۳۳۱۱۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اختراع جدید گوگل برای حفظ جان عابران

گوگل سعی می‌کند ماشین‌های خودران خیلی مطمئنی بسازد که هیچ‌گاه تصادف نمی‌کنند. با این حال ظاهرا از دستیابی صد درصدی به هدف خود مطمئن نیست چون پتنتی را ثبت کرده که از صدمات وارده به عابر پیاده پس از تصادف می‌کاهد. این پتنت چیزی نیست جز ماده‌ای به شدت چسبناک در جلوی خودرو که به محض تصادف با عابر پیاده، باعث چسبیدن او به خودرو و مانع از پرتاب شدنش می‌شود.

مجله دیجی کالا - مهدی مومن زاده: گوگل سعی می‌کند ماشین‌های خودران خیلی مطمئنی بسازد که هیچ‌گاه تصادف نمی‌کنند. با این حال ظاهرا از دستیابی صد درصدی به هدف خود مطمئن نیست چون پتنتی را ثبت کرده که از صدمات وارده به عابر پیاده پس از تصادف می‌کاهد. این پتنت چیزی نیست جز ماده‌ای به شدت چسبناک در جلوی خودرو که به محض تصادف با عابر پیاده، باعث چسبیدن او به خودرو و مانع از پرتاب شدنش می‌شود.

اختراع جدید گوگل برای حفظ جان عابران

مکانیسم این ابداع بدین صورت است که وقتی خودرو با عابر پیاده برخورد می‌کند، آن آدم بخت برگشته محکم به خودرو می‌چسبد و پرتاب نمی‌شود. این کار دست کم باعث می‌شود که عابر پیاده ضربه‌ی دوم را از جای دیگر نخورد. معمولا در تصادف خودروها با عابر پیاده، عابر پس از برخورد پرتاب می‌شود و روی زمین می‌افتد. بسیاری از افراد به دلیل همین زمین خوردن‌ها و اصابت سرشان به کف خیابان یا جدول جانشان از دست می‌رود.

اختراع جدید گوگل برای حفظ جان عابران

این ماده‌ی چسبناک همیشه در قسمت جلوی خودرو وجود ندارد. در آن صورت به هنگام رانندگی همه چیز به خودرو می‌چسبید. در عوض خود آن زیر لایه‌ای است که فقط به هنگام ضربه‌ی شدید می‌شکند و لایه‌ی چسبناک به بدن عابر می‌چسبد. پیش از این بعضی دیگر از تولید کنندگان خودرو سعی کرده بودند فکری به حال عابران پیاده و تصادف با آن‌ها بکنند. مثلا ولوو ایربگ‌هایی را در جلوی خودرو کار گذاشته بود. ولی هیچ‌کدام از ابداعات از برخورد دوم جلوگیری نمی‌کنند. با این حال خود این چسبیدن به خودرو می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. از جمله اینکه ممکن است با باقی ماندن عابر پیاده روی کاپوت ماشین، دید راننده پس از تصادف سد شود و در نتیجه خطرات جدیدی بوجود بیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج