۳۳۰۵۷۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روزهای انکار در پایداری

جبهه پایداری چه بود؟ در اصل وقتی برخی رفتارهای احمدی نژاد به ویژه حمایت های او از رحیم مشایی مورد انتقاد طیفی از حامیان آن دولت شد، برخی اصولگرایان که در پیروزی احمدی نژاد هم نقش داشتند در ظاهر راه خود را از او جدا کردند و دور هم جمع شدند تا جبهه پایداری تشکیل شود.

روزنامه آرمان: جبهه پایداری چه بود؟ در اصل وقتی برخی رفتارهای احمدی نژاد به ویژه حمایت های او از رحیم مشایی مورد انتقاد طیفی از حامیان آن دولت شد، برخی اصولگرایان که در پیروزی احمدی نژاد هم نقش داشتند در ظاهر راه خود را از او جدا کردند و دور هم جمع شدند تا جبهه پایداری تشکیل شود. برخی مانند فتاح هم در آن کمیته بودند که وقتی مسیر آن تغییر کرد نقش خود را کمرنگ و در حد محو شدن کردند.

بیشتر آنها اما به احمدی‌نژاد چراغ سبز نشان دادند و مجددا با او بیعت کردند مانند روح‌ا... حسینیان . او که امروز تاکید می کند «احمدی‌نژاد ۸ سال به این کشور و مردم خدمت کرد» در مجلس نهم گفته بود: « دولت احمدی‌نژاد چیزی مگر باقی گذاشته که از آن دفاع کنیم. احمدی‌نژاد زنده باد بهار را جایگزین زنده باد اسلام کرده است. آیا این‌جای دفاع کردن دارد؟ من‌‌ همان گونه که در مصاحبه‌ام گفتم همان طوری که از احمدی‌نژاد دفاع کرده‌ام شمشیر خود را نیز بر وی خواهم کشید و من از کسی دفاع می‌کنم که نزدیک به رهبری باشد و نه اینکه از رهبری فاصله بگیرد.»

شاید همین مواضع دوگانه سبب شد تا جبهه پایداری که حدود ۷۰ کرسی در مجلس نهم داشت در مجلس دهم بتواند فقط حدود ۳۰ کرسی را کسب کند. آنها باز هم مواضع و اشتباهات خود را در این کاهش دخیل نمی‌دانند چنانکه حسینیان می گوید: « انتقال قدرت امری طبیعی است و همواره پیش می‌آید. داشتن ۳۰ یا ۴۰ نیرو ازجبهه پایداری در مجلس دهم غنیمت است، همانطور که همه اصولگرایان تعداشان و آرای‌شان کم شده است ما نیز تعداد نیروهایمان کم شد ولی به نسبت این تعداد خیلی هم کم نیست.»

اما قابل کتمان نیست که به سبب مواضع تند برخی اعضای این جبهه مانند رسایی و کوچک زاده بسیاری از حمایت از جبهه پایداری منصرف شدند و به آنها رای ندادند که حسینیان این بار توپ را در زمین طیف میانه رو می اندازد و به خبرآنلاین می‌گوید: « اگر چنین حرف و نظریه‌ای درست بود باید محافظه کارهای جناح اصولگرا در انتخابات اخیر رای می‌آوردند. ما دیگر محافظه کارتر از آقای حدادعادل که در جریان اصولگرایی نداریم، پس چرا او رای نیاورد؟ اگر مقصر تندروهای جبهه پایداری هستند، پس چرا کندروهای جریان اصولگرایی نیز رای نیاوردند؟

البته در برخی شهرستانها همانند مشهد تندروها و اعضای جبهه پایداری رای آوردند. ما نمی‌توانیم یک قاعده کلی برای جریان انتخابات در نظر بگیریم و طبق آن نظریه پردازی کرده و نتیجه گیری داشته باشیم. جبهه پایداری خود را عین خرد می‌داند؛ دفاع کردن ار ارزش‌ها، انقلاب، عزت ملی و منافع کشور عین خرد است. دفاع کردن در مقابل دشمنی که با رفتارهایش در جریان برجام نشان داد حق با اعضای جبهه پایداری است، عین خرد بود.»

حسینیان حتی این موضوع را که برخی شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر را به دلیل سهم خواهی زیاد جبهه پایداری می دانند رد می‌کند و با غیرخردمندانه‌ خواندن این ادعاها می‌گوید: اگر اینگونه بود پس نباید هیچ فرد تندرویی در انتخابات مجلس دهم رای می‌آورد. یا حتی اگر این حرف درست بود پس باید همه محافظه کاران جریان اصولگرایی رای می‌آوردند.

احمدی‌نژاد یک ریال تخلفات مالی نداشت!

آن طور که مشخص است جبهه پایداری قصد خداحافظی با قدرت را ندارد و حتی برای بازگشت برنامه ریزی هم کرده است. حسینیان می‌گوید:« قطعا اصولگرایان بیکار نمی‌نشینند و از باب تکلیف شرعی هم که شده باشد برای دفاع از ارزش‌ها، استکبارستیزی و دفاع از آرمان‌های امام در صحنه می‌مانند و تلاش می کنند ابزار و امکاناتی برای اجرایی شدن این ارزش‌ها داشته باشند. برای انتخابات ریاست جمهوری بعد هم من از احمدی‌نژاد حمایت می کنم و اعتقاد دارم فقط احمدی‌نژاد می‌تواند برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد. هرچه هم دیگران بخواهند دخالت کنند و وی را تخریب کنند فقط خودشان را خراب می کنند.»

او که زمانی از منتقدان اصلاح طلب احمدی نژاد هم انتقادات تندتری داشت امروز می‌گوید: «شانس احمدی نژاد برای ریاست جمهوری را صددرصد می‌بینم.» اما برخی مانند مصباحی مقدم بر این عقیده هستند که شورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد را به‌واسطه موضوعاتی از قبیل ۱۱ روز خانه نشینی تایید نخواهد کرد که حسینیان نظر عضو جامعه روحانیت را رد می کند و می‌گوید: «احمدی‌نژاد صددرصد توسط شورای نگبهان تایید صلاحیت می‌شود، دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد. احمدی نژاد ۸ سال به این کشور و مردم خدمت کرد و تحولات بزرگی ایجاد کرد و عظمت ایران را به جهانیان نشان داد. در مقابل استکبار جهانی ایستاد و سینه سپر کرد و از ایران اسلامی دفاع کرد. احمدی نژاد فاصله حکومت و مردم را کم کرد .»

نکته قابل تامل اینجاست که این عضو جبهه پایداری در واکنش به اینکه «تخلفات مالی گسترده‌ای که در دولت‌های نهم و دهم انجام شد.» می‌گوید: «احمدی‌نژاد یک ریال تخلفات مالی نداشت. اگر شخص احمدی نژاد تخلفات مالی داشت تا حالا پوست از سرش کنده بودند. احمدی‌نژاد پاک دست بود و هیچ کس در پاک دستی به وی نمی‌رسد. » حسینیان قصد دارد همه موضوعات رخ داده در دولت احمدی نژاد را به فراموشی بسپارد. حتی قبول ندارد تخلفات بابک زنجانی در زمان دولت احمدی نژاد رخ داده است و می‌گوید: « بابک زنجانی ربطی به دولت احمدی‌نژاد نداشت، آیا بابک زنجانی به ستاد احمدی‌نژاد کمک کرد؟

آیا با ستاد احمدی‌نژاد ارتباط داشت یا اینکه پول هایش برای ستاد دیگر آقایان خرج شد؟ در هر حکومتی احتمال تخلف عده ای وجود دارد و اگر دولت در مقابل تخلفات مالی که انجام شود سکوت کند آن دولت متهم نیست. مگر بابک زنجانی جز وزرا بوده است که تخلف وی را به دولت احمدی‌نژاد ربط دهیم؟ همه کارمند دولت هستند و اگر یک کارمند تخلفی انجام دهد، این ربطی به دولت ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج