۳۳۲۵۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طرح امنیتی سوئیفت برای فرار از هکرها

شبکه پیام‌رسان بانکی جهان، سوئیفت، اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه امنیتی جدید را به‌کار گیرد تا بتواند اعتبار از دست رفته خود بر اثر نفوذ هکرها به این سیستم را بازیابد.

روزنامه دنیای اقتصاد: شبکه پیام‌رسان بانکی جهان، سوئیفت، اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه امنیتی جدید را به‌کار گیرد تا بتواند اعتبار از دست رفته خود بر اثر نفوذ هکرها به این سیستم را بازیابد.

گاتفرید لیبرنت، مدیرعامل سوئیفت در یک کنفرانس خدمات مالی در بروکسل اعلام کرد که سوئیفت طی چند روز آینده از یک برنامه امنیتی پنج ستاره رونمایی خواهد کرد. پیام‌های مالی بین بانک‌ها در سطح جهان با این شبکه رد و بدل می‌شود و در ماه فوریه دزدها توانسته بودند با نفوذ به این شبکه، سیستم سوئیفت بانک مرکزی بنگلادش را هک و با ارسال پیامی از این بانک به فدرال رزرو نیویورک مجوز برداشت ۸۱میلیون دلار برای خود را دریافت کنند.

این دزدی در پی یک مورد دیگر از دزدی مشابهی بود که کمتر در رسانه‌ها بازتاب داشت. در سال گذشته نیز با نفوذ در شبکه سوئیفت از یک بانک در اکوادور بیش از ۱۲ میلیون دلار دزدی شده بود و یک مورد دزدی ناموفق دیگر هم از یک بانک ویتنامی گزارش شده بود.

همه این موارد اعتمادها به امنیت شبکه جهانی سوئیفت را مورد تردید قرار دادند و از اعتبار آن کاستند تا جایی که حالا سوئیفت از بانک‌ها خواسته است سیستم به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود را «به شدت» بهبود بخشند و مراحل امنیتی خود را افزایش دهند و با استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی بیشتر، از پرداخت‌های غیرقانونی پیشگیری کنند. قرار است دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر سوئیفت برای بانک‌ها طی طرحی جدید به زودی رونمایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج