۳۳۱۴۸۴
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

سه سرطان شایع در ایران

دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان‌ها در کل دنیا و در ایران سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و سرطان پروستات هستند، گفت: متاسفانه غربالگری سرطان دستگاه گوارش در کشور ما خیلی کم انجام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: کوروش صادقی - متخصص داروسازی بالینی و دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی که از ۵ تا ۷ خرداد در مرکز همایش رازی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: شایع ترین سرطان‌ها در کل دنیا و در ایران سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و سرطان پروستات است و بحث درمان و موفقیت درمان آنها وابسته به این است که هر چه زودتر سرطان را تشخیص دهیم، به‌خصوص افرادی که ریسک بیشتری در بروز سرطان دارند باید به طور جدی مورد غربالگری قرار گیرند.

وی عنوان کرد: بحث غربالگری در تشخیص زودهنگام سرطان‌ها در کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بیماران بیشتر در مورد سرطان بدانند و اهمیت غربالگری آن را بشناسند به عنوان مثال در مورد سرطان دستگاه گوارش بحث تست‌های غربالگری از سن بالای ۵۰ سال هر ۳ سال یکبار مورد تاکید است.

صادقی عنوان کرد: متاسفانه این غربالگری در کشور ما خیلی کم انجام می‌شود و لازم است مردم اهمیت انجام آن را بدانند به‌خصوص در افرادی که سابقه سرطان را در خانواده دارند از ریسک بیشتری برخوردارند و باید با مراجعه به پزشک متخصص و با راهنمایی همکاران پزشک و در زمان لازم این تست‌ها را انجام دهند تا بتوان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد .

دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی عنوان کرد: در سرطان بحث پیشگیری بسیار مهم تر و موفق‌تر از درمان است و ریز فاکتورهایی که در تشخیص سرطان‌ها باید به آنها توجه کرد شامل مصرف سیگار و قلیان به عنوان یکی از ریزفاکتورهای کاملاً شناخته شده و قطعی در بروز سرطان، چاقی و اضافه وزن و همینطور استفاده بی‌رویه مواد غذایی آماده که متاسفانه در جمعیت‌های مختلف دنیا رو به افزایش است و همچنین بحث آلودگی‌های محیطی بسیار مهم است و برای کاهش مواد آلوده وآلودگی‌های شهری و صنعتی لازم است دولتمردان چاره ای جدی بیاندیشند.

صادقی در خاتمه تاکید کرد: افزایش سهم مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات در رژیم غذایی و کاهش مصرف چربی و کربوهیدراتها در سهم غذایی افراد می‌تواند در بحث پیشگیری از سرطان‌ها بسیار کمک کننده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرستوهستم

      سرطان مادرشوهر شایع نیس عایا؟:-/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیا مادر شما، مادر شوهر نیست

      • 56

        چرانیس؟ عروس بد. بدترین سرطان ممکن.

    • بدون نام

      اون عروسی که آرزوی شیوع سرطان مادرشوهرداره شاید کسی هم برای اون آرزوی شیوع سرطان عروس بکنه . یک تجدید نظر رو افکارتون بکنین

    • sadi

      تو خانواده و اقوام ما سرطان گوارشی یه جور وحشتناک و عجیبی زیاد شده، مادربزرگ مادریم و عموم هر دو بر اثر سرطان مری فوت کردن، در حالی که نه اهل دخانیات بودن نه غذاهای آماده..
      خدا کنه زودتر راههای پیشگیری و تشخیص و درمان بهتر و موثرتری کشف شن

    • بینام

      واقعا متاسفم واستون که مادرها رو اینگونه دعا میکنید.

    • مادر شوهر پرستو هستم

      چش سفید چکارت کردم مگه؟ الهی به زمین گرم بخوری که پسر منو بدبخت و در به در کردی حالا میگی من سرطانم. ایشالا سرطان از مغزت بزنه بیرون من راحت بشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج