارک) و نیز مسافرخانه‌های متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد. این گردشگاه با احداث هتل پارس ایل گلی جنبهٔ جهانی پیدا کرده‌است.

ایرانِ زیبای ما (32)


تصویری روحیه بخش همراه با به وجود آمدن حس شیرین پرواز در بالای درياى مازندران با شاليزارهاى بين شهرهاى رامسر و لاهيجان.

ایرانِ زیبای ما (32)


عکسی با صفا و دل انگیز از آبشار هفت چشمه در 18 کیلومتری شهرستان کرج. آبشار هفت چشمه در نزدیکی روستای زیبا و خوش آب و هوای ارنگه در 18 کیلومتری شهرستان کرج واقع شده است و یکی از جذابیتهای گردشگری منطقه به شمار می آید.

ایرانِ زیبای ما (32)


نمایی دیدنی از طبیعت خیال انگیزِ شهرستان نمین در استان اردبیل. شهرستان نمین یکی از شهرستانهای استان اردبیل است و مرکز آن شهر نمین است. نمین در منطقه‌ای کوهستانی و در حاشیه دریای خزر، با ارتفاع ۱۷۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. این شهرستان دارای آب و هوایی معتدل، زمستانهایی سرد و تابستانهایی ملایم است. نمین دارای جنگل‌های طبیعی و باغات میوه فراوان است.

ایرانِ زیبای ما (32)


تصویری حیرت انگیز از کال جنی یا دره جنی در استان خراسان جنوبی. کال اصطلاحی است که به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب ها و جریان آب اطلاق می شود. دره جنی دره ای زیبا و حیرت انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن ها نامیده اند و آن را خوف انگیز و محل زندگی ارواح و جن ها میدانستند.

ایرانِ زیبای ما (32)


عکسی هنری از فضای داخلِ بنای کاشیکاری شده ی کاروان ‌سرای سعدالسلطنه در استان قزوین. کاروان‌ سرای سعدالسلطنه به دستور «سعدالسلطنه» حاکم وقت قاجاریه ی قزوین ساخته شد. ارزشمندترین قسمت این بنا، چهار سوق آن است که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده‌ای قرار دارد. چهار طرف گنبد را، چهار نیم‌گنبد با رسمی‌بندی و نورگیر فراگرفته‌اند که فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکزتجاری داخلی شهری است.

ایرانِ زیبای ما (32)


نمایی محسور کننده از ارگ راین همراه با گردشگران خارجیِ در داخل آن در استان کرمان. ارگ راین در جنوب غربی شهر کنونی راین در استان کرمان قرار دارد. این بنای خشتی تا حدودی به ارگ تاریخی بم شبیه‌ است و بر بالای تپه‌ای قرار دارد. این ارگ دومین بنای خشتی بزرگ جهان بعد از ارگ بم است که هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

ایرانِ زیبای ما (32)


تصویری خارق العاده با زاویه دیدی متفاوت از خانه (موزه) لطفعلیان در استان همدان. خانه (موزه) لطفعلیان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان ملایر واقع شده است و این اثر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرانِ زیبای ما (32)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج