۳۳۱۳۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سه هدف اصلی روحانی از سفر به قم

قم، برای روحانی جایگاه ویژه‌ای دارد. شهری که رئیس‌جمهور به خوبی فضا و نهادهای مؤثر آن را می‌شناسد و می‌داند که برای پیشبرد اهداف خود احتیاج به همراهی این شهر با سیاست‌هایش دارد.

عصر ایران: قم، برای روحانی جایگاه ویژه‌ای دارد. شهری که رئیس‌جمهور به خوبی فضا و نهادهای مؤثر آن را می‌شناسد و می‌داند که برای پیشبرد اهداف خود احتیاج به همراهی این شهر با سیاست‌هایش دارد.

روحانی در زمانی که رئیس‌جمهور منتخب بود، در جریان سفر به قم خطاب به مراجع تقلید گفت: «امیدوارم دولت یازدهم بتواند با برقراری ارتباط مؤثر با حوزه و مراجع معظم تقلید و علما، مشکلات داخلی و خارجی کشور را کاهش و حل و فصل کند.» بر اساس همین معنا بعد از استقرار در نهاد ریاست جمهوری هم خود راهی قم شد و هم وزرا و معاونینش برای گزارش دادن به مراجع راهی مذهبی‌ترین شهر ایران شدند.

دیدار با مراجع تقلید و ارائه اطلاعات جزئی عملکرد دولت به آنها می‌تواند کمک بسیاری به روحانی و کابینه‌اش در ادامه مسیر باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم داشته باشد. روحانی در جریان این جدیدترین سفرش به قم و گزارش به مراجع تقلید، به‌دنبال رسیدن به سه هدف اصلی است.

هدف اول روحانی از این سفر، گرفتن تأیید از مراجع تقلید است. منتقدان رئیس‌جمهور در این سال‌ها سعی کردند به مردم القا کنند که قم مخالف روحانی است و از تصمیمات دولت در زمینه‌های مختلف راضی نیستند. سفر یک‌روزه روحانی به قم، خنثی کردن این استراتژی بود. در تمام دیدارهای روحانی مراجع تقلید عملکرد روحانی را ستایش کردند و حتی آیت‌الله مکارم خطاب به حسن روحانی گفت که رئیس‌جمهور موفقی است. روحانی توانست بعد از انتخابات مجلس دهم، تأیید مراجع تقلید را در مورد عملکردش بگیرد.

هدف دوم اینکه او در یک سال باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری و در دوران پسابرجام، احتیاج به یک وحدت کلمه در کشور دارد. دولت برای رسیدن به موفقیت در دوران پسابرجام باید ابتدا یک وحدت فراگیر را در کشور نهادینه کند تا با خیال راحت دوران پساتحریم را مدیریت کند. اگر روحانی نتواند وحدت کلمه را در کشور فراگیر کند قطعا مشکلات فراوانی در ماه‌های پیش رو خواهد داشت و انرژی‌ دولت صرف پاسخگویی به مخالف‌خوان‌های دلواپس دولت خواهد شد.

به خاطر همین مسأله، مراجع تقلید به عنوان زعمای دینی و سیاسی کشور می‌توانند نقش «ریسمان وحدت» را بازی کنند. حمایت مراجع تقلید از دولت می‌تواند کمک بزرگی به روحانی و دستگاه دیپلماسی کشور باشد. مراجع تقلید می‌توانند سد محکمی در راه مخالفان دولت باشند و اجازه ندهند آنها با مسموم کردن فضا راه را برای موفقیت دولت در دوران پسابرجام ببندند.

هدف سوم این سفر این است که روحانی می‌خواهد خود مراجع تقلید را در جریان امور کشور قرار دهد و اجازه ندهد دلواپسان و مخالفان دولت، منبع خبری بیوت مراجع شوند. رئیس‌جمهور به خوبی می‌داند که اگر این افراد حامل اخبار کشور به مراجع باشند، همان اتفاقاتی خواهد افتاد که در سال گذشته و در ماجرای نقل خبر تک‌خوانی زنان به وجود آمد؛ ماجرایی که در پی آن، افرادی مانند حدادعادل و مرتضی آقاتهرانی اعتراف کردند که تک‌خوانی صورت نگرفته و وزارت ارشاد تخلفی انجام نداده است.

یک سال پیش رو برای رئیس‌جمهور روزهای مهمی است؛ روزهایی که ثانیه به ثانیۀ آن برای آینده کشور دارای اهمیت است و مردم چشم‌انتظار تحقق وعده‌های روحانی در دوران پسابرجام هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج