۳۳۰۹۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بورس چه زمانی رشد می کند؟

از مسائلی که می توانند باعث تغییر در وضعیت بنیادی بازار سرمایه شود، می توان به احتمال کاهش نرخ سود بانکی تا ۱۵ درصد اشاره کرد.

خبرگزاری میزان: بورس تهران کماکان در حال نوسان و افول بوده اما نوسانات اخیر شاخص کل بین دو کانال ۷۵ هزار واحدی و ۷۶ هزار واحدی است، در این بین ارزش معاملات بازار سرمایه در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

شاخص کل بورس تهران در اولین روز معاملاتی حدود ۱۵۵ واحد افزایش یافته و کانال ۷۶ هزار واحدی را باز پس گرفت. نماد خودرو و غدیر بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را بر جای گذاشتند.

این در حالی است که آیفکس نیز با افزایش به ۷۹۷ واحد رسید. در این روز خودرویی‌ها مثبت معامله شدند. همچنین فلزات اساسی و پالایشی‌ها نیز در حاشیه‌ی مثبت داد و ستد شدند. شیمیایی‌ها از جمله صنایعی بودند که با درصدهای منفی همراه شدند. بانکی‌ها نیز متعادل و رو به منفی بودند.

به علاوه در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات منفی را تجربه نمود. در این گروه شرکت بهمن دیزل در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۹۴ مبلغ ۸۷۴ ریال اعلام نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی با افزایش همراه بوده است.

بر این اساس، بانکی‌ها اغلب با معاملات منفی همراه بودند. بیمه ای ها در برخی از روزها با جو مثبت و در برخی روزها با جو منفی به کار خود خاتمه دادند. بیمه ملت طی اطلاعیه‌ای اعلام نمود که این شرکت ذخایر خود را با روش‌های مختلف از جمله روش مثلثی محاسبه و در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ منظور نموده است این ذخایر کفایت لازم برای تعهدات آتی شرکت را می‌نماید و این شرکت از بابت کسری ذخیره، تغییری در پیش بینی درآمد سال‌های ۹۴ و ۹۵ نخواهد داشت.

همچنین در گروه شیمیایی‌ها در اغلب روزها با معاملات منفی همراه بودند. شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۹۴ مبلغ ۳۵۱ ریال اعلام نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی با افزایش همراه بوده است.

گفتنی است در نهایت شاخص کل با ۱۲۰ واحد افزایش با رقم ۷۶.۴۱۳ واحدی به کار خود در آخرین هفته‌ی اردیبهشت ماه پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج