۳۳۲۳۱۸
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

تایید فیش‌ حقوقی چند صد میلیونی پزشکان

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت که پرداخت های چند صد میلیونی را تکذیب کرده است، گفت: اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم.

خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت که پرداخت های چند صد میلیونی را تکذیب کرده است، گفت: اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم.

محمد شریفی مقدم در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت که حتی یک مورد پرداختی چند صد میلیونی در این وزارتخانه را تکذیب کرده بود، به خبرنگار مهر، گفت: انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی را اخلاقی نمی دانیم اما اگر خودشان اصرار داشته باشند، آنها را منتشر می کنیم.

وی با اشاره به صحبت های روز گذشته دکتر حریرچی که عنوان داشته بود بخشی از درآمدزایی بیمارستان به پزشک می رسد، افزود: بیمارستان دولتی بنگاه اقتصادی نیست که درآمدزایی کند. ماهیت کار در بیمارستان، خدمت به مردم و نجات جان بیماران است.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که مالکیت بیمارستان دولتی متعلق به دولت است و از حقوق پرسنل آن نیز از محل بودجه های دولتی تامین می شود، گفت: در انجام یک عمل جراحی همه نیروهای بیمارستانی دخیل هستند و بر اساس گزارش ها، ۱۰ تا ۱۲ درصد حق العمل سهم بیمارستان است که آن هم بابت هزینه های وسایل مصرفی است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه بیشترین خدمت در بیمارستان ها بر دوش پرستاران، پیراپزشکان، پزشکان عمومی و رزیدنت هاست، تصریح کرد: بیشترین فشار کاری را این گروه های درمانی تحمل می کنند، اما اعضای هیئت علمی کم ترین حضور در بیمارستان را دارند و البته هیچ ضابطه ای هم برای حضور آنها در بیمارستان وجود ندارد و اغلب «مهر» آنها کار می کند که این هم تخلف است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که بیمارستان محل کسب و کار عده ای شده که اسم آنها را اعضای هیئت علمی گذاشته اند، گفت: ما به شدت از اقدام حقوقی وزارت بهداشت برای شکایت استقبال می کنیم. زیرا، معتقدیم ورود مراجع حقوقی، قضائی و نظارتی به پرونده پرداخت های غیرمتعارف در وزارت بهداشت، ضروری و لازم است.

شریفی مقدم ادامه داد: اگر این شکایت صورت بگیرد، آن وقت ما اسناد خودمان را در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی با عنوان این مطلب که انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی اشخاص را اخلاقی نمی دانیم، گفت: اگر اصرار داشته باشند و اجازه بدهند، حتما این کار را خواهیم کرد. زیرا، منجر به شفاف سازی خواهد شد.

دبیرکل خانه پرستاردر ادامه به بخش دیگری از اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد که عنوان داشته بود از انتقاد استقبال می کنیم و افزود: در طول سه سال اخیر وزارت بهداشت دولت یازدهم، کوچکترین نقد و انتقادی را بر نمی تابند و کمترین مشورت را نمی گیرند. ضمن اینکه با شیوه های قهری و سلبی، سعی در سرکوب منتقدین دارند.

شریفی مقدم به تناقض گویی در موضوع کارانه های پزشکان اشاره کرد و گفت: سال گذشته وقتی وزیر بهداشت برای توضیح از روند پرداخت ها به مجلس آمد، عنوان داشت میانگین کارانه پرداختی پزشکان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بعد از چند وقت عنوان شد ۵ میلیون و دیروز سخنگوی وزارت بهداشت گفت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداختی پزشک متخصص و فوق تخصص است.

وی تاکید کرد: تناقض گویی دوستان وزارت بهداشت، نشان از خلاف واقعیت دارد. البته می توان چنین برداشت کرد که دوستان قبول کرده اند به صورت پلکانی، این پرداخت ها را قبول کنند. زیرا، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته پرداخت های چند ده میلیونی را تایید کرد و رقم های بالای صد میلیون را نیز پذیرفته و احتمالا در مرحله بعد پرداخت های چند صد میلیونی را هم قبول می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرداخت حقوق چندصدمیلیونی دروزارت بهداشت نه بهداشتی نه انسانی ونه قانونیه متاسفم که عمرمابه خاطرثروت طلبی وجاه طلبی یه عده تباه شد امیدوارم درپل سراط هم ازامتیازات فعلی استفاده نکنن

    • بدون نام

      باتوجه به شروع ماه رمضان به برخی ازدوستان توصیه میکنم امسال دیگه مثل هرسال ادای بندگان پاک خدارو درنیارن به خداقسم که این روزه باطله خودتونوآزارندید،لاتظلموولاتُظلمون ،نه ظلم کنیدونه ظلم پذیرباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره!!!!!!!!!!!!!!؟

      • بدون نام

        افرین...مثلا بعضی ها البته خیلی ها در اداره جات ...جای مخفی داشته باشن یواشکی غذا میخورن....نداشته باشند صبح تا ظهر گشنگی میکشند بعد میرن خونه دلی از عزا در میارن بخاطر روزه صبح تا ظهر اجباریشون .... حالا بماند که با شروع ماه رمضان سر درد ومریضی همه شروع میشود....

    • بی نام

      همیشه باید دعا کرد که بیمار نشویم خدای نکرده بیماری مساوی با فروش کلیه خانه وماشین درصورت داشتن آنها برای درمان آنقدر هزینه های جورواجور درست می کنند وبمباران بخت برگشته ازترس جانش مجبوربه پذیرش است وواقعا بیشترین خدمت ر ا دربخش دولتی وخصوصی پرستاران ارایه می دهند پزشکان متخصص را دربیمارستان های دولتی هرگز ملاقات نخواهی کرد

    • بدون نام

      من کارمند یکی از دانشگاه های علوم پزشکی هستم که زیر نظر وزارت بهداشت هست . حکم اکثریت اعضاء هیات علمی بالینی بالای ده میلیون تومان است .بحث کارانه ها هم جداست و خیلی بیشتر از مبلغ حقوق در حکمشان است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • ترسو

      اينم از وزير خوبه !!!!!!!!!!!
      بايد بپذيريم كه بايد مثل هم باشند تا بتونن تو ..... باشند و در كل همشون مثل همند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالا رفتن حقوق اعضاء هیات علمی از دوره احمدی نژاد شروع شد ، مال این دولت نیست.

    • یکی ازمردم ایران

      بازهم صدای حقی بلندشد جناب شریفی مقدم تا حق بگی خدا حمایتت میکندماهم دعاگوی شماییم .مردم اگربیمارباشند وموردظلم هم قراربگیرنددیگه جایی برای انجام سوگندپزشکی نمی مونه.گرچه قسم هایی که دراخذمدرک ادا میشود ظاهری است ولی خدارا که نمیشود دسیسه این اعمال قرارداد.انشااله خودش بموقع درکمین ستمکاران است ..

    • بدون نام

      خدا ... كند ...اين كشور را كه هيچ كس نمي تواند از راز آنها سر درآورد و بايد همه فداي مديران اين مملكت شوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا خودت به فریاد بیماران برس

    • بدون نام

      اول باید رفت تحقیق کرد(البته وظیفهء کمیسیون اجتماعی مجلس است) چرا مردم اینهمه مریض می شوند تا پزشکها زیاد مهر بزنند و بالتبع کارانه آنها بالا بره.

    • بدبخت

      من یکی ازکارکنان ... که توشام شبمون موندیم یکی ازدوستام پزشکه ۱۵روزسرکاره۱۵میره خدمت سربازی ماهی۹میلیون حقوق میگیره ناراضیم هست بعدش ماواسه ماهی یه میلیون باجونمون بازی میکنیم.....این عدالته!!؟

    • یه مرد

      مردباشین کل متنی که میفرستیم بذارین نه سانسورش کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین ....تا وقتی سانسور باشه چیزی درست نمیشه

    • علی

      یادش بخیر قدیما . شدیدا جای خالی پزشکان متعهد هندی و فیلیپینی و ... احساس میشه. تنها راهش واردات پزشکه تا به این عزیزان ثابت بشه فقط اونها نیستن که درس خوندن و چون جون مردم دستشونه گرو کشی کنن.

    • بدون نام

      باور کنید همه پزشکا اینجوری نیستن ، یعنی نمیتونن باشن اگرم بخان ، ولی تعدادی از دکترای از بقیه بهترون که فامیل یکی هستن یا اشنای یکی دیگه و کلی بزن و ببند دارن ، پول عمل از مریض بدبخت میگیرن به اسم عمل کردن توسط پزشک متخصص اونوقت مریضو میدن شاگردشون یا دانشجوهای پزشکی عمل میکنن و پولشو اینا میگیرن ، به خدا تو دیار کفر ، کافر ها هم اینجوری با خلق خدا تا نمیکنن . اینا چه جوری میخان پس بدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اینطور نیست قبول، ولی 95 % انها همینطورن بیرحم بی انصاف وشدیدا پولدوست ....

    • بدون نام

      وااقعا درست گفته در بیمارستانهای دولتی فقط مهر پزسکان متخصص کار می کنه و از خودت دکتر هیچ خبری نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افریییییییین. مهرشون هم هزار جا هست ....تو هر بخشی یک عدد مهر دارن که پرستار میزنه رو برگه... پولم که سرازیر به جیب پزشکه

    • بدون نام

      گفت:اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم. ...........
      البته فیش های یک سال هر پزشک را در اختیار قرار بدهند نه فقط یک ماه را...که بشه درست نتیجه گیری کرد!

    • بدون نام

      پولی که پزشک جراح از مریص میگیره ومی رود حساب چطوری تو فیش میشه نشون داد یا پزشکان تخصصی که روزی ۵۰تایا ۱۰۰تا ویزیت میکنند وهر کدام سی هزار تومان چطوری توی فیش محاسبه میشه توشیراز مد شده منشی تا در ازمایشگاه یا سونو یا داروخانه که با ان زد وبند دارند راهنمایی میکنه که حتما فلان ازمایشگاه یا داروخانه برو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج