۳۳۲۲۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

یادداشت روز: چرا تلویزیون اصغر فرهادی را دوست ندارد؟

تلویزیون ایران در شب واقعه کنداکتور خودش را داشت و ساکن و جامد پیش می رفت، بعد از گذشت یک روز و وقتی که کانال های تلگرامی شبکه های آن ور آبی تمام سوژه ها را خرج کرده بودند، بخش های مختلف خبری یاد «کن» افتادند و فیلشان هوای فرهادی کرد

برترین ها - ایمان عبدلی: رسانه ها این روزها فرمان ذهن ما را در دست دارند، هر چیزی را که بخواهند راست جلوه می دهند، حتی دروغ ترین دروغ ها، در دوران کثرت رسانه ها و تنوع روزافزون آن ها، تلویزیون هنوز هم جایگاه خودش را حفظ کرده، گرچه که از سمت گوشی های همراه و شبکه های اجتماعی تهدید می شود اما همچنان جعبه جادو است.

تلویزیون در ایران بنا به خاصیت در بر گیرندگی که دارد و تا دورترین نقاط را هم شامل می شود، بی نهایت تاثیر گذار است، نباید فراموش کنیم که مخاطب تلویزیون یک پیرمرد عامی روستایی تا یک روشنفکر عاج نشین بالاشهری را شامل می شود، در واقع از این لحاظ مثل شکل های جدیدتر رسانه نظیر: اپلیکیشن و ... نیست که بیشتر مختص به جوانتر ها و آشنایان به فن آوری باشد.

تلویزیون دشواری خوانش ندارد و با تماشا می توان پیامش را دریافت کرد و آن سختی خوانش روزنامه و مجله و رسانه های نوشتاری را ندارد، تلویزیون آدامسی است که باچشمانمان می جویم، این ها چند دلیل از دلایل همچنان محبوب بودن این رسانه است.

اما حکایت تلویزیون در ایران حکایت انحصار و بی توجهی و عافیت طلبی است، در حالی که رسانه های ساده ای نظیر بیلبورد با توجه به ذائقه مخاطب دست به پیش بینی می زنند و بعد در حاشیه بزرگراه نصب می شوند، تلویزیون دولتی ایران حتی همین اندازه هم تدبیر ندارد، تلویزیونی که نه تنها پیش بینی نمی کند و بلکه دنباله روی می کند؛ نمونه اش؛ فوت مرتضی پاشایی، تلویزیون پس از تصرف پاشایی توسط رسانه های آن ور آبی با یک روز تاخیر دست پاچه به دنبال موج خبری فوت پاشایی افتاد، اتفاقی که قبل تر در مورد اسکار «جدایی نادر از سیمین» افتاده بود.

مورد آخر؛ همین اتفاقات جشنواره کن که تلویزیون ایران در شب واقعه کنداکتور خودش را داشت و ساکن و جامد پیش می رفت، بعد از گذشت یک روز و وقتی که کانال های تلگرامی شبکه های آن ور آبی تمام سوژه ها را خرج کرده بودند، بخش های مختلف خبری یاد «کن» افتادند و فیلشان هوای فرهادی کرد.

مدیران عافیت طلب تلویزیون فراموش کرده اند که نمی شود هم عافیت را داشت و هم به سرعت و همگام با تب مردم اخبار و تحولات را پوشش داد، این دو در تضاد با یک دیگرند؛ گاه باید به سرعت منتشر کرد و بعد در روند با طمانینه ای، لابی گری کرد و از سلیقه مردم دفاع کرد، اگر که مردم مهم تر از عافیت طلبی های شغلی باشند، رسانه این گونه ملی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی به صداو سیما بها میده!! ما هم براش ارزشی قايل نیستیم!!

    • بدون نام

      به خاطر همین هم هست که فرهادی خیلی محبوبه واسه مردم...

    • زهرا

      شیر دولتی در باغ وحش هیچ تکانی نمیخورد! چگونه انتظار داریم تلویزیون دولتی در این حرکت عظیم فرهنگی حرکتی بکند! ؟ فرهادی عزیز به شما افتخار میکنیم ، هرگز داستان یک شهر تو را فراموش نخواهم کرد! جناب حسینی شما یک نجیب زاده ایرانی هستی!

    • ایران

      تلوزیون که مال ایران نیست اینها ایرانی بودند

    • بدون نام

      یه عده میگن اونابه خاطرسیاست به این فیلم جایزه دادن گیرم که اینجوری باشه صداوسیماچراواقعیت های جامعه روازمردم پنهان میکنه شمابرای هنروهنرمندجماعت ارزش قائل بوده ای توی این چندسال پس صداوسیمالطفا کاسه داغ ترازآش نشویدکه شکرخداداریدمخاطبانتان راازدست میدهید.

    • بیگ لایک

      حکایت تلویزیون در ایران حکایت انحصار و بی توجهی و عافیت طلبی است.

    • سیاوش

      چون فیلمهای آبکی با هزینه های میلیاردی بلد نیست بسازه!!!!!

    • بدون نام

      ما که اصلا صدا و سیما رو‌به پشیزی نمیگیریم ..اصلا شبکه هاش رو نداریممممممممم..هر چی میخواد بکنه اهمیت نمیدیم

    • بدون نام

      من سالهاست تلوزیون ایران را نمی بینم.

    • بدون نام

      حقوقهای آنچنانی و برنامه های بی خاصیت ومزخرف

    • mimo

      چون مدیرانی حسود و بی منطق داره

    • محمد

      صدا و سیما خیلی ضعیفه ولی اصغر فرهادی و امثال ایشون اگرچه هنر و تخصص خیلی خوبی دارند ولی خیلی از هنر و تخصصشون برای کمک به جامعه ایران استفاده نکرده بنابراین در این مورد صدا و سیما خیلی هم اشتباه نکرده
      هنرمند باید به جامعه خط و خطوط بده نه اینکه صرفا واقعیت ها رو نشون بده ما خودمون واقعیت ها رو میدونیم

    • سعید

      فیلم فرهادی ضد ایرانی بوده که با پول قطر و فرانسه علیه ایران ساخته شده وجایزه اش هیچ ارزش ندارد با موضوعی غیر اخلاقی ابرو ایرانی ها برده در داستانش غیرت و تعصب یک مردایرانی که به زنش تجاوز شده را خشونت طلبی معرفی کرده وان نکوهیده شده وبا تروریست برابرش کرده کارشناسها و مسعولین ظاهربین عقلشون از.... کمتره که دلیل جایزه دادن را نمی دوند

    • ایرانی

      اخبار ساعت 24 شبکه پنج روز یکشنبه این خبر رو اعلام کرد. یعنی تقریبا متقارن با همون زمانی که شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام خبر برنده شدن شهاب حسینی را پخش کردن.
      چرا الکی جو می دین و میخواین با زیر سوال بردن صداوسیما خودتونو دلسوز و روشنفکر نشون بدین. یکی کمی هم انصاف و غیرت ملی بد نیستا.

    • بدون نام

      ببخشید
      خیلی خیلی ببخشید

      تلویزیون کی رو دوست داره دقیقا ؟؟

      ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

      :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا تو رو دوست نداره

    • بدون نام

      من بیش از پانزده سال است تلویزیون نگاه نمیکنم. ولی بودجه تلویزیون در این مدت از بودجه عمومی کشور، یعنی مالیات من و امثال من تامین شده است. دولت باید این مبلغ دزدی را که انجام شده به بنده و دیگران بازگرداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج